Najnowsze wpisy, strona 77


mar 04 2021 Kto kupuje mieszkania w pandemii
Komentarze: 0
Czy zmieniła się struktura nabywców mieszkań i profil klientów deweloperów? Jaka grupa kupujących teraz dominuje? Kto decyduje się na zakup? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl

Andrzej Oślizło, prezes Develii

W styczniu odnotowaliśmy dwa razy więcej kontaktów ze strony klientów w porównaniu do grudnia 2020 roku, który i tak był bardzo dobry biorąc pod uwagę okres świąteczno-noworoczny. Popyt jest wysoki ze strony klientów, którzy chcą ochronić swój kapitał przed inflacją i lokują oszczędności na rynku nieruchomości. Sporą grupę klientów stanowią jednak także osoby, które kupują mieszkanie dla siebie. Widzimy powrót do biur sprzedaży osób, które wstrzymywały się z zakupem mieszkania ze względu na niepewność związaną z pandemią. Ta część nabywców obserwowała rynek i czekała na rozwój sytuacji oraz złagodzenie polityki kredytowej banków, a być może również spadek cen. Jednak rynek nieruchomości okazał się stabilny nawet w obliczu pandemii. Popyt na mieszkania na niektórych rynkach lokalnych przewyższa podaż, dlatego na ten moment nie ma przestrzeni dla spadku cen, a wręcz przeciwnie.

Angelika Kliś, członek zarządu Atal S.A.

Wysoki, naturalny popyt na mieszkania jest efektem niedoboru mieszkań. Niezmiennie od lat mamy do czynienia z bardzo dużymi i w znacznej mierze niezaspokojonymi potrzebami mieszkaniowymi w Polsce. Za istotną część popytu na polskim rynku odpowiadają zakupy inwestycyjne. Nadal jednak większość nabywców stanowią klienci indywidualni, którzy kupują mieszkania na własny użytek. Mimo pandemii struktura nabywców i profil klientów nie uległy zmianie. Liczną grupę stanowią osoby poszukujące swojego pierwszego mieszkania. To głównie młodzi ludzie zainteresowani kompaktowymi lokalami o niewielkich metrażach. Drugą dużą grupę klientów stanowią osoby poszukujące bardziej przestronnego lokalu, spełniającego określone wymagania w osiedlu o wyższym standardzie.

Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży Bouygues Immobilier Polska

Nie zauważyliśmy zmian w profilu klienta. W przypadku naszych inwestycji obserwujemy niezmiennie te same zjawiska. Większość małych mieszkań kupowanych jest przez inwestorów, większe mieszkania nabywane są przez osoby poszukujące nowego miejsca do życia. Dla obu grup wciąż najbardziej liczy się lokalizacja, ale od niedawna, także na skutek pandemii, coraz bardziej doceniają części wspólne, elementy ekologiczne i well-being, balkony, tarasy i ogródki. Nabywcy zwracają także większą uwagę na renomę i wiarygodność dewelopera. Wbrew początkowym obawom, pandemia nie wpłynęła negatywnie na popyt na rynku deweloperskim, który po chwilowym wahaniu szybko się odbudowuje.

Sebastian Barandziak, prezes Dekpol Deweloper

Pandemia z pewnością zwiększyła potrzebę posiadania własnego mieszkania. Znacznie więcej czasu spędzamy obecnie w domu, gdzie konieczne stało się wygospodarowanie przestrzeni, zarówno do relaksu, jak również nauki i pracy zdalnej. Dlatego popyt na nowe lokale nadal pozostaje na wysokim poziomie. Klienci interesują się również zakupem tzw. second home w atrakcyjnej turystycznej lokalizacji, który mogliby wykorzystywać na własne potrzeby oraz pod wynajem. Takie potrzeby spełnia nasz, prestiżowy projekt Sol Marina zlokalizowany w jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Gdańsku, nieopodal Wyspy Sobieszewskiej. Widzimy również wzrost liczby klientów kupujących lokale w celu inwestycyjnym. Zapewne jest to skutek obecnej sytuacji, która zmusza do inwestowania oszczędności w nieruchomości, które uznawane są za bezpieczną przystań dla kapitału.

Tomasz Czubak, dyrektor Przygotowania Projektów Deweloperskich w Jakon

Myślę, iż struktura nabywców mieszkań nie uległa wielkiej zmianie. Nadal oprócz inwestorów, lokujących kapitał w nieruchomościach naszymi klientami są osoby chcące zaspokoić własne potrzeby mieszkaniowe. Pojawia się coraz większa grupa obcokrajowców, co może świadczyć o chęci osiedlenia się na stałe w naszym kraju. Są także klienci, którzy chcą poprawić swój komfort mieszkaniowy, kupując lokale o większym metrażu z przestronnymi tarasami. Wielu takich klientów zakupiło nasze apartamenty przy ulicy Lwowskiej w Poznaniu z przepięknym widokiem na Jezioro Maltańskie.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Struktura nabywców znacząco nie zmięła się , obserwujemy natomiast nowe preferencje i wymagania klientów, na co wpływ miała pandemia. Kupujący szukają elastycznie zaprojektowanych i wygodnych mieszkań, w których będą mogli łączyć życie codzienne z pracą zdalną. Chętniej wybierają lokale z balkonami lub tarasami, które posiada każde nasze mieszkanie. Jeśli chodzi o nabywców, zwiększa się nieco udział klientów kupujących mieszkania w celach inwestycyjnych oraz kupujących za gotówkę. Coraz częściej notujemy zainteresowanie Polaków mieszkających za granicą lub cudzoziemców mieszkających i pracujących w Polsce.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Wiodącą grupą nabywców są osoby decydujące się na zakup w celu ochrony kapitału.

Nabywcy którzy kupują mieszkania na własne potrzeby to głównie osoby poszukujące większej przestrzeni. Zauważamy jednak, że osób nabywających mieszkania na własne potrzeby jest nieco mniej niż przed pandemią.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Obecnie obserwujemy bardzo duże zainteresowanie zakupem mieszkań w naszych inwestycjach. W pandemii szczególnie zwiększyła się grupa klientów inwestycyjnych, kupujących za gotówkę, którzy chcą ochronić kapitał przed inflacją i wycofują środki z lokat, aby kupić nieruchomość. Nie brakuje wciąż także klientów, którzy poszukują mieszkań dla siebie i finansują zakup z kredytu. Kredyt jest tani dzięki niskiemu oprocentowaniu, więc jest wielu chętnych.

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Nie zauważamy, by pandemia znacząco wpłynęła na strukturę nabywców. Nasze mieszkania niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem zróżnicowanych grup klientów. Z jednej strony są to osoby, które kupują drugie mieszkanie lub zmieniają aktualne na większe, lepsze, bardziej komfortowe. Z drugiej strony są to klienci inwestycyjni, którzy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że zakup mieszkania jest bezpieczną i pewną formą lokowania kapitału.

Natomiast pandemia faktycznie wpłynęła na pewne preferencje klientów. Większym zainteresowaniem cieszą się mieszkania z własnym ogródkiem lub z dużym balkonem. Nabywcy szukają mieszkań w inwestycjach, które posiadają swoje własne tereny rekreacyjne – parki, skwery i piękną, zadbaną zieleń. Dlaczego? Chcą po prostu żyć na osiedlach, które umożliwią im kontakt z naturą i relaks na świeżym powietrzu w bliskim sąsiedztwie domu. Obserwujemy również, że klienci coraz bardziej interesują się mieszkaniami w spokojnej okolicy, dzięki czemu mogą uciec od zgiełku w centrum miasta.

Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Około 60 proc. nabywców to klienci poszukujący lokum o większym metrażu z dodatkowym miejscem na pracę zdalną. Są to głównie osoby w wieku 30-40 lat. Jeżeli są to młodzi rodzice, przy wyborze mieszkania ważna jest dobra lokalizacja, bliskość parków, przedszkoli, szkół, sklepów i przystanków miejskich.

Część klientów to osoby, które lokują kapitał w nieruchomości, niezależnie czy jest to lokal usługowy, czy mieszkalny. Nabywają nieruchomości pod wynajem długoterminowy, ale także na przykład dla studiujących dzieci. Ta grupa stanowi aż 35 proc. wszystkich transakcji.

Nie zauważyliśmy zmian w strukturze klientów. Widzimy raczej lekkie, ale znaczące zmiany w wymaganiach stawianych lokalom właśnie z uwagi na pandemię.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Wawel Service

Pandemia nie zmieniła profilu naszego klienta, wciąż jest ten sam. Zaobserwowaliśmy grupę inwestorów, którzy chcą ulokować swoje środki w nieruchomości. Niemniej mieszkania kupują teraz głównie młode pary w wieku 25-34 lat, które poszukują swojego, pierwszego M. A także rodziny z dziećmi wybierające mieszkania o metrażu powyżej 60 mkw. oraz osoby, dla których ważna jest większa przestrzeń w doskonałych lokalizacjach w Krakowie, decydujące się na lokale o powierzchni powyżej 75 mkw. Profil klienta od lat jest dość podobny, jednak na przestrzeni czasu dają się zauważyć dominujące grupy.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

W ostatnim czasie obserwujemy zmianę w strukturze nabywców. Większość osób nadal kupuje na własne cele mieszkaniowe, jednak zwiększył się odsetek klientów inwestycyjnych, którzy chcą ulokować gotówkę na rynku nieruchomości.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Rzeczywiście obserwujemy w strukturze nabywców ciągle zwiększający się udział osób traktujących zakup nieruchomości jak ochronę kapitału przed utratą wartości. Drugą wyraźnie zaznaczającą się grupą są natomiast młode rodziny kupujące mieszkanie na własny użytek. Daje się zauważyć tendencja do poszukiwania większych powierzchni niż w poprzednich latach i rosnące zainteresowanie lokalizacjami na przedmieściach. Nie bez znaczenia jest w tym kontekście utrzymująca się popularność mieszkań parterowych z ogrodami, których próżno szukać w inwestycjach miejskich. Widzimy to wyraźnie na przykładzie naszego Osiedla Księżnej Dąbrówki na zachodnich przedmieściach Poznania.

O ile zmiany w strukturze nabywców są widoczne, to profile kupujących pozostają takie same. Jeśli chodzi o naszych klientów nie obserwujemy nowych grup o innych niż dotychczas cechach charakterystycznych.

Mariola Żak, dyrektor marketingu i sprzedaży Aurec Home

Wśród naszych klientów są tacy, dla których kupno mieszkania jest inwestycją, jednak dużą grupę stanowią osoby szukające pierwszego M dla siebie lub swojej rodziny. Klienci posiadają stabilne źródła finansowania oraz wkład własny na wymaganym przez banki poziomie. Jednak obecne, dość surowe kryteria oceny zdolności kredytowej przekładają się na ich siłę nabywczą. Dlatego obserwujemy, że najbardziej poszukiwane są  dwupokojowe mieszkania o metrażu do 40 mkw., ale również trzypokojowe do nieco ponad 60 mkw. Kupujący w warszawskim Miasteczku Jutrzenki doceniają przemyślany sposób rozplanowania przestrzeni przeznaczonej do przechowywania oraz ciekawie rozdzieloną przestrzeń nocną od dziennej. 

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Niezmiennie wśród naszych klientów przewijają się nabywcy gotówkowi, ale nie ma to związku z pandemią, a jedynie z niskimi stopami procentowymi i inflacją. Covid-19 wpłynął na preferencje dotyczące powierzchni lokalu. Dużym powodzeniem cieszą się mieszkania większe, w których można wyodrębnić pokój przeznaczony do pracy zdalnej czy nauki. Większość klientów zwraca uwagę na to czy lokal jest z przestrzennym balkonem, tarasem lub ogródkiem.

Wielu ekspertów przewidywało, że pandemia wpłynie na potrzebę czy też konieczność odizolowania się od ludzi, intensywnego obcowania z naturą, zielenią, życia z dala od miasta, że część osób przeniesie zainteresowanie z mieszkań na domy i działki. Istotnie, w ciągu ostatnich miesięcy zaobserwowaliśmy większe zainteresowanie domami, które stawiamy w podmiejskim Osiedlu Villa Campina blisko Puszczy Kampinoskiej. Kupują je, nie tylko rodziny z małymi dziećmi, ale także osoby, które poszukują lokum na jesień życia. Przewidujemy, że ta tendencja będzie się utrzymywać także w przyszłym roku.

DOMPRESS
lut 26 2021 Ile kosztują najtańsze, nowe mieszkania
Komentarze: 0

W jakiej cenie znajdziemy najtańsze mieszkania w ofercie deweloperów? W których inwestycjach? Jaka mają powierzchnię? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl                    

Andrzej Oślizło, prezes Develii 

Najtańsze mieszkania w ofercie Develii w cenie od 210 tys. zł dostępne są w osiedlu Słoneczne Miasteczko w Krakowie. W kwocie od 260 tys. zł można nabyć mieszkanie w inwestycji Ceglana Park w Katowicach. Ceny mieszkań w projektach realizowanych we Wrocławiu i Gdańsku zaczynają się od 300 tys. zł. Oferta dotyczy najmniejszych lokali.

Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży Bouygues Immobilier Polska

Kawalerki mamy aktualnie dostępne w Warszawie i Wrocławiu. Najtańsze lokale w tych miastach mieszczą się w inwestycjach Essentiel Talarowa na warszawskiej Białołęce oraz w Le Vert na wrocławskich Pilczycach. Pierwsza inwestycja jest w realizacji, natomiast druga przed startem budowy, ale już w sprzedaży. 

Najtańsza kawalerka o powierzchni 30 mkw. w kameralnym budynku w inwestycji Le Vert kosztuje ponad 278 tys. zł. W Essentiel Talarowa dostępne są kawalerki o wielkości niespełna 29 mkw. w cenie nieco ponad 279 tys. zł. Ta inwestycja wyróżnia się ekologicznymi elementami, jak panele fotowoltaiczne, system gromadzenia wody deszczowej, stacje ładowania pojazdów na prąd, czy białe poszycie dachu. 

Angelika Kliś, członek zarządu Atal  

Spośród osiedli, jakie mamy w ofercie w aglomeracji śląskiej, najtańsze mieszkanie dostępne jest w gliwickim projekcie Apartamenty Karolinki. Dwupokojowy lokal o metrażu 43 mkw. jest w cenie ponad 272 tys. zł. We Wrocławiu najmniej, zaledwie 247 944 zł, kosztuje kawalerka o powierzchni 33 mkw. wraz z balkonem o wielkości ponad 5 mkw., która jest dostępna w osiedlu Nowe Miasto Jagodno. Większe metraże w tej inwestycji również mają atrakcyjne ceny. Najtańszą dwójkę o powierzchni 43 mkw. i trójkę o metrażu 56 mkw. z przestronnymi balkonami kupić można odpowiednio za ponad 315 tys. zł i 393 tys. zł. 

W Krakowie w inwestycji Atal Kliny Zacisze za ponad 293 tys. zł nabyć można z kolei dwupokojowe mieszkanie o powierzchni prawie 42 mkw. W poznańskiej ofercie w Atal Warta Towers dostępne jest mieszkanie liczące 51 mkw., którego cena wynosi 388 tys. zł. 

W Warszawie najtańsze mieszkanie można znaleźć w inwestycji Osiedle Poematu. Lokal o metrażu ponad 36 mkw. kosztuje nieco ponad 324 tys. zł. W Łodzi najtańsze mieszkanie to kawalerka o powierzchni 31 mkw., która jest w ofercie za 235 tys. zł.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Najbardziej atrakcyjne cenowo mieszkania oferujemy w Warszawie i Wrocławiu. W inwestycji Osiedle Życzliwa Praga na warszawskim Tarchominie najtańsze mieszkanie trzypokojowe bez garażu kosztuje ponad 426 tys. zł. Dwupokojowy lokal w tym osiedlu jest natomiast do nabycia w kwocie przeszło 334 tys. zł. W ofercie mamy również mikroapartamenty o powierzchni ponad 17 mkw. w cenie 197 780 zł. 

We Wrocławiu w inwestycji Roby Jagodno oferujemy mieszkania od 6200 zł/mkw. Lokal o powierzchni około 67 mkw. można kupić za 415 tys. zł. We wrocławskim projekcie Uroczysko III w sprzedaży mamy lokal o powierzchni około 32 mkw. w cenie ponad 245 tys. zł. 

Sebastian Barandziak, prezes Dekpol Deweloper 

Najtańsze mieszkania oferujemy obecnie w Osiedlu Kociewskim oraz Nowe Rokitki położonych koło Tczewa w cenie od 167 tys. zł brutto. W sprzedaży dostępne są mieszkania o powierzchni od 27 mkw. do 66 mkw.  

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

W Osiedlu Nowe Tysiąclecie w centrum Katowic, którego budowę już ukończyliśmy, z puli 345 mieszkań zostały ostatnie cztery mieszkania. Najmniejsze z nich, o metrażu ponad 48 mkw. kosztuje przeszło 423 tys. tys. zł. Kurczy się także oferta w budynku Hanza Tower w Szczecinie, którego budowa zostanie ukończona w tym roku. Najmniejsze mieszkanie o powierzchni prawie 30 mkw. jest dostępne w cenie ponad 291 tys. tys. zł. 

Wkrótce rozpoczniemy budowę osiedla Stacja Centrum w Pruszkowie, gdzie oddamy do użytku blisko 450 mieszkań. Najtańsze mieszkanie o metrażu przekraczającym 32 mkw. w tej inwestycji kosztuje 303 tys. zł. W prestiżowej inwestycji Osiedle Horizon w Gdańsku, której budowa również niedługo wystartuje, bo uzyskaliśmy właśnie prawomocne pozwolenie, za mieszkanie o powierzchni 35 mkw. trzeba zapłacić 345 tys. zł. W Bliskiej Woli Tower w Warszawie najmniejsze mieszkanie o wielkości 27,5 mkw. oferujemy w cenie 385 tys. zł.

Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Nasza oferta obejmuje mieszkania i apartamenty o zróżnicowanych cenach i powierzchniach. We Wrocławiu jedne z najbardziej atrakcyjnych cenowo mieszkań oferujemy w inwestycji Lokum Verde. To niezwykłe osiedle z ogrodem i dziedzińcami pełnymi drzew, krzewów oraz stref relaksu położone z dala od zgiełku, na wrocławskim Zakrzowie. Inwestycja stanowi doskonały wybór dla osób, które cenią bliskość przyrody i przyjazne otoczenie. Ceny zaczynają się od 289 tys. zł. 

W podwrocławskiej Sobótce, tuż przy Parku Krajobrazowym usytuowane jest Lokum Monte. Wyjątkowa lokalizacja, wysoki standard i prywatna strefa wellness czynią je idealnym miejscem do życia, spędzania wolnego czasu, czy pracy zdalnej. Komfortowe mieszkania na tym osiedlu dostępne są w cenach od 279 tys. zł. 

W Krakowie mieszkania z naszej oferty można nabyć od 339 tys. zł. w inwestycji Lokum Vista. Położone na krakowskim Podgórzu Duchackim osiedle jest idealnym rozwiązaniem dla osób chcących korzystać z wygody życia w centrum, ale równocześnie ceniących ciszę i spokój. 

We wszystkich naszych inwestycjach systematycznie wprowadzamy atrakcyjne promocje, które stanowią dodatkowy bonus i spotykają się z zainteresowaniem przyszłych mieszkańców.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Wawel Service

W naszej ofercie klienci znajdą najtańsze mieszkania w krakowskiej inwestycji Piasta Park o metrażach 29 mkw. - 33 mkw. Ceny zaczynają się od 270 tys. zł. To doskonałe rozwiązanie dla młodych par oraz singli. Osiedle położone jest przy ulicy Piasta Kołodzieja, blisko Parku Mistrzejowickiego oraz zielonych terenów. Oferuje duże, atrakcyjne, tereny rekreacyjne w sąsiedztwie. Dzięki temu mieszkańcy mogą spędzać aktywnie czas na powietrzu, w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Tomasz Czubak, dyrektor Przygotowania Projektów Deweloperskich w Jakon

Posiadamy szeroki wachlarz lokali w naszych inwestycjach. Najtańsze mieszkania nabywcy znajdą w inwestycji Pod Skarpą w Bydgoszczy, kosztują od 165 tys. zł. To kawalerki o metrażu 29 mkw. W poznańskich inwestycjach klienci mogą kupić lokale w cenie 275 tys. zł za 34 mkw. w drugim etapie inwestycji Kórnicka przy ulicy Lwowskiej. Poniżej 300 tys. zł dostępne są również mieszkania w kameralnej inwestycji przy ulicy Jeleniogórskiej w Poznaniu. Myślę, iż każdy klient naszej firmy znajdzie w ofercie coś ciekawego dla siebie. 

Mariola Żak, dyrektor marketingu i sprzedaży Aurec Home

Realizujemy obecnie dwa pierwsze etapy osiedla Miasteczko Jutrzenki w warszawskiej dzielnicy Włochy. Osiedle cieszy się dużym zainteresowanym klientów. Ponad 70 proc. mieszkań z pierwszego etapu sprzedaliśmy w ciągu pół roku, podpisując 20 umów sprzedaży miesięcznie. Mieszkania w Miasteczku Jutrzenki mają powierzchnię od 38 mkw. do 90 mkw. Metr kwadratowy kosztuje od 8800 do 12 200 zł. Filozofią działania Aurec Home jest łączenie wysokiego standardu budownictwa z przystępnymi cenami.   

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Najniższą cenę w naszej ofercie ma mieszkanie z inwestycji ST_ART Piątkowo, czyli 15-piętrowego wieżowca położonego w dobrze skomunikowanej północnej dzielnicy Poznania, od której zresztą wziął swoją nazwę. To 34 metrowa kawalerka w cenie ponad 290 tys. zł. 

W podpoznańskiej Dąbrówce oferujemy natomiast trzypokojowe mieszkanie o powierzchni 65 mkw. w niskim domu wielorodzinnym w kwocie ponad 382 tys. zł. W  ofercie mamy także apartamenty wypoczynkowe w inwestycji Apartamenty Koło Brzegu. Lokale są do nabycia w cenie od ponad 367 tys. za dwupokojowy apartament o powierzchni 34 mkw.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

Nasze, najtańsze lokale dostępne są w ofercie Nowego Osiedla Natura 2 w Wieliszewie koło Warszawy. Za jedyne 181 tys. zł można zostać właścicielem mieszkania o powierzchni ponad 29 mkw. Osiedle znajduje się na pograniczu Wieliszewa, terenów leśnych i Zalewu Zegrzyńskiego. Łatwy dojazd do centrum Warszawy, dzięki Szybkim Kolejom Miejskim oraz bogata infrastruktura w sąsiedztwie sprawiają, że ta lokalizacja jest dziś niezwykle popularna wśród osób poszukujących nowego mieszkania w pobliżu stolicy. Osiedle Natura 2 zostanie wyposażone w garaże podziemne, windy oraz pakiet Aria Eco Smart, w ramach którego części wspólne będą wspomagane energią z paneli fotowoltaicznych, a w mieszkaniach zostanie zamontowany smart system, który pozwoli na zdalne i inteligentne zarządzanie funkcjami mieszkania. W czasie dwóch miesięcy sprzedaliśmy blisko 50 proc. mieszkań w pierwszym etapie inwestycji. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Pod koniec 2020 roku rozpoczęliśmy przedsprzedaż mieszkań w nowych etapach inwestycji Wolne Miasto w Gdańsku i Moja Północna na warszawskim Tarchominie, która przebiegła nadspodziewanie dobrze. Najtańsze mieszkania zostały już sprzedane. W ofercie gdańskiego Wolnego Miasta mamy jeszcze lokale dwupokojowe o powierzchni ponad 30 mkw. w cenie 285 tys. zł. Za niespełna 244 tys. zł można kupić mieszkanie o metrażu ponad 25 mkw. w inwestycji Moja Północna w Warszawie.   

Autor: dompress.pl

 

lut 24 2021 Walter Herz zmienia nie tylko logo
Komentarze: 0
Nowa dynamika i apetyt na kolejne wyzwania. Walter Herz umacnia zespół i zmienia model działania

Przełomowe wydarzenia 2020 roku dodały jeszcze więcej energii do działania zespołowi Walter Herz. Ubiegły rok okazał się dla firmy bardzo udany. Był, nie tylko okresem niezwykle intensywnej pracy, ale także rozbudowy struktury i firmowego teamu. Pozwoliło to firmie dostosować się do globalnych zmian, jakie możemy obserwować na rynku nieruchomości komercyjnych. Dynamikę, z jaką Walter Herz weszła w 2021 rok odzwierciedla stylistyka nowego logo firmy.    

- W tym roku minie 9 lat odkąd doradzamy klientom działającym na rynku nieruchomości w segmencie komercyjnym w całej Polsce. Przez wszystkie te lata stale pracowaliśmy nad rozwojem firmy. Dziś mamy zgrany zespół i trzy oddziały. Regularnie zwiększa się liczba pracowników w firmie i tak też było w 2020 roku. Tworzymy nowe teamy projektowe. Chcemy być blisko klientów, by móc dostarczać im możliwie najbardziej pogłębione analizy, sprofilowane do indywidualnych potrzeb. Nie boimy się niestandardowych projektów i trudnych zadań. Skupiamy się na tym, żeby każdy klient otrzymał od nas realną wartość doradczą adekwatnie do ściśle sprecyzowanych wymagań, które w obecnych warunkach biznesowych i gospodarczych, jak wiemy, zmieniają się szybciej niż zwykle – mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.   

Rozbudowa zespołu pozwoliła Walter Herz zwiększyć kompetencje we wszystkich obszarach rynku nieruchomości i poszerzyć możliwości operacyjne. Dostrzegając nowe kierunki rozwoju rynkowego firma stworzyła dział dedykowany sektorowi magazynowemu, który do końca 2020 roku zdążył skutecznie zrealizować transakcje obejmujące ponad 90 000 mkw. powierzchni. Ponadto, ciągły rozwój działu Investment & Hospitality pozwolił Walter Herz  znacznie zwiększyć zakres usług na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego oraz rozbudować portfolio klientów, co przyniosło w minionym roku możliwość doradzania przy sprzedaży projektów o wartości blisko 100 mln zł. Zespół odpowiedzialny za rynek biurowy udzielił z kolei w 2020 roku klientom wsparcia w renegocjacjach covidowych umów dotyczących prawie 130 000 mkw. powierzchni.

Przełom 2020 i 2021 roku był dla firmy, nie tylko czasem podsumowań, ale również awansów. Na wyższe stanowiska przeszło 7 osób, w tym dwie doświadczone seniorki Emilia Kalińska i Martyna Markiewicz otrzymały funkcję koordynatora na rozwijających się rynkach regionalnych, odpowiednio w Krakowie oraz Trójmieście, gdzie pokierują działaniami doradczymi dla klientów i będą nadal wzmacniać pozycję firmy na tych rynkach. Do firmowego teamu weszło kilka nowych osób. Na pokład Walter Herz trafił m.in. Piotr Szymoński, który objął stanowisko Director Office Agency. Firma nadal intensywnie poszukuje nowych pracowników specjalizujących się w doradztwie dla sektora magazynowego, biurowego oraz w zakresie rozwoju nowych inwestycji.   

- Zmiany w modelu działania Walter Herz związane są przede wszystkim z ewolucją rynku nieruchomości. Niemniej, podyktowane zostały także potrzebą wzmocnienia możliwości operacyjnych firmy. Zwiększamy kompetencję doradcze, budując dedykowane zespoły projektowe w ramach poszczególnych działów. Chcemy w ten sposób zacieśnić partnerskie relacje z klientami i dostarczyć im możliwie najbardziej kompleksową wiedzę. Jeśli natomiast chodzi o nasz zespół, wspólne wartości i utrwalone, wzajemne dobre relacje stanowią fundament naszej marki od lat - mówi Magdalena Zagrodnik, HR & Marketing Business Partner w Walter Herz.

To nie koniec zmian w Walter Herz, w biurze firmy trwają właśnie zaawansowane prace rearanżacyjne. - Zanim przestąpiliśmy do zmian przeprowadziliśmy dokładną analizę w celu zdefiniowania naszego, obecnego zapotrzebowania na przestrzeń do pracy, by w jak najwyższym stopniu polepszyć jej komfort. W obecnych warunkach do prowadzenia biznesu potrzebujemy zdecydowanie więcej miejsca do zdalnych spotkań z klientami oraz większej powierzchni open space. Nowy projekt biura uwzględnia także oczywiście wszystkie kwestie związane z aktualnymi wymogami odnośnie bezpieczeństwa w kontekście przyszłych zagrożeń epidemiologicznych – mówi Karolina Deja, Office & Marketing Manager w Walter Herz.

Firma Walter Herz z siedzibą w Warszawie prowadzi oddziały regionalne w Krakowie i Trójmieście. Jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w naszym kraju projektu szkoleniowego, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski. W ubiegłym roku w formule spotkań online zorganizowanych zostało 18 specjalistycznych webinarów, które zgromadziły około 7 000 firm, w tym jeden o zasięgu międzynarodowym, na którym zaprezentowany został raport Walter Herz - Why Invest in Poland 2020.

lut 22 2021 Biura na karuzeli zmian
Komentarze: 0

Autor: Bogdan Borkowski, Prezes Zarządu Waryński S.A. Grupa Holding      

Jakie zmiany rynkowi biurowemu przyniósł miniony rok? 

Rok 2020 zmienił przede wszystkim sposób postrzegania biura jako jedynego miejsca pracy. Firmy przeszły z tradycyjnego modelu na bardziej elastyczny. Większość organizacji planuje wprowadzić rotacyjny system pracy, łączącej pracę zdalną z pracą w biurze. 

Obok zrównoważonego rozwoju, najbardziej istotnym czynnikiem budowania środowiska pracy stały się walory związane z ochroną zdrowia i bezpieczeństwem, a także rozwiązania, które mają wpływ na dobre samopoczucie pracowników. Jeszcze większe uznanie  w oczach najemców zyskały budynki, oferujące szeroko rozumiane udogodnienia i usługi. 

Był to również rok przełomowy, jeśli chodzi o tempo rozpowszechniania się rozwiązań w zakresie digitalizacji procesów biznesowych. Pandemia znacznie przyspieszyła adaptację nowych technologii w sektorze nieruchomości oraz ich zastosowanie w codziennej pracy. 

Jak biura będą się zmieniać w najbliższym czasie?

Rynek biurowy przechodzi zmiany, ale jego pozycja i znaczenie jako sektora nieruchomości nie zmieni się. Bez wątpienia biura nadal będą stanowiły podstawowe miejsce pracy dla większości firm. Z sygnałów docierających od pracowników wnioskuję, że większość z nich pomimo, że docenia zalety pracy zdalnej, oczekuje powrotu do biur. Dzięki upowszechnieniu hybrydowego modelu pracy zmieni się natomiast funkcjonalność przestrzeni biurowych. Powierzchnie będą bardziej dostosowane do pracy rotacyjnej. Aranżowane tak, by możliwe było szybkie wprowadzanie zmian w zakresie rozmieszczenia stanowisk pracy. Ten rok przyniesie także weryfikację jakości biurowców. Nie mam wątpliwości, że największym powodzeniem wśród najemców cieszą się nowoczesne i energooszczędne budynki biurowe, mające także możliwości szybkiej adaptacji w reakcji na ewentualne nowe zagrożenia współczesnego świata. 

Obserwujemy zwiększone zainteresowanie kompaktowymi biurami, co daje się zauważyć choćby w zapytaniach o ofertę w naszym nowym biurowcu EQ2, gdzie dostępne są powierzchnie już od 150 mkw.  

Kluczową kwestią jest również bezpieczeństwo w budynkach – procedury dezynfekcji czy zarządzanie jakością powietrza. 

Jak będzie kształtował się popyt na powierzchnie biurowe w tym roku? 

Pomimo czasowego spadku popytu spowodowanego pandemią, biura pozostaną fundamentalnym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw. Pracownicy negatywnie odczuwają przede wszystkim brak bezpośrednich relacji międzyludzkich i ograniczone możliwości zdobywania wiedzy mentorskiej od bardziej doświadczonych kolegów. Zapotrzebowanie na pracę w biurze, choć w zmniejszonym wymiarze, nadal jest duże. Nie sądzę abyśmy mieli być świadkami rezygnacji z biur na masową skalę.     

Ponadto, bardzo prawdopodobny jest napływ nowych inwestorów do naszego kraju i relokacji procesów biznesowych do Polski, głównie spoza Europy. Początek takiego trendu możemy już obserwować. Przyczyni się to do zrównoważenia popytu i podaży w segmencie biurowym. 

Jak projektowane będą teraz budynki biurowe?      

Zwrot, jaki dokonał się w 2020 roku, spowodował wejście rynku nieruchomości w erę rozwiązań bezdotykowych. W biurowcach korzystać będziemy z systemów automatycznych, w tym biometrycznych i sterowanych głosem. 

Aranżacja budynków służyć ma teraz przede wszystkim utrzymaniu w nich sterylnej czystości i stworzeniu bezpiecznego środowiska pracy. 

Ważna jest przy tym przede wszystkim instalacja efektywnych systemów wentylacji i filtrowania powietrza. Do oczyszczania powietrza w naturalny sposób wykorzystywana może być również zieleń we wnętrzach i otoczeniu budynków.  

Zmiana warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki, wprowadza projektowanie w erę równowagi energetycznej, poszanowania środowiska naturalnego i tworzenia bezpiecznych i odpornych na ewentualne zagrożenia cywilizacyjne obiektów. Podejście holistyczne będzie normą dla przyszłych pokoleń. 

W te trendy wpisują się wszystkie nasze projekty biurowe, także trzeci, który planujemy zrealizować niedaleko budynków EQlibrium i EQ2 na warszawskich Odolanach. Pracownia SAMI Architekci dostała zadanie przeprojektowania budynku o funkcji zamieszkania zbiorowego, typu aparthotel  na projekt biurowy. Biurowiec powstanie w obrębie osiedla Stacja Kazimierz i Miasto Wola. Będzie to budynek klasy A, o wyjątkowej elewacji, który bryłą oraz kolorystyką i stylistyką na stałe wpisze się w panoramę osiedla. Aby podnieść energooszczędność obiektu zakładamy wykorzystanie technologii umożliwiających zastosowanie odnawialnych źródeł energii.

lut 19 2021 Jakie mieszkania trafią na rynek w tym roku...
Komentarze: 0
Jakie inwestycje mieszkaniowe planują wprowadzić deweloperzy? Jakie mieszkania zostały w nich zaprojektowane? W jakich cenach je kupimy? Na jakiego rodzaju projekty stawiają firmy? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl

Andrzej Oślizło, prezes Develii

W każdym z miast, w którym działamy, planujemy uruchomić nowe inwestycje. Będą to zarówno nowe projekty, jak również kolejne etapy już realizowanych osiedli. W Katowicach będzie to kolejna faza osiedla Ceglana Park, którego drugi etap spotkał się z bardzo dobrym odbiorem ze strony klientów i sprzedał się w 50 proc. zanim rozpoczęły się prace budowlane. W Krakowie zaplanowaliśmy realizację czterech kolejny etapów prowadzonych osiedli, tj. Słoneczne Miasteczko, Centralna Park, Przy Mogilskiej oraz Grzegórzecka 77. W Gdańsku uruchomimy następny etap inwestycji Świętokrzyska Park oraz dwa projekty w nowych lokalizacjach. Ponadto wprowadzimy do sprzedaży dużą inwestycję na Pradze Południe w Warszawie.

Na ten moment skupiamy się na działalności na rynku mieszkaniowym oraz komercyjnym w miastach, w których dotychczas byliśmy obecni, aktywnie poszukując gruntów pod nowe projekty. Jednocześnie na bieżąco śledzimy zmiany na rynku w tym rozwój PRS-ów, czyli sektora najmu prywatnego oraz analizujemy rozszerzenie działalności o kolejne miasta.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Realizujemy inwestycje w trzech sektorach: mieszkaniowym, komercyjnym oraz segmencie apartamentów inwestycyjnych. W nadchodzących kwartałach zakładamy dalszy konsekwentny rozwój. Inwestycje, które są już na etapie planowania dostarczą 9 tys. lokali, co stanowi ponad 515 tys. PUM. Będziemy zatem regularnie uzupełniać ofertę o kolejne projekty mieszkaniowe we wszystkich siedmiu aglomeracjach, w których prowadzimy działalność. Planujemy także dalszy konsekwentny rozwój w sektorze nieruchomości komercyjnych oraz apartamentów inwestycyjnych.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Wawel Service

Jesteśmy już prawie 30 lat na rynku, a rok 2021 będzie wyjątkowo bogaty pod względem wprowadzania nowych inwestycji na rynek. Planujemy trzy inwestycje w Krakowie oraz dwie w Katowicach w topowych lokalizacjach. Do sprzedaży trafią, zarówno apartamenty, jak i wille w prestiżowych dzielnicach Krakowa, a także funkcjonalne mieszkania w Katowicach, gdzie kluczowa będzie bliskość natury i zielonych terenów. 

Postanowiliśmy zmienić koncepcję tworzenia naszych inwestycji i ukierunkować je w stronę eko oraz sprawić, żeby ich mieszkańcy poczuli bliskość natury. Już wkrótce rozpoczynamy nowatorski projekt -  inwestycja mieszkaniowa przy ulicy Wiertniczej w Katowicach z prawdziwą winnicą na dachu oraz zielonymi ogrodami, które będą stanowiły integralną część elewacji budynku. Będzie to wielkie wyzwanie i na pewno zmieni sposób patrzenia na nowoczesne budownictwo.

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Przygotowujemy się do rozpoczęcia w tym roku budów osiedli z 2600 mieszkaniami. Zaczniemy od długo wyczekiwanej pruszkowskiej inwestycji Stacja Centrum w centralnej, zielonej dzielnicy Pruszkowa, o szczególnych walorach krajobrazowych, wypoczynkowych i rekreacyjnych. Zainteresowanie projektem w okresie przedsprzedaży było bardzo duże.

Rozpoczęliśmy także przedsprzedaż lokali w prestiżowej inwestycji Osiedle Horizon w Gdańsku. Będzie to kompleks budynków mieszkalnych o zróżnicowanej wysokości, od siedmiu do osiemnastu kondygnacji, w którym znajdzie się 629 mieszkań o powierzchni od 26 mkw. do 98 mkw. o funkcjonalnych układach i podwyższonym standardzie. Każde z mieszkań będzie miało balkon, loggię lub taras. Z najwyżej położonych będzie można podziwiać panoramę miasta, port i Zatokę Gdańską.

Wkrótce też ruszy sprzedaż mieszkań w Metropolii Silesia, w Osiedlu Kościuszki, naszej kolejnej inwestycji po Osiedlu Nowe Tysiąclecie. Projekt usytuowany w centrum Chorzowa będzie powstawał w dwóch etapach. Docelowo znajdzie się w nim 256 mieszkań.

W niedługim czasie będziemy również uruchamiać inwestycję premium przy ulicy Celnej w Szczecinie. Planujemy także realizacje nowych projektów w Łodzi i w Warszawie.

Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

W tym roku planujemy systematycznie uzupełniać ofertę o nowe etapy realizowanych obecnie i sprawdzonych inwestycji. W najbliższych miesiącach zamierzamy wprowadzić do sprzedaży w Krakowie kolejne etapy osiedli: Lokum Siesta na Dębnikach i Lokum Vista na Podgórzu Duchackim. W dalszej perspektywie poszerzymy asortyment o mieszkania w naszych wrocławskich inwestycjach Lokum Porto na Starym Mieście i Lokum Verde na Zakrzowie oraz Lokum Salsa na krakowskim Zabłociu. 

Przygotowujemy się także do realizacji nowego osiedla Lokum la Vida we Wrocławiu przy ulicy L. Herbsta. Ofertę budujemy w oparciu o rynkowe trendy oraz preferencje i oczekiwania nabywców. Klientom oferujemy szeroki wybór układów i metraży, aby wśród naszych propozycji mogli znaleźć dla siebie idealne lokum. Ceny uruchamianych inwestycji dostosowujemy do standardu wykonania, lokalizacji oraz zaprojektowanych rozwiązań.   

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Jesteśmy w trakcie wprowadzania do sprzedaży pierwszej inwestycji w tym roku. To Le Vert, czteropiętrowy budynek z dziedzińcem i podziemną halą garażową, który zbudujemy we Wrocławiu przy ulicy Pilczyckiej. Zaplanowaliśmy w nim 83 mieszkania o wielkości od 30 mkw. do 85 mkw. 

W tym roku na pewno wprowadzimy kolejne inwestycje także w Warszawie i w Poznaniu. Ponadto, zamierzamy uruchomić nasz pierwszy projekt mieszkaniowy w Trójmieście. Będziemy konsekwentnie podążać przyjętą przed laty strategią budowania kameralnych osiedli i kompaktowych mieszkań, urozmaicając ofertę większymi projektami. Obecnie jednym z najważniejszych elementów naszej strategii jest budownictwo zrównoważone, które uwzględnia rozwiązania z obszarów ekologii i well-being. Tam, gdzie tylko to możliwe, będziemy wprowadzać rozwiązania, takie jak panele fotowoltaiczne, białe poszycia dachów, zielone ściany, systemy gromadzenia wody deszczowej, zielone patia ze strefami wypoczynkowymi, a także elementy infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. Jedną z największych atrakcji Le Vert będzie zielona strefa relaksu na dziedzińcu, gdzie pojawią się leżaki i ławki wykonane z naturalnych materiałów – drewna i metalu. Teren wokół budynku ozdobią trawy, krzewy, kwiaty i nowo posadzone drzewa.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

W 2021 roku planujemy wprowadzenie do sprzedaży kilku projektów na warszawskiej Woli, Mokotowie i Ursynowie, a także drugiego etapu projektu NaBielany!  To pozwoli nam umocnić pozycje rynkową oferując klientom produkty zróżnicowane pod kątem lokalizacji i segmentu rynku. Planujemy również dalszy rozwój rynku krakowskiego oraz wprowadzenie tam trzeciej inwestycji do sprzedaży jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.

Dodatkowo, skupimy się na zakupach gruntów w obydwu miastach. Planujemy również wejść do kolejnego miasta i otworzyć nowy, trzeci dla nas rynek w Polsce. Sukcesywnie wzmacniać będziemy też naszą działalność w segmencie PRS.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

W bieżącym 2021 roku planujemy uruchomić nowe projekty w bardzo ciekawych lokalizacjach. Jedną z inwestycji jest Osiedle Neo Jasień, które powstanie na Gdańskim Jasieniu. Projekt obejmuje docelowo realizację czterech budynków o strukturze mieszkań od 30 mkw. do 65 mkw. Inwestycja będzie zlokalizowana nieopodal cieszącego się ogromnym zainteresowaniem, sprzedanego w całości Osiedla Zielonego. W tym roku planujemy również wprowadzić do sprzedaży kolejny etap Osiedla Pastelowego, zlokalizowanego w Łostowicach. Z wielkim entuzjazmem podchodzimy także do rozpoczęcia sprzedaży jedenastopiętrowego budynku w ramach inwestycji Sol Marina przy Wyspie Sobieszewskiej, oferującego, nie tylko apartamenty wypoczynkowe, ale także basen, SPA, restaurację oraz sale konferencyjne.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy przedsprzedaż dwóch inwestycji, a w tym roku rozpoczniemy ich budowę. Szósty etap inwestycji Wolne Miasto w Gdańsku to już przedostatnia faza tej inwestycji. Powstaje w niej kolejny, trzypiętrowy budynek wkomponowany w zielone patia, dziedzińce i układ ścieżek pieszych. Znajdzie się w nim 140 mieszkań o powierzchniach od 30 mkw. do 78 mkw. w cenach od 7000 zł/mkw. Kolejna inwestycja to drugi etap osiedla Moja Północna w Warszawie ze 175 mieszkaniami o powierzchni od 25 mkw. do 95 mkw., w cenach od 7900 zł/mkw.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

W 2021 roku planujemy wprowadzić do oferty kilka nowych inwestycji na terenie Warszawy. Uruchomimy również budowę kolejnych etapów naszych projektów, których realizacje rozpoczęły się w latach poprzednich. Do sprzedaży trafią mieszkania, mikroapartamenty i lokale usługowe o zróżnicowanych metrażach od 19 mkw. do ponad 100 mkw. i liczbie pomieszczeń od 1 do 5 pokoi. Zakres cen będzie uzależniony przede wszystkim od lokalizacji i standardu danej inwestycji. Nowe mieszkania powstaną m.in. na warszawskich Bielanach, Targówku, Białołęce, czy Ochocie.

Tomasz Czubak, dyrektor Przygotowania Projektów Deweloperskich w Jakon

W roku 2021 planujemy wprowadzić do sprzedaży inwestycje w znakomitej lokalizacji Poznania, w okolicy ul. Grunwaldzkiej. Jest to doskonale skomunikowana część miasta z linią tramwajową w najbliższym sąsiedztwie.

Po kilku latach przerwy spółka Jakon wraca nad polskie morze z realizacją projektu z segmentu premium. Inwestycja w Świnoujściu, bo to o niej mowa będzie inwestycją dla wymagającego klienta. Otoczenie terenów zielonych oraz bliskość portu jachtowego to tylko niektóre z zalet tej lokalizacji.

Wprowadzimy także do sprzedaży kolejne etapy inwestycji przy ulicy Kórnickiej. W naszej ofercie pojawi się nowa inwestycja w Bydgoszczy przy ulicy Fordońskiej. Fordon to świetna lokalizacja dla naszych klientów o czym przekonaliśmy się podczas realizacji osiedla Pod Skarpą. Ceny mieszkań w naszych inwestycjach zaczynają się od 4500zł brutto.

Poza budownictwem deweloperskim zajmujemy się budownictwem przemysłowym, logistycznym, biurowym. Z zapleczem w postaci biura projektowego jesteśmy w stanie wykonać najbardziej skomplikowane projekty szyte na miarę. W kolejnych latach planujemy rozwijać każdą z dziedzin naszej działalności.   

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu Nickel Development

Intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem na rynek trzech nowych inwestycji. Dwie z nich, planowane w obrębie miasta Poznania to projekty zabudowy wielorodzinnej zróżnicowane, zarówno pod kątem architektury, jak i struktury.

Zaś trzecia inwestycja nie zaskoczy lokalizacją, ale może zadziwić formą. Projektujemy bowiem kolejny etap Osiedla Księżnej Dąbrówki, tym razem oferujący zróżnicowaną zabudowę, odpowiadającą oczekiwaniom klientów, którzy swoją przyszłość wiążą z Dąbrówką.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Mamy obszerny bank ziemi, który zabezpiecza naszą działalność na kolejne 3-4 lata. W latach 2019-2020 roku sfinalizowaliśmy znaczące zakupy gruntów na łącznie ponad 10 tys. mieszkań. W Warszawie i Gdańsku mamy ugruntowaną pozycję na rynku inwestycji mieszkaniowych, rozwijamy się także intensywnie we Wrocławiu i Poznaniu. W ofercie zapewniamy klientom atrakcyjne lokalizacje, ale nie spoczywamy na laurach. Mamy zabezpieczone środki na zakupy gruntów i kolejne inwestycje. Naszym celem jest utrzymanie dotychczasowego poziomu działalności, co oznacza sprawne uruchamianie kolejnych projektów osiedli.

Sylwester Śniadecki, prezes Śniadecki Development i Śniadecki Investment Group

Planujemy start nowych inwestycji w podpoznańskich miejscowościach, m.in. Gortatowie, gdzie powstanie osiedle budynków mieszkalnych dwulokalowych, w których wymarzone M odnajdą rodziny z dziećmi.

Będziemy rozwijać także nasz drugi projekt – Śniadecki Investment Group, który jest propozycją dla osób chcących ulokować kapitał w branży nieruchomości lub rozpocząć swoją przygodę z działalnością deweloperską. Aktywnie poszukujemy także osób posiadających grunty w ciekawych lokalizacjach, które idealnie sprawdzą się pod inwestycje mieszkalne, usługowe itp. Dzięki podjęciu współpracy z doświadczonym deweloperem współudziałowiec, nie tylko dostaje możliwość osiągania zysku 8-10 proc. w skali roku, ale także bezobsługową współpracę.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development         

Mamy kilka projektów w przygotowaniu. Prawdopodobnie będą to lokalizacje bezpośrednio w Warszawie i okolicach. Rozpoczęliśmy sprzedaż i realizację nowego Osiedla Natura w Wieliszewie, a już w połowie bieżącego roku będziemy przygotowywać się do startu drugiego etapu. Nowe Osiedle Natura to projekt, który powstaje w Wieliszewie, blisko Zalewu Zegrzyńskiego, kilkanaście kilometrów od granic Warszawy. Zrealizujemy w nim sześć czterokondygnacyjnych budynków z windami, podziemnymi garażami i rozwiązaniami Aria Eco Smart. Jesteśmy otwarci na nowe inicjatywy i propozycje współpracy. Na bieżąco analizujemy sytuację rynkową, dane ekonomiczne i rozważamy różne możliwości rozwoju.

Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu Aurec Home

Rozpoczęliśmy właśnie budowę drugiego etapu osiedla Miasteczko Jutrzenki w warszawskich Włochach, w którym oferujemy łącznie 140 mieszkań. Prace budowlane poprowadzi firma Hochtief Polska, która jest gwarantem wysokiej jakości wykonania. 

Wkrótce rozpoczniemy kolejny, bardzo ciekawy projekt w Warszawie. Na 2,5 ha działce przy ulicy Dyrekcyjnej w Ursusie planujemy wybudować około 800 mieszkań, ale także lokale handlowe, gastronomiczne i usługowe.  Budynki mieszkalne będą miały 6-7 kondygnacji, a mieszkania od 35 mkw. do 100 mkw. Cenowo projekt wpisywał się będzie w ekonomiczny segment rynku, ale przy zachowaniu charakterystycznych dla naszej firmy elementów inwestycji, takich jak wysoka jakość mieszkań, dbałość o części wspólne oraz udogodnienia dla mieszkańców. W budowę osiedla włączymy pozostające pod ochroną konserwatora zabytków fragmenty dawnej fabryki Ursus. Dzięki temu zachowana zostanie cząstka historii tego miejsca.

DOMPRESS