Archiwum grudzień 2016, strona 2


gru 12 2016 Ile kosztuje wykończenie mieszkania u dewelopera...
Komentarze: 0

 Czy kupujący mieszkania w decydują się także na wykończenie lokalu przez dewelopera? Czy pakietami wykończeniowymi interesują się nabywcy nieruchomości na wynajem? Ile kosztuje wykończenie? W których inwestycjach jest oferowane? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Widzimy wzrost zainteresowania klientów usługą wykończenia mieszkania pod klucz, zwłaszcza w przypadku klientów kupujących na cele inwestycyjne. Chcąc sprostać tym oczekiwaniom nawiązaliśmy współpracę z podmiotem, który profesjonalnie projektuje i robi wykończenie mieszkań. Dla wielu osób to duże ułatwienie, oszczędność czasu i pieniędzy.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Wykończenie mieszkań pod klucz jest szczególnie istotne dla kupujących mieszkania w celach inwestycyjnych. Pozwala na oszczędność czasu oraz zmniejsza zaangażowanie w proces przygotowania mieszkania pod wynajem. Stąd też coraz większe zainteresowanie tego rodzaju usługami. Oferujemy klientom kilka typów pakietów wykończeniowych. Szczególnie popularny jest pakiet „Srebrny” w cenie od 460 netto zł za mkw., obejmujący zakresem zarówno przygotowanie indywidualnego projektu, jak i bogaty wybór materiałów wykończeniowych. W ofercie znajduje się także pakiety: „Złoty” w cenie od 550 zł netto za mkw. i „Platinium” w kwocie od 820 zł netto za mkw., które oferują jeszcze szerszy wybór wysokiej jakości materiałów wykończeniowych.

Michał Sapota, prezes zarządu Murapol S.A.

Oferta handlowa Grupy Murapol obejmuje także usługę wykończenia mieszkania pod klucz. Wyjściowe ceny pakietów uzależnione są od metraży mieszkań i zaczynają się od 450 zł za mkw. Nasza oferta różni się od usług dostępnych u innych deweloperów tym, że w ramach pakietów podstawowych, poza standardowym wykończeniem, klient otrzymuje również meble kuchenne oraz pełne oświetlenie. Ponadto, w związku z tym że każdego klienta traktujemy indywidualnie, dajemy możliwość wyboru artykułów wykończeniowych spośród wszystkich dostępnych na rynku towarów, nie ograniczając się do kilku pozycji, jak to ma miejsce w innych firmach. Współpraca z wiodącymi dostawcami tego rodzaju towarów pozwala nam postawić do dyspozycji klientów nawet 60 tys. produktów wykończeniowych. Ponadto klienci mogą uzupełniać pakiety wyjściowe o dodatkowe usługi, takie jak pełne umeblowanie mieszkań, czy wyposażenie w sprzęt RTV AGD. W ten sposób klienci sami tworzą pakiety wykończeniowe zgodne z ich preferencjami oraz budżetami, jakimi dysponują na ten cel.

Krzysztof Foder, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Pakiety wykończeniowe to jeden z naszych kluczowych produktów. Ceny są zróżnicowane, ponieważ proponujemy trzy warianty, różniące się jakością zastosowanych materiałów i poziomem wykończenia. Oferta obejmuje m.in. podłogi, drzwi, glazurę i terakotę, ceramikę i armaturę, malowanie mieszkania. Jeśli chodzi o mieszkania kupowane w celach inwestycyjnych, to nabywcy w zdecydowanej większości decydują się również na pakiety wykończeniowe.

Yael Rothschild, prezes zarządu Mill-Yon Gdańsk

Przyjęliśmy politykę nie wiązania się z jedną firmą wykończeniową. Wszystkim klientom zainteresowanym taką usługą przekazujemy kontakty do kilku, czy nawet kilkunastu sprawdzonych firm. Ich oferty są bardzo różne: od tanich rozwiązań typu „pakietowego”, chętnie zamawianych przez inwestorów kupujących na wynajem w cenie od 450 zł/mkw. do indywidualnych projektów. Współpracujemy zarówno z dużymi firmami, jak i z niezależnymi architektami. Warunkiem jest, aby dysponowali własną, sprawdzoną ekipą wykonawczą.

Ewa Skibińska, dyrektor marketingu Red Real Estate Development

Wykończenie mieszkania spotyka się rosnącym zainteresowaniem klientów inwestycyjnych. Dużą popularnością inwestorów cieszą się nasze lofty, soft lofty i apartamenty we wrocławskim osiedlu Nowa Papiernia Ultra Nova. To mieszkania o wysokim standardzie, które dają większą stopę zwrotu niż mieszkania tradycyjne. Tutaj inwestorzy mogą liczyć na wykończenie apartamentu w cenie nieruchomości oraz bezpłatną pomoc personalnego stylisty wnętrz.   

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Obserwujemy wzrost zainteresowania zakupem mieszkań w celach inwestycyjnych. Klientom, którzy swoje zaangażowanie w wykończenie lokalu chcą ograniczyć do niezbędnego minimum oferujemy   atrakcyjne  pakiety wykończeniowe. Dzięki temu można  skorzystać z pomocy doświadczonego architekta i zaaranżować mieszkanie już na etapie zakupu, a następnie odebrać klucze do gotowego do wynajęcia, wykończonego lokalu. Dodatkową zaletą oferty „Mieszkanie pod klucz” jest możliwość sfinansowania zakupu mieszkania i wykończenia jednym kredytem. Cena standardowego pakietu wykończeniowego to 495 zł za metr kwadratowy.

Marcin Mielcarz, wiceprezes zarządu Grupy Inwest

Wszystkie nasze inwestycje przyciągają indywidualnych inwestorów, którzy kupują mieszkania pod dalszy wynajem. To około 30 proc. naszych klientów. Duża część inwestorów korzysta z pakietów wykończeniowych mieszkań. Standardowe wykończenie kosztuje około 700 zł/mkw. W tej cenie jest położenie podłóg, montaż drzwi wewnętrznych, jak również zabudowa kuchni z wyposażeniem AGD oraz pełne wykończenie łazienki. Wersje rozszerzone wykończeń mieszkań to pakiety Premium i VIP, które charakteryzują się odmiennym doborem materiałów dekoracyjnych oraz szerszym zakresem wykończenia. Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną wycenę, uwzględniając wszystkie potrzeby i sugestie.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Coraz częściej klienci kupujący mieszkania w celach inwestycyjnych pytają o pakiety wykończeniowe, gdyż sami po prostu nie mają czasu, żeby zająć się tym kompleksowo. W ramach współpracy z profesjonalną firmą oferujemy trzy pakiety wykończeniowe: Standard, Premium, VIP. Ceny za wykończenie zaczynają się od 650 zł/mkw.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.   

Spośród aktualnej oferty J.W. Construction idealnym rozwiązaniem dla inwestorów są aparthotele Wola Invest. To specjalna propozycja, w ramach której klient otrzymuje wykończony i wyposażony apartament z usługą  pełnego zarządzania lokalem i serwisem hotelowym. W tej grupie klientów jest wiele osób kupujących po kilka takich apartamentów.  Część klientów mieszkaniowych również zakup mieszkania traktuje inwestycyjnie. Zdarza się tak np. w przypadku rodziców, którzy nabywają lokal z myślą o czasowym wynajmowaniu by w przyszłości przekazać mieszkania swoim dzieciom.

Michał Świderski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Marvipol Development   

Odpowiadając na potrzeby klientów Marvipol Development wraz z pracownią Galerie Venis przygotował pakiety wykończenia wnętrz pod klucz. Rodzaje i zakres pakietów zależą od indywidualnych preferencji. Ceny pakietów uzależnione są od rodzaju prac. Najtańszy z nich pakiet style kosztuje 499 zł/mkw., design jest w cenie 770 zł/mkw., a za avantgarde trzeba zapłacić od 1190 zł/mkw. We wrześniu wprowadziliśmy dwie nowości. W ramach wykończenia mieszkania pod klucz można wybrać pakiety z plusem: style+ oraz design+, które są rozszerzone o aranżację oświetlenia oraz projektu zabudowy kuchennej, a także dodatkową godzinną konsultację.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Patrząc na zainteresowanie pakietami wykończeniowymi w kontekście nabywców inwestycyjnych, zauważyliśmy że w niektórych projektach grupa ta stanowi do 30 proc. nabywców. Oferta wykończenia lokalu pod klucz to znaczące ułatwienie dla inwestorów i często to właśnie oni decydują się na takie rozwiązanie. W naszej ofercie przygotowanej we współpracy z firmą Galerie Venis dostępne są trzy pakiety wykończeniowe: Basic, Lifestyle i Premium w przedziale cenowym od 540 zł/mkw. do nieco ponad 1200 zł/mkw. Proponowane przez nas pakiety cechuje szeroka gama bardzo atrakcyjnych materiałów oraz możliwość współpracy z profesjonalnym zespołem projektantów wnętrz. Stąd też poza inwestorami, oferta jest równie często wybierana przez ludzi młodych, kupujących pierwsze mieszkanie.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates

Szacujemy, że ok. 15-20 proc. naszych klientów korzysta z oferty wykończenia pod klucz. Obserwujemy rosnące zainteresowanie tą propozycją. Ma ona wiele zalet, w tym stosowanie obniżonej stawki VAT, możliwość finansowania prac wykończeniowych kredytem hipotecznym, gwarancja jakości, czy wsparcie projektanta wnętrz.  

Oferujemy wykończenie pod klucz we współpracy z doświadczonymi architektami wnętrz. W tym zakresie klienci otrzymują fachową pomoc projektanta podczas aranżacji wnętrz oraz wizualizację 3D kuchni i/lub łazienki. Zakres prac wykończeniowych obejmuje m.in.: montaż drzwi wewnętrznych, ułożenie podłóg, dwukrotne malowanie ścian, układanie płytek ceramicznych, czy montaż armatury. Za dopłatą istnieje możliwość zlecenia dodatkowych prac, np.: wykonania kuchni na zamówienie. W drugim etapie warszawskiej inwestycji Apartamenty Krasińskiego klienci mogą wybierać spośród trzech różnych pakietów przygotowanych z firmą Decoroom: wersję Standard w cenie 650 zł/mkw., Premium za 950 zł za mkw. lub VIP w kwocie 1300 zł/mkw.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Zrezygnowaliśmy z oferty wykończenia mieszkań ze względu na zbyt małe zainteresowanie klientów.

Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska

Wielu klientów kupuje mieszkania pod inwestycje i zainteresowanych jest pakietami wykończeniowymi. Oferujemy trzy rodzaje pakietów wykończeń, z których najtańszy jest w cenie od 599 zł/mkw. Pakiety różnią się asortymentem.

Monika Zabłocka, reprezentująca Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego

Osoby kupujące nieruchomości w naszych projektach pytają czasem o pakiety wykończeniowe. W takich przypadkach robimy indywidualną wycenę dla każdego klienta, która uwzględnia jego wymagania i wytyczne dotyczące wykończenia.

Przemysław Bednarczyk, wiceprezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Rynek zakupów inwestycyjnych konsekwentnie się rozwija. Również w naszych projektach Miasto Wola i Stacja Kazimierz obserwujemy duże zainteresowanie kupnem mieszkań pod wynajem. Osoby które decydują się na zakup lokalu w naszych inwestycjach mogą skorzystać z oferowanych przez nas pakietów wykończenia pod klucz. W zależności od pakietu wykończenie mieszkania kosztuje od 600 zł/mkw. do 1100 zł brutto/mkw.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

Nasi klienci, kupujący mieszkania w inwestycjach w Krakowie i Katowicach nie są zainteresowani pakietami wykończeniowymi.

 

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

Więcej informacji:

info@dompress.nieruchomosci.pl
 

 

 

 

dompress : :
gru 12 2016 Co zachęca firmy do zmiany biura
Komentarze: 0

 Jakie zachęty stosują deweloperzy by przyciągnąć najemców powierzchni biurowych? Które z bonusów są najbardziej atrakcyjne dla firm poszukujących biur? Wyniki sondy prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl.  

 

Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland

Atrakcyjność powierzchni wybieranej na siedzibę firmy to kwestia przede wszystkim typu najemcy i jego indywidualnych potrzeb. W zależności od wielkości firmy i branży, jaką reprezentuje, istotne będą inne parametry oferty. Dla jednych firm priorytetem będą np. wakacje czynszowe w pierwszych miesiącach użytkowania powierzchni. Z kolei dla dynamicznie rozwijających się podmiotów ważniejsze będzie elastyczne podejście do ewentualnego zwiększenia powierzchni w przypadku ekspansji firmy.

Nadrzędną kwestią, która ma największy wpływ na decyzje firm odnośnie wyboru siedziby są jednak podstawowe cechy budynku – jego jakość, usługi dodatkowe, jakie zapewnia i przede wszystkim lokalizacja. Coraz większego znaczenia nabiera także samo otoczenie budynków. Ghelamco jest pionierem w kreowaniu atrakcyjnych przestrzeni publicznych. Stworzony przez nas plac Europejski przyczynił się do sukcesu Warsaw Spire. Dziś mamy satysfakcję, że również nasza konkurencja zaczyna myśleć w podobny sposób.

Jacek Wachowicz, dyrektor ds. sprzedaży i najmu w GTC

W sytuacji bardzo dużej konkurencji na rynku biurowym wszelkie standardowe zachęty, takie jak okresy zwolnień z czynszu, nakłady inwestycyjne itd., jak i innowacyjne zachęty typu pokrycie kosztów przeprowadzki, zakup wyposażenia biura są wręcz niezbędnym elementem każdej oferty. Niestety sprowadza się to często do tego, że decyzja o wyborze biura dokonywana jest przez pryzmat arkusza kalkulacyjnego. Jakość, rozwiązania techniczne schodzą na drugi plan. Koszty, koszty, koszty każdy deweloper musi je ciąć, aby móc dać atrakcyjną ofertę. Skutkiem ubocznym są niestety coraz częściej powstające budynki o bardzo wątpliwej jakości i architekturze, w tym także w samych centrach miast.

Małgorzata Danek, członek zarządu LC Corp

Z naszych obserwacji i doświadczenia możemy wyciągnąć wnioski, że dla klientów obok dobrej oferty finansowej liczy się efektywność powierzchni, czyli to ile stanowisk pracy zmieści się na danej powierzchni. Od pewnego czasu zauważamy również, że klienci oczekują biur idealnie dopasowanych do potrzeb. Dlatego staramy się zapewnić naszym najemcom biura ‘szyte na miarę’, które są wyjątkowe i przyjazne w codziennym użytkowaniu, a zrazem ergonomiczne i efektywne. Dwa ostatnie aspekty mają szczególny wpływ na koszty najmu biura.

Dodatkowo klienci przywiązują większą niż jeszcze kilka lat temu wagę do tego, jakie udogodnienia znajdują się w budynku. Staramy się zawsze, żeby w naszych budynkach była dostępna: restauracja lub kantyna, kawiarnia, kiosk, pralnia, mały sklep spożywczy, klub fitness, czy przychodnia medyczna. Możliwość skorzystania z wymienionych usług przez pracowników powoduje dużą oszczędność czasu. Nie bez znaczenia jest również fakt, że pracodawcy muszą coraz częściej mocno konkurować o pracownika, a siedziba w wygodnym, estetycznym i funkcjonalnym budynku może pomóc w decyzji o podjęciu pracy w danej firmie.

Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.

Wysoka aktywność deweloperów oraz utrzymująca się presja zniżkowa na czynsze bazowe i efektywne, sprawiają że właściciele budynków oferują najemcom atrakcyjne pakiety zachęt. Najczęściej stosowane systemy zachęt dla najemców, również w ramach Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A., to przede wszystkim okresowe zwolnienia z czynszów oraz partycypacja w kosztach aranżacji powierzchni.

Dodatkową zaletą w przypadku nieruchomości należących do Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A. jest również atrakcyjna lokalizacja, zapewniająca dogodną komunikację. Nowe inwestycje Grupy Kapitałowej PHN przygotowywane są zgodnie ze standardami budownictwa ekologicznego, energooszczędnego i pasywnego, w tym takimi, które zaczną obowiązywać dopiero w przyszłości. Ponadto budynki są projektowane i budowane zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju (sustainability) wg norm: BREEAM na poziomie Excellent oraz LEED na poziomie Gold.   

Bardzo istotnym czynnikiem jest również indywidualne podejście do klientów i jakość zarządzania. Najemcom zależy na kompleksowości i ekskluzywności, dlatego rosnącą popularnością cieszą się kompleksy biurowe położone w otoczeniu wspierającym biznes (prestiżowa przestrzeń handlowa, hotelowa i rozrywkowa). Możemy tu wymienić kluczowe nieruchomości Grupy Kapitałowej PHN: kompleks biurowy Alchemia II w Gdańsku - najlepszy biurowiec 2015 roku w konkursie Eurobuild Awards z elegancką i ponadczasową architekturą, innowacyjnymi rozwiązaniami i certyfikacją w amerykańskim systemie oceny wysokowydajnych budynków LEED na poziomie Platinum, biurowiec Andersia Business Centre w Poznaniu - budynek o nowoczesnej technologii, odpowiadający najwyższym technicznym normom w zakresie budownictwa biurowego oraz kompleks Domaniewska Office Hub położony na warszawskim Mokotowie, wyróżniony certyfikatem BREEM na poziomie Excellent oraz tytułem Budowy Roku 2015 w XXVI edycji konkursu Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Tomasz Tondera, Senior Partner Griffin Real Estate

Nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie analizując jego potrzeby i każda oferta odpowiada w możliwie najwyższym stopniu na potrzeby najemcy. Niezależnie od konstrukcji oferty niezmiernie ważne są parametry budynku: jego lokalizacja, dostępne technologie, różne dodatkowe udogodnienia, które można w takim obiekcie zaoferować naszym najemcom, a oni swoim pracownikom. Powierzchnia biurowa to dziś przede wszystkim przestrzeń, która ma inspirować i wyzwalać kreatywność, zachęcać do wymiany myśli i poglądów. To również sposób na dookreślenie identyfikacji firmy, podkreślenie jej unikalności, a czasem zdobycie przewagi na bardzo dziś konkurencyjnym rynku pracy. Dlatego jedni preferują materiały wykończeniowe z najwyższej półki, a inni dostępność usług pozwalających na aktywne spędzenie czasu.

Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków Skanska Property Poland

Dzisiaj biuro jest realną częścią oferty rekrutacyjnej i czynnikiem wpływającym na zmniejszenie rotacji kadr. Potwierdzaliśmy to naszymi badaniami - 8 na 10 kandydatów chce zobaczyć miejsce pracy przed podpisaniem umowy, co w dobie zaostrzającej się rywalizacji o talenty ma duże znaczenie. Nasi najemcy wiedzą więc, że wybierając nasze biuro mogą liczyć na szereg działań i udogodnień skoncentrowanych właśnie na ich najcenniejszym zasobie czyli pracownikach i to jest nasz klucz do sukcesu. Wiele potrzeb inwestorów jest zbieżne z potrzebami tzw. Millenialsów. Dla nich miejsce pracy musi być wyposażone w gadżety i aplikacje, które będą atrakcyjne dla specjalistów, zwłaszcza takich branż jak IT. W Skanska pracujemy nad wdrożeniem systemów, które za pomocą Bluetooth mogą przesyłać do aplikacji na smartfonach informacje np. na temat zastosowanych w budynku ekologicznych rozwiązań i wyświetlać wskazówki, jak odpowiednio z nich korzystać. W taką aplikację wyposażyliśmy m.in. budynek Corso Court w Pradze. Za jej pośrednictwem można zamówić nie tylko miejsce parkingowe, ale też np. lunch z dostawą bezpośrednio do biura, czy umówić się na turniej tenisa stołowego z kolegami z pracy. Aplikacja informuje też o usługach znajdujących się w budynku i okolicach. Opracowujemy też usługę opartą o concierge. Dzięki niej pracownicy będą mogli sprawnie załatwiać drobne prywatne sprawy, takie jak odbiór prania czy biletów na koncert w godzinach pracy. W budynku Atrium 2 w Warszawie oferujemy też dwa elektryczne BMWi3, z których wszyscy użytkownicy budynku mogą korzystać, rezerwując je za pomocą prostej aplikacji.

Dla najemców liczy się też sprawne poprowadzenie ich przez proces zmiany siedziby. W Skanska proponujemy naszym partnerom skorzystanie z pomocy tzw. RACa – koordynatora, który wspiera najemcę od pierwszego kontaktu z nami, pomagając wybrać budynek, odpowiednio dostosować powierzchnię, zgromadzić niezbędną dokumentację, a nawet przeprowadzić się. Opieramy się na unikatowym modelu bardzo bliskiej, partnerskiej współpracy, pomocy w trudnym zarządzeniu zmianą – i to jest to, co nasi najemcy mocno doceniają. Już po przeprowadzce mogą liczyć na gościnne powitanie z naszej strony. Pomagamy zainstalować się w nowym miejscu, przygotowujemy też pakiety powitalne dla pracowników. Wskazujemy, jakie udogodnienia znajdują się w budynku i okolicy, żeby ludzie mogli zamówić bez przeszkód lunch z dostawą do biura lub wiedzieli, jakie drobne sprawy prywatne mogą załatwić w pobliżu. Jesteśmy z naszymi najemcami również po ich zadomowieniu się w nowym miejscu. Dla przykładu, w Silesia Business Park w Katowicach organizujemy cykliczne warsztaty dotyczące zdrowego odżywiania, z blogerami kulinarnymi oraz live cooking, a w Poznańskim Maratonie opowiadaliśmy o gimnastyce biurowej i dietetyce w szeroko pojętym kontekście wellbeing.

Osobną kwestią jest niezwykle istotne, odpowiedzialne społecznie podejście Skanska do budowania. Wyszliśmy ostatnio z niezwykle ważną dla nas biznesową deklaracją, że będziemy budować budynki biurowe już tylko w pełni dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, rodziców z małymi dziećmi, ludzi starszych i obcokrajowców. Wierzymy, że świadomi najemcy będą chcieli, by absolutnie wszyscy ich obecni i potencjalni pracownicy mogli w pełni korzystać z oferty naszych budynków.

Alexander Jurkowitsch, członek zarządu Warimpex

Obecnie Warimpex jest w trakcie komercjalizacji biurowca Ogrodowa Office w ścisłym centrum Łodzi, na przeciwko Pałacu Poznańskiego i hotelu andel’s. Oprócz komfortowej dla najemców lokalizacji oraz wysokiego stanu technicznego budynku, staramy się przyciągnąć potencjalnych najemców licznymi zachętami. Wśród nich można wymienić tzw. wakacje czynszowe, czyli zwolnienie z części czynszu przez pewien czas. Okres zwolnienia uzależniony jest ściśle od  planowanej powierzchni najmu i czasu trwania umowy. W biurowcu Ogrodowa Office dopuszczamy również budżet na aranżację powierzchni ponad standard deweloperski zgodnie z oczekiwaniami klientów. Dodatkową zachętą jest możliwość wstępnej rezerwacji powierzchni w obiekcie – na przykład w przypadku planowanej w przyszłości ekspansji, najemca może zarezerwować na pewien okres dodatkową powierzchnię lub ma prawo pierwszeństwa do przejęcia powierzchni, jeśli jakaś firma opuści budynek. Kolejnym naszym bonusem dla najemców poszczególnych pięter jest dostęp do wewnętrznych balkonów i zielonych tarasów na ostatnich kondygnacjach, z których rozpościera się widok na sąsiadujący park i panoramę miasta. Istotnym atutem jest także duża powierzchnia użytkowa poszczególnych pięter, osiągająca nawet 4700 m kw., a na parterze biurowca przewidziane jest wewnętrzny pasaż będący łącznikiem komunikacyjnym, w obrębie którego znajdzie się wiele lokali handlowo-usługowych takich jak restauracje, kawiarnie, czy małe sklepy.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Rynek biurowy w Polsce, a zwłaszcza ten warszawski, cechuje duża konkurencyjność. Obecnie, aby przyciągnąć najemcę, nie wystarczy już wyłącznie wysokiej jakości budynek w dogodnej lokalizacji. Niezbędne jest również proponowanie różnorodnych zachęt, które wyróżnią inwestora i jego ofertę na rynku. W naszych działaniach związanych z komercjalizacją biurowca EQlibrium kierujemy się jedną, nadrzędną zasadą – chcemy poznać jak najbardziej szczegółowe potrzeby klienta. Wychodzenie im naprzeciw przejawia się na kilka sposobów – począwszy od elastycznego podejścia do kwestii aranżacji nowych przestrzeni, aż po dodatkowy budżet na prace wykończeniowe wykraczające ponad oferowany standard budynku. Elementem, którym staramy się zachęcić potencjalnych najemców, są także tzw. wakacje czynszowe, efektywnie obniżające łączne koszty. Dynamiczne postępy w komercjalizacji naszego biurowca na warszawskiej Woli pokazują, że przyjęta i konsekwentnie realizowana strategia działań spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem na rynku, a co najważniejsze przynosi spodziewane rezultaty.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Nabywcy i najemcy powierzchni komercyjnych budowanych przez Archicom mogą zawsze liczyć na atrakcyjne ceny czynszów i dogodną lokalizację. Oferujemy również jedne z najniższych opłat eksploatacyjnych we Wrocławiu. Jako deweloper z własnym studiem projektowym wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych najemców proponując dopasowanie przestrzeni do ich potrzeb. Fit out niezmiennie jest bardzo ważny dla najemców, dlatego w naszych działaniach przewidujemy na ten cel dodatkowy budżet. Dzięki indywidualnemu podejściu przeważnie zawieramy długoletnie umowy najmu, które dodatkowo premiujemy np. zwolnieniami z czynszu w pierwszych miesiącach działalności. Elastycznie podchodzimy również do zwiększania lub zmniejszania najmowanej powierzchni w zależności od aktualnych potrzeb naszych klientów. Widzimy, że ta strategia sprawdza się, a najemcy chętnie kontynuują z nami współpracę. Duzi gracze decydują się również na współpracę typu „build-to-suit”, czyli realizację powierzchni biurowej na zamówienie. Podejmowaliśmy się takich realizacji np. przy Zachodnim Centrum Biznesu West House.

 

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

 

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

 

 

 


 

dompress : :
gru 09 2016 Warszawskie biura nie czekają na najemców...
Komentarze: 0

 Warszawski rynek biurowy notuje świetne wyniki już od kilku lat, ale ten rok ma szansę zapisać się jako najlepszy okres w rozwoju tego sektora w mieście. Ponadprzeciętna aktywność inwestorów przyniosła w pierwszych trzech kwartałach br. rekordową ilość, niemal 380 tys. mkw. nowej powierzchni biurowej w kilkunastu projektach. Do najczęściej wymienianych, ukończonych w ostatnim czasie obiektów należą dwie wieże biurowe - Warsaw Spire i Q22, które są jednymi z najwyższych budynków w Warszawie oraz budynki biurowe Hali Koszyki. Specjaliści Walter Herz szacują, że 2016 rok powinien zamknąć się wynikiem 450 tys. mkw. nowej podaży w sektorze biurowym.  

W trzecim kwartale tego roku oddana została do użytku tylko jedna inwestycja - West Station I firmy HB Reavis, ale dzięki niej zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w Warszawie przekroczyły poziom 5 mln mkw. Jak obliczają eksperci Walter Herz, w  mieście jest obecnie w budowie prawie 700 tys. mkw. biur. Doradcy przyznają, że deweloperzy budują dużo, ale nie ryzykują. Duże projekty prowadzą etapami, a zaawansowane prace budowlane w inwestycjach rozpoczynają dopiero po podpisaniu strategicznych umów przednajmu.

 

Popyt przewyższa podaż

Nie mniej popyt na warszawskie biura jest tak duży, że pomimo wysokiej nowej podaży, współczynnik powierzchni niewynajętej nie tylko nie rośnie, ale nawet nieznacznie spadł w trzecim kwartale br. Od początku tego roku do końca września wynajęte zostało w Warszawie o 150 tys. mkw. powierzchni biurowej więcej niż inwestorzy oddali do użytku. Jeśli podobny popyt na biura będzie się utrzymywał, jest szansa na przekroczenie w tym roku średniego wolumen najmu z ostatnich lat, który według analiz Walter Herz wynosi ponad 600 tys. mkw. powierzchni.

W ostatnich miesiącach największym powodzeniem cieszyły się biura zlokalizowane w centrum miasta. Tym bardziej, że ostatnio obniżyły się czynsze bazowe za najlepsze powierzchnie w Warszawie. Ich ceny kształtują się obecnie w przedziale 21-23 euro/mkw./m-c.   

Sytuacja na warszawskim rynku sprzyja przeprowadzkom. W warunkach silnej konkurencji, właściciele budynków oferują coraz bogatsze pakiety zachęt dla najemców, co w dużym stopniu wpływa na obniżenie stawek efektywnych. - Parki biurowe na obrzeżach Warszawy konkurują z biurowcami na Służewcu, a te z kolei walczą o najemców z nowymi biurowcami, które powstają w centrum i na Woli. To dobry czas na renegocjacje warunków obowiązujących umów lub decyzje o relokacji - zaznaczają doradcy Walter Herz. Przyznają, że wiele firm poszukuje teraz powierzchni w dobrej relacji jakości do ceny. Według danych firmy, jedną trzecią wolumenu najmu obejmują przedłużenia kontraktów.

 

Dobry czas na zmianę biura

 

- Najemcy mogą sporo zaoszczędzić, jeśli proces negocjacji przeprowadzany jest umiejętnie. Mogą uzyskać nie tylko oszczędności wynikające z lepszych warunków najmu, ale także budżet na urządzenie biura w atrakcyjniejszym budynku z większymi wygodami – przekonują fachowcy. 

 

Analitycy Walter Herz zwracają uwagę, że Warszawa przyciąga także wielu nowych inwestorów, którzy dotąd nie interesowali się polskim rynkiem. Dzieje się tak dzięki dobrym wynikom gospodarczym notowanym przez Polskę oraz coraz większej dostępności wysokiej klasy powierzchni biurowej, jak również ze względu na ogromny potencjał ludzki, który międzynarodowe firmy dostrzegają w naszym kraju. Zauważają, że w ostatnim czasie kilka globalnych marek zdecydowało się otworzyć biura, albo poszerzyć swoją działalność w Warszawie. Według zestawień Walter Herz, największą ilość powierzchni biurowej w Warszawie wynajmują firmy z sektora nowych technologii, telekomunikacyjne, firmy doradcze i związane z mediami.   

Z zapowiedzi inwestorów wynika, że w 2017 roku w Warszawie przybędzie prawie 350 tys. mkw. nowych biur, to połowa powierzchni, która obecnie jest w budowie. Do największych inwestycji w trakcie realizacji należą m.in. Sienna Towers, Business Garden III-VII, Mennica Legacy Tower, Spark, czy West Station II. Część kilkunastoletnich budynków biurowych jest też modernizowana, albo wzbogacana o reprezentacyjną przestrzeń w częściach wspólnych.

 

Autor: Walter Herz

gru 01 2016 Własny kawałek nieba na Żoliborzu z rabatem...
Komentarze: 0

Bezpośrednie sąsiedztwo lasu, ponad 140 metrowe tarasy na dachu i pocztówkowy widok na centrum Warszawy to niektóre zalety penthousów w Madison Apartments. W jesiennej ofercie można je nabyć w okazyjnej cenie. 

 

Ostatnie, gotowe penthousy, które otwierają się na przyległy las i zapewniają niesamowity widok na panoramę Warszawy deweloper Apricot objął właśnie specjalną, jesienną promocją. Apartamenty o powierzchni od 70 mkw. do 140 mkw. w ekskluzywnej inwestycji Madison Apartments na bliskim Żoliborzu dostępne są w cenie niższej o 700 zł za mkw.

Ten prestiżowy adres definiuje pojęcie luksusu i zapewnia standard odzwierciedlający sukces i aspiracje mieszkańców. Penthousy usytuowane na najwyższych piętrach oferują niezwykłe widoki oraz udogodnienia, które kreują styl życia. Należą do nich m.in. imponujące zielone tarasy na dachu o powierzchni sięgającej do 143 mkw., jak również narożne przeszklenia mieszkań, dochodzące do 6 metrów wysokości, co zdecydowanie wyróżnia je na rynku mieszkaniowym.   

Indywidualny charakter nadają apartamentom modernistyczne bryły budynków, eleganckie i ponadczasowe w swojej formie. Minimalistyczny design wyraża także ich kontrastowa kolorystyka, którą przełamują panele w kolorze jasnego drewna. Fasady budynków wykonane zostały z naturalnego piaskowca, czarnych paneli elewacyjnych i metalu. Architektura stanowi tym projekcie niezwykle ciekawy kadr urbanistyczny.

Apartamenty z antresolami posiadają przeszklenia do pełnej wysokości, zaś tarasy i balkony pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości widokowych.Reprezentacyjne części wspólne w budynkach zaaranżowane zostały w najwyższym standardzie i z dbałością o każdy detal. Połączenie światowych trendów w projektowaniu ze spektakularnymi widokami tworzą w Apartmentach Madison niezwykłą życiową przestrzeń.

Na szczególną uwagę zasługują funkcjonalne rozkłady pomieszczeń, strefowane na część dzienną i nocną, wyjątkowo widoczne w apartamentach dwupoziomowych. Najmłodszych mieszkańców ucieszy plac zabaw oraz wewnętrzny bogato wyposażony Kids Club. Bezpieczeństwo na terenie obiektu gwarantuje system monitoringu, całodobowa ochrona i kontrola dostępu.

Niewielka odległość od głównych arterii miasta zapewnia mieszkańcom Madison Apartments ciszę i wytchnienie, a jednocześnie daje bezpośredni dostęp do infrastruktury miejskiej. W kilka minut można dojechać stąd do Centrum Handlowego Arkadia i Domu Mody Klif.

Ogromne zainteresowanie, jakim cieszyła się oferta w pierwszym etapie inwestycji stało się motywacją do rozpoczęcia budowy drugiego etapu projektu, którego zakończenie zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku.

Powodzenie Madison Apartments wynika także w faktu, że inwestowanie w nieruchomość z segmentu premium cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. Lukratywny zysk z wynajmu w Warszawie jest wyższy niż w innych stolicach europejskich. Stopa zwrotu z inwestycji plasuje się na poziomie 8 proc. w skali roku.   

dompress : :