Najnowsze wpisy, strona 103


cze 19 2020

Czy trudniej dziś o kredyt na mieszkanie


Komentarze: 0

Czy kupujący mieszkania mają dziś trudności z uzyskaniem finansowania w bankach? Jak duże? Czy deweloperzy pomagają klientom w uzyskaniu kredytów? Jaką formę wsparcia jeszcze oferują? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Zaostrzenie polityki kredytowej utrudniło zakup mieszkań szczególnie osobom prowadzących działalność gospodarczą oraz tym, które mają ograniczoną zdolność finansową. Wszystkim naszym klientom oferujemy pomoc w pozyskaniu finansowania, m.in. poprzez współpracę z jedną z wiodących firm doradztwa finansowego na rynku. Dodatkowo, gdyby klient nie otrzyma finansowania, czy zmienią się jego plany życiowe umożliwiamy odstąpienie od umowy bez ponoszenia kosztów. 

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Zaostrzenie polityki kredytowej, w tym wprowadzenie większych wymogów dotyczących wkładu własnego, ma bezpośrednie przełożenie na możliwości nabywcze klientów. Może mieć to także wpływ na decyzje o zakupie mniejszych i tańszych lokali w przypadku klientów posiłkujących się kredytami hipotecznymi. Wychodząc naprzeciw potrzebom nabywców w zakresie doradztwa kredytowego współpracujemy z firmą Expander i Private Brokers. Dzięki temu klienci zainteresowani kredytami na wszystkich etapach procedury związanej z ubieganiem się o finansowanie mogą liczyć na pomoc doradców. Co istotne, współpraca z dwiema firmami zapewnia kupującym dostęp do oferty wielu banków, a to gwarantuje wybór najbardziej atrakcyjnej opcji kredytu. W obecnej sytuacji pozwala to także znaleźć bank, który jest skłonny udzielić kredytu. Potwierdzają to sytuację, gdy klienci indywidualnie podejmujący próbę uzyskania finansowania otrzymują negatywną decyzje kredytowe, a po zwróceniu się do współpracujących z nami doradców udaje się pozytywnie zakończyć proces ubiegania się o kredyt. Ponadto, mając na uwadze trudności, z jakimi zmagają się klienci m.in. modyfikujemy transze i terminy płatności.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

Osoby zainteresowane zakupem mieszkania mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy niezależnych ekspertów finansowych. Eksperci  finansowi oceniają zdolność kredytową kupującego, wybierają banki i sprawdzają warunki kredytu hipotecznego najbardziej odpowiadającego klientowi. Pomoc eksperta obejmuje także przygotowywanie i składanie wniosków kredytowych, a także w negocjacje z bankami. Zawierając umowę kredytową klient może zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie oraz od utraty pracy.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Banki odnotowały w kwietniu br. prawie 35 proc. spadek zainteresowania kredytami mieszkaniowymi w porównaniu z rokiem poprzednim. Mamy sygnały od doradców kredytowych, że banki zacieśniają politykę kredytową, jednak nasi klienci nie doświadczyli jeszcze takich problemów. Doradcy wybierają najlepiej dopasowaną do możliwości klienta ofertę kredytu hipotecznego i realizują wszelkie formalności, dzięki czemu kupujący mają zapewniony pozytywne rozpatrzony wniosek. Mamy nadzieję, że te banki, które dziś ograniczają politykę kredytową, po chwilowym zastoju powrócą do wcześniejszych standardów.  

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Zdajemy sobie sprawę z trudniejszej dostępności kredytów. Współpracujemy w tym zakresie z profesjonalnym doradcą, firmą Notus, która oferuje wsparcie naszym klientom w procesie pozyskania finansowania. Warto jednak zauważyć, że w tej chwili na zakup decydują się najczęściej osoby o bardzo stabilnej sytuacji materialnej, dysponujące odpowiednim zapleczem finansowym. To klienci, którzy najczęściej nie mają problemu z uzyskaniem kredytu nawet przy bardziej rygorystycznych warunkach kredytowania.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 

Pomagamy naszym klientom w uzyskiwaniu kredytów poprzez fachowe doradztwo współpracujących z nami ekspertów finansowych. Jeszcze przed zakupem mieszkania dokładnie badana jest sytuacja finansowa klienta i wskazywane banki, w którym klient może uzyskać kredyt hipoteczny. To dziś bardzo ważne, bo poszczególne banki różnie badają zdolność finansową. Zmieniły się także kryteria, jeśli chodzi o wymagany wkład własny. Klienci korzystający z usług naszych ekspertów przy uzyskiwaniu finansowania mogą liczyć na wydłużony harmonogram płatności w przypadku problemów w bankach.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Być może mamy szczęście obsługiwać wyjątkową grupę klientów, ale nie zdarzył się nam przypadek odwołania rezerwacji z powodu kłopotów na linii klient-bank. Odbieramy natomiast sygnały o wydłużonych procedurach bankowych i w tych sytuacjach staramy się być bardzo elastyczni. Współpracujemy już od dawna z doświadczonymi doradcami finansowymi o ugruntowanej pozycji i z dobrymi relacjami w bankach, którzy zapewniają wsparcie klientom.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Akcja kredytowa banków rzeczywiście została ograniczona, a klienci zgłaszają nam trudności z uzyskaniem finansowania na zakup mieszkań. Jednocześnie sam proces ubiegania się o kredyt uległ wydłużeniu. Staramy się przeciwdziałać tym tendencjom doradzając naszym klientom w zakresie możliwych działań w uzyskaniu finansowania. Każdorazowo mogą oni liczyć na wsparcie i indywidualne przeanalizowanie sytuacji w celu znalezienia optymalnych rozwiązań. 

Aleksandra Goller, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska

Współpracujemy ze sprawdzoną firmą doradczą, która zawsze służy pomocą w ocenie sytuacji i pozyskiwaniu finansowania. Naszym klientom oferujemy również możliwość spotkania wspólnie z handlowcem i doradcą finansowym. Kupujący chętnie korzystają z takiej opcji. Dzięki temu nasi klienci mogą liczyć na profesjonalne wsparcie w badaniu swojej zdolności kredytowej przed kupnem mieszkania i mają pewność, że podejmują świadome, bezpieczne i korzystne finansowo decyzje.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Banki istotnie zaostrzyły kryteria przyznawania kredytów, jednak nie mieliśmy sygnałów od klientów żeby mieli problemy z uzyskaniem finansowania.

Agata Zambrzycka, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

Zdolność kredytowa jest obecnie niższa w związku ostrzejszą polityką banków. Formalności załatwiane są równie sprawnie, jak przed wybuchem wirusa. Klientom ubiegającym się o kredyt hipoteczny zapewniamy bezpłatną pomoc oraz opiekę naszego eksperta kredytowego. Każdego nabywcę traktujemy indywidualnie i oferujemy wsparcie w przypadku nagłych sytuacji życiowych, jak utrata pracy czy problemy z płynnością finansową.

Ewa Skibińska, marketing manager Grupy BY MADE  

Każdego klienta traktujemy indywidualnie. Osoby zainteresowane naszą ofertą mogą być objęte kompleksową opieką profesjonalnych doradców: kredytowego, podatkowego i księgowego. Ich doradztwo okazuje się bardzo korzystne np. w kwestii odliczenia od kwoty zakupu 23 proc. podatku VAT. Po podpisaniu umowy przedwstępnej doradca udziela rad przy możliwości i procedurze uzyskania zwrotu podatku. Inwestorzy mogą liczyć także na pomoc w skompletowaniu dokumentów i zarejestrowaniu się w urzędzie. Poza tym, doradca co miesiąc przypomina o wystawieniu faktury i złożeniu deklaracji. Część inwestorów podpisuje umowy z operatorem, który zajmuje się wynajem lokalu ze stałym zyskiem na poziomie 7 proc. netto rocznie.

Autor: Dompress

 

dompress : :
cze 17 2020

Warszawski biurowiec EQ2 Grupy Waryński...


Komentarze: 0

Do budynku biurowego EQ2 najemcy wprowadzą się w 1Q 2021 roku. Biurowiec osiągnął już docelową wysokość, a zakończenie prac konstrukcyjnych uczczone zostało symboliczną wiechą. Za komercjalizację projektu odpowiada firma Walter Herz.

EQ2 to kolejna inwestycja biurowa, którą Grupa Holdingowa Waryński realizuje w Warszawie. Ekskluzywny biurowiec powstaje na bliskiej Woli, u zbiegu ulic Wschowskiej i Ordona. Nowoczesny obiekt o powierzchni ponad 4300 mkw. zaoferuje najwyższej klasy powierzchnię biurową oraz powierzchnię usługową usytuowaną na parterze budynku.

Budowa EQ2 ruszyła we wrześniu 2019 roku, a z końcem lutego br. budynek osiągnął stan zero. W technologii ścian szczelinowych wykonana została dwukondygnacyjna część podziemna biurowca z miejscami parkingowymi. Aktualnie inwestor poinformował o zakończeniu prac konstrukcyjnych budynku i zamknięciu tym samym kolejnego etapu budowy inwestycji. W następnych fazach realizacji projektu, zgodnie z przyjętym harmonogramem, kontynuowane będą prace wykończeniowe na elewacji i we wnętrzu obiektu.       

- Budynek EQ2 został zaplanowany jako domknięcie pierzei ulicy Ordona. W przyszłości będzie ona stanowić jedną z głównych osi komunikacyjnych Odolan. I tak, jak planowany tramwaj w końcu połączy Wolę z Ochotą, tak budynek EQ2 łączy kameralność ze standardem centrum, ekologię i sztukę, pracę z relaksem - mówi Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa.

Butikowy, szklany biurowiec powstaje na terenie Woli, która wyrasta na największy hub biznesowy Warszawy, w pobliżu Dworca Zachodniego i dwóch głównych arterii komunikacyjnych miasta – alei Jerozolimskich i Prymasa Tysiąclecia. Lokalizacja budynku w pobliżu ścisłego centrum pozwala jego użytkownikom na wygodne korzystanie z transportu miejskiego, w tym także biegnącej niedaleko nowej linii metra.

W pobliżu EQ2 znajduje się wiele klimatycznych terenów zielonych i rekreacyjnych, stanowiących atut tej części warszawskiej Woli, a w najbliższym sąsiedztwie budynku usytuowane są praktyczne usługi, restauracje i klub fitness. Od lotniska im. Chopina natomiast dzieli biurowiec tylko 10 km.     

- Najemcy doceniają, zarówno standard wykonania EQ2, jak i usytuowanie biurowca. Dużą zaletą dla firm poszukujących powierzchni biurowej w obrębie centralnego obszaru Warszawy jest także bliski termin oddania budynku, wyznaczony na początek przyszłego roku. Firmy, które zdecydują się ulokować w tym prestiżowym budynku swoją siedzibę, będą mogły wprowadzić się do biur wykończonych zgodnie z indywidualnymi wymaganiami już w pierwszym kwartale przyszłego roku - informuje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.

We wszystkich, swoich projektach Grupa Holdingowa Waryński kładzie nacisk na rozwiązania ekologiczne. W przypadku EQ2 ich zastosowanie potwierdzi certyfikat BREEAM na poziomie Very Good.

Projekt zakłada szereg innowacyjnych rozwiązań. Na terenie obiektu znajdzie się miejsce ładowania aut elektrycznych. Natomiast na zielonej części dachu biurowca rozmieszczone zostaną ule miejskie. W otoczeniu EQ2 znajdzie się także specjalnie zaprojektowana pod tym kątem zieleń. Kojący wpływ otaczającej budynek natury uzupełni także roślinność, pełniąca funkcję naturalnych elementów wystroju wnętrz biurowca.    

Wyjątkowy charakter lokalizacji podkreśli również inspirujące sąsiedztwo. Kamienica usytuowana w pobliżu EQ2 stać się ma zewnętrzną galerią sztuki. Zapewni to użytkownikom biurowca niepowtarzalne, artystyczne otoczenie pracy.  

dompress : :
cze 09 2020

Czy mieszkania z ogródkami i tarasami są...


Komentarze: 0

Czy kupujący interesują się dziś bardziej mieszkaniami z ogródkami i dużymi tarasami? W których inwestycjach je znajdziemy? Ile kosztują? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl

  

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Mieszkania z ogródkami, a w szczególności z tarasami zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. W każdym z naszych projektów mieszkania na parterze mają ogródki, których powierzchnia przekracza powierzchnię nawet 200 mkw.

W części projektów, jak Mała Praga, Mały Grochów, Osiedle na Woli w Warszawie, Między Parkami, Nowa Racławicka we Wrocławiu, czy Latarników w Gdańsku przewidzieliśmy mieszkania z tarasami, których metraż sięga 100 mkw. Ceny mieszkań z ogródkami zaczynają się od około 300 tys. zł.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

Rzeczywiście, notujemy obecnie większe zainteresowanie mieszkaniami z ogródkiem. Takie propozycje mamy w każdej inwestycji na parterach budynków. Ich ceny uzależnione są od miasta i lokalizacji.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Zwiększone zainteresowanie mieszkaniami z ogródkami i dużymi tarasami to zauważalna zmiana wywołana społeczną kwarantanną. Takie mieszkania mamy dostępne w Osiedlu Księżnej Dąbrówki w podpoznańskiej Dąbrówce. Mieszkania z ogrodami oferujemy w metrażach od 50 mkw. do 85 mkw., zwykle z ponad 100-metrowymi ogrodami, a największe mają nawet przeszło 300 mkw. To przedmieścia. Natomiast w centrum miasta mamy w ofercie mieszkania z dużymi loggiami o powierzchni sięgającej 30 mkw. w projekcie ST_ART Piątkowo. W piętnastopiętrowym budynku, który zapewnia piękny widok na Poznań z okien i loggi, niezależnie od tego, z której strony budynku znajduje się mieszkanie. 

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Nieruchomości z przestronnymi tarasami co do zasady w większości naszych inwestycji sprzedają się w pierwszej kolejności. Lokale z ogródkami natomiast cieszą się szczególnym zainteresowaniem w osiedlach położonych na obrzeżach miast lub w spokojnej dzielnicy. W tych kwestiach nie zaobserwowaliśmy większych zmian preferencji klientów.

Mieszkania z prywatnymi ogródkami i przestronnymi tarasami dostępne są w naszej ofercie we wszystkich siedmiu aglomeracjach, gdzie prowadzimy działalność. W Krakowie na przykład w inwestycji Apartamenty Przybyszewskiego 64 w sprzedaży jest trzypokojowe mieszkanie o powierzchni ponad 64 mkw. wraz z ogródkiem o powierzchni 140 mkw., a w Alei Pokoju dostępne jest usytuowane na najwyższej kondygnacji czteropokojowe mieszkanie o powierzchni 111 mkw. z dwoma dużymi balkonami o łącznej powierzchni ponad 27 mkw. We wrocławskim projekcie Nowe Miasto Jagodno w sprzedaży jest lokal o powierzchni 101 mkw. z balkonem o metrażu 45 mkw. W warszawskiej inwestycji Nowa Grochowska kupić można z kolei mieszkanie prawie 86 metrowe z tarasem liczącym 42 mkw. W gdyńskiej inwestycji Atal Bosmańska w ofercie mamy mieszkania z ogródkami o powierzchni od 8 mkw. do 213 mkw. Przy zakupie takich mieszkań klienci nie ponoszą dodatkowych kosztów za przynależne do nich ogródki.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Mieszkania z tarasami i ogródkami zawsze cieszyły się dużą popularnością i znajdują się we wszystkich naszych inwestycjach. Oferta jest bardzo różnorodna, a ogrody przypisane są do mieszkań o zróżnicowanych metrażach, także w tych mniejszych, liczących niespełna 40 mkw. Atrakcyjną propozycję stanowią apartamenty w kameralnym osiedlu Lokum Villa Nova we Wrocławiu. Przynależą do nich duże balkony o powierzchni nawet do 26 mkw., a także ogródki, z których największe mają metraż niemal 160 mkw. Wyjątkową ofertą dla osób poszukujących alternatywy dla domu za miastem jest z kolei osiedle Lokum Monte, powstające w Sobótce, skąd w 30 minut można dojechać do Wrocławia. Zaprojektowane zostały w nim komfortowe mieszkania z przestronnymi balkonami i dużymi ogródkami, a dodatkowym atutem inwestycji jest malownicze otoczenie Ślężańskiego Parku Krajobrazowego. W sąsiedztwie terenów rekreacyjnych powstaje także krakowska inwestycja Lokum Siesta, położona na granicy Parku Rzecznego Wilgi, co zapewnia piękne widoki z balkonów i ogródków. Samo osiedle również jest pełne zieleni.  

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest  

Zauważyliśmy, że klienci coraz częściej pytają o mieszkania z większą ilością pokoi, w których będą mogli w razie potrzeby pracować zdalnie lub przeznaczyć je dla dzieci uczących się online. Bardzo ważna dla klientów stała się także kwestia powierzchni przynależnych do mieszkań w postaci większych balkonów, ogródków, czy dużych tarasów. Oferujemy tego typu mieszkania w inwestycji Warszawski Świt na Targówku, zlokalizowanej 800 m od budowanej stacji metra Bródno. W nowym etapie tego projektu będzie można kupić mieszkanie z ogródkiem o powierzchni nawet 140 mkw. lub tarasem o powierzchni 64 mkw. Mieszkania z ogródkami można również kupić w warszawskich inwestycjach Metro Park na Bielanach i Apartamenty Oszmiańska 20, które też oddalone są o 300 m i 450 m od metra. Rozpoczęliśmy także przedsprzedaż mieszkań w inwestycji Apartamenty Przy Agorze 6 na Bielanach w sąsiedztwie Lasu Bielańskiego. To szczególny projekt, położony w pobliżu terenów zielonych i rekreacyjnych. Można w nim kupić mieszkania z większymi balkonami o średniej powierzchni około 10 mkw. oraz ogródkami i tarasami o metrażu około 40 mkw.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Większość klientów, którzy poszukują bezpiecznego lokum dla siebie niezmiennie szuka mieszkań z tarasem, przestrzennym balkonem, czy minioogródkiem. W 27. piętrowym wieżowcu Hanza Tower w Szczecinie, którego budowa właśnie dobiega końca, apartamenty z tarasami mieszczą się na 6 piętrze. Największy, 70 metrowy, który powstał na specjalne życzenie klienta, przynależy do mieszkania o powierzchni 37 mkw. Najmniejsze tarasy mają powierzchnię 20 mkw.

W pełni wykończony i umeblowany dwupokojowy lokal o powierzchni 56 mkw. w Apartamentach Jerozolimskie Invest wyposażony jest natomiast w balkon o powierzchni prawie 13 mkw. Duże balkony zaprojektowane zostały także w pruszkowskiej inwestycji Stacja Centrum. Lokal o powierzchni prawie 55 mkw. ma na przykład balkon o metrażu 14 mkw.

Duże balkony, loggie i tarasy są nawet na najwyższych piętrach 27. piętrowego wieżowca, który powstaje na warszawskiej Bliskiej Woli Tower, co jest niespotykanym rozwiązaniem w tak wysokich obiektach. Balkony w tej inwestycji mają powierzchnię od 3 mkw. do nawet 24 mkw., loggie do 14 mkw. a tarasy od 21 mkw. do 60 mkw. Lokale z dużymi balkonami i tarasami mamy także w Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach, które zostanie oddane w tym roku. Trzypokojowe mieszkanie o powierzchni 64 mkw. można w nim kupić z tarasem o powierzchni 26 mkw. Mamy też w ofercie piętrowe domy szeregowe o pow. 108 mkw. z garażem, które stawiamy na działkach o powierzchni od 340 mkw. do 530 mkw. w luksusowym, podmiejskim osiedlu Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim, w sąsiedztwie Puszczy Kampinoskiej.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Mieszkania z ogródkami i tarasami budzą zawsze spore zainteresowanie. W ostatnich tygodniach właściciele tego typu mieszkań na pewno odczuli dużo większy komfort, jednak nie obserwujemy skokowego wzrostu zapytań dla tego typu mieszkań.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Zainteresowanie zakupem mieszkań z ogródkami i tarasami uzależnione jest od lokalizacji i typu inwestycji. W projektach, w których jest dużo zieleni, a ogródek wychodzi na patio na którym jest na przykład plac zabaw i drzewa, mieszkania z ogródkami osiągają podobne ceny, jak mieszkania usytuowane na najwyższych piętrach. W inwestycji Przy Arsenale w Warszawie mamy apartament z dwoma tarasami o łącznej powierzchni 61 mkw.

Agata Zambrzycka, dyrektor Sprzedaży i Marketingu Aria Development

Zarówno w Osiedlu Natura w Wieliszewie, jak i Osiedlu Łomianki dostępne są mieszkania w ogródkami o powierzchni od 13 mkw., w przypadku najmniejszych lokali, do 19 mkw. przy większych mieszkaniach. W Osiedlu Łomianki mamy w ofercie lokale z tarasami o powierzchni od 10 mkw. do 17 mkw. i antresolami, które można nabyć w promocyjnej cenie od 3000 zł za mkw. Nie doliczamy dodatkowych kwot za ogródki czy tarasy, na które ostatnio jest większy popyt.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Zdecydowanie widzimy wzrost zainteresowania mieszkaniami z ogrodem lub dużym tarasem. W ramach naszej oferty takie lokale proponujemy w Osiedlu Foresta, Młoda Morena Park II, Sol Marina, Nowe Rokitki V i VI oraz w Osiedlu Zielone. Tarasy mają z reguły metraż od 15 mkw. do 30 mkw., natomiast powierzchnia ogrodów mieści się w przedziale 15 mkw. do 100 mkw.  Średnie ceny mieszkań z ogrodem lub tarasem w Osiedlu Foresta wynoszą od około 7700 zł/mkw. W inwestycji Młoda Morena Park II kosztują od 7900 zł/mkw., w Sol Marina od około 17 500 zł/mkw., w Osiedlu Zielone od 6400 zł/mkw., a w projekcie Nowe Rokitki V i VI od 5300 zł/mkw.

Aleksandra Goller, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska

Zainteresowanie mieszkaniem z ogródkiem czy tarasem wśród naszych klientów zawsze było duże. W związku z tym, że takich mieszkań na osiedlach nie ma wiele, klienci szczególnie doceniają ten unikatowy produkt.

W Skanska mieszkania z przestronnymi tarasami dostępne są na Osiedlu Mickiewicza oraz Holm House. Na tym drugim osiedlu posiadamy również w ofercie ogródki. Swoim prywatnym kawałkiem zieleni mogą się także cieszyć mieszkańcy Parku Skandynawia oraz Jaśminowego Mokotowa. Zauważamy największe zainteresowanie kameralnymi ogródkami, znajdującymi się od wewnętrznej strony osiedla. 

Projektujemy w taki sposób, aby balkony były naturalnym przedłużeniem mieszkania i przestrzenią, którą można swobodnie zaaranżować. Metraż mieszkań z balkonem lub ogródkiem jest w pełni zależny od poszczególnego projektu.

W częściach wspólnych osiedli aranżujemy zielone przestrzenie rekreacyjne z małą architekturą i zachowanym starodrzewiem w projektach, gdzie były takie drzewa. Sadzimy też nowe drzewa oraz dobieramy rośliny w taki sposób, aby zachować naturalny ekosystem terenu. Na Osiedlu Mickiewicza powstaje też ogólnodostępny park o powierzchni ponad 3,5 tys. mkw., którym będą mogli się cieszyć mieszkańcy.

 

 

Autor: Dompress

 

dompress : :
cze 09 2020

Xceedance Consulting Polska wybrała na nową...


Komentarze: 0

Firma konsultingowa Xceedance Consulting Polska wybrała kompleks biurowy High5ive na swoją, nową siedzibę w Polsce. W procesie wyboru lokalizacji, negocjacji warunków najmu oraz aranżacji powierzchni doradzała firma Walter Herz  

Xceedance, globalny dostawca technologii i rozwiązań analitycznych w zakresie zarządzania usługami ubezpieczeniowymi zdecydował się przenieść swoją siedzibę w Polsce do budynku biurowego High5ive 4 położonego przy ulicy Pawiej w Krakowie. Nowe biuro, rozlokowane na powierzchni 1500 mkw., zaaranżowane zostanie w myśl reguł work-life balance, z uwzględnieniem potrzeb biznesowych Xceedance. Pozwoli to firmie na dalszy rozwój kadry na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

- Kierując się rozwojem Xceedance, poszukiwaliśmy biura w atrakcyjnej, krakowskiej lokalizacji z łatwym dostępem do komunikacji miejskiej i centralnie usytuowanymi udogodnieniami. Nasze cele obejmowały stworzenie kreatywnego, angażującego miejsca pracy dla naszego zespołu i przyszłych współpracowników. Dzięki rygorystycznemu procesowi zamówień publicznych wybraliśmy High5ive, który spełnił nasze potrzeby dotyczące wysokiej jakości powierzchni oraz lokalizacji. Ponadto kompleks, charakteryzuje się nowoczesnymi, przyjaznymi środowisku cechami, w tym certyfikacją LEED - mówi Marek Kaszczyc, Senior Vice President and Managing Director of Xceedance Consulting Polska.

- Zadaniem naszego zespołu było zagwarantowanie firmie Xceedance kompleksowego wsparcia przy wyborze optymalnej lokalizacji, która w pełni zaspokajałaby jej potrzeby rozwoju w Krakowie w perspektywie najbliższych 5 lat. Zakres pracy agencji obejmował, nie tylko wyszukanie najbardziej optymalnej dla firmy powierzchni i negocjację warunków najmu. Byliśmy również odpowiedzialni za fit-out biura. W drodze przetargu, po analizie kosztów i negocjacji wycen wyłoniona została pracownia architektoniczna Konrada Krusiewicza - The Design Group, która odpowiada za design nowej siedziby Xceedance – informuje Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz. 

- Od początku wiedzieliśmy, że w przypadku tego projektu dużą rolę będzie odgrywał project management i wysoki standard aranżacji, więc kluczowe były zaawansowane negocjacje wycen oraz kompleksowa koordynacja procesu projektowego- mówi Emilia Kalińska, Regional Coordinator w Walter Herz.

- Zaczynając pracę nad projektem biura dla młodego zespołu Xceedance wiedzieliśmy, że musimy stworzyć przestrzeń „na luzie”, w której każdy może czuć się dobrze, niemalże jak u siebie w domu. Ważne było dla nas zastosowanie przyjaznych kolorów oraz faktur, które wprowadziliśmy na welurowych kotarach oraz panelach akustycznych w pokojach spotkań. Kolorów jest dużo, jednak nie są one dominujące ani przytłaczające. Dodatkowo, przełamane zostały ciemnym drewnem, które nadaje przytulnego charakteru z lekko eleganckim sznytem. Wprowadziliśmy również elementy stylu industrialnego jak np. otwarte sufity czy charakterystyczne przeszklenia z czarnymi szprosami. Szklenia wyznaczają nam rytm wnętrz, ponieważ ich linie przenikają całą przestrzeń, co dało możliwość stworzenia spójnej całości. Pojawiają się w postaci czarnych listew MDF, a także jako ramki trzymające w ryzach kolorowe, roślinne tapety, czy grafiki w salach spotkań z motywami przewodnimi wspierającymi komunikację wewnętrzną firmy – opowiada Martyna Smętek, projektantka z The Design Group, odpowiedzialna za koncepcję biura.

- To, co będzie widoczne dopiero po zakończeniu realizacji to nazewnictwo salek, tj. Bali, Palermo, Hogwart. Nazwy zostały wytypowane w drodze konkursu przeprowadzonego wśród pracowników biura, co stworzyło im możliwość aktywnego wkładu w projekt wnętrz – dodaje Karolina Kózka, projektantka z The Design Group.

High5ive to projekt, który doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby pracowników biurowych. Oferuje duże powierzchnie, zielone otoczenie i bardzo dobre połączenie z wszystkimi rejonami miasta, a dzięki sąsiedztwu dworca kolejowego, także i kraju. Na tle konkurencji kompleks wyróżnia również najwyższy standard rozwiązań architektonicznych.  

High5ive, położony w najlepiej skomunikowanym obszarze Krakowa, tuż obok Dworca Głównego i Galerii Krakowskiej oferuje w pięciu budynkach 70 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni biurowej. Poza doskonałą lokalizacją biznesową, sukces komercyjny przyniosło projektowi również szerokie zastosowanie ekologicznych rozwiązań oraz wygodny dostęp do użytecznych usług, z których najemcy i pracownicy firm mogą w nim korzystać, w tym zastosowanie autorskiego systemu operacyjnego Connected by Skanska.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
cze 04 2020

Rynek biurowy post-covidowej ery


Komentarze: 0

Autor: Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz

Rynek biurowy zwolnił, ale jego perspektywy nie są złe

 

Po tym, jak firmy sprawnie przestawiły tryb pracy na zdalny, dziś możemy obserwować kolejne fale powrotów do biur. Po okresie stagnacji, widoczne jest też większe zainteresowanie powierzchniami biurowymi. Najemcy wykazują chęć renegocjacji warunków najmu, jak również rearanżacji zajmowanych powierzchni. Należy przy tym zauważyć, że jeszcze bardziej wzrosła rola lokalizacji przy wyborze nieruchomości.

Generalnie na kształt rynku biurowego najsilniej wpływają dziś dwie tendencje, tj. dążenie do optymalizacji kosztów w celu redukcji ryzyka finansowego oraz starania zmierzające do zapewnienia możliwie największego bezpieczeństwa osobom powracającym do biur.

Od samego początku kwarantanny mieliśmy do czynienia z wysoką aktywnością najemców, którzy zwracali się do wynajmujących z zapytaniami o obniżki czynszów. Jeżeli chodzi o naszych klientów rzadko spotykaliśmy się jednak z sytuacją, by firmy chciały zrywać umowy najmu lub w drastyczny sposób zmniejszać powierzchnię biurową, by ograniczyć wydatki. Pomocne były w tym na pewno wcześniej wdrożone rozwiązania płynnościowe, jak możliwość przesunięcia płatności i harmonogramów, czy rozłożenie na raty oraz czasowa obniżka czynszu, a także redukcje i podnajmy powierzchni.

Sporej części firm lockdown jednak nie przeszkodził w realizacji planów. Nie tylko nie wdrożyły żadnych procedur związanych z redukcją kosztów, ale sprawnie domykały procesy związane z relokacją swoich biur lub podjęte wcześniej renegocjacje umów najmu.

Powszechna weryfikacja zapotrzebowania na biura

Trzeba natomiast przyznać, że większość najemców jest teraz dużo bardziej ostrożna w podejmowaniu decyzji. Firmy uważnie przyglądają się wszystkim pozycjom kosztowym. Wdrażają projekty weryfikacyjne pod kątem zapotrzebowania na powierzchnie, opierając się na założeniach dotyczących nowego sposobu funkcjonowania i trybu pracy. Jakie będą ich realne potrzeby będzie można się jednak przekonać w kolejnej fazie, kiedy ludzie wrócą do biur i ujawnią się nowe nawyki oraz oczekiwania pracowników. Dodatkowo, sytuacja jest wciąż dynamiczna. W kolejnych miesiącach liczne firmy ucierpią jeszcze z powodu wstrzymania zleceń czy zamówień od klientów.  

Spodziewamy się większej liczby renegocjacji i optymalizacji wydatków niż dotychczas, w przeważającej mierze związanych z poszukiwaniem oszczędności. Może to przynieść większą popularność obiektom biurowym w lokalizacjach poza centrum oraz wzrost zainteresowania biurami typu flex, które muszą po załamaniu rynku zmienić nieco swoją formułę. Nie będzie jednak wyprowadzek z biur na dużą skalę.

Mieliśmy do czynienia z zagrożeniem, którego nikt się nie spodziewał. Teraz powoli zmienia się sposób myślenia o pracy w przestrzeniach biurowych, bo podobna sytuacja może się powtórzyć. Firmy zastanawiają się nad przemodelowaniem, zarówno samych biur, w których trzeba dziś zapewnić więcej przestrzeni, jak i prognozują zmiany związane z nową organizacją pracy. W wielu przypadkach powierzchnie zostaną przeprojektowane, a szczególny nacisk położony będzie na bezpieczeństwo i higienę.

Biura niezbędne do interakcji  i pracy zespołowej

Wymogi wiążące się z ochroną osobistą oraz utrzymaniem dystansu pomiędzy stanowiskami pracy sprawiają, że biura funkcjonować będą teraz w innych trybach godzinowych i cyklach miesięcznych. W ten sposób powstaną nowe modele biznesowe w zarządzaniu powierzchnią biurową. Wiele firm zdecyduje się prawdopodobnie na rozpraszanie struktur i większe znaczenie zyska system łączący pracę biurową z pracą zdalną.

Należy jednak przyznać, że COVID-19 nie przyniósł nic nowego, przyspieszył jedynie istniejące już wcześniej trendy. Dla firm z sektora IT home office nie jest przecież nowością. Już wcześniej w dużym stopniu, nie tylko ta branża właśnie tak pracowała. W zależności jednak od profilu firmy praca zdalna jest mniej lub bardziej efektywnym rozwiązaniem. Niemniej, dziś pewne jest, że będzie coraz szerzej praktykowana. Mówi się o 30 proc. osób, które już na stałe będą pracowały z domu.

Lepszy przepływ informacji i stopień interakcji można jednak często uzyskać dzięki obecności zespołów w biurze. Jest to szczególnie ważne w przypadku terminowych projektów i skomplikowanych zadań. Tradycyjne biuro jako miejsce spontanicznej wymiany myśli będzie więc nadal odgrywało główną rolę. Bardziej prawdopodobne wydaje się zatem utrzymanie biur, które są siedzibami firm i mniejszych oddziałów lokalnych, które uzupełnione zostaną stanowiskami pracy świadczonej zdalnie.

Obecna sytuacja przyczyni się również do przyśpieszenia digitalizacji wielu procesów, a co za tym idzie także zmiany sposobu świadczenia usług. Coraz większe znaczenie w planowaniu będzie miało też wykorzystanie zaawansowanych aplikacji na smartfony, które pomagają usprawnić funkcjonalność biur i komunikację między pracownikami.

Nieunikniony spadek popytu

Jeśli zaś chodzi o chłonność rynku, moim zdaniem spadnie popyt na biura i wzrośnie poziom pustostanów w Polsce. Dzięki temu wiele krajowych rynków biurowych zyska balans i złapie rozsądne wskaźniki, co tylko je uzdrowi. Do marca bieżącego roku segment biurowy rozwijał się bowiem w nienotowanym wcześniej tempie. Padały kolejne rekordy dotyczące popytu i podaży. Skutki wywołanego przez COVID-19 kryzysu odczuły natomiast najbardziej centra handlowe i hotele. Biura nie ucierpiały tak dotkliwie.

Długofalowo jednak także rynek biurowy będzie musiał zmierzyć się z dużym spadkiem popytu. Zmieni się też zasadniczo strategia wyboru lokalizacji przez najemców. W tej chwili decyzje związane z wynajęciem nowego biura, czy przedłużeniem umowy najmu są najczęściej przez firmy odsuwane w czasie.

Recesja nie ominie naszego kraju, ale w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej może nie być tak silna, jak w strefie euro. Dlatego w dłuższej perspektywie spowolnienie gospodarcze nie powinno mieć większego wpływu na atrakcyjność inwestycyjną naszego rynku. Polska pozostanie interesująca dla inwestorów lokujących kapitał w segmencie nieruchomości komercyjnych, co jest tym bardziej prawdopodobne jeśli weźmiemy pod uwagę wysoką rentowność obiektów zlokalizowanych w naszym kraju.

Rozwój uzależniony od finansowania inwestycji

Dużym wyzwaniem dla całego sektora będzie natomiast finansowanie inwestycji. Realizowane dziś projekty mają już wsparcie finansowe i mogą się pochwalić zaawansowanym poziomem komercjalizacji. Jak trudne będzie zdobycie finansowania dla kolejnych inwestycji dopiero się okaże. Bardzo wyraźnie widoczne jest bowiem zaostrzanie polityki kredytowej przez banki, a nawet wstrzymywanie finansowania. To zapewne odbije się na wynikach rynku w kolejnych kwartałach, jeśli sytuacja nie wróci do normy. Tym bardziej, że sektor nieruchomości komercyjnych, w dużym stopniu finansowany z kredytów, nie może liczyć w Polsce na alternatywne źródła finansowe, jak przedsięwzięcia inicjowane w innych krajach.  

I w tym właśnie upatruję główne źródło trudności dla branży i dalszego rozwoju rynku biurowego. Jeśli banki zablokują dopływ kapitału na inwestycje, jego rozwój zostanie zatrzymany. Nie ma natomiast dużego kłopotu z realizacją bieżących projektów. W Polsce budowy nie zostały ustawowo zamknięte, jak we Włoszech, czy Hiszpanii. Prace budowlane, choć w ograniczonym zakresie, prowadzone są nieprzerwanie. Także ze względu na ciepłą zimę. Na tempo budów duży wpływ miał natomiast powrót do domu pracowników zza wschodniej granicy i ograniczony zakres funkcjonowania urzędów.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.  

dompress : :