Najnowsze wpisy, strona 90


cze 09 2020 Xceedance Consulting Polska wybrała na nową...
Komentarze: 0

Firma konsultingowa Xceedance Consulting Polska wybrała kompleks biurowy High5ive na swoją, nową siedzibę w Polsce. W procesie wyboru lokalizacji, negocjacji warunków najmu oraz aranżacji powierzchni doradzała firma Walter Herz  

Xceedance, globalny dostawca technologii i rozwiązań analitycznych w zakresie zarządzania usługami ubezpieczeniowymi zdecydował się przenieść swoją siedzibę w Polsce do budynku biurowego High5ive 4 położonego przy ulicy Pawiej w Krakowie. Nowe biuro, rozlokowane na powierzchni 1500 mkw., zaaranżowane zostanie w myśl reguł work-life balance, z uwzględnieniem potrzeb biznesowych Xceedance. Pozwoli to firmie na dalszy rozwój kadry na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

- Kierując się rozwojem Xceedance, poszukiwaliśmy biura w atrakcyjnej, krakowskiej lokalizacji z łatwym dostępem do komunikacji miejskiej i centralnie usytuowanymi udogodnieniami. Nasze cele obejmowały stworzenie kreatywnego, angażującego miejsca pracy dla naszego zespołu i przyszłych współpracowników. Dzięki rygorystycznemu procesowi zamówień publicznych wybraliśmy High5ive, który spełnił nasze potrzeby dotyczące wysokiej jakości powierzchni oraz lokalizacji. Ponadto kompleks, charakteryzuje się nowoczesnymi, przyjaznymi środowisku cechami, w tym certyfikacją LEED - mówi Marek Kaszczyc, Senior Vice President and Managing Director of Xceedance Consulting Polska.

- Zadaniem naszego zespołu było zagwarantowanie firmie Xceedance kompleksowego wsparcia przy wyborze optymalnej lokalizacji, która w pełni zaspokajałaby jej potrzeby rozwoju w Krakowie w perspektywie najbliższych 5 lat. Zakres pracy agencji obejmował, nie tylko wyszukanie najbardziej optymalnej dla firmy powierzchni i negocjację warunków najmu. Byliśmy również odpowiedzialni za fit-out biura. W drodze przetargu, po analizie kosztów i negocjacji wycen wyłoniona została pracownia architektoniczna Konrada Krusiewicza - The Design Group, która odpowiada za design nowej siedziby Xceedance – informuje Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz. 

- Od początku wiedzieliśmy, że w przypadku tego projektu dużą rolę będzie odgrywał project management i wysoki standard aranżacji, więc kluczowe były zaawansowane negocjacje wycen oraz kompleksowa koordynacja procesu projektowego- mówi Emilia Kalińska, Regional Coordinator w Walter Herz.

- Zaczynając pracę nad projektem biura dla młodego zespołu Xceedance wiedzieliśmy, że musimy stworzyć przestrzeń „na luzie”, w której każdy może czuć się dobrze, niemalże jak u siebie w domu. Ważne było dla nas zastosowanie przyjaznych kolorów oraz faktur, które wprowadziliśmy na welurowych kotarach oraz panelach akustycznych w pokojach spotkań. Kolorów jest dużo, jednak nie są one dominujące ani przytłaczające. Dodatkowo, przełamane zostały ciemnym drewnem, które nadaje przytulnego charakteru z lekko eleganckim sznytem. Wprowadziliśmy również elementy stylu industrialnego jak np. otwarte sufity czy charakterystyczne przeszklenia z czarnymi szprosami. Szklenia wyznaczają nam rytm wnętrz, ponieważ ich linie przenikają całą przestrzeń, co dało możliwość stworzenia spójnej całości. Pojawiają się w postaci czarnych listew MDF, a także jako ramki trzymające w ryzach kolorowe, roślinne tapety, czy grafiki w salach spotkań z motywami przewodnimi wspierającymi komunikację wewnętrzną firmy – opowiada Martyna Smętek, projektantka z The Design Group, odpowiedzialna za koncepcję biura.

- To, co będzie widoczne dopiero po zakończeniu realizacji to nazewnictwo salek, tj. Bali, Palermo, Hogwart. Nazwy zostały wytypowane w drodze konkursu przeprowadzonego wśród pracowników biura, co stworzyło im możliwość aktywnego wkładu w projekt wnętrz – dodaje Karolina Kózka, projektantka z The Design Group.

High5ive to projekt, który doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby pracowników biurowych. Oferuje duże powierzchnie, zielone otoczenie i bardzo dobre połączenie z wszystkimi rejonami miasta, a dzięki sąsiedztwu dworca kolejowego, także i kraju. Na tle konkurencji kompleks wyróżnia również najwyższy standard rozwiązań architektonicznych.  

High5ive, położony w najlepiej skomunikowanym obszarze Krakowa, tuż obok Dworca Głównego i Galerii Krakowskiej oferuje w pięciu budynkach 70 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni biurowej. Poza doskonałą lokalizacją biznesową, sukces komercyjny przyniosło projektowi również szerokie zastosowanie ekologicznych rozwiązań oraz wygodny dostęp do użytecznych usług, z których najemcy i pracownicy firm mogą w nim korzystać, w tym zastosowanie autorskiego systemu operacyjnego Connected by Skanska.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
cze 04 2020 Rynek biurowy post-covidowej ery
Komentarze: 0

Autor: Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz

Rynek biurowy zwolnił, ale jego perspektywy nie są złe

 

Po tym, jak firmy sprawnie przestawiły tryb pracy na zdalny, dziś możemy obserwować kolejne fale powrotów do biur. Po okresie stagnacji, widoczne jest też większe zainteresowanie powierzchniami biurowymi. Najemcy wykazują chęć renegocjacji warunków najmu, jak również rearanżacji zajmowanych powierzchni. Należy przy tym zauważyć, że jeszcze bardziej wzrosła rola lokalizacji przy wyborze nieruchomości.

Generalnie na kształt rynku biurowego najsilniej wpływają dziś dwie tendencje, tj. dążenie do optymalizacji kosztów w celu redukcji ryzyka finansowego oraz starania zmierzające do zapewnienia możliwie największego bezpieczeństwa osobom powracającym do biur.

Od samego początku kwarantanny mieliśmy do czynienia z wysoką aktywnością najemców, którzy zwracali się do wynajmujących z zapytaniami o obniżki czynszów. Jeżeli chodzi o naszych klientów rzadko spotykaliśmy się jednak z sytuacją, by firmy chciały zrywać umowy najmu lub w drastyczny sposób zmniejszać powierzchnię biurową, by ograniczyć wydatki. Pomocne były w tym na pewno wcześniej wdrożone rozwiązania płynnościowe, jak możliwość przesunięcia płatności i harmonogramów, czy rozłożenie na raty oraz czasowa obniżka czynszu, a także redukcje i podnajmy powierzchni.

Sporej części firm lockdown jednak nie przeszkodził w realizacji planów. Nie tylko nie wdrożyły żadnych procedur związanych z redukcją kosztów, ale sprawnie domykały procesy związane z relokacją swoich biur lub podjęte wcześniej renegocjacje umów najmu.

Powszechna weryfikacja zapotrzebowania na biura

Trzeba natomiast przyznać, że większość najemców jest teraz dużo bardziej ostrożna w podejmowaniu decyzji. Firmy uważnie przyglądają się wszystkim pozycjom kosztowym. Wdrażają projekty weryfikacyjne pod kątem zapotrzebowania na powierzchnie, opierając się na założeniach dotyczących nowego sposobu funkcjonowania i trybu pracy. Jakie będą ich realne potrzeby będzie można się jednak przekonać w kolejnej fazie, kiedy ludzie wrócą do biur i ujawnią się nowe nawyki oraz oczekiwania pracowników. Dodatkowo, sytuacja jest wciąż dynamiczna. W kolejnych miesiącach liczne firmy ucierpią jeszcze z powodu wstrzymania zleceń czy zamówień od klientów.  

Spodziewamy się większej liczby renegocjacji i optymalizacji wydatków niż dotychczas, w przeważającej mierze związanych z poszukiwaniem oszczędności. Może to przynieść większą popularność obiektom biurowym w lokalizacjach poza centrum oraz wzrost zainteresowania biurami typu flex, które muszą po załamaniu rynku zmienić nieco swoją formułę. Nie będzie jednak wyprowadzek z biur na dużą skalę.

Mieliśmy do czynienia z zagrożeniem, którego nikt się nie spodziewał. Teraz powoli zmienia się sposób myślenia o pracy w przestrzeniach biurowych, bo podobna sytuacja może się powtórzyć. Firmy zastanawiają się nad przemodelowaniem, zarówno samych biur, w których trzeba dziś zapewnić więcej przestrzeni, jak i prognozują zmiany związane z nową organizacją pracy. W wielu przypadkach powierzchnie zostaną przeprojektowane, a szczególny nacisk położony będzie na bezpieczeństwo i higienę.

Biura niezbędne do interakcji  i pracy zespołowej

Wymogi wiążące się z ochroną osobistą oraz utrzymaniem dystansu pomiędzy stanowiskami pracy sprawiają, że biura funkcjonować będą teraz w innych trybach godzinowych i cyklach miesięcznych. W ten sposób powstaną nowe modele biznesowe w zarządzaniu powierzchnią biurową. Wiele firm zdecyduje się prawdopodobnie na rozpraszanie struktur i większe znaczenie zyska system łączący pracę biurową z pracą zdalną.

Należy jednak przyznać, że COVID-19 nie przyniósł nic nowego, przyspieszył jedynie istniejące już wcześniej trendy. Dla firm z sektora IT home office nie jest przecież nowością. Już wcześniej w dużym stopniu, nie tylko ta branża właśnie tak pracowała. W zależności jednak od profilu firmy praca zdalna jest mniej lub bardziej efektywnym rozwiązaniem. Niemniej, dziś pewne jest, że będzie coraz szerzej praktykowana. Mówi się o 30 proc. osób, które już na stałe będą pracowały z domu.

Lepszy przepływ informacji i stopień interakcji można jednak często uzyskać dzięki obecności zespołów w biurze. Jest to szczególnie ważne w przypadku terminowych projektów i skomplikowanych zadań. Tradycyjne biuro jako miejsce spontanicznej wymiany myśli będzie więc nadal odgrywało główną rolę. Bardziej prawdopodobne wydaje się zatem utrzymanie biur, które są siedzibami firm i mniejszych oddziałów lokalnych, które uzupełnione zostaną stanowiskami pracy świadczonej zdalnie.

Obecna sytuacja przyczyni się również do przyśpieszenia digitalizacji wielu procesów, a co za tym idzie także zmiany sposobu świadczenia usług. Coraz większe znaczenie w planowaniu będzie miało też wykorzystanie zaawansowanych aplikacji na smartfony, które pomagają usprawnić funkcjonalność biur i komunikację między pracownikami.

Nieunikniony spadek popytu

Jeśli zaś chodzi o chłonność rynku, moim zdaniem spadnie popyt na biura i wzrośnie poziom pustostanów w Polsce. Dzięki temu wiele krajowych rynków biurowych zyska balans i złapie rozsądne wskaźniki, co tylko je uzdrowi. Do marca bieżącego roku segment biurowy rozwijał się bowiem w nienotowanym wcześniej tempie. Padały kolejne rekordy dotyczące popytu i podaży. Skutki wywołanego przez COVID-19 kryzysu odczuły natomiast najbardziej centra handlowe i hotele. Biura nie ucierpiały tak dotkliwie.

Długofalowo jednak także rynek biurowy będzie musiał zmierzyć się z dużym spadkiem popytu. Zmieni się też zasadniczo strategia wyboru lokalizacji przez najemców. W tej chwili decyzje związane z wynajęciem nowego biura, czy przedłużeniem umowy najmu są najczęściej przez firmy odsuwane w czasie.

Recesja nie ominie naszego kraju, ale w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej może nie być tak silna, jak w strefie euro. Dlatego w dłuższej perspektywie spowolnienie gospodarcze nie powinno mieć większego wpływu na atrakcyjność inwestycyjną naszego rynku. Polska pozostanie interesująca dla inwestorów lokujących kapitał w segmencie nieruchomości komercyjnych, co jest tym bardziej prawdopodobne jeśli weźmiemy pod uwagę wysoką rentowność obiektów zlokalizowanych w naszym kraju.

Rozwój uzależniony od finansowania inwestycji

Dużym wyzwaniem dla całego sektora będzie natomiast finansowanie inwestycji. Realizowane dziś projekty mają już wsparcie finansowe i mogą się pochwalić zaawansowanym poziomem komercjalizacji. Jak trudne będzie zdobycie finansowania dla kolejnych inwestycji dopiero się okaże. Bardzo wyraźnie widoczne jest bowiem zaostrzanie polityki kredytowej przez banki, a nawet wstrzymywanie finansowania. To zapewne odbije się na wynikach rynku w kolejnych kwartałach, jeśli sytuacja nie wróci do normy. Tym bardziej, że sektor nieruchomości komercyjnych, w dużym stopniu finansowany z kredytów, nie może liczyć w Polsce na alternatywne źródła finansowe, jak przedsięwzięcia inicjowane w innych krajach.  

I w tym właśnie upatruję główne źródło trudności dla branży i dalszego rozwoju rynku biurowego. Jeśli banki zablokują dopływ kapitału na inwestycje, jego rozwój zostanie zatrzymany. Nie ma natomiast dużego kłopotu z realizacją bieżących projektów. W Polsce budowy nie zostały ustawowo zamknięte, jak we Włoszech, czy Hiszpanii. Prace budowlane, choć w ograniczonym zakresie, prowadzone są nieprzerwanie. Także ze względu na ciepłą zimę. Na tempo budów duży wpływ miał natomiast powrót do domu pracowników zza wschodniej granicy i ograniczony zakres funkcjonowania urzędów.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.  

dompress : :
cze 03 2020 Czy są chętni na mieszkania?
Komentarze: 0

Jakie jest zainteresowanie zakupem mieszkań po okresie lockdown-u? Czy klienci wrócili do stacjonarnych biur sprzedaży? Czy nabywcy z gotówką, chcący zainwestować w nieruchomości mogą liczyć na rabat od dewelopera? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Obserwujemy obecnie wyraźny wzrost zainteresowania klientów, porównywalny do analogicznego okresu ubiegłego roku. W ślady za tym, odnotowujemy coraz więcej spotkań i umów. Oczywiście daleko jeszcze do wyników sprzedaży sprzed lockdown-u, jednak sytuacja poprawia się z dnia na dzień wraz z odmrożeniem gospodarki.

Powodem ograniczonej sprzedaży nie są ceny, ale właśnie obawy klientów odnośnie zaistniałej sytuacji na rynku. Dlatego wprowadziliśmy promocję 3x0, polegającą na możliwości rezerwacji mieszkania za 0 zł i braku konsekwencji po odstąpieniu od umowy. W ten sposób klienci chcący wycofać się z podpisania umowy nie ponoszą żadnego ryzyka. Dodatkowo dla części projektów wprowadziliśmy korzystny harmonogram 20/80.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg SA.

Pierwszy szok dość szybko minął, po majówce wznowiliśmy pracę wszystkich biur sprzedaży w standardowych godzinach, przy zachowaniu rygoru sanitarnego i zauważamy powrót klientów. To samo słyszymy od innych dużych spółek w ramach Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

W Polsce mamy deficyt mieszkań rzędu 2,5 mln, ale jak ten naturalny popyt będzie się realizował w czasie, nie wiemy. Wszyscy jeszcze czekają, co będzie z rynkiem pracy, efektami rządowej tarczy, z kredytami hipotecznymi. Wiemy, że na razie banki zaostrzyły politykę, wymagają m.in. wyższego wkładu własnego. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja.

Mamy też jeszcze niższe stopy procentowe, co oznacza, że osoby posiadające wolną gotówkę mogą być bardziej niż wcześniej zainteresowanie inwestowaniem w nieruchomości.

Reasumując, jesteśmy ostrożnymi optymistami jeśli chodzi o przyszłość, dlatego dalej inwestujemy w bank ziemi posiadając wsparcie silnego właściciela z grupy Goldman Sachs. Wierzymy, że w dłuższym okresie polska gospodarka i polski potencjał się obronią. Po oczekiwanym, słabszym drugim kwartale br. liczymy na stabilizację na rynku mieszkaniowym w kolejnych okresach.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Nieruchomości są postrzegane jako jedna z najbardziej bezpiecznych form lokowania kapitału. Nie tylko generują stałe przypływy w postaci dochodów z najmu, ale w długoterminowej perspektywie mogą przynieść zysk ze sprzedaży. Ponadto niezmiennie niskie stopy procentowe zachęcają do lokowania kapitału w nieruchomości. Szczególnie w pierwszych tygodniach pandemii obserwowaliśmy wzrost zainteresowania lokalami kupowanymi z myślą o inwestycji.

Powrót konsumentów do korzystania ze stacjonarnych punktów sprzedaży i galerii handlowych po przerwie miał swoje przełożenie także na większe zainteresowanie ofertą deweloperów i większą liczbę klientów decydujących się na wizytę w biurach sprzedaży. W maju odnotowaliśmy zauważalnie więcej zapytań dotyczących oferty, co odzwierciedlają wyniki sprzedaży. Po nieco słabszej, choć nadal satysfakcjonującej sprzedaży w kwietniu, w maju obserwujemy odbicie. Spodziewamy się powrotu do poziomów sprzedaży zbliżonych do notowanych na początku roku.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Po okresie chwilowego osłabienia stabilnego trendu popytowego, spowodowanym epidemią koronawirusa, zauważamy widoczny wzrost aktywności i stopniowy powrót do poziomu sprzed lockdownu. Zgłasza się do nas wielu klientów, którzy są zainteresowani ulokowaniem kapitału w nieruchomościach. Nasze osiedla, ze względu na doskonałą lokalizację, cieszą się dużą popularnością w tej grupie odbiorców. Regularnie proponujemy oferty specjalne na mieszkania w wybranych inwestycjach. Na rabaty mogą liczyć nabywcy, którzy skorzystają z aktualnych promocji. Jedną z nich objęte są mieszkania w osiedlu Lokum Porto, które wprowadziliśmy do sprzedaży w maju tego roku. Ceny miejsc w garażach podziemnych obniżyliśmy w tej inwestycji z 39 tys. zł do 10 tys. zł.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Zdecydowanie możemy potwierdzić, że po otwarciu biur widoczne jest duże ożywienie sprzedaży i wzrost zainteresowania zakupem mieszkań. Klienci inwestycyjni są wciąż bardzo aktywni, a sytuacja związana z COVID 19 sprzyja bezpiecznemu inwestowaniu w nieruchomości. W dłuższej perspektywie może to przełożyć się na znaczny wzrost udziału w rynku długoterminowego najmu, a więc rynku PRS (Private Rental Sector), na którym nasza firma jest jednym z głównych graczy w Polsce.

Mówi Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Jeszcze przed epidemią dało się zauważyć bardzo dużą liczbę zapytań ze strony klientów inwestujących w mieszkania na wyjem. Trudno powiedzieć, czy w tej chwili jest ich więcej. Raczej jest to porównywalne zainteresowanie. Inwestorzy w dalszym ciągu nie mają czego szukać na rynku finansowych produktów inwestycyjnych, o depozytach nie wspominając. Ciekawostką jest, że zauważyliśmy wzrost zainteresowania nieruchomościami na przedmieściach jako bezpieczną lokatą kapitału. 

Obsługujemy bardzo wielu klientów kupujących mieszkania za gotówkę, którzy zwykle korzystają z dostępnych u nas ofert specjalnych. W przypadku nabywców zdecydowanych na zakup kilku mieszkań przechodzimy do ustaleń indywidualnych.  

Początkowo w lockdownie było lekkie wyhamowanie ruchu, ale wyrównaliśmy już liczbę zapytań z ostatnich tygodni przed ogłoszeniem społecznej kwarantanny. Klienci do nas wracają, a umowy rezerwacyjne zamieniają się powoli w umowy deweloperskie i umowy sprzedaży. Kupujący chętnie spotykają się znów z nami w biurze, obserwujemy znaczące ożywienie popytu. 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Przez cały okres lockdown-u, przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa, mieliśmy otwarte jedno z naszych biur sprzedaży. Tuż po świętach wielkanocnych odnotowaliśmy większą ilość zapytań mailowych ze strony klientów. Natomiast po zniesieniu przez rząd części restrykcji, otworzyliśmy pozostałe biura i rozpoczęły się regularne spotkania. Ilość kontaktów z klientami jest już zbliżona do tej sprzed lockdown-u. Widać coraz większe zainteresowanie zakupem mieszkań, gdyż ogólnie przyjęło się, że inwestowanie w nieruchomości jest jedną z najbezpieczniejszych form lokowania kapitału. Realizujemy teraz kilka inwestycji mieszkaniowych, które są zlokalizowane w bardzo atrakcyjnych miejscach Warszawy. Klienci doceniają szczególnie to, że w większości przypadków mogą kupić u nas mieszkania w pobliżu stacji metra. W przypadku wybranych ofert przygotowaliśmy specjalne promocje. Niedawno rozpoczęliśmy przedsprzedaż mieszkań w drugim etapie inwestycji Warszawski Świt na Targówku, gdzie można kupić mieszkania z rabatem sięgającym nawet 10 proc.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Decyzja o zakupie mieszkania na cele inwestycyjne czy własne potrzeby to poważna decyzja. W sytuacji, kiedy nie ma pewności co do konkretnego terminu odmrożenia całej gospodarki obserwujemy „zamrożenie” decyzji klientów. Od początku maja br., kiedy nastąpiło częściowe otwieranie niektórych branż, obserwujemy wzmożone zainteresowanie, ale nie przeradza się to jeszcze w decyzje zakupowe. Klienci wyraźnie wstrzymują ostateczne decyzje.

Agata Zambrzycka, dyrektor Sprzedaży i Marketingu Aria Development

Nasi konsultanci pracują w biurach sprzedaży przez cały okres pandemii przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności, zgodnie z zaleceniami GIS. Była to przemyślana i dobra decyzja, ponieważ część klientów, która poszukiwała mieszkań w okolicy naszych inwestycji, zdecydowała się na zakup właśnie u nas w tym trudnym okresie. Wprowadziliśmy również możliwość spotkań online, jednak bezpośrednie spotkania w biurze cieszą się zdecydowanie większym powodzeniem.

Klientów gotówkowych, których w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej, i kredytowych traktujemy jednakowo. Wszyscy wpłacają środki na rachunki powiernicze, które ustawowo objęte są ochroną. W związku z wydłużeniem procesu kredytowego w bankach, dajemy nieco więcej czasu na wymagane płatności.

W kwietniu zaobserwowaliśmy spadek popytu i mniejszy ruch w biurach sprzedaży, bo wiele osób wstrzymało się z się podjęciem decyzji o zakupie mieszkania. Obecnie widzimy wyraźne odbicie i spodziewamy się powrotu do poziomu sprzedaży sprzed epidemii. 

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Prowadzimy sprzedaż mieszkań przez cały okres trwania epidemii. Na początku kontakt z klientami odbywał się głównie zdalnie, a spotkania były przeprowadzane na terenie realizowanych inwestycji. Wizyty w biurze sprzedaży wznowiliśmy w maju. Liczba spotkań od połowy maja systematycznie rośnie. Liczba otrzymywanych zapytań o dostępne lokale w sprzedaży jest na wysokim poziomie, porównywalnym do okresu sprzed lockdown-u. Widoczne jest jednak wydłużenie okresu potrzebnego do podjęcia finalnych decyzji o zakupie. Klienci cały czas są zainteresowani mieszkaniami, zarówno pod wynajem, jak również na własne potrzeby. Proporcja w tym zakresie nie uległa znaczącej zmianie w porównaniu do okresu przed epidemią. Dla wszystkich klientów, nie tylko gotówkowych, przygotowaliśmy ciekawe propozycje i promocje. Kupujący zawsze mogą liczyć na indywidualne podejście z naszej strony.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Nasze biura sprzedaży, po wprowadzeniu nadzwyczajnych środków ostrożności, były otwarte przez cały okres lockdown-u. Jedynie biuro obsługujące Hanza Tower w Szczecinie pracowało zdalnie. Mniejsze zainteresowanie zakupem mieszkań, odnotowane w marcu i kwietniu, nie było zatem związane z utrudnionym dostępem do biur, a raczej z restrykcjami, jakie wprowadził rząd oraz obawami przed wyjściem z domu. W ostatnich tygodniach sytuacja zaczęła wracać do normy i popyt powoli wzrasta.

Obniżenie stóp procentowych sprawiło, że lokaty bankowe nie będą przynosiły oczekiwanych zysków, mniejsze będą również przychody z depozytów i obligacji. Klienci przekonali się, że teraz jest dobry moment na zakup mieszkania.  Aktualnie kupujący mogą liczyć na indywidualny harmonogram płatności, pozwalający na uruchomienie kredytu dopiero na zakończeniu budowy. Ta limitowana oferta dotyczy warszawskich inwestycji: Osiedla Bliska Wola Tower i Willa Wiślana, a także Hanza Tower w Szczecinie. W Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach wybrane mieszkania również można nabyć z miejscem parkingowym gratis. Za ostatnie gotowe do odbioru apartamenty inwestycyjne w inwestycji Bliska Wola na warszawskiej Woli klienci zapłacą nawet do  60 tys. zł mniej. Dużo większym zainteresowaniem niż przed pandemią cieszą się też domy w naszym, luksusowym podmiejskim osiedlu Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim.  

Aleksandra Goller, dyrektor sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska

Nie zauważyliśmy, aby zamknięcie biur sprzedaży znacząco wpłynęło na zainteresowanie naszą ofertą mieszkaniową. Cały czas utrzymuje się ono na równie wysokim poziomie. Myślę, że to przede wszystkim zasługa dostosowania sposobu naszej pracy do potrzeb klientów. Osoby zainteresowane kupnem mieszkania mogły wybrać się na wirtualny spacer po inwestycjach, umożliwiliśmy też podpisywanie umów rezerwacyjnych online oraz zdalny odbiór mieszkań. Nasi handlowcy cały czas byli do dyspozycji klientów.

Należy też pamiętać, że zakupu mieszkania dokonuje się w kancelariach notarialnych. Kancelarie, z którymi współpracujemy, zostały w pełni przygotowane na tę sytuację, przez co spotkania mogły się regularnie odbywać przy zachowaniu najwyższych środków ostrożności. Obecnie wróciliśmy już do normalnego trybu obsługi klienta we wszystkich funkcjonujących wcześniej biurach sprzedaży. Handlowcy czekają na klientów przy osiedlach Jaśminowy Mokotów, Park Skandynawia i w Home Center.

Autor: Dompress

 

dompress : :
maj 28 2020 Kameralne biurowce zyskują na popularności...
Komentarze: 0

W obecnym, gorącym czasie przemian rynkowych ekskluzywna powierzchnia w centralnie zlokalizowanych, butikowych biurowcach to dobra opcja dla firm migrujących z dużych, warszawskich obiektów 

Ubiegły rok należał do rekordowych pod względem ilości powierzchni wynajętej na warszawskim rynku biurowym, który od kilku lat rozwijał się w tempie nie notowanym wcześniej w historii. Marzec tego roku przyniósł diametralne zmiany. Covid-19 całkowicie zmienił rynkową rzeczywistość. Trudno jeszcze określić, jak bardzo wpłynie na trendy w dłuższej perspektywie, ale już dziś wiadomo, że wiele firm poszukuje sposobów na ograniczenie wydatków związanych z wynajmem powierzchni. W post-covidowych realiach na popularności zyskać mogą wysokiej klasy, kameralne biurowce, które oferują mniejsze powierzchnie w bezkonkurencyjnych, biznesowych lokalizacjach w Warszawie.         

Niszowy produkt biurowy z najwyższej półki 

Butikowe nieruchomości biurowe, zapewniające wysokiej klasy powierzchnie i świetny serwis, odpowiadają tylko za niewielką część stołecznej oferty. Według obliczeń Walter Herz, w zrewitalizowanych kamienicach oraz ekskluzywnych, nowoczesnych budynkach biurowych usytuowanych w śródmiejskich rejonach Warszawy znajduje się zaledwie ponad 270 tys. mkw. powierzchni.  

- Oferta tego typu obiektów nie jest duża. A z uwagi na niski poziom pustostanów notowany na warszawskim rynku przed epidemią, który w centrum miasta nie przekraczał 5 proc., wolnych biur jest w nich bardzo mało. Niemniej, relokacją do kameralnych biurowców interesuje się sporo podmiotów. To dla firm optymalne rozwiązanie, tak ze względu na zmianę charakteru pracy zespołów, jak i optymalizację kosztów wynajmu w sytuacji spowolnienia gospodarczego, z którym musimy się dziś wszyscy mierzyć - mówi Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz. – Oszczędności w tym przypadku należy jednak liczyć, nie tyle ze względu na stawki za metr, bo te należą do najwyższych na rynku, ale całkowite ceny za wynajem kompaktowych powierzchni - dodaje.    

Luksusowe miejscówki   

Ekskluzywne biurowce oraz odrestaurowane kamienice biurowe położone w centralnej strefie biurowej miasta, które często wybijają się swoją architekturą, stanowią wyjątkową część oferty warszawskiego rynku biurowego. W niektórych wypadkach można rzec nawet, że to dobro narodowe. Wybierane są zwykle przez podmioty świadome wpływu, jaki prestiżowy adres siedziby ma na wizerunek firmy. To najczęściej miejsca pracy jednostek sektora usług biznesowych, firm finansowych, doradczych, konsultingowych, kancelarii prawnych, biur architektonicznych, agencji marketingowych, a także stowarzyszeń i organizacji międzynarodowych oraz placówek dyplomatycznych. 

Poza najwyższym standardem, jaki oferują, ich mocną stroną jest otoczenie. Zlokalizowane w najlepszych punktach Warszawy, zapewniają bezpośredni dostęp do bogatej infrastruktury miejskiej, a często także sąsiedztwo terenów zielonych. Oferują widok na parki i strefy rekreacyjne, jak również najciekawsze deptaki i skwery miejskie oraz kultowe miejsca na mapie Warszawy. Wyznacznikiem ich atrakcyjności jest też nierzadko zaplecze handlowo-usługowe, a nawet rozrywkowe. Projektowane jako budynki mixed-use w wielu przypadkach łączą powierzchnię biurową z ofertą handlową, gastronomiczną, usługową i kulturalną.    

Warszawskie perełki biurowe

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych i reprezentacyjnych butikowych biurowców w Warszawie jest Centrum Królewska. Wysokiej klasy budynek, zaprojektowany w pracowni APA Kuryłowicz & Associates, położony jest w sercu miasta, przy skrzyżowaniu ulicy Marszałkowskiej z Królewską, naprzeciw Ogrodu Saskiego. Jego charakterystyczna bryła, przypominająca zwiniętą kartkę papieru, załamaną pod kątem prostym od strony sąsiadujących z nim budynków oraz elewacja z płyt z ekologicznego spieku ceramicznego nadają mu niepowtarzalny wygląd. Z górnych pięter budynku roztacza się niezapomniany widok na korony drzew Ogrodu Saskiego, a w dalszej perspektywie na czerwone dachy budynków Starego Miasta. Obiekt zapewnia najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wygodny parking i praktyczne rozwiązania dla rowerzystów.    

Nieopodal biurowca Centrum Królewskiej położony jest odrestaurowany budynek biurowy Plac Bankowy 1. Oferuje najwyższej jakości biura w historycznych murach, w których prawie 200 lat temu działał bank i giełda, a w latach powojennych prosperował Hotel Saski. W renowację biurowca zaangażował się oscarowy scenograf Allan Starski, który stworzył dziedziniec na wzór nowojorskich kamienic. Biurowiec wyróżnia się też ciekawą iluminacją. W jego sąsiedztwie, przy skrzyżowaniu dwóch głównych arterii miasta, ulicy Marszałkowskiej i alei Solidarności znajdują się modne warszawskie restauracje i knajpki oraz stacja metra Ratusz.  

Reprezentacyjną, warszawską nieruchomością biurową jest też budynek Foksal City. Kameralny biurowiec klasy A położony jest w prestiżowej lokalizacji w historycznej dzielnicy miasta, przy Trakcie Królewskim, na tyłach zabytkowego pałacu hrabiny Marii Przeździeckiej. Budynek oferuje przestrzeń biurową z segmentu premium w sercu biznesowego i kulturalnego centrum miasta. Obiekt zaprojektowany przez pracownię architektoniczną Juvenes, Hol wybija się stylowo zaprojektowaną fasadą, nawiązującą do nurtu dekoracyjnego art deco.  

Wyjątkowy, warszawski obiekt biurowy położony jest też przy placu Zbawiciela, gdzie krzyżuje się ulica Mokotowska z Marszałkowską, w jednej z najbardziej znaczących, warszawskich lokalizacji. Renaissance Building dysponuje luksusową przestrzenią biurową, strefą handlową oraz parkingiem podziemnym. Historia tej eleganckiej, zabytkowej kamienicy sięga 1902 roku. W 2006 roku budynek został przebudowany i zaadaptowany na cele biurowe, a w 2017 roku przeszedł gruntowny remont.  

Jednym z najbardziej interesujących, kameralnych obiektów w Warszawie jest też strzelisty, szklany biurowiec Moniuszki 1A. Budynek zlokalizowany jest na terenie warszawskiego Śródmieścia, w pobliżu stacji metra Świętokrzyska. W 2014 roku poddany został modernizacji, podczas której wykorzystane zostały najwyższej klasy elementy techniczno-instalacyjne, jak i materiały wykończeniowe. Biurowiec z charakterystyczną, jednolitą szklaną elewacją i bogatą ofertą udogodnień dla użytkowników ulokowany jest w komunikacyjnym, kulturalnym i biznesowym hubie Warszawy. Kamień i szkło dekoracyjne, starannie dobrane elementy wyposażenia oraz umieszczona w centralnym punkcie kameralna recepcja tworzą w nim przyjemne i nowoczesne środowisko pracy. 

Nad Wisłą, na warszawskim Powiślu powstał natomiast budynek The Tides. Biurowiec jest ostatnim dziełem wybitnego architekta prof. Stefana Kuryłowicza, którego wizjonerski projekt był wielokrotnie nagradzany w konkursach architektonicznych. Poza wyjątkową, falującą bryłą odznacza się niepowtarzalnym otoczeniem. Stoi przy tętniących życiem Bulwarach Wiślanych i oferuje nieograniczony widok na Wisłę i panoramę prawego brzegu Warszawy. Na parterze budynku ulokowane są modne, warszawskie restauracje z tarasami.  Wysokiej klasy obiekt zapewnia też nowoczesną przestrzeń eventowo-konferencyjną stworzoną nawet dla tysiąca uczestników oraz klub fitness. 

W pobliżu placu Zawiszy i warszawskiego Dworca Centralnego, wśród historycznych kamienic usytuowany jest z kolei butikowy, szklany biurowiec Nowogrodzka Square. Sześciopiętrowy budynek, zaprojektowany w pracowni HRA, wpisuje się w historyczne otoczenie modernistycznych kamienic. Fasada wykonana z surowego betonu w uchylnych oknach została uzupełniona półprzejrzystym kamieniem - onyxem. Biurowiec oferuje górny taras z panoramą na miasto oraz wielkomiejski pasaż, który powstał pomiędzy ulicą Nowogrodzką a alejami Jerozolimskimi.  

Nowoczesny budynek biurowo-handlowy Nowy Świat 2.0 uzupełnia natomiast kompleks CBF Nowy Świat położony w pobliżu ronda gen. Charles’a de Gaulle’a z charakterystyczną palmą. Kameralny obiekt został zaprojektowany przez pracownię architektoniczną AMC Architekci. Zastosowane zostały w nim nowoczesne rozwiązania technologiczne, zapewniające oszczędność energii i minimalizację wpływu na środowisko naturalne, dzięki czemu otrzymał certyfikat ekologiczny LEED Gold. Oryginalna, zaokrąglona, przeszklona fasada daje w nim szeroki dostęp do światła naturalnego.   

Ciekawą elewacją wyróżnia się także odrestaurowana kamienica położona przy Poznańskiej 37, w której niegdyś mieszkał i tworzył poeta Miron Białoszewski. Lipiński Passage to zabytkowy budynek z 1897 roku, który oferuje powierzchnię biurową klasy premium oraz zaplecze handlowo-usługowe. Artystyczna kamienica położona jest w ścisłym centrum Warszawy, na rogu alei Jerozolimskich i ulicy Emilii Plater, w sąsiedztwie Dworca Centralnego. Zaletą lokalizacji jest otoczenie wysokiej klasy hoteli, butików i restauracji. Pod szklanym dachem stylowego biurowca Lipiński Passage biznes spotyka się ze sztuką. 

Najwyższej klasy powierzchnię w nowej części biurowej oferuje również teraz legendarny, warszawski Cedet, zlokalizowany w ścisłym centrum miasta przy ulicy Kruczej. Zbudowany w latach 50-tych XX wieku Centralny Dom Towarowy odzyskał swój pierwotny charakter, stając się znów jedną z najciekawszych wizytówek Warszawy. Na budynku został zainstalowany neon z charakterystyczną strzałką, będący odwzorowaniem pierwowzoru.  

Przy odnowionym placu Grzybowskim zlokalizowany jest zaś historyczny obiekt biurowy Le Palais, który powstał w wyniku gruntownej rewitalizacji dwóch zaprojektowanych w stylu neorenesansowym kamienic z XIX w. Po przebudowie zabytkowe budynki usytuowane przy Próżnej 7 i 9 stały się eleganckim wyróżnikiem tej historycznej części Warszawy. Parter budynków, oferujący przestrzeń handlowo-usługową, wpisuje się w modny restauracyjno-kawiarniany ciąg deptaku, który powstał przy zmodernizowanej ulicy Próżnej.  

 

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.  

 

dompress : :
maj 26 2020 Czy spadło tempo budowy mieszkań
Komentarze: 0

Jak duże opóźnienia w realizacji inwestycji mieszkaniowych spowodowało zatrzymanie gospodarki? Co najbardziej utrudnia prowadzenie prac budowlanych? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl     

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Wszystkie nasze inwestycje realizowane są bez zakłóceń. Dodatkowo, dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym w ostatnich miesiącach, w większości projektów udało nam się wypracować rezerwy czasowe. Tym samym nie zakładamy opóźnień. Wręcz przeciwnie, przekazywanie mieszkań szybciej niż początkowo planowaliśmy.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Obecnie realizujemy i jednocześnie rozpoczynamy przedsięwzięcia inwestycyjne zgodnie z wcześniej przyjętym planem na ten rok. Prowadzone prace budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramami. Na bieżąco przyglądamy się sytuacji i reagujemy wprowadzając odpowiednie regulaminy oraz procedury na budowach.

Jarosław Kozak, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Nie odczuwamy  wpływu sytuacji epidemicznej w kraju na inwestycje w trakcie realizacji. Ciepła zima pozwoliła na szybszą realizację harmonogramów robót i obecnie zaawansowanie prac jest wyższe, niż planowane. Obserwujemy zmniejszenie ilości pracowników na budowach, co jest związane z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Zauważyliśmy też odpływ pracowników zza wschodniej granicy. W dłuższej perspektywie, jeżeli obostrzenia w zakresie przemieszczania granicznego zostaną utrzymane, może mieć to wpływ na możliwość płynnego powrotu do stanu sprzed epidemii.

Pojawiają się pierwsze  sygnały dotyczące sektora bankowego. Warunki uzyskania kredytowania są bardziej wymagające, niż przed epidemią, a niektóre podmioty sektora bankowego  wstrzymały finansowanie nowych przedsięwzięć inwestycyjnych. Odczuwamy także skutki zamknięcia fabryk we Włoszech i Hiszpanii. Dostawy materiałów i urządzeń opóźniają się. W wielu przypadkach powoduje to konieczność dokonywania zmian projektowych. Zdecydowaliśmy o przeprojektowywaniu rozwiązań z maksymalnym zaangażowaniem polskich producentów oraz wyrobów produkowanych w Polsce. Głęboko wierzymy, że zachowanie kapitału w Polsce, a także możliwie najszersze zachowanie normalnego trybu życia i pracy pozwoli łatwiej przetrwać pandemię.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Realizacja naszych inwestycji przebiega bez opóźnień, budowy prowadzone są w trybie nie odbiegającym od normy. Prace budowlane idą w równym rytmie, oczywiście przy utrzymaniu koniecznych zasad higieniczno-sanitarnych. Ich przestrzeganie jest regularnie monitorowane przez nadzór na budowach.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Na naszych budowach utrzymane zostały prace w takim zakresie, jak przed wybuchem epidemii. Nasi podwykonawcy, stosując się do obowiązujących zaleceń i rozporządzeń, zapewnili pracownikom odpowiednie warunki i zaopatrzenie w materiały budowlane.  Dotychczas nie opóźniały się też kolejne dostawy. Dzięki temu bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem przebiegają prace budowlane w naszych inwestycjach -  Bliska Wola Tower w Warszawie i Hanza Tower w Szczecinie. Także kameralny budynek Willa Wiślana na warszawskim Tarchominie powstaje w założonym tempie. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie klienci, którzy kupili mieszkania w Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach, będą mogli nawet wcześniej stać się użytkownikami zakupionych lokali, bo tempo budowy o co najmniej dwa miesiące wyprzedza harmonogram.  Planowane terminy oddania inwestycji nie są w tej chwili zagrożone, ale nie oznacza to, że nic się nie zmieni. Nowa sytuacja, związana z COVID-19, nie pozwala na formułowanie jakichkolwiek, zdecydowanych prognoz nawet na najbliższe miesiące.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Nie odnotowaliśmy żadnych opóźnień związanych z realizacją inwestycji. Wszystkie prace na budowach są kontynuowane zgodnie z harmonogremem i zachowaniem środków ostrożności. Udało nam się także w ostatnim okresie uruchomić nowe budowy. Rozpoczęliśmy budowę dwóch warszawskich projektów. Wprowadziliśmy na rynek inwestycję Na Bielany! oraz trzeci etap osiedla Omulewska 26 po praskiej stronie Warszawy.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Na naszych budowach prace trwały cały czas. W prawdzie obsada ekip była minimalnie zmniejszona, ale dzięki zaangażowaniu pracowników nie wpłynęło to przez ostatnie tygodnie na harmonogramy. Mamy nadzieję, że utrzymamy takie dobre tempo realizacji inwestycji w kolejnych tygodniach i miesiącach.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Wszystkie prace budowlane w naszych inwestycjach odbywają się bez zakłóceń. Prowadzimy je oczywiście z zachowaniem wymaganych środków bezpieczeństwa i ostrożności. Nie mamy też problemów z zaopatrzeniem w materiały budowlane. Nie przewidujemy opóźnień w realizacji, a gotowe mieszkania zamierzamy przekazywać w ustalonym terminie. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Epidemia nie wpłynęła na prace budowlane na naszych inwestycjach, ponieważ nie zostały wprowadzone żadne ograniczenia dotyczące robót budowlanych. Zostały oczywiście wprowadzone środki ochrony, ale nie wpływa to na spowolnienie prac, bo robotnicy pracują w różnych częściach budynku. Nic nie wskazuje, żebyśmy mieli jakiekolwiek opóźnienia wobec terminów określonych w umowach z klientami.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Wszystkie nasze inwestycje realizowane są zgodnie z harmonogramem oraz przy zachowaniu wszelkich wymaganych środków bezpieczeństwa. Jak na razie nie ma żadnych opóźnień. Nie wstrzymywaliśmy prac budowlanych.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Nasze budowy w Łomiankach i Wieliszewie pracują bez zakłóceń i realizowane są zgodnie z harmonogramem. Mamy znakomitych inżynierów, zespół budowy oraz rzetelnych i odpowiedzialnych podwykonawców, którzy w aktualne sytuacji świetnie sobie radzą. Obecnie kończymy realizację trzeciego etapu Osiedla Natura oraz pierwszej fazy Osiedla Łomianki, a kolejny kamień milowy to ukończenie stanu surowego drugiego etapu Łomianek. Nie mamy żadnych opóźnień, pod warunkiem terminowego wydania wymaganych prawem zgód urzędowych.

Cezary Grzebalski, dyrektor ds. rozwoju projektów w spółce mieszkaniowej Skanska

Prace na naszych projektach mieszkaniowych realizujemy zgodnie z założonymi harmonogramami. Na chwilę obecną nie mamy sygnałów o konieczności wstrzymania poszczególnych robót ze względu na brak dostępności materiałów lub firm podwykonawczych. Większość materiałów używanych na naszych projektach jest produkowana w Polsce i tu ryzyko braku dostaw na chwilę obecną jest niewielkie. 

Dzięki symbiozie biznesowej całej Grupy jesteśmy w stanie odpowiednio zarządzać ryzykiem procesów budowlanych i inwestycyjnych, a to natomiast powoduje, że funkcjonowanie spółki oraz terminy realizacji projektów są w pełni zabezpieczone. Nasze osiedla mieszkaniowe w Warszawie są realizowane bez opóźnień, a na niektórych wyprzedzamy nawet harmonogram prac. Ponadto w spółce mieszkaniowej Skanska samodzielne finansujemy własne inwestycje, w oparciu o środki finansowe Grupy Skanska. To zdecydowanie wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu naszych klientów. 

dompress : :