Najnowsze wpisy, strona 104


lis 19 2018 Czy nowe mieszkania wciąż są kupowane...
Komentarze: 0

Czy deweloperzy zauważają spadek zainteresowanie zakupem mieszkań wśród osób nabywających nieruchomości w celach inwestycyjnych? Czy na rynku pojawiły się alternatywne możliwości inwestycyjne? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl

Andrzej Gutowski, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Ronson Development

Odnotowaliśmy nieco mniejsze zainteresowanie zakupem nieruchomości pod kątem inwestycyjnym, choć nie nazywałbym tego spadkiem, ale bardziej korektą. Główną jej przyczyną jest to, że ceny z uwagi na presję wykonawczą oraz koszty gruntów wzrosły, a czynsze nie rosną w aż tak szybkim tempie. Inwestowanie w mieszkania wciąż jednak cieszy się dużą popularnością, ponieważ przynosi znacznie większy zysk niż depozyty i jest bezpieczniejsze niż fundusze inwestycyjne.

Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Skanska Residential Development Poland

Nieruchomości wciąż stanowią bezpieczną i rentowną lokatę. Z danych Izby Zarządzającej Funduszami i Aktywami wynika, że nieco ponad 50 proc. inwestujących Polaków ulokowało zebrany kapitał właśnie na rynku nieruchomości. Zauważamy też, że inwestorzy coraz częściej zaciągają kredyty na zakup mieszkania. Tym samym, w porównaniu z rokiem ubiegłym maleje udział w rynku osób nabywających lokale za gotówkę.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Zainteresowanie klientów zakupem mieszkań pod inwestycję wciąż jest bardzo duże, czego najlepszym dowodem jest odzew rynku na realizowany trzeci etap Bastionu Wałowa w Gdańsku. Tylko w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia przedsprzedaży podpisanych zostało blisko 30 umów rezerwacyjnych.

Jeśli spojrzymy na cały rynek, tego typu transakcji jest jednak mniej. Jest to efekt nie tylko wzrostu cen, ale również mniejszej podaży projektów, które spełniałby kryteria kupujących, czy to w zakresie cen, czy samej lokalizacji, albo układu lokalu.

Biorąc pod uwagę wzrost cen mieszkań w okresie dwóch ostatnich lat, spadła oczywiście rentowność inwestycji w nieruchomości. Obecnie wynosi ona około 5,5 proc. przy czym wciąż jest wyższa niż na lokatach, które często przegrywają z inflacją, dlatego nie ma trudności ze sprzedażą odpowiednio przygotowanych projektów.  

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.  

Na rynku wrocławskim spada liczba transakcji, co wynika ze wzrostu cen, który zgodnie z najświeższymi raportami osiągnął w trzecim kwartale br. wartość 10 proc. Część klientów potrzebuje więcej czasu na zaakceptowanie cen. Proces podejmowania decyzji zakupowych trwa nieco dłużej, a w przypadku części kupujących wymaga rewizji dotychczasowych założeń, co do metrażu mieszkania, czy lokalizacji. Październik był dla nas jednym z najlepszych sprzedażowo miesięcy w tym roku, między innymi dzięki szerokiej ofercie kilkuset mieszkań na finiszu realizacji.

Mieszkania kupowane inwestycyjnie stanowią około 10 proc. wszystkich sprzedawanych przez nas lokali. Ta wartość jest raczej stała, nie widzimy zmian w liczbie zawieranych tego typu transakcji. Kupujący oczywiście zwracają uwagę na ceny mieszkań, bo dla nich najważniejszym miernikiem jest zwrot z zainwestowanego kapitału. Ten jednak wciąż kształtuje się na zadowalającym poziomie, pomimo zmiany struktury najemców którą obserwujemy w ostatnim czasie. Daje się zauważyć spadek liczby studentów przy równoczesnym wzroście liczby zagranicznych pracowników.

Waldemar Wasiluk, wiceprezes zarządu Victoria Dom S.A.

Nie zauważamy spowolnienia w segmencie popularnym, w którym jesteśmy obecni. W związku zakończeniem programu MdM ilość transakcji kredytowych nieznacznie zmalała, ale wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

Daje się zaobserwować spowolnienie w segmencie nieruchomości kupowanych w celach inwestycyjnych. Z jednej strony wzrost cen nieruchomości spowodował spadek rentowności tego typu inwestycji, z drugiej na rynek trafiła duża liczba lokali oferowanych na wynajem, co po stronie inwestorów rodzi wątpliwość co do perspektyw opłacalności tego typu inwestycji. Odczuwalny jest również niepokój związany z możliwym odpływem na rynek niemiecki ukraińskich pracowników, którzy stanowią liczne grono najemców.

Sebastian Barandziak, członek zarządu Dekpol S.A.

Nie odczuwamy spadku zainteresowania zakupem mieszkań wśród osób nabywających nieruchomości w celach inwestycyjnych, dlatego cały czas rozwijamy ten segment biznesu. Oferujemy apartamenty na wynajem m.in. w gdańskim kompleksie Grano Residence. W przygotowaniu mamy kolejne projekty condo i aparthotelowe. Pomimo wzrostu cen nieruchomości opłacalność najmu nie zmniejsza się. Osiągany zwrot z inwestycji cały czas mieści się w przedziale 5-9 proc. To znacznie lepszy wynik niż w przypadku innych, bezpiecznych form oszczędzania, jak lokaty bankowe, czy obligacje skarbowe.

 Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development

Zainteresowanie zakupem mieszkań w celach inwestycyjnych zdecydowanie nie spadło. Było to doskonale widać podczas uruchomienia sprzedaży naszej nowej inwestycji Apartamenty Jana z Kolna w Zielonej Górze. Już pierwszego dnia ponad połowa oferowanych lokali została zarezerwowana przez inwestorów. Największym powodzeniem wśród klientów cieszyły się kawalerki i mieszkania dwupokojowe.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Najlepszą i najbezpieczniejszą alternatywą dla inwestycji w nieruchomości są lokaty bankowe. W tej chwili jednak pozostawianie środków w banku mija się z celem z powodu braku oprocentowania. Tymczasem, nawet przy długoterminowym najmie możemy liczyć na kilkuprocentową stopę zwrotu, co jest znacznie bardziej atrakcyjne niż praktycznie zerowe oprocentowanie w banku. Dopóki to się nie zmieni inwestycyjne zakupy nieruchomości będą się cieszyły powodzeniem.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Nie zauważyliśmy spadku zainteresowania zakupem mieszkań wśród osób nabywających nieruchomości w celach inwestycyjnych. Inwestowanie na rynku nieruchomości nadal jest najbardziej opłacalnym przedsięwzięciem, pomimo rosnących cen mieszkań. W ostatnim czasie odnotowaliśmy nawet wzrost sprzedaży niedużych mieszkań, szczególnie w tych warszawskich lokalizacjach, które są dobrze skomunikowane, tj. w inwestycjach Willa Ochota, Apartamenty Okopowa 59A, czy Warszawski Świt, w których kupowanych jest wiele lokali w celach inwestycyjnych. 

Rafał Zdebski, Dyrektor handlowy Inpro S.A.

Rynek mieszkaniowy oceniam jako stabilny. Potencjalnych nabywców nieruchomości nie brakuje. Niskie stopy procentowe pozytywnie wpływają na sytuację. Inwestorzy poszukują bezpiecznych aktywów i często decydują się na zakup nieruchomości zamiast oszczędzać na lokatach, czy inwestować w obligacje lub ryzykowne akcje. Na rynku trójmiejskim kluczową sprawą jest specyfika danej lokalizacji. Bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się na przykład nasza inwestycja Kwartał Uniwersytecki. Wynika to z faktu, że w pobliżu znajduje się około 0,5 mln mkw. powierzchni biurowej więc jest duży popyt na lokale, które często są kupowane w celach inwestycyjnych pod wynajem.

Justyna Ciesielka, specjalista ds. sprzedaży w Planetbud Development

Na terenie Swarzędza i Zalasewa, gdzie prowadzimy nasze inwestycje, zapotrzebowanie na mieszkania do wynajęcia jest cały czas spore w porównaniu z ofertą rynku. Chłonny rynek pracy sprowadza tu wielu potencjalnych najemców. Dlatego w tym roku wprowadziliśmy do oferty mieszkania o mniejszych metrażach ok. 50 mkw., które cieszą się sporym zainteresowaniem głównie wśród osób poszukujących nieruchomości w celach inwestycyjnych.

Olga Pietrzak, specjalista ds. sprzedaży i marketingu w Skaland

Nie odczuwamy spadku popytu o charakterze inwestycyjnym. Większość mieszkań, w ilości porównywalnej do zeszłego roku, oferowanych w ramach osiedla Młodych kupowana jest właśnie pod wynajem. Wyraźny wzrost cen mieszkań nie stanowi jak dotąd przeszkody, bowiem rentowność wynajmu także wzrosła. Przewidujemy jednak możliwość ustabilizowania się popularności tej formy inwestycji w niedalekiej przyszłości. Wpływ na to może mieć systematycznie rosnąca oferta mieszkań na wynajem, czy spekulowane podwyżki stóp procentowych, które zredukują zyski z nieruchomości kupowanych na kredyt. Ponadto należy pamiętać o zmianach w przepisach prawa, które podniosły w 2018 roku stawki opodatkowania dla największych na rynku inwestorów w najem.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Nie obserwujemy spadku zainteresowania nieruchomościami kupowanymi w celach inwestycyjnych. Klienci nadal cenią sobie ten sposób lokowania kapitału, ponieważ opłacalność zakupu mieszkań pod wynajem wciąż pozostaje na wyższym poziomie niż rentowność lokat bankowych lub obligacji skarbowych. Kraków jest miastem, które niezmiennie przyciąga kapitał ludzki, zarówno studentów, jak i osoby zainteresowane bogatą ofertą rynku pracy. Ze względu na rosnący popyt, ceny najmu również rosną, co powoduje, że inwestycje w zakup nieruchomości są wciąż opłacalne.

Autor: Dompress.pl

 

 

dompress : :
lis 08 2018 Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową...
Komentarze: 0

Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl

Dariusz Niedośpiał, prezes zarządu LC Corp S.A.

Bez wątpienia najbardziej efektywna, także kosztowo, jest dziś reklama w internecie, gdzie dostępnych form promocji jest bardzo wiele. Począwszy od reklamy na portalach nieruchomościowych, AdWords, reklamach banerowych, marketing automation, RTB, kończąc na artykułach sponsorowanych i mailingach.

W ostatnim czasie na znaczeniu zyskało odpowiednie przygotowanie strony internetowej, która dawno już przestała być tylko źródłem informacji, zachęty do kontaktu, a zaczęła pełnić formę interaktywnej platformy do komunikacji z klientem,  gdzie wykorzystywany jest z powodzeniem np. live chat. Takie rozwiązania związane z komunikacją bezpośrednią znajdują coraz szerszą rzeszę odbiorców ze względu na wygodę oraz szybkość uzyskania informacji.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.  

Stawiamy przede wszystkim na działania on-line. Możliwości mierzenia działań, informacji na temat preferencji naszych klientów oraz wchodzenie w interakcje z użytkownikami postrzegamy jako największe atuty prowadzenia działań marketingowych w sieci. Marketing internetowy pozwala nam szybko dotrzeć do poszukujących wygodnych mieszkań z nowymi promocjami, takimi jak „Śpij na kasie”, w której klienci otrzymują premię w wysokości 4000zł za każdą sypialnię w zakupionym mieszkaniu. Reklamy w mediach społecznościowych, czy wyszukiwarce dają nam pewność, że najnowsza oferta szybko trafi do zainteresowanych nieruchomościami wrocławian.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Najbardziej skuteczna jest realizacja różnych działań promocyjnych równolegle. Marketing internetowy ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ internet jest kanałem komunikacji, dzięki któremu możemy bardzo szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. E-mailing, social media, w których zamieszczamy wszelkie informacje o promocjach i inwestycjach, a także SEO, SEM, e-PR, czy landing page to doskonałe narzędzia wspierające promocję naszych inwestycji. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa daje nam gwarancję, że informacja trafi do interesującej nas grupy odbiorców. Na wizerunek firmy pracują także reklamy outdoorowe, spoty radiowe, ogłoszenia prasowe i telewizyjne. Dobrym rozwiązaniem są również Dni otwarte na terenie osiedli, podczas których klienci mogą liczyć często na preferencyjne warunki zakupu.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Do promocji naszych osiedli wykorzystujemy wiele kanałów marketingowych. Uważamy, że trzeba docierać do klientów za pomocą różnorodnych źródeł i form przekazu. Najskuteczniejsze i najbardziej popularne są obecnie kampanie internetowe. Korzystamy także z prezentacji na portalach nieruchomości, jesteśmy obecni w mediach społecznościowych, tworzymy materiały fotograficzne i filmowe. Nie zapominamy też o tradycyjnych reklamach w prasie, czy na billboardach oraz na innych nośnikach reklamowych w przestrzeni publicznej jak np. tramwaje i rowery miejskie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Staramy się bardzo indywidualnie podchodzić do naszych projektów i doboru narzędzi promocyjnych. Jest to uzależnione między innymi od sytuacji na rynku i grupy celowej projektu.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

Standardem jest dzisiaj obecność w internecie, dobra widoczność w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach, a także promocja w portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku. Indywidualny profil prowadzony w tym serwisie znacząco wspomaga sprzedaż, podobnie jak kanał w Youtube. Jedną z tradycyjnych, ale wciąż nie tracących na znaczeniu form wsparcia sprzedaży są targi mieszkaniowe. Przywiązujemy też dużą wagę do budowania trwałych, partnerskich relacji z klientami poprzez programy lojalnościowe premiujące rekomendacje i polecenia. Wychodzimy z założenia, że nie ma lepszej reklamy dla firmy niż klient, który jest zadowolony z dokonanego zakupu.

Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development 

W zależności od tego, czy chcemy trafić do inwestorów, czy do osób, które planują nabyć mieszkanie do zamieszkania dla siebie lub dla kogoś z rodziny wykorzystujemy różne kanały komunikacji. Od uczestnictwa w targach mieszkaniowych, poprzez publikacje w prasie popularnej i branżowej, po prowadzenie angażujących profili w mediach społecznościowych, nie zaniedbujemy żadnej formy promocji i nie jesteśmy skłonni wyróżniać żadnej z nich.

Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development

Od lat korzystamy z kilku form promocji. Dzięki czemu możemy trafić do szerszej grupy potencjalnych klientów. Wiadomości o nowych inwestycjach czy promocjach zamieszczamy, nie tylko na stronie internetowej, korzystamy też z usług radia i gazet. Kolejnymi skutecznymi kanałami są media społecznościowe, targi mieszkaniowe i Drzwi otwarte, które są już tradycją w naszej firmie. Zawsze tydzień po weekendzie targowym spotykamy się z naszymi klientami przy ulicy Jasielskiej w Poznaniu. To dla poszukujących mieszkań doskonała okazja by obejrzeć inwestycje i zapoznać się z ofertą.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Wszystkie nasze inwestycje promujemy przede wszystkim w internecie. Bardzo dobrze sprawdza się firmowa strona www oraz prezentacje na portalach branżowych. Poza tym, skuteczna jest także reklama w wyszukiwarkach internetowych. Ważne jest również dobre oznakowanie terenu inwestycji.

Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building

Najbardziej efektywną formą promocji są obecnie naszym zdaniem szeroko pojęte działania w internecie.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska

Preferujemy działania w modelu efektywnościowym. Jeśli chodzi o internet, minimum w rozliczeniu typu CPC, a najchętniej w CPL. W obszarze naszych zainteresowań jest również niestandardowy outdoor. W naszej ocenie, jeden duży nośnik w dobrej lokalizacji działa znacznie lepiej niż kilka mniejszych, które łatwo przeoczyć. Ofertę prezentujemy także na targach mieszkaniowych.

Marcin Komuda, kierownik Biura Sprzedaży w firmie Profbud

Ze względu na silną konkurencję rynkową deweloperzy starają się wychodzić poza schemat i zaskakiwać klientów, by ich przyciągnąć. Nie jest to proste, szczególnie w dobie internetu i masowych kampanii promocyjnych. Kładziemy mocny nacisk na działania digitalowe. Ich wykorzystanie zależy oczywiście od założeń i efektów, które chcemy osiągnąć. Na szczególną uwagę zasługują te realizowane w social mediach. Promocja w mediach społecznościowych wiąże się z długofalowym procesem budowania własnej marki, a także rozpoznawalności wśród grup docelowych. Co istotne, kreatywne działania na Facebooku czy Instagramie pozwalają wygenerować dodatkowy ruch na stronie www.

Ciekawym zjawiskiem jest również coraz chętniej wykorzystywany przez deweloperów influencer marketing. Największym atutem tego narzędzia jest przede wszystkim autentyczność i wiarygodność. Skupiamy się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale również wizerunkowych, kierowanych do lokalnych społeczności. Przykładem jest nasza ostatnia akcja konkursowa Art Mural Challenge, której jesteśmy pomysłodawcą i mecenasem. Do konkursu zgłoszono ponad 100 kreatywnych prac, na które oddano ponad 12 tys. głosów. Zwycięski mural zostanie wykonany na kamienicy w okolicy naszej łódzkiej inwestycji Primo, zapewniając łodzianom dzieło sztuki w stylu street art.

Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments

Stawiamy na kilka form promocji, ponieważ chcemy trafić do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Informacje o aktualnych promocjach lub akcjach specjalnych, jak choćby o programie lojalnościowym zamieszczamy między innymi na naszej stronie www, portalach nieruchomościowych, w mediach społecznościowych i radiu. Targi mieszkaniowe to kolejny dobry sposób na promowanie naszych inwestycji. Podczas weekendu targowego mamy możliwość bezpośrednio porozmawiać z klientami i przedstawiać im ofertę dostępnych domów.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

Najlepsze formy promocji to obecność w internecie, strona www, portale nieruchomościowe oraz udział targach mieszkaniowych. Jeśli chodzi o sposoby promocji oferty, popularnością wśród klientów cieszy się system płatności 10/90, komórka lokatorska w cenie mieszkania i rabat kwotowy za mkw.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Aby być blisko naszych klientów staramy się wykorzystywać różne kanały promocji, zarówno te tradycyjne, jak i te związane z wciąż mocno rozwijającym się marketingiem internetowym. Nie ma jednej formy, którą uważalibyśmy za bezkonkurencyjną. Połączenie kanałów tradycyjnych z nowoczesnymi pozwala na zwiększenie zasięgu naszej oferty oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

W codziennych działaniach wykorzystujemy szeroko pojętą reklamę w internecie, zarówno płatną, jak i partnerską. Wysyłamy maile z bieżącymi informacjami do naszych klientów i szeroko wykorzystujemy kanał social media, czy też współpracujemy z ofertowymi portalami internetowymi. Z tradycyjnych źródeł reklamy wykorzystujemy katalogi, gdzie szczegółowo prezentujemy dane inwestycji, a także reklamy banerowe na budynkach i pojazdach komunikacji miejskiej.

Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex

Najlepszą formą promocji są dla nas polecenia naszych klientów. Widać to wyraźnie w naszych inwestycjach, w których do nowych mieszkań przeprowadzają się całe rodziny i znajomi naszych klientów. To efekt wysokiej jakość naszego budownictwa, a także utrzymania wysokich standardów obsługi. Wspieramy komunikację o realizowanych inwestycjach poprzez media społecznościowe, czy reklamę w internecie. Natomiast nasze osiedla nie cieszyłyby się takim zainteresowaniem gdyby nie były tak dobrze zaplanowane i zlokalizowane, co jest najlepszą wizytówką marki.

Autor: Dompress.pl

 

dompress : :
paź 30 2018 Jakie mieszkania kupimy w ukończonych osiedlach...
Komentarze: 0

Jakie mieszkania deweloperzy mają w sprzedaży w gotowych inwestycjach? Czy kupimy je w promocyjnej cenie? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.   

Oferujemy we Wrocławiu najszerszy wybór mieszkań gotowych i na finiszu realizacji. W sprzedaży dostępne są ustawne lokale o metrażu od 38 mkw. do 176 mkw. w różnych lokalizacjach.  W osiedlu Księżno przy ulicy Opolskiej klienci mogą wybierać spośród 80 mieszkań trzypokojowych o powierzchni od 62 mkw. do 67 mkw. w cenie od ponad 380 tys. zł.

W samym sercu wrocławskich Krzyków w inwestycji Róża Wiatrów mamy w sprzedaży 39 lokali z balkonami lub tarasami. Dwupokojowe mieszkanie o powierzchni 48 mkw. na drugim piętrze można nabyć w cenie 347 tys. zł, 53-metrową trójkę za 395 tys. zł, a czteropokojowy lokal o powierzchni 79 mkw. jest w cenie 590 tys. zł.

Szybką przeprowadzkę można również planować w położonej nad rzeką Olimpii Port. Mieszkanie o metrażu 54 metrów dostępne jest w tym osiedlu w cenie 380 tys. zł, a na zakup czteropokojowego lokalu o powierzchni 83 mkw. trzeba wydać 550 tys. zł.

W inwestycji Cztery Pory Roku mamy w sprzedaży ostatnie dwa mieszkania trzypokojowe. Lokal 64-metrowy na trzecim piętrze można mieć w kwocie ponad 407 tys. zł,  54-metrowy na pierwszym piętrze kosztuje 359 tys. zł.

Pod koniec roku gotowe będą apartamenty w inwestycji River Point położonej w samym centrum Wrocławia. Dwupokojowy apartament o powierzchni 55 mkw. w tym projekcie można nabyć w cenie od 488 tys. zł, a za 67-metrowy lokal z trzema pokojami zapłacimy 580 tys. zł. Jeden z największych apartamentów w budynku, pięciopokojowe mieszkanie wielkości 146 mkw.  kosztuje natomiast 1 528 000 zł.

Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex

Zainteresowanie naszymi inwestycjami jest na tyle duże, że możemy mówić o pojedynczych wolnych mieszkaniach i to nie we wszystkich miastach, w których realizujemy inwestycje. W Poznaniu w inwestycji Starołęcka Dolina w sprzedaży mamy dwa mieszkania trzypokojowe o powierzchni 72 mkw. w cenie 5600zł/mkw.

W Gorzowie w Osiedlu Europejskim w ofercie są trzy mieszkania dwupoziomowe o łącznej powierzchni ponad 150 mkw. w cenie 290 tys. zł - 325 tys. zł. W Zielonej Górze możemy zaproponować mieszkanie trzypokojowe o metrażu 73 mkw. w kwocie 3700/mkw. w inwestycji Nowa Łężyca i dwa lokale czteropokojowe o powierzchni 73 mkw. w cenie 3850/mkw. w projekcie Obywatelska.  

Promocji na ostatnie mieszkania w inwestycjach zakończonych nie stosujemy, ponieważ ich ceny i tak są dużo niższe niż w nowych inwestycjach.

Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development 

W tej chwili mamy w ofercie tylko jeden gotowy apartament w inwestycji Arena Apartments przy ulicy Wojskowej w Poznaniu o powierzchni 94 mkw. z przestronnym balkonem i tarasem w kwocie 693 tys. zł. W cenie jest miejsce postojowe na parkingu podziemnym. 

Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development

W Zielonej Górze, gdzie na runku nieruchomości działamy od ponad 25 lat, mamy w sprzedaży 76 mieszkań o metrażu od 63 mkw. do 140 mkw. w cenie od 3850 zł/mkw. W Poznaniu w osiedlu Reduta Nowe Podolany przy ulicy Jasielskiej na nowych mieszkańców czeka natomiast 30 lokali o powierzchni od 58 mkw. do 137 mkw.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

W tej chwili możemy zaoferować tylko dwa gotowe mieszkania trzypokojowe o powierzchni 70 mkw. w gdańskim osiedlu Wolne Miasto. Pod koniec bieżącego roku oddamy do użytku kolejny etap tej inwestycji, w którym w sprzedaży pozostało już tylko 20 lokali. Zakładamy, że do zakończenia budowy wszystkie mieszkania znajdą nabywców.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Ostatnie gotowe mieszkanie dwupokojowe oferujemy w inwestycji Krasińskiego 58 położonej na warszawskim Żoliborzu. Poza tym, wszystkie pozostałe projekty mamy w trakcie realizacji. Termin zakończenia budowy inwestycji Willa Ochota przy ulicy Mszczonowskiej w Warszawie zaplanowany jest na kwiecień 2019 roku. W ofercie znajdują się mieszkania w metrażach od 20 mkw. do 56 mkw. w cenie od 8899 zł/mkw.

Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro S.A.

Do ostatniego, dostępnego lokalu można wprowadzić się w inwestycji Kwartał Uniwersytecki 2 w Gdańsku Przymorzu. Lokal o powierzchni prawie 34 mkw. na czwartym piętrze można kupić w cenie ponad 362 tys. zł. W osiedlu Optima w Gdańsku Jasieniu także pozostało jedno wolne mieszkanie o metrażu 64 mkw. w cenie ponad 344 tys. zł brutto. W ramach promocji miejsce postojowe naziemne i piwnicę oferujemy w cenie lokalu.  

W osiedlu Debiut w Pruszczu Gdańskim mamy w sprzedaży jeszcze 24 mieszkania o powierzchni od 39 mkw. do 70 mkw. usytuowane od 1 do 4 piętra w budynku. Ceny lokali kształtują się od 4600 zł +8 proc. VAT za mkw. do 5300 zł + 8 proc. VAT za mkw.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Gotowe mieszkania oferujemy w warszawskim osiedlu Zielona Dolina. W tej inwestycji mamy dwupiętrowe domy wielorodzinne, w których można kupić mieszkania z ogrodami. Dostępne są tam komfortowe lokale jedno, dwu i trzypokojowe o funkcjonalnych układach pomieszczeń. Kawalerkę o powierzchni 34 mkw. z aneksem kuchennym można nabyć w cenie ponad 224 tys. zł. Dwupokojowe mieszkanie o metrażu około 40 mkw. kosztuje przeszło 233 tys. zł, a za większe lokale z trzema pokojami wielkości około 58 mkw. trzeba wydać ponad 320 tys. zł.

Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building

W inwestycji Zalasewo Park w Zalasewie mamy w ofercie jedno mieszkanie o metrażu 73 mkw. na parterze i apartamenty z antresolami na drugim piętrze o powierzchni od 75 mkw. do 119 mkw. w cenach od 3950zł/mkw. Do każdego mieszkania oferujemy jedno miejsce w hali garażowej gratis.

W inwestycja Rodzinny Zakątek koło Kórnika mamy w sprzedaży domy w zabudowie szeregowej z ogródkami. Nieruchomość o powierzchni 70 mkw. można kupić w cenie 269 tys. zł, a dom o metrażu 86 mkw. w kwocie 315 tys. zł.

W Osiedlu Słonecznym w Brodowie k/Środy Wielkopolskiej domy w zabudowie szeregowej z ogródkami o metrażu 68 mkw. są do nabycia za 220 tys. zł, a wielkości 86 mkw. w kwocie 270 tys. zł.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

W naszej ofercie gotowe mieszkania stanowią mniej niż 1 proc. lokali dostępnych w sprzedaży. Możemy zaproponować tylko pojedyncze sztuki w poszczególnych projektach.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Wszystkie nasze inwestycje cieszą się dużym zainteresowaniem na etapie budowy i mieszkania często znajdują nabywców jeszcze przed oddaniem do użytkowania, dlatego oferta gotowych lokali jest zwykle ograniczona.

We Wrocławiu mamy obecnie jedno takie mieszkanie w osiedlu Lokum Victoria przy ul. Tęczowej na Starym Mieście. Jest to czteropokojowe lokum o apartamentowym charakterze o metrażu 89 mkw. na drugim piętrze w cenie 659 tys. zł.

W Krakowie w ofercie znajduje się kilkanaście mieszkań w osiedlu Lokum Vista w Podgórzu Duchackim oraz jedno w osiedlu Lokum Siesta na Dębnikach. Lokale o metrażach od 39 mkw. do 91 mkw. od dwu do czteropokojowych usytuowane od parteru do 7. piętra w budynku. Ich ceny mieszczą się w przedziale od 314 tys. zł do 649 tys. zł.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Niestety aktualnie w ofercie nie mamy gotowych mieszkań. Są one jednak bardzo poszukiwane przez klientów i na pewno w aktualnej sytuacji rynkowej racjonalnie wycenione. Gotowe lokale nie wymagają dodatkowych zachęt cenowych.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

Obecnie nie posiadamy w ofercie lokali gotowych do odbioru.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska

Nie posiadamy aktualnie gotowych mieszkań w ofercie. Wszystkie lokale wyprzedają się w czasie budowy. Po zakończeniu realizacji pierwszego etapu warszawskiej inwestycji Lifetown w budynku Orange będziemy mogli zaproponować lokale użytkowe.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Nickel Development

W czwartym kwartale bieżącego roku planujemy zakończenie budowy trzech inwestycji: drugiego etapu Osiedla Botaniczna, Willi Wodziczki oraz dziesiątego etapu Osiedla Księżnej Dąbrówki - Fosowa i Gościniec.  W Osiedlu Botaniczna zostały nam trzy mieszkania dwupoziomowe o metrażu 70 mkw. na pierwszym i drugim piętrze w wieżowcu w cenie od 6560 zł/mkw. i dwa apartamenty o podwyższonym standardzie na pierwszym piętrze w Domu Apartamentowym Plus w cenie 9200 zł/mkw.

Wille Wodziczki na poznańskim Sołaczu oferują jeszcze siedem apartamentów o powierzchni od 70 mkw. do 105 mkw. w cenie 9500 zł/mkw. W Osiedlu Księżnej Dąbrówki pod Poznaniem można nabyć mieszkania trzypokojowe na pierwszym i drugim piętrze w cenie od 4700 zł/mkw. oraz bliźniaki o powierzchni od 105 mkw. do 146 mkw. w kwocie od 4483 zł/mkw.

Marcin Komuda, kierownik Biura Sprzedaży w firmie Profbud

Obecnie większość naszych warszawskich inwestycji, jak Stella na Bemowie, Ligia w Ursusie, Haven House na Gocławiu oraz Primo w Łodzi jest w trakcie realizacji. W zakończonych projektach w ofercie mamy aktualnie jedno mieszkanie w osiedlu Dekada, w malowniczej lokalizacji Boernerowa, tuż przy otulinie kampinoskiej. Jest to przestronny, ustawny lokal trzypokojowy o powierzchni 53 mkw. usytuowany na pierwszym piętrze w cenie 467 tys. zł.

Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments

Pierwsze domy w osiedlu Rodzinne Komorniki zostaną oddane do 30. września 2019 roku. Inwestycja realizowana jest etapami. W pierwszej fazie powstaje 48 domów w zabudowie szeregowej o powierzchni 79 mkw., w kolejnej części zaplanowaliśmy domy o metrażu 79 mkw. i 90 mkw.  Wybrane lokale można było zakupić w promocyjnej cenie od 299 tys. zł. Przyszli mieszkańcy osiedla korzystać będą z zielonych ogrodów i miejsc parkingowych przy budynkach.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

W inwestycji przy ulicy Radzikowskiego 94 A w Krakowie mamy w sprzedaży ostatnie dwupokojowe mieszkanie z aneksem kuchennym o powierzchni 48 mkw. w cenie 7150 zł/ mkw.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Mamy aktualnie bardzo szeroką ofertę mieszkań gotowych do odbioru. Najwięcej z nich dostępnych jest w Krakowie. Mieszkania gotowe do zamieszkania można kupić w krakowskich Apartamentach Sowiniec. Nabywcy znajdą w tej inwestycji mniejsze lokale o metrażu 62-63 mkw., jak i całkiem spore, przestronne apartamenty o powierzchni 185 mkw., których ceny za mkw. wahają się od 5999 zł do 9900 zł.

Kolejną inwestycją, ciesząca się dużą popularnością, w której można odebrać mieszkania jest Piasta Park. W ofercie zostało kilka lokali o powierzchni od 48 mkw. do 66 mkw. Od niedawna gotowe mieszkania mamy również w krakowskim projekcie Białoprądnicka. Lokale o metrażu od 46 mkw. do 70 mkw. są do kupienia w cenach od 7600 zł do 7800 zł za mkw. W inwestycji Krygowskiego w Krakowie gotowe mieszkania o wielkości 50 mkw. - 66 mkw. dostępne są natomiast w cenie od 6800 zł do 7600 zł za mkw.

Autor: Dompress.pl

dompress : :
paź 24 2018 Jakie mieszkania najszybciej znikają z oferty...
Komentarze: 0

Jakie mieszkania wyprzedają się zaraz po rozpoczęciu sprzedaży w nowych inwestycjach? Sondę wśród firm deweloperskich przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

We wprowadzanych na rynek projektach klienci zdecydowanie najchętniej decydują się na zakup mniejszych mieszkań o atrakcyjnym układzie funkcjonalno-przestrzennym, których cena jest odpowiednio niska i dzięki temu atrakcyjna. Dynamika sprzedaży zależy jednak od lokalizacji. W projektach położonych w centrach miast jest większa, bo napędzana przez klientów inwestycyjnych, a mniejsza w inwestycjach oddalonych od centrum, gdzie dominującymi są zakupy dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

W nowych inwestycjach najszybciej wyprzedają się mieszkania dwu i trzypokojowe o kompaktowym i średnim metrażu. Klienci poszukują ofert w preferowanej lokalizacji z dużymi ogródkami lub tarasami. Właścicieli szybko znajdują również mieszkania oferujące doskonały widok za oknem, jak mieszkania nad rzeką w inwestycji Słoneczne Stabłowice, czy tereny zielone w Róży Wiatrów. Równie ważna jak samo mieszkanie jest oferta danej inwestycji i jej bezpośredniej okolicy. Klienci zwracają uwagę na tereny spacerowe, rekreację, sklepy w okolicy, dostęp do przedszkoli, czy ośrodków zdrowia. A w przypadku osiedli społecznych, jak Olimpia Port czy Księżno, na boiska sportowe i lokale usługowe w obrębie osiedli.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Najszybciej sprzedają się mieszkania o powierzchni do 45 mkw. Klienci najczęściej poszukują kompaktowych mieszkań, w których mają do dyspozycji kilka pokoi na niewielkiej powierzchni. Nabywają je zarówno na własne potrzeby mieszkaniowe, jak i w celach inwestycyjnych, by czerpać zyski z wynajmu.

Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro S.A.

Największym zainteresowaniem cieszą się od zawsze lokale o mniejszych metrażach, kawalerki i mieszkania dwupokojowe. Ten segment cieszy się niegasnącą popularnością ze względu na niskie ceny brutto nieruchomości. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie większymi lokalami, trzy i czteropokojowymi.

Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex

W tym przypadku od lat trendy są niezmienne. W nowych inwestycjach najszybciej sprzedają się mieszkania najmniejsze i te które przez klientów z różnych względów uważane są za najbardziej atrakcyjne. Mowa tu chociażby o najładniejszym widoku, układzie względem stron świata, czy układzie pomieszczeń.  W pierwszej kolejności wyprzedają się mieszkania najbardziej atrakcyjne cenowo, czyli te o metrażu w przedziale od 30 do 40 mkw., którymi interesują się zarówno klienci inwestujący w mieszkania na wynajem, jak i osoby kupujące swoje pierwsze mieszkanie. Z oferty znikają obecnie również szybko duże mieszkania, nawet jeśli terminy ich przekazania koniec 2019 roku. 

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

W pierwszej kolejności sprzedawane są mieszkania najatrakcyjniej położone, nierzadko należące do najdroższych spośród oferowanych w danej inwestycji. Decydujące są tu unikatowe komponenty, takie jak: duży taras, wyjątkowa ekspozycja, przynależny ogródek, etc. Klienci nierzadko decydują się na wstępną rezerwację określonego domu lub mieszkania na długo przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży pod warunkiem, że wybrana nieruchomość oferuje ponadstandardowe parametry.

Marta Kasprzak, menadżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development 

Największym powodzeniem cieszą się mieszkania o małych metrażach, przeważnie są to kawalerki. To mieszkania, które najczęściej kupowane są przez inwestorów zainteresowanych późniejszym wynajmowaniem lokalu, liczących na uzyskanie możliwie najwyższej stopy zwrotu i dążących w związku z tym do zminimalizowania wydatków.

Agata Nowaczyk z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development

W przypadku uruchomienia sprzedaży nowych projektów w Zielnej Górze, jako pierwsze wyprzedają się mniejsze lokale. Ten trend jest zauważalny od dłuższego czasu. Zakup tego typu mieszkań to dobre rozwiązanie dla singla, czy pary lub małżeństwa planujących dopiero powiększenie rodziny.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Największe zainteresowanie budzą małe, dwupokojowe lokale o powierzchni maksymalnie do 40 mkw. Taki rodzaj mieszkań sprzedaje się w pierwszej kolejności. Obserwujemy jednak od dłuższego czasu wzrost zainteresowania większymi lokalami trzy i dwupokojowymi o metrażu 45-50 mkw.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

Najszybciej sprzedają się mieszkania o niewielkim metrażu, kupowane często inwestycyjnie, kawalerki i mieszkania dwupokojowe o powierzchni do 35 mkw. oraz mieszkania trzypokojowe o powierzchni do 55 mkw.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Z reguły w pierwszej kolejności w naszych, nowych projektach wyprzedają się nieduże mieszkania dwupokojowe wielkości od 35 mkw. do 42 mkw.

Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Agrobex

Po rozpoczęciu sprzedaży w nowych projektach najszybciej wyprzedajemy kawalerki i małe mieszkania dwupokojowe.

Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building

W inwestycjach, w których oferujemy mieszkania nabywcy najchętniej wybierają lokale dwupokojowe o powierzchni 45-55 mkw.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Nasze nowe projekty zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem rynku. Różnorodna i szeroka oferta nowych inwestycji pozwala na wybór lokum jak najlepiej dostosowanego do oczekiwań kupujących. Tymi najbardziej rozchwytywanymi są kawalerki oraz mieszkania dwupokojowe o metrażach do 50 mkw. Takie lokale to świetny wybór na start, dla singli i par, a także dla inwestorów pod wynajem. Na ten typ mieszkań zawsze będzie zapotrzebowanie na rynku, dlatego to bezpieczna i pewna lokata kapitału. W ofercie posiadamy również mieszkania 3-4 pokojowe, które niezmiennie cieszą się bardzo dużym zainteresowanie klientów kupujących zarówno dla siebie, jak i w celach inwestycyjnych.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Najszybciej wyprzedają się małe lokale o dużej atrakcyjności dla inwestorów lub też największe mieszkania, których w projektach jest relatywnie niewiele. Takie lokale są często poszukiwane przez wymagających klientów, chcących zamieszkać w danej lokalizacji, zainteresowanych komfortowymi nieruchomościami, odpowiadającymi ich potrzebom.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Nickel Development

W przeważającej części realizowanych przez nas projektów największym zainteresowaniem w pierwszej fazie sprzedaży cieszyły się kawalarki i niewielkie mieszkania dwupokojowe. Inaczej sytuacja wyglądała w przypadku inwestycji klasy premium, gdzie uwaga kupujących koncentrowała się na apartamentach największych, najlepiej położonych względem stron świata, z najpiękniejszym widokiem i co za tym idzie najdroższych.

Marcin Komuda, kierownik Biura Sprzedaży w firmie Profbud

W naszych inwestycjach zdecydowanie największą popularnością cieszą się lokale z przynależnym ogródkiem, usytuowane na parterze, ale także te na najwyższych kondygnacjach. Takie lokale zazwyczaj mają największy metraż i co ważne – niesamowity widok, rozpościerający się na okolicę. Zachętą do zakupu takich mieszkań są również atrakcyjne rozwiązania designerskie, stanowiące wartość dodaną lokalu, jak ogrody dachowe, czy tarasy widokowe. Z tych ostatnich udogodnień mogą korzystać szczególnie mieszkańcy osiedla Stella na warszawskim Bemowie. To idealne miejsce dla wszystkich, którzy chcą nasycić wzrok niezwykłą panoramą Warszawy. Mieszkania na najwyższych piętrach nabywane są w pierwszej kolejności. Świadczy o tym wskaźnik sprzedanych lokali w naszych, nowych, warszawskich nieruchomościach Haven House i Ligia oraz łódzkim Primo, który wynosi łącznie 90 proc.

Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments

Po uruchomiania sprzedaży mieszkań w pierwszym i trzecim etapie osiedla Rodzinne Komorniki, spora część klientów pytała o domy położone w skrajnych segmentach, ponieważ oferują one największe działki. Ich metraż waha się od 220 do 370 mkw. Dodatkowo, dużym zainteresowaniem klientów cieszą się lokale objęte specjalną promocją.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska

W pierwszych dniach sprzedaży często kupowane są lokale na cele inwestycyjne, tendencja skierowana jest ku mniejszym metrażom.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

W zdecydowanie największej liczbie inwestycji jako pierwsze wyprzedają się przede wszystkim kawalerki.  Cieszą one się popularnością wśród klientów, którzy poszukują mieszkania na własny użytek, ale także i tych którzy inwestują w nieruchomości na wynajem.

Co ciekawe, na równie wysokim poziomie plasuje się sprzedaż apartamentów w dobrych lokalizacjach. Takimi mieszkaniami interesują się klienci, którzy poszukują dużo większej przestrzeni, a jednocześnie nie chcą przenosić się poza miasto, skąd trudnie dojechać do centrum.

 

Autor: Dompress.pl

dompress : :
paź 18 2018 Jak szybko rosną ceny mieszkań
Komentarze: 0

Czy rosnące ceny mieszkań mogą być zdaniem deweloperów przyczyną lekkiego spadku popytu na rynku? Jaki jest powód mniejszego zainteresowania zakupem lokali w ostatnim czasie? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl 

Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro S.A.

Ceny mieszkań idą w górę i daje się to zauważyć szczególnie w Gdańsku, gdzie mamy do czynienia z dwucyfrowym wzrostem stawek na przestrzeni kilku ostatnich lat. Przyczyn rynkowej stagnacji można się dopatrywać jednak nie tylko w podwyżkach cen. Przestój z pewnością jest spowodowany także m.in. zakończeniem programu Mieszkanie dla Młodych oraz wzrostem wysokości wymaganego wkładu własnego przy zakupie mieszkań. Warto również nadmienić, że sytuacja nie odnosi się do wszystkich podmiotów działających na rynku. W przypadku naszej oferty nie zaobserwowaliśmy spadku zainteresowania ze strony klientów, co potwierdzają nasze wyniki sprzedażowe.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Ceny mieszkań osiągają w ostatnim czasie coraz wyższy poziom. Niektórzy klienci z uwagą przyglądają się aktualnej sytuacji na rynku. Większość nabywców ma jednak świadomość, że wzrost cen nie wynika z dużego popytu, ale z wyższych kosztów realizacji projektów, a to oznacza, że taniej nie będzie. W naszej ofercie można znaleźć jeszcze m.in. gotowe mieszkania w osiedlu Zielona Dolina II, w którym ceny pochodzą ze starego portfolio.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Porównując sprzedaż mieszkań w drugim kwartale br. do sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach tego roku, w największych miastach odnotowany został spadek sprzedaży średnio o 15 proc., a w Warszawie czy Wrocławiu było to nawet 23-24 proc. Złożyło się na to kilka czynników. Najważniejszym jest skokowy wzrost cen mieszkań. W latach 2013-2016 można było mówić o umiarkowanym wzroście stawek. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ceny nowych mieszkań wzrosły zaś średnio 10 proc., a w Trójmieście, czy Wrocławiu nawet 17-18 proc.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest wciąż dobra. Ceny metra kwadratowego wzrosły, ale popyt na mieszkania nadal jest duży. Klienci przede wszystkim rozumieją, co składa się na wycenę nieruchomości, tj. rosnące koszty wykonawstwa i zakupu gruntów. Proces podejmowania decyzji zakupowych trwa nieco dłużej, a w przypadku części kupujących wymaga weryfikacji dotychczasowych założeń, co do metrażu mieszkania, czy lokalizacji.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

Przedsiębiorstwa deweloperskie zmagają się z dotkliwym brakiem wykonawców. Poza tym, widoczny jest skokowy wzrost kosztów wykonawstwa. Te czynniki powodują, że deweloperzy znacząco ograniczają liczbę rozpoczynanych projektów, a to ma przełożenie na mniejszą liczbę podpisywanych umów. Nie mniej, oferowane mieszkania cieszą się niesłabnącym popytem i większość projektów sprzedaje się w bardzo dobrym tempie.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Rzeczywiście od około 2 lat ceny mieszkań stopniowo rosną. Nie jest to jednak wzrost gwałtowny i w dużej mierze spowodowany obiektywnymi przyczynami, jak m.in. wzrost cen wykonawstwa. W związku z tym, podwyżki budzą mniejsze kontrowersje i jak dotąd są akceptowalne przez nabywców.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania mieszkaniami, które mamy w ofercie. Popyt na lokale nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Nie da się natomiast ukryć, że ceny mieszkań są wyższe w przypadku nowych projektów wprowadzanych na rynek. Jest to związane przede wszystkim z wyższymi cenami wykonawstwa, materiałów oraz gruntów. Jeśli chodzi o dane rynkowe, mówiące o mniejszym zainteresowaniu zakupem mieszkań, trzeba wziąć pod uwagę, że jest to podyktowane w głównej mierze mniejszą ilością nowych inwestycji wprowadzanych na rynek przez deweloperów na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy.

Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Agrobex

Poza wzrostem cen, barierą jest dostępność gotowych mieszkań, których aktualnie bardzo na rynku brakuje, a także dostępność kredytów i ich warunki. Niekorzystne warunki kredytowania powodują, że klienci gotowi są odłożyć decyzję o zakupie nieruchomości.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Dominującym czynnikiem, hamującym dynamikę sprzedaży nowych lokali jest zdecydowanie mniejsza różnorodność oferty i lokalizacji oferowanych przez deweloperów oraz brak gotowych mieszkań w ofercie. Cena jest oczywiście ważnym czynnikiem, jednak nie sądzę, by w obecnej sytuacji znacząco wpływała na brak decyzji o zakupie mieszkania.

Monika Golec, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w firmie Budnex

Za wcześnie by mówić o spadku zainteresowania mieszkaniami. Zaistniała sytuacja to raczej charakterystyczny dla sezonu letniego spadek popytu, za którym idzie mniejsza liczba zawieranych transakcji. Jest to raczej związane z sezonem urlopowym i niespotykanymi w Polsce upałami. Wzrost cen mieszkań był nieunikniony, ale na rynku jest jeszcze wielu inwestorów skłonnych lokować środki w nieruchomości, dlatego wciąż możemy mówić o dobrej koniunkturze. Patrząc na całą sytuację przez pryzmat mniejszych miast, można zauważyć że zapotrzebowanie na mieszkania jest nadal spore.

Maciej Bartczak, współwłaściciel w KM Building

Rosnące ceny mieszkań z pewnością studzą zapędy klientów i inwestorów, choć w przypadku naszych inwestycji na ten moment ceny pozostały niezmienne. Nasza firma jednak również szykuje się do podwyżek. Zanim to nastąpi, klienci mają jednak wciąż szansę na zakup nieruchomości w atrakcyjnych, niższych cenach.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Z naszych obserwacji wynika, że zainteresowanie zakupem mieszkań jest ciągle na wysokim, ale stabilizującym się obecnie poziomie. Choć ceny nieruchomości rosną ze względu na wyższe koszty materiałów budowlanych i stawki podwykonawców, to przypływ nowych i powracających klientów jest stały. Czynnikiem decydującym o takim popycie jest nie tylko cena, ale także rodzaj oferty. Kupujący aktualnie oczekują wysokiego standardu inwestycji, przemyślanego zagospodarowania terenu osiedla, jego świetnej lokalizacji z dostępem do rozbudowanej komunikacji i zaplecza handlowo-usługowego. Nasze inwestycje spełniają wszystkie te warunki i dlatego osiągamy dobre wyniki sprzedaży.

Agata Nowaczyk z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development

Biorąc pod uwagę ogólną sytuację, faktycznie można zauważyć nieznaczny wzrost cen na rynku pierwotnym. Jednakże, jeśli chodzi o naszą ofertę od zeszłego roku, kiedy zaprezentowaliśmy kolejny etap osiedla Reduta Nowe Podolany w Poznaniu, ceny pozostały niezmienne. Za metr kwadratowy mieszkania w tym projekcie trzeba zapłacić 5850 zł brutto.

Agnieszka Jaworska-Goździewska, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Nickel Development

Trzeci kwartał 2018 roku przyniósł lekkie uspokojenie w utrzymującej się od dłuższego czasu wzrostowej tendencji cen nieruchomości na rynku pierwotnym. W Poznaniu wyhamowały ceny transakcyjne najmniejszych mieszkań i apartamentów o metrażu powyżej 80 mkw. Klienci wyczuli sprzyjający moment i chętniej przystępowali do cenowych negocjacji. Dlatego nie zarejestrowaliśmy spadku zainteresowania ofertą i sprzedaż w ostatnim okresie utrzymywała się na podobnym poziomie, jak w pierwszym półroczu tego roku.  

Agnieszka Jałoszyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sky Investments

Biorąc pod uwagę ogólną sytuację, można zauważyć nieznaczną stabilizację sprzedaży, ale nie wynika to tylko ze wzrostu cen. Dla wielu osób zainteresowanych rynkiem nieruchomości dobra passa kojarzy się wciąż z programem Mieszkanie dla Młodych.  Nie mniej, w naszej inwestycji zlokalizowanej na przedmieściach Poznania, szczególnie w okresie wakacyjnym, odnotowaliśmy duże zainteresowanie domami w zabudowie szeregowej.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

Drożeją grunty, koszty budowlane i wykończeniowe oraz usługi firm podwykonawczych. W związku z tym inwestycje z roku na rok są coraz droższe. Rosnące ceny mieszkań mogą, więc nie tyle zniechęcać, ile mobilizować klientów do zakupu z obawie przed kolejnymi wzrostami cen.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Tak, jak na cenę mieszkania wpływa wiele składowych, tak i na spadek zainteresowania kupnem mieszkań składa się wiele, różnorodnych czynników. Należy do nich na pewno bariera psychologiczna, jeśli chodzi o cenę. Klienci obserwują, jak zachowa się rynek nieruchomości i czy ceny będą spadać.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska

Nie da się ukryć, że ceny mieszkań mają tendencję wzrostową, jednak cena nie jest jedyną determinantą przy zakupie. Nie mniej ważną rolę przy wyborze mieszkania odgrywa lokalizacja, a możliwości realizacji inwestycji w ciekawych miejscach ubywa, stąd decyzje zakupowe stają się trudniejsze.

 

Autor: Dompress.pl

 

dompress : :