Najnowsze wpisy, strona 1


maj 07 2025

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce....


Komentarze: 0

Autorzy:Paulina Brzeszkiewicz-Kuczyńska - Research and Data Manager w Avison Young

Obiecujący początek

Rynek inwestycyjny utrzymuje tempo

Wynik 2024 r. wykazał powrót do stabilizacji na polskim rynku nieruchomości komercyjnych – powiało optymizmem. Całkowity wolumen transakcji przekroczył dwukrotność wyniku z 2023 r., potwierdzając istotne ożywienie na rynku. Oczekujemy, że ta dynamika utrzyma się w 2025 roku, dodatkowo napędzana przez spodziewane obniżki stóp procentowych, poprawę płynności i pojawienie się wielu okazji inwestycyjnych we wszystkich segmentach rynku.

W I kw. 2025 r. wolumen transakcji inwestycyjnych w Polsce wyniósł 686 mln euro, co stanowi wzrost o 64% rok do roku. Płynność rynku wzrosła z kolei o 46%. Struktura transakcji była zbudowana głównie w oparciu o sektor handlowy - w szczególności parki handlowe - oraz starsze biurowce. W rezultacie średnia wartość transakcji pozostała stosunkowo niewielka, i tylko wartość 4 transakcji znalazła się w przedziale 50-75 mln euro. Polscy inwestorzy odpowiadali za 17% wolumenu, co podkreśla stabilny udział i rosnący wpływ polskiego kapitału.

Inwestycje w sektorze magazynowym nabrały tempa: w I kw. odpowiadały za 29% całkowitego wolumenu transakcji, oraz dodatkowo w segmencie została zrealizowana ogromna fuzja (sprzedaż GLP do Ares). Transakcje biurowe miały miejsce zarówno w Warszawie, jak i na rynkach regionalnych, podczas gdy inwestycje w sektorze handlowym koncentrowały się na parkach handlowych i centrach handlowych zlokalizowanych w miastach regionalnych. Na rynku sfinalizowano również 3 transakcje w sektorze mieszkaniowym, a także zakup hoteli przez francuski SCPI.
Główne liczby:
- 686 milionów euro – całkowity wolumen inwestycyjny w I kw. 2025
- 35 transakcji
- Wysoka płynność, umiarkowana średnia wartość transakcji
- Sprzedaż GLP do Ares – duże przejęcie w sektorze magazynowym

Sektor magazynowy – bezpieczne opcje

Utrzymujące się zainteresowanie inwestorów aktywami magazynowymi sygnalizuje dalsze przyspieszenie w tym segmencie rynku. W obliczu utrzymującej się niepewności geopolitycznej, Polska wyróżnia się jako strategiczne miejsce dla inwestorów zagranicznych realizujących strategie „nearshoringu”, co wskazuje na silny i długotrwały potencjał wzrostu dla sektora.

W I kw. 2025 r. w sektorze magazynowym zrealizowano 5 transakcji o łącznej wartości 202 mln euro, co stanowiło 29% całkowitego wolumenu inwestycji w Polsce w tym okresie. Transakcje dotyczyły wielkopowierzchniowych obiektów logistycznych typu big-box zlokalizowanych w aglomeracjach trójmiejskiej i warszawskiej, a także nowoczesnego obiektu logistycznego i chłodniczego znajdującego się w samej Warszawie.

Kolejną zapowiedzią przyspieszenia w tym sektorze może być liczba realizowanych przez nasz zespół doradztwa technicznego projektów due diligence (TDD), które poprzedzają transakcje. A obecnie większość z nich przygotowywana jest dla obiektów magazynowych.

Polski sektor magazynowy konsekwentnie pozostaje silny, nawet w trudnych czasach. Dlatego też, wraz z wyczekiwanym większym przyspieszeniem na rynku inwestycyjnym, spodziewamy się rosnącej liczby transakcji portfelowych, a także transakcji fuzji i przejęć. Jedna znacząca transakcja została już sfinalizowana - GLP sprzedał swoje aktywa magazynowe do Ares Management (w tym duże portfolio znajdujące się w Polsce) w ramach globalnej transakcji typu M&A.

Sektor w liczbach:
- 202 miliony euro – wolumen sektora w I kw. 2025
- 5 transakcji
- Sprzedaż GLP do Ares – duże przejęcie w sektorze magazynowym

Sektor handlowy – wygodne zakupu poza głównymi miastami

Polski sektor handlowy nadal cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów. W I kw. 2025 r. zrealizowano 14 transakcji, przy czym Avison Young doradzał przy 3 z nich.

Po sprzedaży kilku dużych centrów handlowych typu „prime” w 2024 r., początek 2025 r. został zdominowany przez aktywa typu „convenience” – parki handlowe odpowiadały za 56% wolumenu. Ta klasa aktywów, niezmiennie postrzegana jako bezpieczna opcja inwestycyjna, utrzymuje swoją atrakcyjność wśród inwestorów.

Kluczowe transakcje w I kw. 2025 r. obejmowały zakup Power Park Olsztyn przez BIG Shopping Centers oraz zakup Comfy Park Bielik przez Newgate Investment, z udziałem Avison Young pośredniczącego w finalizacji tej transakcji. Dodatkowo Terg nabył portfel dwóch parków handlowych.

Co ciekawe, niewielkie centra handlowe z ofertą typu „convenience”, zlokalizowane poza głównymi miastami Polski odpowiadały za ponad 1/3 wolumenu inwestycji sektora. Spośród 4 transakcji w tym segmencie, największą było nabycie 3 centrów handlowych Plaza Center na Śląsku przez ukraiński fundusz Focus Estate Fund. Transakcja ta podkreśla rosnący apetyt inwestorów na centra regionalne, których atutami są dobre lokalizacje, ugruntowane pozycje handlowe i atrakcyjne ceny sprzedaży.

Inne sprzedane w I kw. istotne obiekty w tej kategorii to Galeria Świdnicka, Pasaż Świętokrzyski i Galeria Młyńska. Przy tej ostatniej transakcji doradzał Avison Young. W tym okresie doszło również do sprzedaży kilku mniejszych obiektów typu „convenience” i samodzielnych obiektów handlowych, co pokazuje utrzymujący się popyt na zróżnicowane formaty obiektów handlowych.

Sektor w liczbach:
- 189 milionów euro – wolumen sektora w I kw. 2025
- 6 transakcji parkami handlowymi (na 14 zrealizowanych w sektorze)
- 2 transakcje portfelowe

Sektor biurowy - zainteresowanie stabilne, ale selektywny popyt

Rynek inwestycji biurowych w Polsce cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem inwestorów, choć kupujący dalej podchodzą do transakcji bardzo selektywnie. Strategie „value-add” i „core+” zyskują na popularności w określonych segmentach, szczególnie tam, gdzie przeceny zbliżyły do siebie oczekiwania sprzedających i kupujących.

Polski rynek biurowy zrealizował w I kw. 2025 r. wolumen inwestycyjny o wartości 176 mln euro. Największą transakcją kwartału - i jedyną transakcją typu core - było nabycie budynku Wronia 31 w Warszawie przez Uniqa Real Estate. Warto zauważyć, że ponad 60% aktywów będących przedmiotami transakcji miało charakter typu „value-add” lub oportunistyczny, co odzwierciedla zainteresowanie inwestorów możliwościami repozycjonowania nieruchomości. Podczas gdy popularność miast regionalnych rośnie, ich udział w całkowitym wolumenie inwestycji pozostaje ograniczony. Chociaż 8 z 12 transakcji miało miejsce na rynkach regionalnych, ich łączny wolumen stanowił nieco ponad 40% całkowitego wolumenu sektora.

Kapitał typu „core” pozostaje nieznacznie aktywny, ponieważ inwestorzy reprezentujący tego typu strategie nadal unikają ryzyka związanego z zawirowaniami gospodarczymi i geopolitycznymi. Z kolei inwestorzy typu „value-add” i oportunistyczni wykazują większą - aczkolwiek zachowawczą - aktywność, poszukując okazji bez przepłacania za aktywa. Wiemy o kilku transakcjach tego typu w Warszawie i miastach regionalnych, które mają zostać sfinalizowane w najbliższej przyszłości.

Sektor w liczbach:
- 176 milionów euro – wolumen sektora w I kw. 2025
- 8 transakcji na rynkach regionalnych (na 12 zrealizowanych w sektorze)
- 1 transakcja typu „core”

Sektor PRS - konwersje i nowi gracze

W 2024 r. rynek mieszkaniowy w Polsce odnotował łącznie 12 transakcji w sektorze PRS, osiągając rekordowy wynik 344 mln euro. Transakcje w sektorze PRS zostały sfinalizowane głównie przez aktywnych już operatorów. Dominował Szwedzki kapitał z 50% udziałem w całkowitym wolumenie inwestycji w PRS.

I kw. 2025 r. rozpoczął się od sfinalizowania 3 transakcji w sektorze mieszkaniowym o łącznej wartości ponad 100 mln euro. Największą z nich była transakcja typu „forward funding”- PRS Metro Szwedzka zostało pozyskane przez AFI Europe. Kolejnym projektem był zakup obiektu typu „co-living” Nad Stawem sfinalizowany przez NREP. Trzecia transakcja dotyczyła rynku wtórnego - Xior Student Housing nabył projekt PRS w Warszawie od Syrena Real Estate. Jest to jedna z niewielu transakcji na rynku wtórnym w Polsce, ponieważ rynek ten jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju.

W sektorze pojawił się nowy gracz - Polski Holding Nieruchomości (PHN), ogłosił wejście w segment PRS. PHN wykorzysta własne zasoby i przebuduje posiadane pustostany na lokale PRS. Nowa platforma będzie oferować ok. 800 lokali PRS dostarczonych do końca 2030 roku.

Obserwujemy rosnące zainteresowanie inwestorów starszymi biurowcami z potencjałem przekształcenia w domy studenckie, mieszkania lub jednostki PRS. Jedną z kluczowych zalet tych nieruchomości jest atrakcyjna lokalizacja z bardzo dobrym dostępem do transportu publicznego. Doradcy techniczni Avison Young przeprowadzili już wiele analiz budynków biurowych pod kątem potencjalnej przebudowy na takie cele. Okazuje się, że adaptacja powierzchni biurowych na cele mieszkaniowe - bez konieczności wyburzania - jest względnie łatwa do wykonania w świetle obowiązujących przepisów technicznych. W rzeczywistości, przekształcenie budynków biurowych w jednostki mieszkalne jest znacznie łatwiejsze niż w drugą stronę.


Co dalej?

Polska pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków w regionie. Obserwujemy znaczny wzrost aktywności inwestorów typu REIT i SCPI.

Silne fundamenty napędzają ponowne zainteresowanie wysokiej jakości aktywami. Inwestorzy koncentrują się na takich właśnie obiektach, dodatkowo spełniających kryteria ESG lub poszukują aktywów oportunistycznych z potencjałem zmiany ich funkcji.

Oczekiwane obniżki stóp procentowych pomogą zmniejszyć rozbieżność w oczekiwaniach cenowych sprzedających i kupujących.

Wysiłki zmierzające do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla staną się istotne nie tylko dla deweloperów i inwestorów, ale także dla banków finansujących rynek nieruchomości

maj 06 2025

WeNet w gdańskim Garnizonie


Komentarze: 0

WeNet, największa w Polsce firma działająca w branży marketingu internetowego przeniosła gdańskie biuro do wielofunkcyjnego kompleksu Garnizon, należącego do Grupy Inwestycyjnej Hossa. Organizacja objęła powierzchnię ponad 450 mkw. w budynku biurowym GATO, zwiększając przestrzeń do pracy w porównaniu z powierzchnią zajmowaną przed relokacją. Kompleksowego wsparcia w złożonym procesie najmu oraz negocjacjach warunków kontraktu udzielił firmie gdański zespół Walter Herz.
Nowe biuro mieszczące się w multi-funkcyjnym Garnizonie, usytuowanym w centralnej części Gdańska, w pobliżu alei Grunwaldzkiej i alei Żołnierzy Wyklętych zapewnia firmie atrakcyjne środowisko pracy. Zmiana lokalizacji nie oznaczała dla WeNet konieczności ponoszenia wysokich kosztów związanych z fit out-em, wymagała jedynie wdrożenia niewielkich zmian aranżacyjnych na obejmowanej powierzchni.

WeNet to firma działająca w obszarze szeroko pojętego doradztwa internetowego. Jako lider transformacji technologicznej sektora MŚP w Polsce posiada w pakiecie wszystkie usługi internetowe, takie jak tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, prowadzenie dedykowanych kampanii reklamowych i działań marketingu lokalnego online, tworzenie e-sklepu oraz hosting stron internetowych. Grupa WeNet jest właścicielem wyszukiwarek pkt.pl, panoramafirm.pl i biznesfinder.pl oraz Partnerem Premium Google Ads, a także certyfikowanym developerem PrestaShop. WeNet od ponad 30 lat wspiera polski biznes, dostarczając małym i średnim przedsiębiorcom efektywne rozwiązania online, umożliwiające zwiększenie widoczności, ułatwiające komunikację z klientami i pozwalające intensyfikować sprzedaż. WeNet zatrudnia w całej Polsce ponad 1200 osób.

– Wybraliśmy Garnizon z uwagi na wysoką jakość oferowanej powierzchni oraz potencjał i udogodnienia, jakie zapewnia kompleks. Nowoczesne biuro, które obecnie zajmujemy w budynku GATO całkowicie odpowiadało naszym potrzebom pod względem aranżacji. Dzięki zaangażowaniu i kompleksowej obsłudze doradców Walter Herz oraz sprawnym negocjacjom przeprowadzonym z udziałem wszystkich stron przedsięwzięcia udało się z sukcesem zakończyć proces najmu i relokować biuro do największego kompleksu mixed-use w Trójmieście – przyznaje Dorota Malarska, dyrektorka HR ds. ESG i Administracji w Grupie WeNet. – Współpraca umożliwiła nam pozyskanie nowoczesnej powierzchni biurowej na bardzo korzystnych warunkach. Otrzymaliśmy wsparcie na każdym etapie procesu, także w kwestiach wychodzących poza standardową obsługę tego typu transakcji. Nowa przestrzeń została świetnie przyjęta przez zespół. Pozwoliło nam to ograniczyć rotację i zwiększyć skuteczność rekrutacji, co nie pozostaje bez pozytywnego wpływu na wyniki finansowe firmy – dodaje Dorota Malarska.

– Firma WeNet, którą mamy przyjemność reprezentować od 2023 roku, zgłosiła zapotrzebowanie na nową powierzchnię biurową w Gdańsku w związku z zakończeniem umowy najmu w zajmowanej lokalizacji. Działając pod presją czasu udało nam się pozyskać korzystną cenowo propozycję i na kilkanaście miesięcy firma przeniosła się do budynku biurowego Eternum, zanim trafiła do docelowego miejsca pracy. Spośród zaproponowanych rozwiązań standardowych, obejmujących najem na 5-7 lat, jak i propozycji podnajmu klient zdecydował się na powierzchnię w budynku GATO ze względu na idealny rozkład oferowanego biura i jego centralną lokalizację. Ta oferta spełniała wszystkie oczekiwania WeNet, zarówno budżetowe, jak i lokalizacyjne i aranżacyjne. Po niewielkiej modernizacji, wykorzystującej istniejące elementy wykończenia, firma ulokowała siedzibę oddziału w Gdańsku pod nowym adresem z satysfakcją dla wszystkich stron transakcji – mówi Jarosław Zdzitowiecki, Associate Partner / Head of Tricity w Walter Herz.

Multi-funkcyjny kompleks Garnizon położony jest na 25 hektarowym terenie zlokalizowanym na styku Wrzeszcza Górnego i Strzyży, gdzie znajdują się budynki apartamentowe i loftowe oraz obiekty biurowe, usługowe i handlowe, a także rozbudowana infrastruktura parkingowa obejmująca około 1000 miejsc postojowych. Wysokiej klasy przestrzeni dostarczają tu, zarówno nowe budynki, jak i odrestaurowane obiekty zabytkowe.

Budynek biurowy GATO, który usytuowany jest przy ulicy C.K. Norwida, oferuje 15 tys. mkw. powierzchni komercyjnej. Został oddany do użytkowania w 2021roku. Na siedmiu piętrach mieszczą się w nim biura w standardzie klasy A+, a na parterze biurowca znajduje się reprezentacyjne lobby oraz lokale usługowe. Na dwóch podziemnych kondygnacjach położona jest hala garażowa z ponad 270 miejscami parkingowymi. Budynek uzyskał ocenę Excellent w systemie certyfikacji BREEAM.

Dzięki niepowtarzalnej koncepcji architektonicznej, wdrożonej przy realizacji Garnizonu stworzona została nowa, oryginalna przestrzeń miejska, która zapewnia przyjazny, parkowy klimat i wyróżnia się odmienną od typowych parków biurowych architekturą. Lokalizacja zapewnia sprawną komunikację z wszystkimi rejonami Trójmiasta. Oferuje pełną infrastrukturę handlową, usługową, oświatową i sportową w najbliższym otoczeniu oraz sąsiedztwo Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Kompleks Garnizon dzieli zaledwie 20 minut drogi rowerem po wygodnych ścieżkach od gdańskiego Starego Miasta. Dojazd samochodem do głównego dworca kolejowego w Gdańsku zajmuje około 10 minut, a do portu lotniczego niespełna 15 minut.

kwi 29 2025

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w I kwartale...


Komentarze: 0

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku? Jak uzyskany rezultat wypada w porównaniu ze sprzedażą w poprzednim kwartale i analogicznym okresie 2024 roku? Czy deweloperom udało się zrealizować plany sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 951 mieszkań na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych, co pomimo spadku o 8 proc. rok do roku, uważamy za bardzo dobry wynik. Warto podkreślić, że pierwszy kwartał ubiegłego roku był dla Develii rekordowy, wsparty intensyfikacją zakupów w związku z wygaszaniem programu Bezpieczny Kredyt 2 proc. Na tle III i IV kwartału 2024 roku wynik za pierwsze trzy miesiące tego roku oznacza wzrost, co potwierdza stopniową odbudowę popytu.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię biznesową, zakładającą sprzedaż 3100–3300 mieszkań w 2025 roku. Spodziewamy się, że zapowiadana obniżka stóp procentowych będzie istotnym czynnikiem wspierającym rynek nieruchomości mieszkaniowych w drugiej połowie roku.

Zbigniew Juroszek, prezes zarządu Atal

W I kwartale 2025 roku zawartych zostało 348 umów deweloperskich i przedwstępnych. W tym samym okresie ubiegłego roku wynik był lepszy o 369 mieszkań, natomiast w IV kw. 2024 roku o 97 lokali.

Dane te, zwłaszcza w odniesieniu do I kw. 2024 r., obarczone są wysoką bazą porównawczą, co wynika m.in. z odmiennej sytuacji rynkowej, w tym kończącego się wówczas efektu wdrożenia rządowych dopłat do kredytów. Z kolei niejasna sytuacja co do ich kontynuowania, a przede wszystkim bardzo niekorzystne warunki finansowania zakupów i wysokie oprocentowanie kredytów hipotecznych, zaważyły na osiągniętych wynikach. Z wymienionych względów odbiegły one od założeń i oczekiwań spółki.

Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland

Zgodnie z założeniami, w I kwartale br. odnotowaliśmy satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, utrzymując dynamikę z końcówki ubiegłego roku. Kluczowy wpływ na poziom naszej sprzedaży miało zakończenie budowy trzech naszych inwestycji – Czysta4 we Wrocławiu, Bernadovo w Gdyni oraz Panoramiqa w Poznaniu, które wzmocniły ofertę mieszkań dostępnych „od ręki”, co w obecnych warunkach rynkowych jest bardzo cenione przez klientów.

W porównaniu do IV kwartału 2024 r. utrzymaliśmy zbliżony poziom sprzedaży, natomiast względem I kwartału ubiegłego roku zanotowaliśmy wzrost, głównie dzięki większemu wolumenowi gotowych mieszkań w ofercie.

Katarzyna Mirota, Head of Sales & Marketing, Matexi Polska

W pierwszym kwartale br. zawarliśmy z klientami łącznie 71 umów deweloperskich (43 w Warszawie oraz 28 w Krakowie). Obecnie zainteresowanie na rynku jest spore, ale wydłuża się proces decyzyjny klientów, co spowodowało, że poziom naszej sprzedaży w minionym kwartale był lekko poniżej planu. W drugim kwartale br. planujemy wprowadzenie do oferty dwóch nowych inwestycji i w efekcie zwiększenie volumenu sprzedaży.

Piotr Ludwiński, dyrektor sprzedaży w Archicom

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 530 lokali, czym odnotowaliśmy wzrost o 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy zawartych zostało 410 umów. Spośród wszystkich transakcji, 60 dotyczyło projektów realizowanych przez Archicom na rzecz Grupy Echo Investment.

Wynik ten potwierdza, że nasza oferta skutecznie odpowiada na aktualne potrzeby klientów, zarówno pod względem lokalizacji, jak i układów mieszkań. Wypracowana dynamika sprzedaży jest wysoka w odniesieniu do całego rynku, co potwierdza skuteczność naszej strategii dywersyfikacji geograficznej i konsekwentnego poszerzania portfolio o projekty z segmentu popularnego i premium.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Grupie Robyg

Pierwszy kwartał 2025 roku pokazuje, że nadal utrzymujemy założone tempo naszej działalności. Mamy ambitne plany i realizujemy duże inwestycje – niezależnie od koniunktury rynkowej.

W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa TAG podpisała ponad 470 umów przedwstępnych i deweloperskich oraz dodatkowo około 200 umów rezerwacyjnych, które pozostają wkrótce do sfinalizowania jako deweloperskie. Podpisanych zostało około 390 umów przedwstępnych i deweloperskich oraz około 200 umów rezerwacyjnych.

Grupa TAG w Q1 2025 zrealizowała i rozpoznała w przychodach blisko 350 lokali, około 250 lokali zostało przekazanych klientom, a 130 lokali wprowadzono na wynajem. Zrealizowanych i przekazanych zostało ponad 180 lokali. Łącznie w Q1 2025 Grupa TAG w Polsce miała w budowie około 7300 mieszkań i lokali komercyjnych. Portfolio mieszkań na wynajem Grupy wyniosło ponad 3350 lokali. Aktualnie w ofercie mamy około 1900 lokali.

Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży Ronson Development

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaliśmy 96 lokali, co jest wynikiem w pełni zgodnym z naszym założonym planem sprzedażowym. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, świadomie przyjęliśmy bardziej konserwatywny cel niż w analogicznym okresie roku ubiegłego oraz w IV kwartale 2024 roku. Właściwie określiliśmy cele na ten okres i konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię sprzedażową, szczególnie w dwóch najpopularniejszych inwestycjach: Ursus Centralny i Miasto Moje.

Łukasz Šedovič Sales Director w Trust Investment S.A.

Pomimo licznych wyzwań rynkowych, z jakimi mierzy się obecnie branża nieruchomości, nasza firma osiągnęła w I kwartale 2025 roku satysfakcjonujący wynik sprzedażowy, utrzymując poziom 116 transakcji, czyli dokładnie tyle samo, ile odnotowaliśmy w IV kwartale 2024 roku.

Choć porównując rok do roku odnotowujemy niewielki spadek, to jednak z dużą uwagą obserwujemy rosnący trend, który pozwala nam z optymizmem patrzeć na kolejne miesiące. Wierzymy, że dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak program dopłat do kredytów, elastyczna oferta oraz konsekwentna obecność w atrakcyjnych lokalizacjach, uda nam się utrzymać i zwiększyć tempo sprzedaży. To pokazuje, że nawet w wymagających warunkach rynkowych odpowiednio dopasowana strategia i otwartość na potrzeby klientów przynoszą realne efekty.

Tomasz Czuchra, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Sprzedaż naszej najnowszej inwestycji – Stacja Ligocka w Katowicach ruszyła dopiero w ostatnim miesiącu pierwszego kwartału br. W poprzednim roku, zgodnie z przyjętym harmonogramem, nie prowadziliśmy sprzedaży żadnego projektu, a skupialiśmy się aktywnie na przygotowaniu nowej oferty i rozwijaniu potencjału inwestycyjnego.

Stacja Ligocka to dla nas istotny krok w kierunku poszerzenia obecności na rynkach regionalnych i nowy rozdział w działalności operacyjnej. Już na etapie startu zauważamy spore zainteresowanie inwestycją, co pozwala z optymizmem patrzeć na wyniki w nadchodzących miesiącach.

Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment

Jeżeli chodzi o nasze wyniki z pierwszego kwartału są zgodę z naszymi założeniami i spodziewamy się zwiększenia dynamiki rynku w drugiej połowie roku. Mamy też w planach w III kwartale br. wprowadzać kolejne grunty do sprzedaży.

Obecnie w ofercie posiadamy tylko dwa grunty z pozwoleniem na budowę. Pierwszy znajduję się na przepięknej Warmii w gminie Jeziorany. Projekt zakłada 19 budynków jednorodzinnych oraz wyjątkową dostępność lini brzegowego jeziora Ławki. Jest to projekt premium dla wymagającego inwestora. Drugi grunt to 8 domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej. Jest to pierwszy etap osiedla pod Gdańskiem w miejscowości Pomlewo. Ten projekt również wykonaliśmy w podwyższonym standardzie, ze względu na niszę jaką zdiagnozowaliśmy na rynku.

kwi 23 2025

Warszawski sektor biurowy


Komentarze: 0

Rynek biurowy w Warszawie – podsumowanie I kwartału 2025

Zasoby i projekty w realizacji

W pierwszym kwartale 2025 roku nowoczesne zasoby biurowe w Warszawie osiągnęły poziom 6,28 mln mkw. W tym okresie dostarczono tylko jeden nowy projekt – siedzibę CD Projekt w strefie biurowej Wschód, która powiększyła podaż o 5 600 mkw. Całkowita powierzchnia biurowa w budowie lub modernizacji wyniosła około 210 000 mkw. Popyt brutto osiągnął poziom 160 500 mkw., a wskaźnik pustostanów - kwartał do kwartału - nieznacznie spadł do 10,5%.

Rynek wciąż wykazuje umiarkowaną, ale stabilną aktywność deweloperską – do końca 2025 roku planowane jest oddanie ponad 130 000 mkw. nowej powierzchni biurowej. Po 2027 roku zapowiedziano niewiele nowych inwestycji. Coraz wyraźniejszy jest trend modernizacji i zmiany funkcji starszych budynków.

Popyt

Najbardziej aktywnymi obszarami pozostały Centrum i Centralny Obszar Biznesu (CBD), które odpowiadały łącznie za ponad 60% całkowitego wolumenu najmu w mieście. Wskaźnik pustostanów wyniósł 7,4% w strefach centralnych i 13% poza nimi. Łączna powierzchnia niewynajętych biur w Warszawie to blisko 660 000 mkw. Największy popyt generował sektor „Usług biznesowych” - 13% wynajętej powierzchni. Na kolejnych miejscach znalazły się sektory „Bankowości, ubezpieczeń i inwestycji” oraz „Produkcji” - po 10%.

Struktura popytu

Nowe umowy najmu oraz przednajmy odpowiadały za 49% całkowitej aktywności najemców. „Najbliższe 2-3 lata mogą przynieść kilka dużych transakcji typu pre-let. W związku z ograniczoną liczbą nowych projektów w trybie spekulacyjnym, pre-let może stać się głównym sposobem na pozyskanie powierzchni spełniającej oczekiwania najemców pod względem lokalizacji, układu oraz standardu.” – komentuje Robert Pastuszka, Director, Office Agency.

Warunki najmu

Czynsze w lokalizacjach centralnych wahały się od 22 do 28 EUR/mkw./miesiąc, a w lokalizacjach poza centrum – od 16 do 19,5 EUR/mkw./miesiąc. Stawki za powierzchnie w najlepszych lokalizacjach, na najwyższych piętrach, przekraczają 30 EUR/mkw./miesiąc. Opłaty eksploatacyjne wynoszą średnio około 27 PLN/mkw./miesiąc.

Rynek wynajmujących

Warunki rynkowe coraz wyraźniej sprzyjają właścicielom budynków. Coraz częściej zawierane są umowy na dłuższe okresy – siedmioletnie kontrakty stają się nowym standardem. Po latach dominacji najemców, równowaga sił się zmienia. Obecnie coraz trudniej jest spełnić wygórowane oczekiwania negocjacyjne, a ograniczona podaż wywiera presję na wzrost stawek czynszowych, wzmacniając pozycję wynajmujących. To naturalna część cyklu rynkowego, ale stawia przed najemcami nowe wyzwania.

Czas ma znaczenie

Dla dużych firm kluczowe staje się wcześniejsze rozpoczęcie negocjacji najmu – nawet 2-3 lata przed końcem obowiązującej umowy – co pozwala na zabezpieczenie najlepszych opcji. Z kolei mniejsze firmy mogą zyskać przewagę poprzez uproszczenie procesów decyzyjnych, co umożliwia szybszą reakcję na pojawiające się możliwości. Doświadczenia ostatnich lat pokazują, że opóźnione decyzje mogą niepotrzebnie wydłużać cały proces najmu, dlatego elastyczność i szybkie działanie mają kluczowe znaczenie przy wyborze odpowiedniej powierzchni.

Co dalej?

Wraz ze wzrostem kosztów adaptacji powierzchni do potrzeb najemców, długość zawieranych umów najmu również się wydłuża. W nowych budynkach standardem są już umowy siedmioletnie, a w istniejących – co najmniej pięcioletnie. Umowy krótkoterminowe, np. na trzy lata, stają się coraz rzadsze.

W najbliższej przyszłości można się również spodziewać wzrostu opłat eksploatacyjnych ze względu na indeksację – użytkowanie powierzchni będzie droższe. Jednocześnie coraz większy udział w rocznym wolumenie transakcji będą miały renegocjacje.

Autorzy:
Agnieszka Bykowska, Research Analyst w Avison Young
Robert Pastuszka, Director, Office Agency

dompress : :
kwi 14 2025

Jak firmy deweloperskie zachęcają do zakupu...


Komentarze: 0

Jakie metody stosują deweloperzy, by dotrzeć z informacją o ofercie mieszkaniowej do nabywców? Jakie rozwiązania marketingowe dają aktualnie najlepsze efekty? Jakie propozycje najskuteczniej przyciągają klientów? Jakie promocje można znaleźć obecnie na rynku nowych mieszkań? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.
Tomasz Kaleta, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Develii

Obecnie dostępna jest rekordowo wysoka oferta mieszkań. Jednak analiza poszczególnych rynków pokazuje, że w największych miastach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław i Trójmiasto, podaż osiągnęła poziom sprzed pandemii. W ostatnich latach szczególnie dynamicznie rozwijały się Łódź i Poznań, gdzie obserwujemy dziś nadpodaż mieszkań.

Nie zmienia to jednak faktu, że dobra oferta zawsze się obroni, czego przykładem jest m.in. inwestycja Develii - Królowej Jadwigi 51 w Poznaniu, która w ciągu miesiąca od rozpoczęcia sprzedaży znalazła 40 nabywców. W naszej ofercie stawiamy na zróżnicowane projekty, zarówno w atrakcyjnych lokalizacjach, jak i tych w przystępnych cenach, koncentrując się na największych rynkach, gdzie sytuacja pozostaje w miarę stabilna. Poza przemyślaną ofertą kluczowa jest także jakość obsługi.

Oferujemy bezpłatne wsparcie kredytowe, w ramach którego nasi eksperci pomagają znaleźć najlepszą ofertę finansowania i zajmują się wszystkimi formalnościami. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kompleksowe rozwiązania, umożliwiające szybkie odebranie gotowego do zamieszkania lokalu, co umożliwia nasz pakiet wykończeniowy „pod klucz”.

Ponadto, klienci kupujący mieszkania na wynajem mogą skorzystać ze wsparcia w znalezieniu pierwszego najemcy oraz półrocznej, profesjonalnej obsługi najmu za 1 zł, które oferujemy we współpracy z platformą flatte. Ponieważ coraz więcej osób poszukujących mieszkania przywiązuje wagę do zrównoważonego budownictwa, w naszych projektach uwzględniamy ekologiczne rozwiązania. Cyklicznie prowadzimy badania mystery shopping oraz analizę wskaźnika NPS, których wyniki przekładamy na nasze działania. Dzięki temu budujemy zaufanie. Co trzecie mieszkanie w Develii kupuje klient powracający lub z polecenia.

Agnieszka Majkusiak, dyrektor sprzedaży Atal

W lutym tego roku wdrożyliśmy dwa nowe programy ułatwiające klientom zakup własnego M. Ich odbiór jest bardzo pozytywny i przekłada się na zwiększone zainteresowanie w naszych biurach sprzedaży. W ponad 30 inwestycjach oferujemy wykończenie mieszkania za połowę ceny, co jest bardzo korzystną i unikalną na rynku propozycją. Klienci w ramach programu otrzymują kompleksową usługę, w tym m.in.: specjalistyczne doradztwo, profesjonalny projekt, wysokiej jakości materiały, a także terminową realizację prac według najwyższych standardów.

Ponadto, dla większości projektów będących w realizacji wprowadziliśmy preferencyjne harmonogramy płatności 10/90, ewentualnie z transzą pośrednią w przypadku inwestycji, które zakończą się w 2026 roku. To nasza odpowiedź na sytuację rynkową spowodowaną wysokim oprocentowaniem kredytów mieszkaniowych, a dla klientów perspektywa na sfinansowanie zakupu na lepszych warunkach w późniejszym terminie. W niektórych inwestycjach proponujemy także inne korzyści, np. rabaty cenowe na wybrane lokale, zniżki na miejsca postojowe lub dedykowane pakiety promocyjne.

Nasze inwestycje prezentujemy również na targach nieruchomości w wybranych miastach. Wiosną planujemy w niektórych inwestycjach organizację dni otwartych, podczas których klienci będą mogli skorzystać z ofert specjalnych.

Obecna koniunktura i silna konkurencja na rynku nieruchomości, rosnące wymagania klientów, a także dynamicznie zmieniające się media sprawiają, że skuteczna komunikacja wymaga elastyczności i integracji różnych narzędzi oraz kanałów. Wdrażamy kompleksowe strategie marketingowe, łącząc nowoczesne technologie digitalowe z tradycyjnymi formami promocji, aby efektywnie docierać do klientów i budować ich zaangażowanie.

Mariusz Gajżewski, Head of Sales, Marketing and Communication BPI Real Estate Poland

W obliczu dużej podaży nowych mieszkań kluczowe jest wyróżnienie się zarówno ofertą, jak i skuteczną komunikacją. Stawiamy na precyzyjnie targetowane kampanie digitalowe, marketing treści oraz działania w social mediach, które pozwalają nam efektywnie docierać do potencjalnych nabywców. Doskonale sprawdzają się także dni otwarte oraz oferty specjalne, dostosowane do oczekiwań klientów. Obecnie wprowadzamy promocje cenowe na ostatnie grupy mieszkań w gotowych już inwestycjach, celem dodatkowej zachęty osób rozważających zakup mieszkania w naszych projektach.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Aurec Home

Strategia promocyjna Aurec Home obejmuje marketing internetowy oraz tradycyjne formy reklamy. W ramach marketingu cyfrowego korzystamy z portali ogłoszeniowych, reklam w Google Ads, kampanii w social mediach oraz e-mail marketingu. Współpracujemy także z doradcami kredytowymi, którzy wspierają naszych klientów na każdym etapie pozyskiwania kredytów hipotecznych. Negocjują warunki, pomagają w formalnościach i bezpiecznie przeprowadzają przez całą ścieżkę, aż do momentu podpisania umowy z bankiem.

Regularnie organizujemy dni otwarte w naszych inwestycjach, podczas których potencjalni nabywcy mogą obejrzeć lokale, ocenić ich wykończenie oraz dostępne udogodnienia i części wspólne. Z powodzeniem wykorzystujemy także tradycyjną reklamę. Kampanie outdoorowe, reklamy w prasie i radiu, a także ulotki i katalogi, które można znaleźć w biurach sprzedaży oraz na targach branżowych.

Największą skuteczność mają reklamy internetowe i kampanie w social mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn), które pozwalają na precyzyjne dotarcie do osób poszukujących mieszkań. Dni otwarte i prezentacje inwestycji dają możliwość osobistego zapoznania się z ofertą, co także często przekłada się na decyzję o zakupie. Natomiast opinie zadowolonych klientów oraz prestiżowe nagrody branżowe, takie jak Symbol Nowoczesnego Budownictwa, budują zaufanie i wzmacniają pozycję na rynku.

Klienci najchętniej korzystają z programów rabatowych i ofert specjalnych, zwłaszcza gdy mogą liczyć na obniżkę ceny np. przy zakupie lokalu za gotówkę.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Najskuteczniej działają promocje cenowe. W obu naszych inwestycjach mamy atrakcyjne promocje. W Warszawie w inwestycji Moja Północna metr kwadratowy kosztuje 12 900 zł, a w Gdańsku w inwestycji Wolne Miasto cena wynosi 10 500 zł/mkw.

Anastasia Prusiecka, Dział Sprzedaży Folwark Jankowice, Grupa Konkret

W przypadku inwestycji o nieoczywistych lokalizacjach, skierowanych do klientów o ściśle określonych preferencjach bez wątpienia najlepszym kanałem dotarcia są kampanie AdWord. Jak dobrze wiemy, pozwalają one bardzo precyzyjnie targetować ofertę do klientów. Folwark Jankowice aktywnie też działa w social mediach przyciągając klientów atrakcyjnym contentem. Oczywiście mamy również swoje prezentacje na portalach nieruchomościowych i prowadzimy inne działania komunikacyjne, chociażby przy okazji wernisaży, czy eventów na polu golfowym.

Dobre efekty przynosi też udział w targach nieruchomości. Ta forma bezpośredniego kontaktu z klientem pozwala nam odpowiedzieć na pojawiające się pytania i zaprezentować wszystkie atuty naszej lokalizacji. Widzimy również, że osobisty kontakt z klientem przekłada się na skrócenie procesu decyzyjnego. Nie bez znaczenia przy ograniczonej zdolności kredytowej nabywców jest też atrakcyjna cena nieruchomości. W Folwarku Jankowice mieszkanie można nabyć w cenie 8550 zł brutto za mkw. To ważny element naszej komunikacji, który prócz bezpośredniego sąsiedztwa 18 ha parku, stanowi jedną ze składowych marketingowego przekazu.

Nie mamy aktualnie żadnej promocji czy rabatów. Tego typu kroki podejmujemy raczej akcyjnie przy okazji targów, czy Drzwi Otwartych. Najbliższe planujemy, gdy otoczenie osiedla wypełni soczysta zieleń i wykonane przez nas nasadzenia pokażą się w pełnej krasie.

Katarzyna Mirota, Sales & Marketing Manager, Matexi Polska

Podstawą jest zaoferowanie nabywcom atrakcyjnego miejsca do życia. Oferujemy mieszkania przede wszystkim w dobrych lokalizacjach, z dostępem do komunikacji miejskiej czy wszelkiego rodzaju usług. Zgodnie z naszym mottem „Witamy w okolicy” dążymy do budowania przestrzeni, które sprzyjają integracji społecznej i aktywnemu spędzaniu czasu. W naszych projektach uwzględniamy tereny rekreacyjne, miejsca spotkań sąsiedzkich oraz place zabaw.

W naszej komunikacji patrzymy na projekt holistycznie, zaczynając od brandingu, który odzwierciedla historię i charakter miejsca. W komunikacji z klientami wykorzystujemy zarówno działania offline, takie jak oznakowanie działki i inwestycji czy materiały drukowane, jak i szeroką gamę działań online. Na naszej stronie internetowej klienci znajdą wszystkie niezbędne informacje o inwestycjach, wizualizacje, makiety 3D, rzuty mieszkań oraz wirtualne spacery.

W wybranych inwestycjach oferujemy rabaty na wybrane mieszkania. Ostatnio uruchomiliśmy również wyjątkową promocję we współpracy z renomowaną pracownią architektury wnętrz Deer Design. Klienci, którzy zdecydują się na zakup mieszkania w wybranych inwestycjach, otrzymają profesjonalny projekt wnętrza w cenie nieruchomości. Promocja obowiązuje przez dwa miesiące i dotyczy dwóch inwestycji: XYZ Place w Warszawie oraz Apartamenty Portowa w Krakowie. Taka oferta to nie tylko duża oszczędność pieniędzy, ale także gwarancja uzyskania w pełni funkcjonalnej przestrzeni i estetyki dostosowanej do indywidualnych gustów. Skorzystanie z promocji nie wyklucza skorzystania z rabatów cenowych.

Marcin Michalec, dyrektor zarządzający, Okam Capital

Aktualnie w inwestycji mieszkaniowej NOW przy ul. Dowborczyków w Łodzi wprowadziliśmy wyjątkowy i niespotykany na rynku system płatności za mieszkanie, który pozwala na zakup wybranych lokali i płatność za nie w transzach, jednak bez konieczności zaciągania kredytu hipotecznego. Oferta „Mieszkaj bez kredytu” pozwala wprowadzić się do nowego mieszkania przed końcowym rozliczeniem z deweloperem, po wpłaceniu 40 proc. wartości lokalu i zaraz po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Płatności nie są obciążone odsetkami, a klienci mają gwarancję braku ukrytych opłat. Harmonogram zakłada wpłatę 20 proc. wartości mieszkania przy podpisaniu umowy deweloperskiej, a następnie wpłatę kolejnych 20 proc. po zakończeniu budowy, przed przekazaniem kluczy. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie następuje seria 18 miesięcznych rat po 3000 zł każda, a następnie końcowa wpłata pozostałej kwoty za mieszkanie. Oferta wprowadzona jest pilotażowo dla 30 mieszkań. Z programu można skorzystać do 15 kwietnia 2025 roku lub do wyczerpania puli mieszkań.

Jednak abstrahując od kwestii promocji, nasza siła i fundament, na którym budujemy nasz sukces marketingowy, to wysoka jakość inwestycji. W naszej działalności kierujemy się Nową Polityką Jakości Okam, która kładzie duży nacisk na ekologiczne rozwiązania oraz udogodnienia podnoszące wygodę mieszkańców, np. system smart home, oczyszczacze powietrza, filtry podzlewowe dostępne w inwestycji CITYFLOW na warszawskiej Woli czy oczyszczacze powietrza w katowickiej inwestycji INSPIRE. Stosujemy panele fotowoltaiczne, systemy gromadzenia i wykorzystania deszczówki, strefy co-workingowe i mieszkańca, siłownie, a także darmowe wypożyczalnie rowerów czy pojazdów elektrycznych.

Eyal Keltsh, prezes zarządu Robyg i Vantage

Skuteczne przyciąganie klientów w dzisiejszym rynku nieruchomości wymaga zintegrowanej strategii marketingowej, która łączy nowoczesne narzędzia cyfrowe, atrakcyjne oferty oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Firmy, które potrafią skutecznie połączyć edukację klientów, wizualizację oferty i promocje, mogą liczyć na sukces w przyciąganiu nabywców. Kluczowe jest zrozumienie zmieniających się oczekiwań klientów i szybkie reagowanie na ich potrzeby. Oferujemy szereg promocji, przede wszystkim rabaty i dogodne harmonogramy płatności.

Piotr Zawadowski, Marketing Product Manager, Ronson Development

Co miesiąc organizujemy w swoich inwestycjach Dni Otwarte. Podczas tych wydarzeń często mamy dla klientów różnego rodzaju zachęty, na przykład elastyczny harmonogram płatności lub rabaty na mieszkania. Na co dzień inwestujemy w media online i outdoor przede wszystkim. Jednakże ważny jest dla nas kontakt bezpośredni jak mailingi, smsy czy telefon do klienta. W naszej pracy zależy nam na długookresowej pracy z ludźmi, dlatego na bieżąco informujemy i obdzwaniamy wszystkich, którzy są zainteresowani naszymi projektami.

Jeśli chodzi o działania marketingowe, firma stawia na wielokanałową komunikację. Począwszy od nowoczesnej strony internetowej, przez media społecznościowe, a skończywszy na bezpośrednim kontakcie klienta z doradcami. Obecnie często można u nas spotkać mieszkania w promocjach cenowych.

Kluczem do przyciągania klientów jest transparentność i stawianie ich potrzeb na pierwszym miejscu. W ramach strategii Expect More firma wdrożyła szereg rozwiązań, które nie tylko ułatwiają proces zakupu, ale także podnoszą komfort współpracy na każdym etapie, od pierwszego kontaktu aż po obsługę posprzedażową. Nowoczesne biura sprzedaży zostały zaprojektowane tak, aby sprzyjać budowaniu relacji w przyjaznym otoczeniu, a wprowadzany Panel Klienta zapewnia wygodę komunikacji.

Witold Kikolski, członek zarządu MS Waryński Development S.A.

Waryński S.A. Grupa Holdingowa przyciąga klientów dzięki różnorodnym narzędziom marketingowym i sprzedażowym. Stosujemy reklamy internetowe (Google Ads, reklamy w social mediach), spersonalizowane oferty wysyłane mailowo oraz atrakcyjne promocje, takie jak rabaty czy preferencyjne warunki płatności. Nasza strona internetowa i doradcy pomagają klientom w dokonaniu najlepszego wyboru. Ponadto, korzystamy z tradycyjnych, outdorowych metod reklamy (bilbordy, citylighty itp.). Współpracujący z nami partnerzy finansowi oferują elastyczne opcje kredytowe, a w przyszłości planujemy również organizację Dni otwartych. Uważamy, że połącznie wszystkich, dostępnych opcji reklamy, zarówno cyfrowych, jak i outdorowych to najlepszy sposób na dotarcie do klientów i przyciągnięcie ich uwagi. Dbamy o to, aby potencjalny nabywca czuł się zatroszczony, a oferta spełniała jego wymagania.

Arleta Ściepura, koordynator ds. marketingu Megapolis

W obliczu dużej podaży mieszkań kluczowe staje się wyróżnienie oferty poprzez innowacyjne podejście do projektowania przestrzeni oraz skuteczne narzędzia marketingowe. Koncentrujemy się na dostosowywaniu inwestycji do realnych potrzeb mieszkańców, dbając zarówno o funkcjonalność lokali, jak i atrakcyjność przestrzeni wspólnych.

Naszym priorytetem jest tworzenie miejsc, które sprzyjają budowaniu społeczności i podnoszą komfort życia. Przykładem może być Osiedle OZON, gdzie mieszkańcy mają kilka stref do aktywności: siłownię terenową, salę dydaktyczną, świetlicę z kulkolandem, „małpi gaj” dla dzieci oraz dedykowany plac zabaw. W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów wprowadziliśmy także przestrzenie coworkingowe, które umożliwiają łączenie pracy z opieką nad dziećmi. Aktualnie mieszkania parterowe z ogródkami oferujemy w cenie od 12 800 zł/mkw. w gotowej części inwestycji.

Dziś kluczowe znaczenie mają wellbeing i work-life balance, dlatego w nowych inwestycjach, takich jak Nowe Osiedle Fi na Starym Podgórzu czy Clou Lindego w Bronowicach, będziemy oferować przestrzenie do relaksu i integracji. Strefy do wyciszenia i jogi, pokoje służące rozrywce z konsolami do gier oraz nowoczesne przestrzenie do pracy to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów.

W działaniach marketingowych stawiamy na precyzyjne targetowanie w kampaniach digitalowych, interaktywne prezentacje mieszkań oraz organizację wydarzeń, które pozwalają przyszłym nabywcom lepiej poznać inwestycję. Obecnie skuteczność wykazują też promocje dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, np. oferty „pod klucz” czy preferencyjne warunki finansowania.

Damian Tomasik, prezes zarządu Alter Investment

Alter Investment specjalizuje się w przygotowywaniu gruntów pod inwestycje budowlane, dostarczając deweloperom i inwestorom nieruchomości w pełni przygotowane do realizacji projektów.

Nasze działania marketingowe skupiają się przede wszystkim na bezpośrednim dotarciu do deweloperów, funduszy inwestycyjnych oraz firm zainteresowanych budową mieszkań na wynajem długoterminowy. Wykorzystujemy zaawansowane narzędzia analizy rynku, by precyzyjnie dopasować ofertę do potrzeb inwestorów. Wśród najskuteczniejszych działań znajdują się: Długoterminowe relacje biznesowe, Marketing cyfrowy i analityka danych. Wykorzystujemy nowoczesne technologie do targetowania potencjalnych inwestorów, analizując dane rynkowe i prognozy dotyczące rozwoju miast.

Przygotowujemy szczegółowe analizy gruntów, materiały wizualne oraz koncepcje zagospodarowania, aby maksymalnie ułatwić inwestorom decyzję o zakupie. Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie wyboru najlepszych lokalizacji i optymalizacji projektów, dostosowując je do aktualnych trendów rynkowych. Dla inwestorów zainteresowanych zakupem gruntów oferujemy teraz specjalne warunki zakupu przy większych transakcjach oraz elastyczne modele współpracy.