Najnowsze wpisy, strona 180


paź 01 2015 Czy deweloperzy budują teraz większe mieszkania?...
Komentarze: 0

Czy widoczne jest zainteresowanie większymi mieszkaniami? Czy w ofercie deweloperów nadal dominują lokale kompaktowe? Jak zmieniają się preferencje, jeśli chodzi o wielkość mieszkań. Opinie deweloperów na ten temat prezentuje portal nieruchomości Dompress.pl.    

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Metraż mieszkań zależy od charakteru inwestycji. Te zlokalizowane w centrach miast przyciągają głównie inwestorów kupujących mieszkania na wynajem. Są oni zainteresowani lokalami o mniejszej powierzchni, charakteryzującymi się kompaktowym i funkcjonalnym rozkładem. Takie mieszkania oferujemy na przykład w doskonale zlokalizowanej krakowskiej inwestycji 5 Dzielnica, gdzie ponad 70 proc. oferty stanowią lokale 1 i 2-pokojowe. 

W przypadku projektów wybieranych przez klientów, poszukujących mieszkań dla siebie, widzimy wzrost zainteresowania większymi metrażami. Jest to związane przede wszystkim ze zwiększoną zdolnością nabywczą kupujących, która jest między innymi efektem kolejnych obniżek stóp procentowych. W naszej ofercie posiadamy projekty, w których udział mieszkań 2 - 4 pokojowych z 30 proc. w pierwszym etapie budowy inwestycji wzrósł do ponad 50 proc. w kolejnej. Stanowi to odpowiedź na obecne potrzeby klientów.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Średnia powierzchnia mieszkań zmienia się. Klienci powoli wymieniają pierwsze mieszkania na większe, a osoby kupujące swoje pierwsze mieszkania częściej wybierają dwa pokoje niż kawalerki. W segmencie trzypokojowym natomiast królują lokale kompaktowe, o mniejszym metrażu. Mieszkania o powierzchni powyżej stu metrów to rynek wymagającego klienta, poszukującego zazwyczaj docelowego lokalu. W każdej inwestycji z dużą uwagą projektujemy mieszkania dla tej grupy osób i rozkładowe lokale na ogół szybko znajdują nabywców. Zainteresowanie tego typu mieszkaniami dobrze obrazuje uruchamiany przez nas kolejny etap warszawskiego projektu Kolska od Nowa:). W przypadku tej inwestycji duże zainteresowanie klientów największymi lokalami, budowanymi w pierwszym etapie osiedla, skłoniło nas do rozszerzenia tej oferty.

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

Podążamy za gustami i potrzebami naszych klientów, a te jasno pokazują, że już od kilku lat w centrum zainteresowań znajdują się lokale o powierzchni do 60 m kw. Takie mieszkania można znaleźć we wszystkich naszych inwestycjach: od Trójmiasta i Szczecina, przez Olsztyn, Łódź, aż po Warszawę. Zmiany upodobań klientów idą w nieco innym kierunku niż powierzchnia. Dziś nabywcy dużą wagę przywiązują do otoczenia inwestycji. Klientom zależy na bliskości terenów zielonych, własnym tarasie, czy ogródku. Cenią sobie bezpieczeństwo, oczekując od dewelopera zastosowania odpowiednich rozwiązań. Przede wszystkim jednak chcą, aby ich mieszkanie było wyjątkowe, dlatego chętnie samodzielnie aranżują wnętrze. Taką możliwość mają m.in. w osiedlach: City Park Łódź, Brama Sopocka w Gdyni, 2 Potoki w Gdańsku, czy Śródmieście Wilanów w Warszawie.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Wielkość sprzedawanych przez nas lokali zwiększa się średnio o 2 proc. rocznie. Nadal jednak do najchętniej kupowanych nieruchomości należą dwupokojowe mieszkania o powierzchni ok. 45 m kw. i takie stale wprowadzamy do naszej oferty. To najbardziej popularny typ mieszkania wśród zarówno wśród osób dokonujących zakupu w celach inwestycyjnych, jak i kupujących swoje pierwsze M.  

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

Nie obserwujemy dużej zmiany jeśli chodzi o preferencje klientów dotyczące powierzchni mieszkań, choć na strukturę oferowanych lokali w nowych projektach niewątpliwie wpływ ma program dopłat do kredytów Mieszkanie dla młodych. Daje się zauważyć niewielki wzrost zapytań o większe mieszkania 3 i 4 pokojowe.

Marcin Zaremba-Śmietański, główny analityk i członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej GEO

 

Ostatnie lata przyniosły znaczące zmiany w strukturze oferowanych lokali. Średni metraż mieszkań uległ redukcji z ponad 50 m kw. do 45 - 48 m kw. Nie towarzyszyło temu jednak zmniejszenie średniej liczby pomieszczeń. W praktyce zmiany te oznaczają projektowanie coraz mniejszych pokoi. Sypialnie o metrażu 8 - 9 m kw. powoli stają się standardem, podobnie jak łączenie salonu z otwartą kuchnią - tzw. aneksem, co pozwala zamknąć oba pomieszczenia na przestrzeni do 20 m kw.

Zmiany te wynikają z potrzeb i oczekiwań klientów oraz ich możliwości finansowych. Mieszkanie 2-3 pokojowe można dziś kupić taniej niż kilka lat temu, bo jego metraż jest mniejszy. Rodziny mogą teraz łatwiej stać się właścicielami trzypokojowych mieszkań. Są one nieco mniejsze, ale rekompensuje to niższa cena oraz możliwość ulokowania dzieci w osobnych pokojach.   

 

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Tworząc założenia dotyczące projektu opieramy się na obserwowanych trendach panujących na rynku. Większa dostępność kredytów sprawia, że klienci mogą pozwolić sobie teraz na większy metraż.

W latach kryzysu w przypadku mieszkań dwupokojowych poszukiwane były metraże do 40 - 45 m kw., a trzypokojowych do 55 - 65 m kw. Wcześniej w czasach „boomu frankowego” kupowane były mieszkania dwupokojowe, które miały metraż 50 - 60 m kw. i trzypokojowe o powierzchni 70 - 80 m kw. Obecnie klienci znów nastawiają się  na większe i wygodniejsze mieszkania.

Prócz większej dostępności kredytów istotną rolę odgrywa również stabilna sytuacja gospodarcza, w takiej atmosferze klienci decydują się również na dużo większe lokale. W trudniejszych latach deweloperzy rezygnowali z projektowania mieszkań 4 pokojowych i większych co spowodowało, że tego typu lokale prawie zniknęły z oferty. Obserwując te prawidłowość w ostatnim etapie inwestycji Hubertus na warszawskim Mokotowie zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie dwukrotnie większej ilości mieszkań 4 i 5 pokojowych niż w poprzednim etapie i jak się okazało była to słuszna decyzja.

Lidia Fedorczuk, menedżer sprzedaży w Atlas Estates

Aktualnie planujemy rozpoczęcie dwóch nowych projektów inwestycyjnych w Warszawie. Jeden powstanie na Woli przy ul. Nakielskiej, a na Żoliborzu rozpoczniemy realizację drugiego etapu Apartamentów przy Krasińskiego. W obydwu przypadkach zmniejszyliśmy średnią powierzchnię mieszkań, tak aby każdy lokal był atrakcyjny cenowo i funkcjonalny, ponieważ kompaktowość jest aktualnie najbardziej poszukiwaną cechą mieszkań różnych typów.

Nadal najbardziej popularne są dwójki do 45 m kw. Zauważamy jednak, że w porównaniu z poprzednimi latami optymizm konsumentów wzrósł, a koszt kredytu spadł, co sprawia, że zainteresowanie 3 pokojami w rozsądnym metrażu jest dziś większe. W odróżnieniu od osiedli wprowadzanych na rynek kilka lat temu postawiliśmy więc bardziej na mieszkania trzypokojowe, które w obu planowanych projektach będą stanowić 37 - 38 proc. oferty.

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

Na warszawskim rynku największym zainteresowaniem cieszą się dwupokojowe mieszkania o powierzchni ok. 40 m kw. Dla klientów większe znaczenie od metrażu mieszkania ma ilość pokoi, czy też możliwa do uzyskania ilość pokoi. Chodzi o lokale, w których na danej powierzchni można uzyskać większą ilość pokoi. Podczas projektowania staramy się, aby średnia powierzchnia mieszkań była jak najmniejsza.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Nasze doświadczenie z kilku ostatnich lat pokazuje, że klienci najbardziej zainteresowani są mieszkaniami o powierzchni do 60 m kw., dlatego w ponad 60 procentach tego typu lokale zajmują nasze inwestycje. Obserwujemy również tendencję związaną z  gospodarowaniem przestrzenią w mieszkaniach. Dotyczy to lokali nabywanych w początkowej fazie budowy, kiedy najłatwiej jest wprowadzić zmiany układu pomieszczeń w mieszkaniu według potrzeb nabywców. Taką możliwość klienci mają wybierając lokale w ramach drugiego etapu inwestycji Zielona Dolina na warszawskiej Białołęce, czy trzeciego etapu Bliskiej Woli przy ulicy Kasprzaka.

Marta Jagłowska, Marketing Manager w firmie Marvipol

W ostatnim czasie obserwujemy liczne zmiany na rynku, w tym większe zainteresowanie mniejszymi mieszkaniami o dobrych układach, gdzie na niewielkim metrażu można wydzielić kilka pokoi. Wchodząca właśnie do sprzedaży inwestycja Lake Park Apartments położona na warszawskim Służewcu została zaprojektowana w taki sposób, aby spełniała oczekiwania klientów. Stąd w ofercie dostępne są kawalerki o powierzchni 31 m kw., czy mieszkania dwupokojowe o metrażu nie przekraczającym 40 m kw.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Duża konkurencja na rynku mieszkaniowym oraz zmieniające się preferencje klientów wymagają od deweloperów szybkiego reagowania na nowe trendy. Obecnie, jedynie projekty skrojone zgodnie z oczekiwaniami nabywców mogą odnosić sukcesy. Dlatego też, planując realizację kolejnych etapów naszych inwestycji, bardzo szczegółowo analizujemy sprzedaż w już uruchomionych fazach oraz opinie i zapytania ze strony klientów. Dzięki takiemu modelowi działania m.in. dostrzegliśmy, że wzrosło zainteresowanie większymi mieszkaniami wśród osób poszukujących lokali na warszawskiej Woli, w rejonie ulicy Jana Kazimierza. Dlatego w kolejnych etapach Miasta Wola i Stacji Kazimierz znalazło się w ofercie więcej takich mieszkań.  

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa S.A. 

W inwestycjach z segmentu popularnego nie projektujemy już kawalerek. Zastąpiły je małe dwójki o metrażu trzydziestu kilku metrów. W Warszawie poszukiwane są nadal ekonomiczne oferty, a redukcja powierzchni mieszkań pozwala obniżyć cenę całkowitą lokali. Dlatego w kolejnym etapie inwestycji Tarasy Dionizosa usytuowanej na warszawskiej Białołęce w ofercie znalazły się w większości mieszkania kompaktowe, które wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.

  

Autor: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji dompress.pl

dompress : :
wrz 30 2015 Warszawskie biura atrakcyjne nie tylko dla...
Komentarze: 0

 Dobrą pozycję negocjacyjną, jaką obecnie mają najemcy warszawskich biur, wykorzystują nie tylko globalne firmy i polskie przedsiębiorstwa, ale także coraz liczniej instytucje państwowe       

 

Na warszawskim rynku biurowym warunki dyktują dziś najemcy. Duży wybór wolnej powierzchni biurowej i wciąż rosnąca podaż stawia firmy poszukujące biur w dogodnej sytuacji, sprzyjającej negocjacjom. Walkę o najemców toczą właściciele budowanych, modernizowanych i istniejących obiektów biurowych.     

Małgorzata Brawura-Biskupska z firmy doradczej Walter Herz zauważa lekką tendencję zniżkową, jaka notują obecnie w Warszawie stawki czynszowe za wynajem powierzchni biurowej. - Właściciele biurowców, którzy oferują konkurencyjne ceny nie mogą jednak narzekać na brak chętnych, ponieważ popyt na stołeczne biura utrzymuje się wysokim poziomie. W ostatnich miesiącach wynajęta została w Warszawie rekordowo duża ilość powierzchni, co biorąc pod uwagę konkurencyjność rynku, najlepiej świadczy o tym, jak dużą skłonność do ustępstw mają obecnie właściciele budynków biurowych - mówi Małgorzata Brawura-Biskupska.

Rekordowe umowy najmu

Warszawa ze względu na swój potencjał ekonomiczny, kapitał ludzki, jakim dysponuje i coraz większą dostępność wysokiej klasy powierzchni biurowej to atrakcyjny rynek dla zachodnich firm i światowych korporacji. Zagraniczne firmy chętnie lokują w stolicy Polski swoje biura regionalne i centra usług dla biznesu. Stąd nienotowane dotychczas wyniki wynajmu powierzchni biurowej. Sytuację na rynku dobrze ilustruje umowa podpisana w pierwszej połowie bieżącego roku przez firmę Samsung na wynajem aż 21 tys. m kw. powierzchni w kompleksie Warsaw Spire.

Wpływ na popyt ma nie tylko zapotrzebowanie na powierzchnię zgłaszane przez wchodzące do naszego kraju zagraniczne firmy. Także rodzime przedsiębiorstwa lokują swoje siedziby w komfortowych biurach. Coraz aktywniejsze na warszawskim rynku biurowym są również instytucje administracji państwowej, które jak podaje firma Walter Herz, stają się silną grupą najemców.   

Największe rabaty w realizowanych obiektach

Małgorzata Brawura-Biskupska przyznaje, że na konkurencyjnym warszawskim rynku na największe rabaty mogą liczyć firmy, które decydują się na wynajęcie powierzchni biurowej w obiektach będących w trakcie budowy. - W takich przypadkach efektywne stawki najmu, po rozliczeniu wakacji czynszowych, mogą okazać się niezwykle korzystne. Najemcy, którzy są skłonni podpisać umowę w trakcie budowy obiektu mogą liczyć na stawki na poziomie tych, które obowiązują w niższej klasy budynkach, czy inwestycjach gorzej zlokalizowanych, przyznaje reprezentantka Walter Herz.

- Firmy które podpisują umowy przednajmu, poza atrakcyjnym czynszem, mogą liczyć także na takie bonusy, logotyp umieszczony na elewacji budynku, czy zyskać niestandardową aranżację biura. Wynajmujący oferują również dodatkowe pakiety zachęt na aranżacje, relokacje, czy umeblowanie i przystają na elastyczniejsze zapisy w umowach. Dotyczą one na przykład możliwości ekspansji powierzchni wraz z rozwojem firmy, czy wyłączności na prowadzenie określonej działalności w budynku. Najwięksi najemcy mogą mieć też wpływ na wybór dostawców usług w budynku, np. operatora kantyny, dodaje Małgorzata Brawura-Biskupska.

Zdaniem Małgorzaty Brawury-Biskupskiej rozkład budynku ma szczególnie duże znaczenie dla instytucji państwowych, od których firma Walter Herz dostaje w ostatnim czasie coraz więcej zapytań ofertowych. - Urzędy zwykle poszukują powierzchni biurowej w układzie gabinetowym. Szczególne wymagania co do lokalizacji i samych budynków zależą od poszczególnych instytucji państwowych. Biurowiec nie musi być usytuowany w centrum, ale jego położenie powinno zapewniać dobrą infrastrukturę i dostęp do środków transportu publicznego. Układ wewnętrzny budynku musi być też dostosowany do potrzeb danej instytucji. Warunkiem podpisania umowy przez najemców instytucjonalnych jest wyrażenie czynszu w złotych, a często także spełnienie różnego rodzaju wymagań indywidualnych związanych z procedurami obowiązującymi w danej instytucji - przyznaje.   

Budynki dla administracji państwowej

Ze względów proceduralnych niektóre jednostki administracji państwowej poszukują do wynajęcia całych budynków biurowych. Także inwestorzy starają się zainteresować swoimi projektami instytucje państwowe. Jednym z obiektów biurowych, jaki komercjalizuje firma Walter Harz jest inwestycja przy ul. Ciołka 12A na warszawskiej Woli. To kolejny projekt w tej lokalizacji inwestora, w którego ośmiu innych biurowcach ulokowało już swoje siedziby wiele instytucji publicznych. Przedstawicielka Walter Herz przyznaje, że plan budowy kolejnego biurowca powstał z myślą o najemcy instytucjonalnym. 

Małgorzata Brawura-Biskupska informuje, że jednostki administracyjne najczęściej przenoszą się ze starszych budynków do nowych chcąc zoptymalizować koszty związane z utrzymaniem biur. Jakość powierzchni biurowej i stan techniczny obiektów, jakie zajmują urzędy często odbiega od przyjętych obecnie standardów. Przy czym, instytucje państwowe rzadko podejmują się teraz samodzielnej budowy i zarządzania własnymi budynkami, chcąc skoncentrować się wyłącznie na realizacji zadań statutowych.

Aktywność podmiotów instytucjonalnych

W tym roku największą umową najmu, podpisaną przez publicznego najemcę był kontrakt zawarty przez Powszechny Zakład Ubezpieczeń na wynajem 17,5 tys. m kw. powierzchni w budynku Konstruktorska Business Center. Małgorzata Brawura-Biskupska przypomina również, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych wynajęło 6 200 m kw. biur w powstającym przy rondzie Daszyńskiego kompleksie Warsaw Spire, a dodatkowe 5 000 m kw. zajęły spółki z grupy Poczty Polskiej w budynku Domaniewska Office HUB na Mokotowie. - Ponadto, Ministerstwo Spraw Zagranicznych wynajęło centralnie zlokalizowany budynek Foksal City, a Urząd Komunikacji Elektronicznej wszedł do biurowca przy ul. Kasprzaka. Niedawno także Polskie Sieci Elektroenergetyczne ulokowały się przy al. Jerozolimskich w inwestycji Delta Eurocentrum Office Complex na powierzchni 6 300 m kw., wylicza przedstawicielka Walter Herz.

Nowe warszawskie biurowce budują swoją przewagę konkurencyjną, oferując dodatkowe funkcjonalności na terenie kompleksów i w samych budynkach. Najemcy wysokiej klasy obiektów mają do dyspozycji na miejscu różnego rodzaju placówki usługowe, punkty handlowe, restauracje, kawiarnie, atrakcyjnie zaaranżowane miejsca do odpoczynku i rekreacji, a nawet fitness cluby i przedszkola. Tego typu udogodnieniami skutecznie przyciągają najemców. Chcąc dotrzymać kroku konkurencji, coraz więcej podobnych wygód oferują również budynki klasy B i modernizowane obiekty biurowe.   

 

Autor: Walter Herz

 

 

dompress : :
wrz 23 2015 Jakie mieszkania kupujemy na wynajem
Komentarze: 0

Które inwestycje wybierają osoby kupujące mieszkania na wynajem? Jakich lokali poszukują? Portal nieruchomości Dompress.pl sprawdził, jaką ofertę mają deweloperzy dla osób inwestujących w mieszkania.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Zainteresowaniem klientów inwestycyjnych cieszą się projekty zlokalizowane przede wszystkim w centrach miast, w pobliżu ośrodków akademickich, czy kompleksów biurowych. Poszukują oni kompaktowych mieszkań o dobrej relacji powierzchni do liczby pomieszczeń. W tej chwili posiadamy w swoim portfelu klika takich projektów. W Krakowie są to Osiedle Grzegórzecka 77 i 5 Dzielnica, we Wrocławiu Osiedle Graniczna, w Warszawie Osiedle Krzemowe oraz Osiedle Przy Promenadzie. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Przygotowana przez nas oferta skierowana jest zarówno do młodych osób, które poszukują pierwszego mieszkania, jak również do tych, które interesuje zakup nieruchomości na wynajem. O tym, że warunki rynkowe sprzyjają inwestorom nie trzeba przekonywać. Ceny mieszkań utrzymują się na atrakcyjnym poziomie, a inwestycja w nieruchomości jest postrzegana jako jedna z najlepszych form lokowania kapitału. Osoby kupujące inwestycyjnie decydują się przede wszystkim na wybór mieszkań jedno i dwupokojowych o małych metrażach, zlokalizowanych w centrach miast.

Dużym zainteresowaniem klientów kupujących na wynajem cieszy się m.in. inwestycja Bliska Wola w Warszawie, której oferta poszerzy się niebawem także o lokale oferowane w ramach Aparthotelu. Wśród nabywców inwestycyjnych popularne jest także osiedle Rezydencja Redłowo w Gdyni oraz inwestycje w miastach atrakcyjnych dla biznesu, m.in. Nowe Tysiąclecie w Katowicach i Oaza Piątkowo w Poznaniu.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

We wszystkich naszych inwestycjach daje się zauważyć zainteresowanie zakupem mieszkań ze strony klientów inwestycyjnych. To wciąż silna grupa nabywców i jest ona aktywna we wszystkich segmentach rynku. Inwestorzy zwracają uwagę na dobrą lokalizację i jakość wykonania, a także, co bardzo ważne, odpowiednią obsługę. To właśnie aspekty, na które stawiamy projektując i realizując inwestycje. Osoby inwestujące w mieszkania poszukują, zarówno optymalnych mieszkań w segmencie popularnym, gdzie cena zakupu jednostki jest relatywnie niska, jak również lokali z segmentu średniego w dobrym standardzie wykonania, gdzie jakość, poza wysoką ceną najmu nieruchomości, daje spore perspektywy wzrostu jej wartości, jak np. w naszych inwestycjach Na Kolskiej, Romera, czy Staffa w Warszawie.  

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

Szczególnym zainteresowaniem ze strony osób inwestujących w mieszkania cieszą się np. nasze warszawskie projekty realizowane w Miasteczku Wilanów oraz Stacja Kazimierz, powstająca na Woli. Jednocześnie obserwujemy wzrost zainteresowania lokalami w Trójmieście, szczególnie w inwestycjach Brama Sopocka i Dwa Tarasy. Wobec rosnącej liczby szukających spokoju i prywatności wczasowiczów, których nie zadowala apartament hotelowy, nabywcy coraz częściej decydują się na mieszkanie lub apartament z widokiem na morze z myślą o wynajęciu go na czas wakacji, a nawet długoterminowo. Chętnie wybierane są lokale dwu i trzypokojowe o powierzchni 50-60 m kw., a także mieszkania mniejsze, o metrażu od 30 m kw.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Wdrażając nasze projekty mamy na uwadze te liczną grupę nabywców, jaką są inwestorzy. To właśnie przede wszystkim dla nich przygotowujemy mieszkania dwu i trzy pokojowe z osobną, jasną kuchnią, które cieszą się największą popularnością wśród najemców. Ofertę obejmującą takie lokale klienci znajdą w każdej inwestycji Wawel Service. Oferujemy także autorski program promocyjny - Kompas Korzyści - w którym przygotowaliśmy dla inwestorów wiele atrakcyjnych usług, obejmujących m.in. poszukiwanie potencjalnych lokatorów do nowo zakupionego mieszkania, zarządzanie portfelem nieruchomości, czy dodatkowy rabat przy zakupie pakietowym.

Marta Jagłowska, Marketing Manager w firmie Marvipol

Nabywcy inwestycji najczęściej interesują się osiedlami położonymi w lokalizacjach dogodnych komunikacyjnie. Wybór determinuje bliska odległość od głównych dróg, dużych kompleksów mieszkaniowych, czy centrów biurowych. W przypadku inwestycji Marvipol takim osiedlem jest Central Park Ursynów. Na terenie tej zakrojonej na szeroką skalę inwestycji znajdą się lokale usługowe oraz specjalne place restauracyjne, strefy relaksu, czy zaaranżowane na terenie osiedla ścieżki nad jeziorem. Central Park Ursynów położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie biznesowego Mokotowa i zagłębia biurowego przy ulicy Poleczki i Domaniewskiej. To sprawia, że dostępne na terenie osiedla mieszkania są niezwykle atrakcyjne dla inwestorów.

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Najczęściej kupowanymi mieszkaniami z myślą o inwestycji są małe lokale, jedno i dwupokojowe do 50 m kw. Zakupy inwestycyjne dokonywane są głównie w lokalizacjach, w których łatwo jest znaleźć chętnych na wynajem. Taką inwestycją jest warszawski Hubertus, zlokalizowany w sąsiedztwie biurowego zagłębia na Służewcu.  Z racji swojego usytuowania projekt ma szczególną wartość dla klientów inwestycyjnych. W każdej z naszych inwestycji projektujemy mieszkania różnych typów, żeby oferta była jak najbardziej zróżnicowana i atrakcyjna dla poszczególnych grup klientów, nie tylko dla osób dokonujących zakupów inwestycyjnych.  

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

We wszystkich naszych, warszawskich inwestycjach mieszkania nabywane są także przez osoby kupujące je w celach inwestycyjnych. Klienci z tej grupy wybierają zwykle małe lokale, jedno i dwupokojowe, przy czym kawalerki kupują najchętniej bez garażu. Poszukują mieszkań pod wynajem lub traktują ich zakup jako zabezpieczenie dla dzieci na przyszłość.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Nadal wiele osób traktuje zakup mieszkania jako najlepszy sposób lokowania kapitału. Mieszkania w naszych projektach na warszawskiej Woli – Stacji Kazimierz i Miasto Wola, chętnie nabywane są przez klientów również w celach inwestycyjnych. Sprzyja temu szereg czynników, począwszy od atrakcyjności i dynamicznego rozwoju dzielnicy, aż po specyfikę i funkcjonalność realizowanych w tym rejonie projektów mieszkaniowych. W naszych inwestycjach nie przygotowujemy określonej puli lokali, które adresowane są bezpośrednio do inwestorów. Jednak szeroka i zróżnicowana oferta dostępnych mieszkań sprawia, że osoby pragnące ulokować kapitał w nieruchomościach znajdą w niej lokale odpowiadające ich oczekiwaniom.

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa S.A.

Na zakup mieszkań powstających w inwestycjach zlokalizowanych na terenie warszawskiej Białołęki rzadko decydują się osoby, które dokonują zakupów inwestycyjnych. Tacy klienci wybierają w Tarasach Dionizosa najmniejsze mieszkania dwupokojowe, najchętniej o powierzchni 36-37 m kw. Odbiorcami mieszkań w tej lokalizacji są jednak głównie osoby chcące skorzystać z dopłat do kredytów.

Piotr Kijanka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Deweloperskiej GEO

Trudno wskazać jednoznacznie, w których z naszych projektów kupowane są najczęściej mieszkania na wynajem, ale największym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się obecnie krakowska Fabryka Czekolady. Wynika to niewątpliwie z lokalizacji osiedla, które położone jest w bliskiej odległości od centrum i wszystkich najważniejszych punktów miasta. Najczęściej pod wynajem wybierane są w tym osiedlu dwupokojowe „Pralinki”. Klienci kupujący w celach inwestycyjnych zwykle decydują się na bezpieczne, dwupokojowe lokale, tj. mieszkania odpowiednie zarówno dla młodego małżeństwa, jak i dla rodziny z dziećmi.

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

Czasem trudno jest zdefiniować nabywcę inwestycyjnego. Zdarza się, że mieszkania pod wynajem nabywają zapobiegliwi rodzice dla dzieci, które zamierzają studiować w danym mieście. Taka inwestycja jest opłacalna nawet przy zakupie na kredyt, ponieważ miesięczna rata spłaty i czynsz wynajmu są bardzo zbliżone. Największym zainteresowaniem osób kupujących inwestycyjnie cieszą się nieduże, dwupokojowe mieszkania o powierzchni ok. 40 m kw. Niewielkie dwójki mamy w projekcie przy ulicy Siedleckiej 60 i w rozpoczynanej właśnie inwestycji przy ulicy Kordeckiego 45 w Warszawie. 

Monika Kudeło reprezentująca Activ Investment

Najchętniej na wynajem wybierane są nieduże kawalerki lub mieszkania dwupokojowe o powierzchni do ok. 44 m kw. Bardzo wiele zależy od ceny i lokalizacji. Tu najistotniejszą kwestią jest rozwinięta infrastruktura, odległość od centrum miasta i szkół wyższych. Wśród osób kupujących inwestycyjnie popularne są nasze dwie inwestycje - Konopnicka City Park w Krakowie i 4 Wieże w Katowicach. Atrakcyjna cena niewielkich mieszkań, które wybierają inwestorzy sprawia, że szybko znikają z oferty.  

 

Autor: Kamil Niedźwiedzki

 

Więcej informacji dompress.pl

dompress : :
wrz 21 2015 Walter Herz skomercjalizuje ekskluzywny budynek...
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz odpowiada za komercjalizację kameralnego budynku biurowego - KOPERNIKA 21 - który powstaje w sercu Warszawy u zbiegu ulic Ordynackiej i Kopernika  

Elegancki budynek KOPERNIKA 21 usytuowany jest w jednym z najbardziej prestiżowych obszarów miasta, w obrębie historycznego Traktu Królewskiego. Poza niezwykle atrakcyjną lokalizacją, wyjątkowego charakteru nadaje inwestycji koncepcja architektoniczna obiektu. Zamierzeniem inwestora było odtworzenie przedwojennego układu urbanistycznego tego miejsca, w którym w 1939 roku stał budynek narożny, uzupełniający pierzeję ulicy Ordynackiej i Kopernika.  

Projekt KOPERNIKA 21 powstał w pracowni Grupa 5 Architekci. Bryła obiektu ukształtowana została w podziale na szerszy dwukondygnacyjny cokół, na którym ustawiona została czterokondygnacyjna część w formie wieży z lekko wycofaną przeszkloną, ostatnią kondygnacją. Półokrągłą elewację ozdobią elementy wykonane z jasnego piaskowca i granitu w kolorze grafitowym o zróżnicowanej fakturze kamienia.

Od ulicy Ordynackiej, wzdłuż południowej ściany budynku znajduje się podcień, akcentujący wejście do części usługowej, która ulokowana została na parterze, pierwszym piętrze i w części kondygnacji podziemnej. Od strony zachodniej usytuowane zostało wejście do holu głównego części biurowej. Rozkład budynku zapewnia niezależne przejścia do poszczególnych powierzchni biurowych z holu windowego na każdej z kondygnacji.

Dominika Sudoł z firmy doradczej Walter Herz, która została wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację inwestycji poinformowała, że przestrzeń biurowa w budynku zaprojektowana została w systemie open space, ale istnieje możliwość podziału na mniejsze jednostki i zmianę formy powierzchni na gabinetową w zależności od potrzeb najemców. - Powierzchnia może stanowić zarówno biuro jednoprzestrzenne, zajmujące na przykład całą kondygnację, jak również zostać dostosowana pod względem metrażu i podziału według wytycznych najemcy. KOPERNIKA 21 to świetna propozycja dla firm poszukujących w Warszawie niewielkich powierzchni w prestiżowym miejscu - komentuje Dominika Sudoł.

Jak przyznaje przedstawicielka Walter Herz, tego typu ekskluzywne budynki, oferujące prestiżowy adres i wysokiej klasy, funkcjonalną powierzchnię biurową oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne poszukiwane są szczególnie przez firmy świadczące usługi dla biznesu, działające m.in. w sferze private equity, private banking, a także przez butikowe kancelarie prawne, notariuszy, doradców finansowych, organizatorów IPO, czy firmy konsultingowe i deweloperskie. Powierzchnia handlowo-usługowa w tego typu budynkach zajmowana jest najczęściej przez ekskluzywne showroom`y i wyselekcjonowane marki.

Dominika Sudoł podkreśla, że położenie inwestycji KOPERNIKA 21 zapewnia dostęp do wszystkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji metra Nowy Świat oddalonej od budynku kilkaset metrów, do której można przejść spacerem.

Inwestorem projektu jest spółka celowa Kopernika 21 Sp. z o.o. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2015 roku.

 

 

Autor: Walter Herz

 

dompress : :
wrz 21 2015 Walter Herz skomercjalizuje ekskluzywny budynek...
Komentarze: 0

 Firma doradcza Walter Herz odpowiada za komercjalizację kameralnego budynku biurowego - KOPERNIKA 21 - który powstaje w sercu Warszawy u zbiegu ulic Ordynackiej i Kopernika  

 

Elegancki budynek KOPERNIKA 21 usytuowany jest w jednym z najbardziej prestiżowych obszarów miasta, w obrębie historycznego Traktu Królewskiego. Poza niezwykle atrakcyjną lokalizacją, wyjątkowego charakteru nadaje inwestycji koncepcja architektoniczna obiektu. Zamierzeniem inwestora było odtworzenie przedwojennego układu urbanistycznego tego miejsca, w którym w 1939 roku stał budynek narożny, uzupełniający pierzeję ulicy Ordynackiej i Kopernika.  

 

Projekt KOPERNIKA 21 powstał w pracowni Grupa 5 Architekci. Bryła obiektu ukształtowana została w podziale na szerszy dwukondygnacyjny cokół, na którym ustawiona została czterokondygnacyjna część w formie wieży z lekko wycofaną przeszkloną, ostatnią kondygnacją. Półokrągłą elewację ozdobią elementy wykonane z jasnego piaskowca i granitu w kolorze grafitowym o zróżnicowanej fakturze kamienia.

 

Od ulicy Ordynackiej, wzdłuż południowej ściany budynku znajduje się podcień, akcentujący wejście do części usługowej, która ulokowana została na parterze, pierwszym piętrze i w części kondygnacji podziemnej. Od strony zachodniej usytuowane zostało wejście do holu głównego części biurowej. Rozkład budynku zapewnia niezależne przejścia do poszczególnych powierzchni biurowych z holu windowego na każdej z kondygnacji.

 

Dominika Sudoł z firmy doradczej Walter Herz, która została wyłącznym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację inwestycji poinformowała, że przestrzeń biurowa w budynku zaprojektowana została w systemie open space, ale istnieje możliwość podziału na mniejsze jednostki i zmianę formy powierzchni na gabinetową w zależności od potrzeb najemców. - Powierzchnia może stanowić zarówno biuro jednoprzestrzenne, zajmujące na przykład całą kondygnację, jak również zostać dostosowana pod względem metrażu i podziału według wytycznych najemcy. KOPERNIKA 21 to świetna propozycja dla firm poszukujących w Warszawie niewielkich powierzchni w prestiżowym miejscu - komentuje Dominika Sudoł.

 

Jak przyznaje przedstawicielka Walter Herz, tego typu ekskluzywne budynki, oferujące prestiżowy adres i wysokiej klasy, funkcjonalną powierzchnię biurową oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne poszukiwane są szczególnie przez firmy świadczące usługi dla biznesu, działające m.in. w sferze private equity, private banking, a także przez butikowe kancelarie prawne, notariuszy, doradców finansowych, organizatorów IPO, czy firmy konsultingowe i deweloperskie. Powierzchnia handlowo-usługowa w tego typu budynkach zajmowana jest najczęściej przez ekskluzywne showroom`y i wyselekcjonowane marki.

 

Dominika Sudoł podkreśla, że położenie inwestycji KOPERNIKA 21 zapewnia dostęp do wszystkich środków komunikacji miejskiej, w tym stacji metra Nowy Świat oddalonej od budynku kilkaset metrów, do której można przejść spacerem.

 

Inwestorem projektu jest spółka celowa Kopernika 21 Sp. z o.o. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2015 roku.

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :