Najnowsze wpisy, strona 87


sie 10 2020 Trójmiasto idzie po milion
Komentarze: 0

Konsekwentnie rozbudowujący się rynek biurowy w Trójmieście może pochwalić się dziś najniższym poziomem pustostanów w kraju, podaje firma doradcza Walter Herz 

Po zakończeniu budowy prowadzonych w Trójmieście inwestycji zasoby biurowe aglomeracji przekroczą 1 mln mkw. powierzchni. Rynek trójmiejski, który jest jednym z najszybciej rozwijających się ośrodków regionalnych w Polsce, dysponuje dziś zapleczem liczącym prawie 870 tys. mkw. powierzchni biurowych. Bardzo nowoczesnym zapleczem, bo większość biur w Trójmieście powstała zaledwie kilka lat temu.  

- Od ponad roku ilość niewynajętej powierzchni biurowej na rynku trójmiejskim utrzymuje się na najniższym poziomie w kraju, nie przekraczając 6 proc. Świadczy to dużym potencjale tej lokalizacji, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę dynamikę rozwoju tego rynku w ostatnim czasie. W realizacji i przygotowaniu do budowy jest w Trójmieście kilkanaście inwestycji biurowych, które w ciągu najbliższych 36 miesięcy przyniosą prawie 150 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni – mówi Mateusz Strzelecki, Partner w Walter Herz. 

Do największych, ukończonych w tym roku w Trójmieście projektów należą m.in. dwa gdańskie biurowce, które dostarczyły po 25 tys. mkw. biur: tj. budynek Olivia Prime B w kompleksie Olivia Business Center i biurowiec Wave firmy Skanska. 

Inwestycje na terenach postoczniowych

Najwięcej trójmiejskich inwestycji biurowych powstaje przy jednej z głównych arterii komunikacyjnych Gdańska, al. Grunwaldzkiej oraz w centralnej części miasta na terenie tzw. Młodego Miasta. Na tym obszarze Cavatina realizuje obecnie pierwszy etap kompleksu biurowego Palio Office Park, a firma Inopa biurowiec C300. 

Na postoczniowych terenach Młodego Miasta w Gdańsku, tuż przy Europejskim Centrum Solidarności i historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej na starcie budowy jest również wielofunkcyjna inwestycja DOKI. Projekt zakłada realizację dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni najmu 37 tys. mkw., a także ponad 1000 mieszkań i kilkudziesięciu lokali usługowych. W ramach przedsięwzięcia odrestaurowany zostanie także usytuowany w sercu nowej dzielnicy, zabytkowy budynek Montowni, w którym znajdą się lofty serwisowane, food hall oraz sale konferencyjne.

Na terenie gdańskiej Stoczni Cesarskiej remontowany jest też aktualnie zabytkowy budynek Dyrekcji, który przyjmie funkcję biurową, oferując 4 tys. mkw. powierzchni.  

Pierwsze w Polsce centrum biurowe na lotnisku 

Ponadto, przy ulicy Droszyńskiego w Gdańsku firma Torus prowadzi budowę biurowca Format o powierzchni 16 tys. mkw., który ma być gotowy w drugim kwartale przyszłego roku. W tym samym czasie inwestor planuje również oddanie budynku biurowego z 7,3 tys. mkw. powierzchni najmu, który powstaje w drugim etapie  inwestycji Officyna usytuowanej przy alei Grunwaldzkiej.  

W drugim kwartale przyszłego roku ukończony ma być z kolei pierwszy z siedmiu biurowców, które stanąć mają na terenie Portu Lotniczego Gdańsk. Pod budynek Alpha, który dostarczy 8,5 tys. mkw. powierzchni biurowych, wmurowano niedawno kamień węgielny. Realizacja ta daje początek pierwszemu w Polsce centrum biurowemu, które zlokalizowane będzie na lotnisku. 

Powstała również koncepcja zagospodarowania terenów PKS przy ulicy 3 Maja w Gdańsku. W jego miejscu powstać miałby plac miejski z zielenią oraz nowym biurowcem i hotelem. A dworzec i perony autobusowe miałyby być przeniesione pod ziemię na poziom -1. 

W Gdyni, która skupia niespełna jedną piątą trójmiejskich zasobów biurowych, największym z realizowanych obecnie projektów jest natomiast kompleks biurowy 3T Office Park z około 38 tys. mkw. powierzchni, który położony jest przy ulicy Łużyckiej.

Popyt na trójmiejskie biura nie spada

Chłonność trójmiejskiego rynku biurowego w ostatnich trzech latach, jak oblicza Walter Herz, wynosiła średnio 100 tys. mkw. rocznie. W pierwszym półroczu tego roku ten poziom absorbcji został utrzymany. Do najemców trafiło w Trójmieście ponad 50 tys. mkw. powierzchni biurowej. 

- Najwięcej umów zawarły firmy z sektora transportowego i bankowego. Ponad milionowe Trójmiasto jest również wciąż atrakcyjne dla firm z segmentu nowoczesnych usług dla biznesu oraz nowych technologii. Inwestycje w infrastrukturę portową przyciągają też firmy związane z obrotem towarów drogą morską, wykorzystujące morski węzeł przeładunkowy – informuje Martyna Markiewicz, Senior Leading Negotiator, Regional Coordinator w Walter Herz.  – W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, poza nowymi transakcjami, w ostatnich tygodniach mieliśmy do czynienia także z dużą ilością renegocjacji umów najmu, które dobiegają końca. Sporo najemców zobligowanych dłuższymi kontraktami zgłaszało również chęć podnajmu części powierzchni. Jest to jednak tendencja zauważalna w całym kraju, nie tylko na rynku trójmiejskim – dodaje Martyna Markiewicz. 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie kraju. Od 8 lat firma świadczy kompleksowe i strategiczne usługi doradcze w całej Polsce. Eksperci Walter Herz doradzają inwestorom, właścicielom nieruchomości i najemcom. Firma zapewnia pełną obsługę, zarówno firmom z sektora prywatnego, jak i publicznego. Doradcy Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych oraz świadczą usługi doradcze przy realizacji projektów inwestycyjnych w sektorze komercyjnym i hotelowym. 

Firma ma siedzibę w Warszawie oraz odziały regionalne w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście i Łodzi. Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski. Prowadzi szkolenia stacjonarne w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.  

dompress : :
sie 03 2020 W których osiedlach kupują mieszkania inwestorzy...
Komentarze: 0

Którymi projektami mieszkaniowymi szczególnie interesują się osoby lokujące nadwyżki finansowe w nieruchomości? Jakie mieszkania wybierają najczęściej? W jakiej cenie? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl 

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Osoby lokujące nadwyżki finansowe w mieszkania najczęściej wybierają lokale o najmniejszych metrażach, szczególnie jednopokojowe. W okresie rosnącej inflacji dla inwestorów jest to atrakcyjna alternatywa dla niskooprocentowanych lokat. Inwestycje w małe mieszkania są najkorzystniejsze z uwagi na niższy wymagany wkład własny i koszty wykończenia lokalu oraz wyższą, możliwą do uzyskania rentowność w porównaniu z lokalami o dużej powierzchni. Największym zainteresowaniem inwestorów cieszą się mieszkania w inwestycjach: Osiedle na Woli w Warszawie, Kamienna 145 we Wrocławiu, Przy Mogilskiej w Krakowie, Baltea Apartments w Gdańsku oraz drugim etapie Ceglanej Park w Katowicach. Ceny mieszkań w zależności od miasta zaczynają się od 250 tys. zł.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal  

Inwestorzy poszukający mieszkań pod wynajem decydują się zazwyczaj na najmniejsze lokale, głównie funkcjonalnie zaprojektowane kawalerki lub dwupokojowe mieszkania o kompaktowym metrażu. Wybierają inwestycje w centrach miast lub dobrze z nimi skomunikowane. Mamy w ofercie szereg projektów z apartamentami inwestycyjnymi o charakterze aparthotelowym, które przyszli nabywcy będą mogli wynajmować we własnym zakresie. W Trójmieście takie lokale dostępne są w dwóch inwestycjach – Atal Baltica Towers, zlokalizowanej przy Alei Gen. Hallera, 800 metrów od Zatoki Gdańskiej oraz Modern Tower powstającej w Gdyni przy ulicy Kazimierza Górskiego, w pobliżu gdyńskiego centrum biznesowego. 

Projekty z lokalami inwestycyjnymi mamy także w Warszawie. Na Pradze Południe w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych prawobrzeżnej Warszawy powstaje Nowa Grochowska Mikroapartamenty Inwestycyjne, a projekt Nowy Targówek Mikroapartamenty Inwestycyjne usytuowany jest w sąsiedztwie nowo otwartej stacji drugiej linii metra. 

We Wrocławiu w sprzedaży są lokale w Krakowska 37 Apartamenty Inwestycyjne. W Krakowie natomiast budujemy Bagry Park Apartamenty Inwestycyjne. Poza tym, realizujemy atrakcyjne inwestycje zlokalizowane w centrach miast jak m.in. katowicki projekt Sokolska 30 Towers, prestiżowe osiedle Atal Residence powstające na krakowskim Zabłociu, czy poznańską Rezydencję Chwaliszewo, które są równie interesujące dla inwestorów. 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

Z całą pewnością osoby chcące zainwestować w nieruchomości najbardziej przyciąga teraz nasza, prestiżowa inwestycja Bliska Wola Tower, która będzie największym budynkiem mieszkalnym w Warszawie. Trójgłowy wieżowiec będzie miał 92 metry wysokości i 27 kondygnacji naziemnych oraz czterokondygnacyjny parking. Z wyższych pięter będzie się roztaczał spektakularny widok na centrum Warszawy. W październiku tego roku budynek osiągnie docelową wysokość, a do użytku oddany zostanie w drugiej połowie 2021 roku. Projekt obejmuje realizację 1500 lokali, pasażu handlowo-usługowego i dwupoziomowej części gastronomicznej oraz części biurowej z niespełna 10 tys. mkw. powierzchni. Inwestorzy najczęściej wybierają tu apartamenty inwestycyjne o małym metrażu jedno lub dwupokojowe o wartości do 500 tys. zł. 

Osoby poszukujące lokali w nieruchomościach premium, o wysokiej rentowności, wyróżniających się dobrą lokalizacją i standardem, interesują się także gotowymi lokalami na wynajem w apartamentowcu Jerozolimskie Invest. To obiekt z recepcją i podziemnym parkingiem oraz dogodnym połączeniem z drogami wjazdowymi do Warszawy, położony 9 minut jazdy od lotniska Okęcie. Klimatyzowany, nowoczesny, elegancki, modnie i funkcjonalnie urządzony lokal można tu kupić w cenie od 275,5 tys. zł. 

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Z uwagi na zróżnicowaną ofertę lokalową w zakresie parametrów lokalizacyjnych i fizycznych, a także charakteru inwestycyjnego trudno ocenić, która z naszych inwestycji cieszy się największą popularnością. Część klientów poszukuje niewielkich metraży w typowych inwestycjach mieszkaniowych, jak nasze Osiedle Zielone czy Osiedle Pastelowe w celu wynajmu długoterminowego i czerpania z niego korzyści. Trzeba jednak zaznaczyć, że duże zainteresowanie wzbudza również zrealizowane przez nas w sercu Gdańska przedsięwzięcie Grano Residence, które zachwyca unikalną architekturą i dwuskładnikową formułą - apartamenty mieszkaniowe i condohotel. Interesujący dla inwestorów jest też projekt Sol Marina za sprawą jedynej w Polsce mariny, zapewniającej nabywcom apartamentów możliwość zakupu prywatnego miejsca do cumowania jachtów i łodzi motorowych. 

W ramach wymienionych inwestycji klienci wybierają głównie lokale z pięknym widokiem, nasłonecznione, o funkcjonalnym rozkładzie zapewniającym możliwość zaaranżowania przestrzennej strefy dziennej, jak i komfortowej strefy sypialnianej - w przypadku lokali wybieranych pod zamieszkanie lub posiadających program użytkowy, pozwalający na maksymalne wykorzystanie przestrzeni pod lokalizację miejsc noclegowych - w przypadku lokali wybieranych pod wynajem.   

 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest  

Największym zainteresowaniem wśród osób lokujących nadwyżki finansowe w zakup mieszkań cieszą się inwestycje, które znajdują się w bardzo dobrych lokalizacjach, przede wszystkim w pobliżu stacji metra. Takie projekty uważane są za najbezpieczniejsze ze względu na przekonanie klientów, że w dłuższej perspektywie nie stracą na wartości, bo zawsze będą chętni by wynająć mieszkanie w takich lokalizacjach. Obecnie realizujemy dwa tego typu projekty, które położone są w odległości do 5 minut pieszo od metra. Pierwszą z nich jest Metro Park na Bielanach przy stacji Słodowiec, a drugą  Apartamenty Oszmiańska 20 w pobliżu stacji Targówek Mieszkaniowy. Najczęściej wybierane są w nich lokale jedno i dwupokojowe. Ceny zaczynają się od 267 tys. zł.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

We wszystkich inwestycjach notujemy zainteresowanie inwestorów, lokujących nadwyżki finansowe. Zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy stopy procentowe są niskie, a inwestowanie kapitału w instrumenty finansowe czy lokaty bankowe charakteryzuje się niską stopą zwrotu.

Specjalnie dla osób młodych lub poszukujących inwestycji oferujemy nowy format lokali – mikroapartamenty Modern Space w sąsiedztwie projektu City Sfera w warszawskich Włochach. W dwóch budynkach Modern Space znajdą się 402 lokale o metrażach od 17 mkw. do 39 mkw. Na parterze planowane są lokale usługowe i sklepy, a na pierwszym piętrze przestrzeń przeznaczona m.in. na centrum medyczne. Recepcja z portierem, monitoring i ochrona zapewnia bezpieczeństwo, a strefa ogólnodostępnych usług, jak pralnia, suszarnia, fitness, strefa biurowa podnoszą standard inwestycji. Lokalizacja w pobliżu ośrodków biznesowych gwarantuje doskonałą stopę zwrotu. Możliwość wykończenia pod klucz i  odpisania podatku VAT to kolejne atuty Modern Space. To idealna inwestycja pod względem lokowania kapitału. Pierwsza oferta mieszkań w Warszawie w najbardziej poszukiwanym, małym metrażu i tak wysokim standardzie wykończenia oraz pakietem usług dodatkowych.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper 

W polu zainteresowania inwestorów znajdują się przede wszystkim mieszkania o mniejszych metrażach - około 30 mkw., zlokalizowane blisko centrum lub w dobrze skomunikowanych z nim częściach miasta. W naszej ofercie wyjątkową propozycją dla grupy nabywców inwestycyjnych są apartamenty w osiedlu Lokum Vena w sercu Wrocławia. To realizacja łącząca doskonałe położenie w pobliżu Ostrowa Tumskiego z unikatową oprawą architektoniczną w postaci odrestaurowanej, historycznej zabudowy. W ramach trwającej aktualnie promocji mieszkania o powierzchni około 30 mkw. w tej inwestycji kupić można za niespełna 400 tys. zł. 

Atrakcyjną opcją dla inwestorów są również lokale w osiedlu Lokum Porto, które powstanie w pobliżu Odry na wrocławskim Starym Mieście. Ceny mieszkań liczących około 30 mkw. zaczynają się tam od 320 tys. zł. 

Na rynku krakowskim ciekawą ofertę stanowią mieszkania w inwestycji Lokum Salsa, którą realizujemy na Zabłociu, niedaleko Bulwarów Wiślanych i Kazimierza. Lokale o powierzchni powyżej 70 mkw. zostały zaprojektowane w taki sposób, by możliwy był ich łatwy podział na mniejsze jednostki. Dzięki temu w ramach jednego zakupu zyskać można 2, a nawet 3 niezależne mieszkania o metrażu od 21 mkw. do 42 mkw. Z uwagi na atrakcyjną lokalizację i funkcjonalne układy mieszkań powodzeniem wśród nabywców poszukujących nieruchomości przeznaczonych na wynajem cieszą się również nasze, krakowskie projekty – Lokum Siesta i Lokum Vista.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Od wielu miesięcy a nawet lat widzimy duże zainteresowanie klientów lokujących nadwyżki finansowe w mieszkania. Wynika to oczywiście z bardzo niskiego oprocentowania lokat bankowych, dla których inwestycja w mieszkanie stanowi bardzo rozsądną alternatywę. W związku z kolejną obniżką oprocentowania depozytów, spodziewamy się utrwalenia tego trendu. Jeśli chodzi o zainteresowanie w konkretnych inwestycjach, to w każdym z aktualnie realizowanych projektów widzimy zbliżony, wysoki udział klientów gotówkowych. Zainteresowanie rozkłada się równomiernie pomiędzy większe, trzy i czteropokojowe mieszkania w warszawskiej inwestycji Na Bielany oraz mniejsze, jedno i dwupokojowe lokale w inwestycji Omulewska 26. Przykładamy dużą wagę do wyboru atrakcyjnych i perspektywicznych lokalizacji, tak by budowane przez nas mieszkania stanowiły atrakcyjną, długofalowa lokatę kapitału.

Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nickel Development

Największym zainteresowaniem ze strony inwestorów cieszą się mieszkania i apartamenty w poznańskiej inwestycji ST_ART Piątkowo, zlokalizowanej przy ulicy Lechickiej. Najwięcej zapytań dotyczy mieszkań o powierzchni do 45 mkw.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 

 

Szczególnym zainteresowaniem klientów inwestycyjnych cieszy się nasz budynek w sąsiedztwie warszawskiej Starówki – Apartamenty Przy Arsenale, który usytuowany jest 300 metrów od parku Krasińskich, 700 metrów od warszawskiej Starówki i Teatru Wielkiego, 400 metrów od placu Bankowego. Najważniejszą cechą nieruchomości jest jej lokalizacja, a w przypadku Apartamentów Przy Arsenale lokalizacja jest unikatowa.

 

Jarosław Kozak, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa 

Inwestycja Atol w Gdańsku  jest stworzona dla ludzi chcących lokować nadwyżki finansowe w nieruchomościach. Atutem oferty jest wysoki standard wykończenia oraz rozplanowanie przestrzeni, odpowiadające na potrzeby wynajmu krótko i długoterminowego. Klienci najchętniej wybierają mieszkania małe lub lokale inwestycyjne z VAT 23 proc. Duży atut inwestycji to łatwe do aranżacji lokale typu studia o powierzchni 50 - 60 mkw. 

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

W naszych inwestycjach, zarówno w Wieliszewie, jak i w Łomiankach grupą docelową są osoby, które chcą zamieszkać z dala od zgiełku miasta, w otoczeniu zieleni, ceniące ekologiczne i inteligentne rozwiązania. Niewielki procent nabywców to klienci typowo inwestycyjni, którzy najczęściej kupują lokale o powierzchni do 40 mkw. Takie mieszkania w naszych realizacjach zostały już sprzedane, ale ruszamy właśnie z nowym projektem – Osiedle Natura 2 w Wieliszewie. W ofercie znajdzie się 230 mieszkań o powierzchni od 29 mkw. do 73 mkw. z windami, garażami podziemnymi i rozwiązaniami ARIA Eco Smart. Klienci inwestycyjni znajdą wśród nich ciekawe propozycje. 

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Niewątpliwie największym zainteresowaniem cieszą się nasze inwestycje na warszawskim Mokotowie, czyli Holm House oraz Jaśminowy Mokotów. Stanowią one większość sprzedawanych w ostatnim czasie mieszkań. Wynika to przede wszystkim z lokalizacji osiedli. Z jednej strony z bliskości do biznesowego serca Warszawy, dobrego dojazdu do centrum i innych dzielnic, a z drugiej strony do spokojnych terenów zielonych, które pozwalają na wypoczynek i stały kontakt z przyrodą. Jeśli chodzi o wielkość mieszkania, największą popularnością cieszą się lokale trzypokojowe, choć w ostatnim miesiącu widzimy również wzrost zainteresowania mieszkaniami dwupokojowymi.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska 

W ostatnich miesiącach zauważyliśmy istotny wzrost liczby osób, które lokują nadwyżki finansowe w zakup nieruchomości. Analiza naszej sprzedaży w bieżącym roku pokazuje, że udział klientów finansujących zakup ze środków własnych to około 60 proc. 

Warto zauważyć, że w naszej ofercie znajduje się duża liczba mieszkań, które spełniają wymogi inwestorów, świetnych pod wynajem. We Wrocławiu realizujemy inwestycję Zajezdnia Wrocław na klimatycznym Nadodrzu, w której dominują jednopokojowe lokale typu studio o powierzchni od 27 mkw. do 32 mkw. Ceny zaczynają się od 269 900 zł. W budynku zaprojektowaliśmy także kilkupokojowe mieszkania do 56 mkw. a także lokale usługowo-handlowe, klub mieszkańca i halę garażową. 

 

Autor: Dompress.pl 

dompress : :
lip 27 2020 Jak home office wpływa na rynek biurowy...
Komentarze: 0

Komentuje: Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz

 

Czy firmy ograniczają ilość wynajmowanej powierzchni, by zredukować koszty? Jaki trend rysuje się na rynku biurowym?

 

Firmy poszukują teraz ozpoznają swoje, rzeczywiste zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Weryfikują, zarówno metraż biur, ich układ funkcjonalny oraz nowe oczekiwania pracowników. Praca zdalna staje się coraz bardziej dostępna. Zmiany w aspekcie popytu uzależnione są od branży. Firmy, których model biznesowy oparty jest na procesie nie będą potrzebowały tak dużej przestrzeni, jak firmy kreatywne i podmioty innowacyjne, w których efektywność pracy uzależniona jest od komunikacji międzyludzkiej, interakcji i wymiany pomysłów.

 

Trudno jeszcze mówić o trendzie, ponieważ część firm, głównie globalne korporacje nie wróciły do biur. Firmy badają sytuację, analizują środowisko pracy, by stworzyć nowy, jak najlepszy model pracy, przeprojektować biura i dostosować je do obecnych warunków. W niektórych przypadkach wyniki analiz pokazują, że zajmowana obecnie powierzchnia biurowa jest wręcz za mała, aby spełnić nowe wymogi BHP i zapewnić pracownikom bezpieczeństwo. Firmy, które nadal pozostają na home office ponoszą dodatkowe koszty, związane z przeprowadzaniem online nowych szkoleń BHP, zapewnianiem pracownikom odpowiednich do pracy w domu biurek, krzeseł, czy pokryciem kosztów prądu i internetu.

 

Czy firmy planują szerzej utrzymać na stałe system pracy zdalnej? Jak to przełoży się na aranżację biur?

 

Praktycznie wszyscy najemcy coraz chętniej będą dopuszczać teraz pracę zdalną w różnych modelach i zróżnicowanych systemach pracy. Firmy zmierzają do zmniejszenia wielkości zajmowanej powierzchni biurowej i prawdopodobnie częściej będą wprowadzać system hotdesking’ów, czyli stanowisk pracy rotacyjnej. Biura w wielu firmach pełnić będą teraz przede wszystkim funkcję miejsca spotkań biznesowych oraz wymiany poglądów zespołu i właśnie w te stronę szło będzie projektowanie i organizacja przestrzeni.

 

Widoczny jest również trend, związany z tym, że biznes coraz bardziej otwiera się na videokonferencje. W ten sposób standardowo organizowane są teraz spotkania z klientami i kontrahentami, choć przed wirusem większość firm wolała robić biznes organizując spotkania bezpośrednie. Stąd teraz w przestrzeniach biurowych tworzonych jest coraz więcej mini salek, budek telefonicznych i boksów, w których pracownicy mogą w zaciszu odbywać videocalle.

 

Jakie czynniki są dziś decydujące przy wyborze biura?

 

Na rynku biurowym wyraźnie zauważalna jest obecnie tendencja związana z poszukiwaniem oszczędności. Firmy coraz powszechniej korzystają z możliwości, jakie daje home office. Biura natomiast stają się ostoją bezpieczeństwa, a to sprawia że oczekiwania techniczne i funkcjonalne odnośnie wynajmowanej powierzchni są jeszcze wyższe.

 

Z przeprowadzonych przez nas ostatnio badań, w których wzięło udział kilkaset firm wynika, że pracodawcy stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo w biurze, jak również elastyczne i funkcjonalne rozwiązania do pracy, jak np. system hot desk. Wdrażają również procedury wiążące się z pracą zdalną i home office, najczęściej w układzie tygodniowym 2/5 czy 3/5.

 

Kluczowym czynnikiem przy wyborze biura jest dziś przede wszystkim możliwość wdrażania rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo sanitarne w przestrzeni pracy. A przy tym, jeszcze bardziej niż wcześniej na plan pierwszy wysuwa się aspekt lokalizacji nieruchomości biurowych i ich dostępność komunikacyjna.

 

Jakie efekty przynoszą renegocjacje umów? Czy najemcy i wynajmujący znajdują porozumienie?

 

Wszyscy uczestnicy rynku aktywnie przyglądają się rozwojowi sytuacji. Jak zwykle pojawia się pewna ilość spekulantów. Mam jednak odczucie, że rynek dąży do równowagi i stabilizacji. Najemcy starają się uzyskać oszczędności na czas, kiedy biura nie będą w pełni wykorzystane. Wynajmujący zaś w zamian za upusty oczekują przedłużenia okresu najmu. Prowadzone obecnie różnego rodzaju dyskusje i negocjacje znajdują szereg wspólnych rozwiązań w zakresie obniżki opłat, rozłożenia płatności, czy wydłużenia kontraktów oraz rozłożenia w czasie określonych zachęt.

 

Firmy, które redukują zatrudnienie i starają się obniżyć koszty próbują z kolei podnająć część biur, jeśli pozwalają na to warunki umowy lub godzi się właściciel. Część firm, którym kończą się umowy najmu rozpatruje teraz także bardziej ekonomiczne lokalizacje. Rośnie również zainteresowanie hybrydowym modelem najmu, łączącym tradycyjny wynajem z biurami serwisowanymi.

 

Czy najemcy w większym zakresie korzystają z przestrzeni coworkingowych?

 

Wydaje się, że najemcy częściej niż z przestrzeni coworkingowych korzystać będą z biur serwisowanych, które dają możliwość pracy w znanym, wyizolowanym otoczeniu. Wynika to z potrzeby większego bezpieczeństwa. Praca we własnym biurze ma wiele zalet, stymuluje wymianę poglądów i kreatywność, z czego firma uzyskuje najwięcej.

 

Czy firmy planują przerzucenie bezpośrednich spotkań służbowych na komunikatory?

 

Relacje służbowe, które jeszcze niedawno wydawały się być nie do zrealizowania zdalnie, w trybie online obecnie są w ten sposób nawiązywane standardowo. Dziś większość takich działań wykonuje się zdalnie, bez spotkań. Przyśpiesza to prace nad różnymi projektami i jest bardziej wygodne. Pozwala również pracować wspólnie zespołom rozproszonym w różnych regionach kraju. Teamy wykorzystują dziś rozwiązania, które dotąd nie były spotykane.

 

W jakim stopniu COVID-19 wpłynie na rynek biurowy w Polsce? Czy spadną stawki za wynajem? W jakim kierunku będzie rozwijał się segment?

 

Krajowe rynki biurowe, na których wcześniej brakowało wolnej powierzchni, dążą do większej równowagi poprzez rosnący poziom pustostanów. Najemcy mają coraz większy wybór powierzchni. Można zauważyć również większą dbałość o relacje.

 

Wydaje się, że najmniej dotkliwie spadek popytu na biura odczuje Warszawa. Świadczy o tym duża ilość prowadzonych obecnie renegocjacji umów najmu krótko i średnioterminowych. 

 

W przypadku projektów spekulacyjnych proces komercjalizacji będzie dłuższy. Większość budów prowadzona jest terminowo, ale banki wyraźnie usztywniają politykę, jeśli chodzi o finansowanie nowych projektów deweloperskich. Prawdopodobnie więc w nadchodzących latach, po oddaniu inwestycji będących dziś w realizacji, przyrost podaży na rynku biurowym zdecydowanie się obniży.

 

Czasowy spadek zapotrzebowania na powierzchnię i wzrost poziomu pustostanów nie przyniesie jednak najprawdopodobniej destabilizacji na rynku biurowym w dłuższej perspektywie. Optymizmem napawa fakt, że duże międzynarodowe fundusze wciąż zainteresowane są inwestowaniem w nieruchomości biurowe w Polsce. Zaskakująco dobrym wynikiem pod tym względem zamknęło się pierwsze półrocze br.      

 

Ceny za wynajem powierzchni na rynku biurowym w najbliższym czasie będą spadać. Na ogół nie będzie dotyczyło to jednak stawek wywoławczych, ale czynszu efektywnego, który będzie obniżany dzięki rozbudowanym pakietom zachęt. Obniżki ceny za metr widoczne są natomiast w budynkach starszej generacji. Obserwujemy też spadek cen budowlanych dla prac aranżacyjnych.  

 

Komentuje: Magdalena Zagrodnik, Business Partner w Walter Herz

 

Jakie systemy pracy najczęściej wdrażają teraz firmy?

 

W czerwcu rozpoczęły się powroty pracowników do biur. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest połączenie pracy zdalnej ze stacjonarną. Jedne firmy całkowicie powróciły do biur, inne funkcjonują w systemie dwuzmianowym, żeby zredukować ryzyko zakażenia i nie dopuścić by wszyscy pracownicy musieli poddać się kwarantannie. A część firm w ogóle nie wróciła do biur i prawdopodobnie do końca tego roku nie wróci. Podejmowane decyzje, dotyczące formy pracy związane są z profilem firm oraz rodzajem prowadzonego biznesu.

 

Pracodawcy są teraz na etapie badania efektywności i skutków, jakie przynosi home office. W kontrolowaniu pracy świadczonej zdalnie pomagają nowoczesne systemy monitorujące prace ludzi, weryfikujące ruch w określonych systemach i czas logowania się pracowników. Natomiast jeszcze większe znaczenie zyskuje teraz People Management. Kadra managerska, która będzie potrafiła online zadbać o morale pracowników, zmotywować do pracy i sprawić, by zespół nadal był jednością

 

W wielu firmach eksperyment związany z pracą zdalną nie sprawdził się. Chodzi głównie o czynnik ludzki i efektywność, którą niesie praca zespołowa. Niemniej, większość firm deklaruje dziś chęć częściowego przejścia na pracę zdalną i tworzenia rozproszonych zespołów. Masowo wdrażane są też systemy do komunikacji oraz aplikacje umożliwiające komunikację zdalną.  

 

Czy masowa praca zdalna to dobry kierunek zmian?

 

W ostatnich miesiącach został na nowo zdefiniowany system pracy. Do marcabr. dla większości nowoczesnych firm kluczowa była formuła work-life balance. Zgodnie z którą pracę wykonywało się w biurze, a w domu skupiało wyłącznie na życiu prywatnym. Masowe przejście na home office pokazało, że możemy też pracować w domu. Ale jednocześnie także udowodniło, jak cenna jest praca w biurze w kontekście integracji i budowania relacji z innymi pracownikami firmy. Walor społeczny pracy biurowej okazał się bardziej istotny niż wcześniej mogliśmy przypuszczać.

 

Ostatnie miesiące obnażyły wiele wad pracy zdalnej, które powinny być impulsem dla firm by nie stosować takiego rozwiązania na szeroką skalę, kiedy nie będzie to już wymagane ze względów zdrowotnych. Osoby pracujące w domu mają przede wszystkim większy problem z identyfikacją z firmą i nawiązaniem ścisłych relacji z zespołem. Częściej rotują, łatwiej mogą zostać przejęte przez konkurencję, bo idą w stronę niezależności jednostki, co nie sprzyja efektywności pracy.

 

Jak nowy styl pracy wpływa na wydajność zespołów?

 

Przez ostatnie lata biura projektowane były w sposób, który wspierał integrację między pracownikami i networking. Aranżowane były duże kuchnie, powierzchnie chilloutowe, sale spotkań. Rezygnacja z tego typu funkcjonalności, sprzyjających dobrej komunikacji i zastąpienie ich systemem home office przekłada się na mniejszą kreatywność zespołów. W biurze rodzi się duch teamu i ciekawe pomysły, które dla wielu firm są kluczowe w rozwoju. Dlatego decyzje o docelowej redukcji tradycyjnego biura i przejściu na pracę zdalną powinny być poparte dogłębnymi analizami, bo może to przynieść negatywne skutki w aspekcie biznesowym.

 

Czy pracownicy chcą pozostać na home office?  

 

Z naszych analiz wynika, że zdecydowana większość pracowników w firmach chce powrotu do biur. Badania wykazują też, że największy kłopot z pracą zdalną mają paradoksalnie młodzi pracownicy, którzy bardziej niż inni przyzwyczajeni są do kontaktów online. To właśnie na nich home office wpływa najbardziej stresująco. Młodzi ludzie w największym stopniu potrzebują bowiem informacji zwrotnej na temat wykonywanej pracy i jasno określonych możliwości rozwoju, który jest dla nich elementem nadrzędnym. W biurze mają okazję wymieniać informacje i zdobywać wiedzę. I co nie mniej ważne, praca w społeczności firmowej wzmacnia w nich poczucie przynależności.

 

Część pracowników z kolei ceni sobie spokój i ciszę w domu, co pozwala im bardziej się skupić i to jest cenny feedback dla pracodawców pod kątem trendów w projektowaniu biur. I wskazówka, że open space nie zawsze będzie dobrym rozwiązaniem.

 

Nasz zespół już od dawna marzył o powrocie do biura i tak zdecydowaliśmy, bo wszyscy pracownicy Walter Herz byli już mocno zmęczeni pracą zdalną.

Walter Herz

lip 24 2020 Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych...
Komentarze: 0

Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych przeniosło się do nowej siedziby w warszawskim kompleksie biurowym Airtech Business Park. W procesie wyboru lokalizacji i negocjacji warunków najmu CKPŚ doradzała firma Walter Herz  

Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych to kolejny podmiot publiczny, który zdecydował się przenieść siedzibę do zespołu biurowego Airtech Business Park położonego przy ulicy Kolejowej 5/7 w Warszawie. Obiekt usytuowany w pobliżu ronda Daszyńskiego, w rejonie którego rozwija się nowe centrum biznesowe miasta, cieszy się szczególnym powodzeniem wśród instytucji administracji publicznej. Nowe biuro CKPŚ ulokowane jest w jednym z biurowców kompleksu na powierzchni ponad 850 mkw.   

Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych (CKPŚ) jest zakładem Lasów Państwowych o zasięgu krajowym, powołanym do koordynowania i wdrażania projektów w zakresie leśnictwa i ochrony przyrody, które finansowane są ze środków unijnych i funduszu leśnego. 

- Poszukiwaliśmy wygodnego biura, którego lokalizacja gwarantowałaby sprawną komunikację wszystkimi, miejskimi środkami transportu. Takie warunki oferuje Airtech Business Park, między innymi dzięki przebiegającym obok liniom autobusowym, stacji kolejki SKM i znajdującej się niedaleko stacji metra. Atutem tej lokalizacji jest również zielone otoczenie budynków i kameralna atmosfera, jaką zapewnia kompleks. Wszystko to składa się na przyjazne środowisko do pracy, które gwarantuje jednocześnie pracownikom wysoki stopień bezpieczeństwa – informuje Przemysław Kostrzewski, kierownik Działu Logistyki w Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych.    

- To kolejna transakcja, przy której doradzamy jednostkom z sektora publicznego. Instytucje publiczne coraz liczniej i aktywniej wykazują zainteresowanie wynajmem powierzchni w nowych obiektach biurowych w Warszawie, ale także i w innych ośrodkach miejskich w kraju. Ta grupa najemców ma potencjał, by stać się liczącym się graczem na rynku komercyjnym. I, co bardzo istotne, ze strony instytucji państwowych obserwujemy coraz większe zaufanie do partnerów, którzy działają na rynku nieruchomości biurowych – mówi Mateusz Strzelecki, Partner w Walter Herz. 

- Najemcy z sektora publicznego mają ściśle sprecyzowane oczekiwania, dotyczące poszukiwanych powierzchni, a każda transakcja związana z podmiotami finansowanymi ze Skarbu Państwa jest złożona i wymaga szczególnego podejścia. Połączenie podmiotu państwowego z rynkiem komercyjnym generuje wiele wyzwań, jednak mając doświadczenie w tej dziedzinie cały proces przeprowadzamy w sposób najmniej uciążliwy dla instytucji, zapewniając pełną realizacją potrzeb. Chętnie dzielimy się również wiedzą w tym zakresie podczas Akademii Najemcy Sektora Publicznego, do udziału w której serdecznie zapraszamy - dodaje Martyna Markiewicz, Senior Leading Negotiator, Regional Coordinator w Walter Herz.  

Kameralny kompleks biurowy Airtech Business Park składa się z trzech budynków, w których oferuje łącznie około 28 tys. mkw. powierzchni. Obiekt usytuowany przy ulicy Kolejowej w Warszawie na 2 ha działce charakteryzuje się niewielką powierzchnią zabudowy w porównaniu do wielkości gruntu. Stąd, poza wygodną możliwością parkowania, Airtech Business Park zapewnia także bogate, szczególnie jak na centralny obszar miasta, otoczenie bujnej zieleni ze starodrzewiem. Cały teren kompleksu wraz z wielostanowiskowym garażem podziemnym jest ogrodzony i objęty kontrolą dostępu. Z biur usytuowanych na wyższych piętrach można podziwiać panoramę intensywnie rozwijającego się miasta. Z terenu obiektu do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina można dojechać w 20 min. 

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie kraju. Od 8 lat firma świadczy kompleksowe i strategiczne usługi doradcze w całej Polsce. Eksperci Walter Herz doradzają inwestorom, właścicielom nieruchomości i najemcom. Firma zapewnia pełną obsługę, zarówno firmom z sektora prywatnego, jak i publicznego. Doradcy Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych oraz świadczą usługi doradcze przy realizacji projektów inwestycyjnych w sektorze komercyjnym i hotelowym. 

Firma ma siedzibę w Warszawie oraz odziały regionalne w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście i Łodzi. Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski. Prowadzi szkolenia stacjonarne w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.  

 

dompress : :
lip 22 2020 Jakie wakacyjne promocje na mieszkania mają...
Komentarze: 0

W których inwestycjach kupimy mieszkanie w letniej promocji? Na jakie lokale dostaniemy rabat? Jak duży? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl 

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Na stronach internetowych poszczególnych inwestycji regularnie publikujemy listę mieszkań w promocji, w cenie obniżonej nawet o 500 zł/mkw., co daje oszczędność w cenie za mieszkanie do 50 tys. zł. Ponadto, w lipcu dla wybranych inwestycji kontynuujemy promocję 3x0, którą wprowadziliśmy w drugim kwartale br. W ramach oferty 3x0 klienci mają możliwość podpisania umowy rezerwacyjnej na 2 tygodnie bez konieczności dokonywania wpłaty oraz bezkosztowego rozwiązania umowy deweloperskiej. Dodatkowo w części naszych projektów oferujemy harmonogram wpłat 20/80. To oznacza, że tylko 20 proc. ceny mieszkania należy wpłacić przy podpisaniu umowy, a 80 proc. dopiero przed odbiorem lokalu.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

Wakacyjne promocje wprowadzamy co roku. Tego lata klienci, którzy kupią mieszkanie o powierzchni powyżej 60 mkw. w warszawskiej, prestiżowej inwestycji Bliska Wola Tower za garaż zapłacą 1 zł. Oferta dotyczy ograniczonej liczby mieszkań. Na podobną promocję mogą liczyć nabywcy, którzy zdecydują się zamieszkać na Osiedlu Tysiąclecie w Katowicach w jednym z trzech budynków, które oddamy do użytku za kilka miesięcy.  

Mamy także w  ofercie gotowe do zamieszkania lokale w prestiżowym apartamentowcu Jerozolimskie Invest, położonym zaledwie 9 minut jazdy od warszawskiego lotniska Okęcie. Klimatyzowane apartamenty o metrażu od 23 mkw. do 61 mkw. składające się z salonu z aneksem kuchennym i łazienki, a większe z dodatkową sypialnią są wykończone pod klucz i nowocześnie oraz funkcjonalnie wyposażone. Wybrane lokale w tym obiekcie można kupić z rabatem w wysokości 1 tys. zł za mkw.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper 

W odpowiedzi na potrzeby klientów regularnie wprowadzamy różnego rodzaju oferty promocyjne. Aktualnie są nimi objęte wybrane lokale we wszystkich naszych przedsięwzięciach wrocławskich i krakowskich. Na atrakcyjne rabaty mogą na przykład liczyć klienci kupujący mieszkania w kameralnym osiedlu Lokum Villa Nova, którego budowa dobiega końca. W tym projekcie będzie można wprowadzić się do wybranego apartamentu jeszcze w tym roku. 

Osoby decydujące się na zakup mieszkania w inwestycji Lokum Monte w Sobótce pod Wrocławiem otrzymają upust, który pomoże sfinansować wykończenie lokalu w ramach programu Lokum pod klucz. Nabywcy lokali w Lokum Porto mogą natomiast skorzystać z bonifikaty na miejsca postojowe w garażu podziemnym, których cena została obniżona z 39 tys. zł do 10 tys. zł. 

Wyjątkowe propozycje przygotowaliśmy także dla klientów w Krakowie. Są to nie tylko obniżki cen lokali, ale także komfortowy system płatności 10/90. Ponadto, nabywcy wybierający mieszkania trzy i czteropokojowe w inwestycji Lokum Siesta otrzymają w cenie miejsce w garażu podziemnym. 

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

W tym roku postanowiliśmy promocjami zachęcić naszych klientów do zakupu mieszkań w okresie letnim. W celu wybraliśmy po kilka mieszkań w każdym z naszych projektów i oferujemy je w specjalnych, wakacyjnych cenach.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 

Nie planujemy szczególnych promocji na okres wakacji. W tej chwili mamy promocję na wybrane mieszkania trzypokojowe w inwestycji na warszawskim Tarchominie – miejsce postojowe gratis. Jest to związane z wymogiem wybudowania miejsc postojowych w ilości większej niż ilość mieszkań.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest  

Wprowadziliśmy wakacyjne promocje w naszych inwestycjach, m.in. w dwóch projektach na warszawskich Bielanach – Metro Park i Apartamenty Przy Agorze 6. Podobnie na Targówku, gdzie zlokalizowane są inwestycje Warszawski Świt i Apartamenty Oszmiańska 20. Jeszcze w te wakacje zakończymy budowę inwestycji Apartamenty Okopowa 59A, gdzie dostępne są ostatnie mieszkania i lokale usługowe. Promocje dotyczą obniżek cen na wybrane mieszkania, a także harmonogramów płatności. Mamy również rabaty na miejsca postojowe. 

Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Nickel Development

Wakacyjną ofertę specjalną wprowadziliśmy w inwestycji ST_ART Piątkowo. Promocją objętych zostało 5 mieszkań o różnej powierzchni, z których większość jest położona na wyższych piętrach wieżowca. Usytuowanie lokali pozwala cieszyć się widokiem panoramy miasta niezależnie od kierunku, w którym wychodzą okna. W ramach oferty można uzyskać łącznie nawet do 26 tys. zł rabatu na mieszkanie oraz miejsce postojowe w hali garażowej. Ceny nominalne mieszkań, o których mowa mieszczą się w przedziale od 371,4 tys. zł do 692,8 tys. zł, natomiast w całej inwestycji ceny zaczynają się od 290 tys. zł.  

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.

Oferujemy klientom specjalne promocje wakacyjne, które obejmują mikroapartamenty w inwestycji Modern Space w kwocie od 214 tys. zł, gotowe do zamieszkania lokale w City Sfera w cenie od 8,8 tys. zł/mkw. i mieszkania w projekcie Praga Arte w promocji od 8,7 zł/mkw. Ponadto, wprowadziliśmy promocję mieszkań na 1 piętrze „Wszystkie mieszkania w jednej cenie!” w inwestycji Mój Ursus, które są do nabycia za 7999 zł/mkw. Dodatkowo, w pierwszym etapie projektu Mój Ursus wszystkie mieszkania objęte są wakacyjną promocją, zarówno cenową, jak i związaną z atrakcyjnym  finansowaniem w systemie 20/80 proc. Klucze do gotowego własnego M będzie można odebrać w tu jeszcze w tym roku. W promocji są też niemal gotowe mieszkania do odbioru planowanego na ten rok w inwestycji Forum Wola w cenie 8899 zł/mkw.

Jarosław Kozak, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa 

Jesteśmy otwarci na negocjacje i dbamy o to, aby ceny były atrakcyjne, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i inwestycyjnych. Osoby zainteresowane inwestycją Atol w Gdańsku mają szansę skorzystać z wakacyjnej promocji i rabatu nawet do 30 tys. zł na mieszkania powyżej 69 mkw., a na wybrane lokale o powierzchni 50 - 60 mkw. obowiązują rabaty do 15 tys. zł. Mieszkania o metrażu powyżej 69 mkw. oferujemy ze standardowym miejscem garażowym w cenie lokalu.

W Letniej Promocji najtańsze mieszkanie można kupić w cenie 504 812 zł brutto (metraż 56,48 mkw.). Natomiast mieszkanie o pow. 69,42 mkw. wraz z loggią (8,5 mkw.) oraz miejscem parkingowym w garażu gratis (o wartości 29 900 zł brutto) jest do nabycia w cenie 640 tys. zł brutto. 

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Jak co roku uwzględniliśmy w promocji wakacyjnej poszczególne mieszkania we wszystkich, naszych osiedlach. Dla zainteresowanych kupnem przygotowaliśmy mieszkania w wyjątkowych cenach, które są odpowiedzią na to, czego poszukują teraz nabywcy. Dużą część wakacyjnej oferty specjalnej stanowią lokale dostępne na parterach, z balkonami, dwu lub trzypokojowe na osiedlach: Mickiewicza, Jaśminowy Mokotów, Holm House i Park Skandynawia.

Agata Zambrzycka, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development

W Osiedlu Łomianki w ramach wakacyjnej promocji pokrywamy klientom koszty aktów notarialnych. W Osiedlu Natura w Wieliszewie wszystkie mieszkania zostały sprzedane, ale… najważniejszym celem w czasie tych wakacji jest dla nas rozpoczęcie przedsprzedaży mieszkań w Osiedlu Natura 2 w Wieliszewie. W ofercie znajdzie się 230 mieszkań o metrażu od 29 mkw. do 73 mkw. z windami, garażami podziemnymi oraz rozwiązaniami Aria Eco Smart. Klienci będą mogli skorzystać z promocji przygotowanej w związku z rozpoczęciem sprzedaży lokali.  

Zbigniew Juroszek, prezes Atal  

Proponujemy klientom atrakcyjne programy i promocje przez cały rok. Jest to między innymi korzystna oferta programów wykończeniowych czy bony na zakup materiałów wykończeniowych i dekoracyjnych. Ponadto, prowadzimy specjalne akcje promocyjne oferując upusty cenowe we wszystkich osiedlach. Terminy poszczególnych działań promocyjnych są powiązane głównie z wejściem do sprzedaży poszczególnych projektów, a każda promocja jest dopasowana do inwestycji. Okres wakacyjny jest natomiast czynnikiem mniej istotnymi w kontekście prowadzonych działań marketingowych. 

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Wprowadziliśmy  letnie promocje na mieszkania w trzech inwestycjach zlokalizowanych w Gdańsku: w Osiedlu Zielonym w Jasieniu, Osiedlu Pastelowym w Łostowicach oraz w prestiżowym apartamentowcu Grano Residence na Wyspie Spichrzów. Na wybrane lokale oferujemy obniżki cen od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Klienci mogą również skorzystać z rabatu w wysokości 10 tys. zł na zakup mieszkania w osiedlu Nowe Rokitki zlokalizowanym na przedmieściach Tczewa. Ponadto, oferujemy promocję “Poleć i odbierz” skierowaną do obecnych klientów, którzy dzięki poleceniu naszych mieszkań mogą odebrać sprzęt iRobot Roomba. Przygotowaliśmy także oferty specjalne na pakiety internetu od 1 zł w realizowanych przez nas inwestycjach.

 

Autor: Dompress.pl

dompress : :