Archiwum 07 lipca 2015


lip 07 2015 Czy Praga stanie się częścią kulturalnego...
Komentarze: 0

W ciągu najbliższych lat będziemy świadkami metamorfozy warszawskiej Pragi

 

Druga linia metra i zapowiadana przez ratusz gruntowna restrukturyzacja dzielnicy przyniosą Pradze w najbliższym czasie poważne zmiany. Już dziś na jej terenie realizowane są duże projekty inwestycyjne, a kolejne mają ruszyć niebawem. Najszybciej przeobrażać się będą rejony w pobliżu stacji drugiej linii metra. Najnowsze plany ratusza mówią o powstaniu trzech kolejnych odcinków z przystankami - Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2 - do 2019 roku i zakończeniu budowy ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły - Zacisze, Kondratowicza i Bródno - do 2022 roku. Największy potencjał i szanse na rozbudowę mają tereny wokół Dworca Wschodniego, błonia Stadionu Narodowego oraz Port Praski.

 

Przypomnijmy, że Praga to jedna z najstarszych warszawskich dzielnic. Już w 1648 roku król Władysław IV nadał jej prawa miejskie. W czasie wojny szczęśliwym trafem uniknęła dużych zniszczeń i to właśnie zachowana autentyczna tkanka miejska nadaje temu miejscu swoisty klimat. Nowe projekty, które powstają na terenie Pragi w mniejszym lub większym stopniu nawiązują swoim charakterem do istniejącej architektury.  Najciekawsze inwestycje praskie, jak  Koneser, Bohema, czy Soho Factory mają charakter industrialny, a ich bazą jest zrewitalizowana zabudowa dawnych fabryk.

 

Restrukturyzacja za miliard

 

Rewitalizacja Pragi nie jest tematem nowym, ale jak dotąd niewiele zostało w tym zakresie zrobione. Teraz ma to się zmienić. Urząd m.st. Warszawy przeznaczył spory budżet na ten cel. Do 2022 roku na modernizację prawobrzeżnej części miasta ma zostać wydane 1,4 miliarda złotych, w tym na samą Pragę okrągły miliard.   

 

Inwestycyjne plany ratusza są szeroko zakrojone. To nie tylko rewitalizacja budynków, na którą przeznaczone zostało 200 mln zł. Założenia restrukturyzacyjne obejmują wiele różnych działań, m.in. z zakresu polityki społecznej, lokalowej, przestrzennej, transportowej i kształtowania zieleni. Dzięki temu Praga ma nie tylko przeobrazić się wizualnie, ale także zmienić swój profil społeczny i zbudować zaplecze kulturalne i turystyczne. Pieniądze na realizację tych zamierzeń pochodzić mają z miejskiego budżetu i ze środków unijnych. Najwięcej środków pójdzie na modernizację starych i budowę nowych budynków mieszkalnych. To stworzy szansę na zmianę postrzegania Pragi przez biznes, dla którego kluczowe są gruntowne zmiany lokalowe w dzielnicy i dalsza rozbudowa infrastruktury drogowej.   

 

Metro i Stadion Narodowy dały Pradze najwięcej 

 

Według powszechnej opinii, metro ma przywrócić Pragę Warszawie i ściągnąć inwestorów.  Należy jednak podkreślić, że komunikacja wykorzystująca wszystkie możliwe środki transportu miejskiego stanowi już dziś mocną stronę dzielnicy.

 

Zmiany, jakie już teraz dokonują się na Pradze dostrzegają analitycy firmy doradczej Walter Herz. - Niewątpliwie dużym impulsem do rozwoju tej części miasta było powstanie Stadionu Narodowego. Obiekt zaktywizował okolicę, nie tylko kulturalnie ale i biznesowo. Stadion oferuje ponad 15 000 m kw. powierzchni biurowej klasy A, której wynajmem zajmujemy się na zasadach wyłączności. Biura zapewniają ciekawe udogodnienia, dlatego zainteresowanie nimi było spore i proces komercjalizacji zakończył się sukcesem. Należy również wspomnieć, że w odpowiedzi na propozycję ze strony delegacji ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, władze Warszawy planują zaoferować tamtejszym inwestorom m.in. zagospodarowanie terenu w okolicy Dworca Wschodniego i Dworca Stadion, w tym błoni Stadionu Narodowego - informuje Mateusz Strzelecki z firmy Walter Herz.

 

Na ożywienie aktywności firm, poszukujących powierzchni biurowych na terenie Pragi zwraca uwagę Katarzyna Malewska, Senior Leasing Consultant w Walter Herz. - Biura w tej części miasta stają się coraz bardziej atrakcyjne dla pewnej grupy firm. Tym bardziej, im szybciej rozwija się otaczająca biurowce infrastruktura. Przykładem może być tu budynek biurowy przy ulicy Owsianej 12, którego Walter Herz jest wyłącznym agentem komercjalizacji. Jeszcze nie tak dawno nic się wokół niego nie działo. Teraz ten obszar intensywnie się rozwija. W sąsiedztwie rozbudowuje się nowoczesny kampus SWPS, a w ramach restrukturyzacji dzielnicy wkrótce ma rozpocząć się generalny remont Sinfonia Varsovia, a wcześniej na sąsiedniej parceli stanął budynek sądu. W okolicy ulic Terespolskiej, Mińskiej i Gocławskiej powstaje zaś wiele osiedli mieszkaniowych - wymienia Katarzyna Malewska. I dodaje, że takie zmiany w otoczeniu biurowców przekładają się na wzrost zainteresowania firm najmem i lokowaniem swoich siedzib w tej dzielnicy.   

 

W tej chwili Praga nie może się jeszcze pochwalić wysokiej klasy obiektami hotelowymi, ani biurowcami, oferującymi powierzchnie w najwyższym standardzie. Za to mieszkania, które powstają w takich projektach jak Port Praski, Koneser, czy Manufaktura Praska adresowane są do zamożnych klientów. Metr kwadratowy jest w nich często wyceniony  powyżej 10 000 zł.    

 

Biuro w zabytkowym lofcie

 

Praska oferta biurowa nie jest duża. Po wschodniej stronie Wisły dostępne jest jedynie kilka procent powierzchni biurowej z całej podaży, jaką dysponuje obecnie Warszawa. Na najbliższe lata zostały jednak zaplanowane duże projekty, które na ogół mają charakter mieszany: biurowo, usługowo, mieszkaniowy. Niektóre z nich weszły już w fazę realizacji.  

 

Jednym z największych przedsięwzięć, jakie mają powstać na Pradze jest Bohema. Przy ulicy Szwedzkiej w industrialnych budynkach XIX-wiecznej fabryki kosmetyków Pollena powstanie kompleks z lokalami handlowo - usługowymi, restauracjami i dużym food marketem o powierzchni 2 000 m kw. W ramach tej inwestycji wybudowane zostanie także 900 mieszkań. Ideą projektu jest stworzenie ogólnodostępnej publicznej przestrzeni otwartej dla lokalnej społeczności. Jak deklaruje inwestor, pierwszy etap projektu zostanie oddany do użytku w 2018 roku.

 

Google na starej Pradze

 

W bardziej zaawansowanej fazie realizacji jest Centrum Praskie Koneser przy ulicy Ząbkowskiej. Projekt łączy funkcje mieszkaniową, biurową, usługową i kulturalną. Deweloper podjął się tu modernizacji zabudowań dawnej fabryki wódek. Dotąd udało się wyremontować historyczny budynek administracji wytwórni pochodzący z 1895 roku wraz z kordegardą. Gotowe są także dwa inne budynki, w których dostępne są lofty mieszkalne. Zabytkowa Mennica oferuje lofty, a w nowoczesnym budynku Wytwórni, która w harmonijny sposób wpisuje się w historyczną zabudowę całego kompleksu można kupić soft-lofty.

 

Inwestor ma już pozwolenia na budowę i przebudowę kolejnych budynków: zabytkowej Strażnicy, która będzie miała funkcję usługową i Skarbnicy - budynku mieszkalnego, gdzie powstaną soft-lofty. Na starcie realizacji są też następne dwa zabytkowe budynki, które będą obiektami handlowymi i jeden o charakterze usługowym. Dodatkowo w zabytkowych wnętrzach Rektyfikacji powstanie Muzeum Polskiej Wódki, które ma zostać otwarte w 2017 roku.  

 

Koneser już od dawna jest dla warszawiaków punktem rozpoznawczym i ikoną miasta.  Walory kompleksu zauważył także  jeden z największych graczy światowego rynku i ulokował na terenie obiektu swój kampus - inkubator przedsiębiorczości. Warszawski Google Campus, który zajmował będzie w zabytkowym budynku na terenie Konesera 1600 m kw., będzie trzecim na świecie, po Londynie i Tel Awiwie, centrum dla startupów Googla. Amerykańska firma planuje otworzyć go jeszcze w tym roku.   

 

Kulturalne Soho

 

Innym realizowanym na Pradze projektem przy ulicy Mińskiej w miejscu dawnej fabryki FZO jest Soho Factory. Inwestycja obejmuje rewitalizację kilku budynków fabrycznych, z których niektóre zostały już zmodernizowane na potrzeby firm, które umieściły w nich swoje siedziby. W nowych budynkach Soho oferuje mieszkania, a w fazie realizacji są budynki biurowe. Poza tym, obiekt jest wyjątkowo aktywny w sferze kultury. Podobnie jak Koneser, funkcjonuje od dawna w świadomości mieszkańców Warszawy. Postrzegany jest jako miejsce, gdzie prowadzane są liczne imprezy artystyczne, modowe i lifestylowe.

 

Najbardziej jednak spektakularnym projektem i wizytówką, nie tylko Warszawy, ale i kraju, jak podkreślają realizatorzy projektu, ma stać się Port Praski. Inwestycja powstanie na powierzchni 38 ha, pomiędzy ulicami Jagiellońską, Zamoyskiego, Okrzei i Wybrzeże Szczecińskie. W tej chwili w kilku budynkach dostępne są już mieszkania, ale przedsięwzięcie zakrojone jest na znacznie większą skalę. Inwestor chce stworzyć mini miasto nad wodą, gdzie poza budynkami przypominającymi kamienice, mają powstać kawiarnie, place, wyłożone drewnem bulwary z atrakcyjnymi usługami, otwarcia widokowe projektowanych ulic na nabrzeża portu i w stronę Wisły oraz pirs rzeczny z dostępem do funkcji towarzyszących nabrzeżu. Będzie marina dla kilkudziesięciu jachtów i łodzi oraz zwodzony most, a także przystań dla tramwaju wodnego.

 

Biurowe wieże przy Narodowym

 

Inwestor zapowiada, że w części biznesowej Portu Praskiego, w sąsiedztwie Stadionu Narodowego dominować będzie zabudowa wysokościowa, 100 –160 metrowe wieżowce o przeznaczeniu biurowo - hotelowo - usługowym. Poza biurami powstaną także galerie handlowe, hotel, szkoła i obiekty sportowe, a nawet szpital. Będzie amfiteatr oraz multimedialna galeria, plaża i boiska Na terenie Portu odbywać się mają imprezy targowe, wystawiennicze i rekreacyjne. Deweloper planuje też wybudowanie kolejki linowej nad Wisłą, połączonej z Centrum Nauki Kopernik.

 

Na realizację całego projektu będzie trzeba poczekać około 10 lat, ale po jego ukończeniu Praga będzie się miała czym pochwalić. Przed autorami metamorfozy Pragi jeszcze dużo pracy, a przed dzielnicą szansa na to, żeby stała się zintegrowanym ze Śródmieściem centrum kulturalnym i biznesowym Warszawy.

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
lip 07 2015 Czy Praga stanie się częścią kulturalnego...
Komentarze: 0

 W ciągu najbliższych lat będziemy świadkami metamorfozy warszawskiej Pragi

 

Druga linia metra i zapowiadana przez ratusz gruntowna restrukturyzacja dzielnicy przyniosą Pradze w najbliższym czasie poważne zmiany. Już dziś na jej terenie realizowane są duże projekty inwestycyjne, a kolejne mają ruszyć niebawem. Najszybciej przeobrażać się będą rejony w pobliżu stacji drugiej linii metra. Najnowsze plany ratusza mówią o powstaniu trzech kolejnych odcinków z przystankami - Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2 - do 2019 roku i zakończeniu budowy ostatnich stacji na prawym brzegu Wisły - Zacisze, Kondratowicza i Bródno - do 2022 roku. Największy potencjał i szanse na rozbudowę mają tereny wokół Dworca Wschodniego, błonia Stadionu Narodowego oraz Port Praski.

 

Przypomnijmy, że Praga to jedna z najstarszych warszawskich dzielnic. Już w 1648 roku król Władysław IV nadał jej prawa miejskie. W czasie wojny szczęśliwym trafem uniknęła dużych zniszczeń i to właśnie zachowana autentyczna tkanka miejska nadaje temu miejscu swoisty klimat. Nowe projekty, które powstają na terenie Pragi w mniejszym lub większym stopniu nawiązują swoim charakterem do istniejącej architektury.  Najciekawsze inwestycje praskie, jak  Koneser, Bohema, czy Soho Factory mają charakter industrialny, a ich bazą jest zrewitalizowana zabudowa dawnych fabryk.

 

Restrukturyzacja za miliard

 

Rewitalizacja Pragi nie jest tematem nowym, ale jak dotąd niewiele zostało w tym zakresie zrobione. Teraz ma to się zmienić. Urząd m.st. Warszawy przeznaczył spory budżet na ten cel. Do 2022 roku na modernizację prawobrzeżnej części miasta ma zostać wydane 1,4 miliarda złotych, w tym na samą Pragę okrągły miliard.   

 

Inwestycyjne plany ratusza są szeroko zakrojone. To nie tylko rewitalizacja budynków, na którą przeznaczone zostało 200 mln zł. Założenia restrukturyzacyjne obejmują wiele różnych działań, m.in. z zakresu polityki społecznej, lokalowej, przestrzennej, transportowej i kształtowania zieleni. Dzięki temu Praga ma nie tylko przeobrazić się wizualnie, ale także zmienić swój profil społeczny i zbudować zaplecze kulturalne i turystyczne. Pieniądze na realizację tych zamierzeń pochodzić mają z miejskiego budżetu i ze środków unijnych. Najwięcej środków pójdzie na modernizację starych i budowę nowych budynków mieszkalnych. To stworzy szansę na zmianę postrzegania Pragi przez biznes, dla którego kluczowe są gruntowne zmiany lokalowe w dzielnicy i dalsza rozbudowa infrastruktury drogowej.   

 

Metro i Stadion Narodowy dały Pradze najwięcej 

 

Według powszechnej opinii, metro ma przywrócić Pragę Warszawie i ściągnąć inwestorów.  Należy jednak podkreślić, że komunikacja wykorzystująca wszystkie możliwe środki transportu miejskiego stanowi już dziś mocną stronę dzielnicy.

 

Zmiany, jakie już teraz dokonują się na Pradze dostrzegają analitycy firmy doradczej Walter Herz. - Niewątpliwie dużym impulsem do rozwoju tej części miasta było powstanie Stadionu Narodowego. Obiekt zaktywizował okolicę, nie tylko kulturalnie ale i biznesowo. Stadion oferuje ponad 15 000 m kw. powierzchni biurowej klasy A, której wynajmem zajmujemy się na zasadach wyłączności. Biura zapewniają ciekawe udogodnienia, dlatego zainteresowanie nimi było spore i proces komercjalizacji zakończył się sukcesem. Należy również wspomnieć, że w odpowiedzi na propozycję ze strony delegacji ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, władze Warszawy planują zaoferować tamtejszym inwestorom m.in. zagospodarowanie terenu w okolicy Dworca Wschodniego i Dworca Stadion, w tym błoni Stadionu Narodowego - informuje Mateusz Strzelecki z firmy Walter Herz.

 

Na ożywienie aktywności firm, poszukujących powierzchni biurowych na terenie Pragi zwraca uwagę Katarzyna Malewska, Senior Leasing Consultant w Walter Herz. - Biura w tej części miasta stają się coraz bardziej atrakcyjne dla pewnej grupy firm. Tym bardziej, im szybciej rozwija się otaczająca biurowce infrastruktura. Przykładem może być tu budynek biurowy przy ulicy Owsianej 12, którego Walter Herz jest wyłącznym agentem komercjalizacji. Jeszcze nie tak dawno nic się wokół niego nie działo. Teraz ten obszar intensywnie się rozwija. W sąsiedztwie rozbudowuje się nowoczesny kampus SWPS, a w ramach restrukturyzacji dzielnicy wkrótce ma rozpocząć się generalny remont Sinfonia Varsovia, a wcześniej na sąsiedniej parceli stanął budynek sądu. W okolicy ulic Terespolskiej, Mińskiej i Gocławskiej powstaje zaś wiele osiedli mieszkaniowych - wymienia Katarzyna Malewska. I dodaje, że takie zmiany w otoczeniu biurowców przekładają się na wzrost zainteresowania firm najmem i lokowaniem swoich siedzib w tej dzielnicy.   

 

W tej chwili Praga nie może się jeszcze pochwalić wysokiej klasy obiektami hotelowymi, ani biurowcami, oferującymi powierzchnie w najwyższym standardzie. Za to mieszkania, które powstają w takich projektach jak Port Praski, Koneser, czy Manufaktura Praska adresowane są do zamożnych klientów. Metr kwadratowy jest w nich często wyceniony  powyżej 10 000 zł.    

 

Biuro w zabytkowym lofcie

 

Praska oferta biurowa nie jest duża. Po wschodniej stronie Wisły dostępne jest jedynie kilka procent powierzchni biurowej z całej podaży, jaką dysponuje obecnie Warszawa. Na najbliższe lata zostały jednak zaplanowane duże projekty, które na ogół mają charakter mieszany: biurowo, usługowo, mieszkaniowy. Niektóre z nich weszły już w fazę realizacji.  

 

Jednym z największych przedsięwzięć, jakie mają powstać na Pradze jest Bohema. Przy ulicy Szwedzkiej w industrialnych budynkach XIX-wiecznej fabryki kosmetyków Pollena powstanie kompleks z lokalami handlowo - usługowymi, restauracjami i dużym food marketem o powierzchni 2 000 m kw. W ramach tej inwestycji wybudowane zostanie także 900 mieszkań. Ideą projektu jest stworzenie ogólnodostępnej publicznej przestrzeni otwartej dla lokalnej społeczności. Jak deklaruje inwestor, pierwszy etap projektu zostanie oddany do użytku w 2018 roku.

 

Google na starej Pradze

 

W bardziej zaawansowanej fazie realizacji jest Centrum Praskie Koneser przy ulicy Ząbkowskiej. Projekt łączy funkcje mieszkaniową, biurową, usługową i kulturalną. Deweloper podjął się tu modernizacji zabudowań dawnej fabryki wódek. Dotąd udało się wyremontować historyczny budynek administracji wytwórni pochodzący z 1895 roku wraz z kordegardą. Gotowe są także dwa inne budynki, w których dostępne są lofty mieszkalne. Zabytkowa Mennica oferuje lofty, a w nowoczesnym budynku Wytwórni, która w harmonijny sposób wpisuje się w historyczną zabudowę całego kompleksu można kupić soft-lofty.

 

Inwestor ma już pozwolenia na budowę i przebudowę kolejnych budynków: zabytkowej Strażnicy, która będzie miała funkcję usługową i Skarbnicy - budynku mieszkalnego, gdzie powstaną soft-lofty. Na starcie realizacji są też następne dwa zabytkowe budynki, które będą obiektami handlowymi i jeden o charakterze usługowym. Dodatkowo w zabytkowych wnętrzach Rektyfikacji powstanie Muzeum Polskiej Wódki, które ma zostać otwarte w 2017 roku.  

 

Koneser już od dawna jest dla warszawiaków punktem rozpoznawczym i ikoną miasta.  Walory kompleksu zauważył także  jeden z największych graczy światowego rynku i ulokował na terenie obiektu swój kampus - inkubator przedsiębiorczości. Warszawski Google Campus, który zajmował będzie w zabytkowym budynku na terenie Konesera 1600 m kw., będzie trzecim na świecie, po Londynie i Tel Awiwie, centrum dla startupów Googla. Amerykańska firma planuje otworzyć go jeszcze w tym roku.   

 

Kulturalne Soho

 

Innym realizowanym na Pradze projektem przy ulicy Mińskiej w miejscu dawnej fabryki FZO jest Soho Factory. Inwestycja obejmuje rewitalizację kilku budynków fabrycznych, z których niektóre zostały już zmodernizowane na potrzeby firm, które umieściły w nich swoje siedziby. W nowych budynkach Soho oferuje mieszkania, a w fazie realizacji są budynki biurowe. Poza tym, obiekt jest wyjątkowo aktywny w sferze kultury. Podobnie jak Koneser, funkcjonuje od dawna w świadomości mieszkańców Warszawy. Postrzegany jest jako miejsce, gdzie prowadzane są liczne imprezy artystyczne, modowe i lifestylowe.

 

Najbardziej jednak spektakularnym projektem i wizytówką, nie tylko Warszawy, ale i kraju, jak podkreślają realizatorzy projektu, ma stać się Port Praski. Inwestycja powstanie na powierzchni 38 ha, pomiędzy ulicami Jagiellońską, Zamoyskiego, Okrzei i Wybrzeże Szczecińskie. W tej chwili w kilku budynkach dostępne są już mieszkania, ale przedsięwzięcie zakrojone jest na znacznie większą skalę. Inwestor chce stworzyć mini miasto nad wodą, gdzie poza budynkami przypominającymi kamienice, mają powstać kawiarnie, place, wyłożone drewnem bulwary z atrakcyjnymi usługami, otwarcia widokowe projektowanych ulic na nabrzeża portu i w stronę Wisły oraz pirs rzeczny z dostępem do funkcji towarzyszących nabrzeżu. Będzie marina dla kilkudziesięciu jachtów i łodzi oraz zwodzony most, a także przystań dla tramwaju wodnego.

 

Biurowe wieże przy Narodowym

 

Inwestor zapowiada, że w części biznesowej Portu Praskiego, w sąsiedztwie Stadionu Narodowego dominować będzie zabudowa wysokościowa, 100 –160 metrowe wieżowce o przeznaczeniu biurowo - hotelowo - usługowym. Poza biurami powstaną także galerie handlowe, hotel, szkoła i obiekty sportowe, a nawet szpital. Będzie amfiteatr oraz multimedialna galeria, plaża i boiska Na terenie Portu odbywać się mają imprezy targowe, wystawiennicze i rekreacyjne. Deweloper planuje też wybudowanie kolejki linowej nad Wisłą, połączonej z Centrum Nauki Kopernik.

 

Na realizację całego projektu będzie trzeba poczekać około 10 lat, ale po jego ukończeniu Praga będzie się miała czym pochwalić. Przed autorami metamorfozy Pragi jeszcze dużo pracy, a przed dzielnicą szansa na to, żeby stała się zintegrowanym ze Śródmieściem centrum kulturalnym i biznesowym Warszawy.

 

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
lip 07 2015 Ile zapłacimy za miejsce postojowe w garażu...
Komentarze: 0

 W jakiej cenie deweloperzy oferują miejsca postojowe w powstających osiedlach? Analitycy portalu  nieruchomości Dompress.pl przeprowadzili sondę wśród firm by sprawdzić, w których inwestycjach nabywcy mieszkań są zobligowani do ich zakupu.   

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

 

Ceny miejsc postojowych różnią się w zależności od miasta i charakterystyki projektu. W inwestycjach realizowanych przez LC Corp ceny miejsc postojowych wynoszą od 15 tys. zł do 40 tys. zł, a ich zakup nie jest obligatoryjny.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

 

W ofercie każdej z naszych inwestycji znajdują się miejsca garażowe.  W zależności od projektu koszt ich zakupu wynosi od 29 tys. do 45 tys. zł. Miejsca postojowe są na ogół przyporządkowane do zakupu lokalu, jednak nie zawsze ich nabycie jest konieczne. Wszystko zależy od uwarunkowań konkretnego budynku.

 

Karolina Guzik, koordynator sprzedaży Skanska Residential Development Poland

 

Na położonym na pograniczu Żoliborza i Bielan Osiedlu Mickiewicza klienci mogą nabyć miejsce garażowe w parkingu podziemnym nieobligatoryjnie w cenie 39 900 zł. Natomiast w Parku Ostrobramska na warszawskiej Pradze-Południe zakup ten jest obligatoryjny, a jego koszt to 24 900 zł. Parkingi, wyposażone w odpowiednią wentylację i czujniki, przystosowane są również do samochodów z instalacją LPG. W Parku Ostrobramska mieszkańcy mają także do dyspozycji ładowarkę do samochodów elektrycznych.

 

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

 

Garaże w naszych projektach kosztują średnio 25 tys. zł, a ich zakup do niektórych mieszkań nie jest konieczny.

 

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

 

Zakup miejsc garażowych w naszych inwestycjach jest obowiązkowy. Ceny miejsc garażowych kształtują się od 25 tys. zł za miejsce standardowe do 36 tys. zł za miejsce podwójne . Ceny są zależne od rodzaju i wielkości miejsca postojowego.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

W większości naszych inwestycji w podziemiach zaaranżowany jest garaż przynależny do nieruchomości. Średni koszt wykupu miejsca parkingowego wynosi 27 000 zł.  Zakup miejsca garażowego we wszystkich inwestycjach Wawel Service jest dobrowolny.

 

Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

 

Z zasady w naszych inwestycjach zakup miejsca parkingowego w podziemnym garażu jest obowiązkowy. Wyjątkiem jest nasza aktualna oferta w budynku ConceptHouse Mokotów, gdzie klient sam może podjąć decyzję, czy chce zdecydować się również na zakup miejsca garażowego. W tej inwestycji w ramach promocji - Ostateczna wyprzedaż - obniżyliśmy koszt miejsca postojowego do 26 tys. zł.

Miejsca postojowe w naszych inwestycjach zazwyczaj kosztują ok. 40 tys. zł, w zależności od projektu i kondygnacji garażu. Im niższy poziom, tym cena jest niższa.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Ceny miejsc garażowych rozpoczynają się w naszych inwestycjach od 10 tys. zł. W takiej cenie można je nabyć w Oazie Piątkowo w Poznaniu. W większości inwestycji  cena wynosi ok. 20 tys. zł. Miejsce garażowe zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pojazdów mieszkańców. Można je także potraktować jako inwestycję i przeznaczyć pod wynajem.

Katarzyna Żarska z firmy Marvipol

 

Miejsce parkingowe w garażu podziemnym w  naszych inwestycjach kosztuje od 24 900 do 39 000 zł.  Zakup miejsc postojowych nie jest z zasady obowiązkowy, są jednak wyjątki. W inwestycji Central Park Ursynów przy ul. Kłobuckiej w Warszawie na obszarze ponad 10 hektarów, w 24 budynkach powstanie ponad 2 500 mieszkań, a cały ruch kołowy po osiedlu będzie zlokalizowany w garażu podziemnym. W tym przypadku zakup miejsca parkingowego w garażu jest warunkiem koniecznym, aby zapewnić przyszłym mieszkańcom wygodne parkowanie. Cena nie jest jednak wysoka, wynosi 24 900 zł.

 

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

 

W zależności od inwestycji dysponujemy miejscami parkingowymi w garażu podziemnym, miejscami naziemnymi, które zlokalizowane są na parterze budynku , miejscami na platformach parkingowych oraz tzw. miejscami rodzinnymi, umożliwiających zaparkowanie dwóch samochodów. Rodzaje miejsc determinują ceny, które kształtują się w przedziale 20-30 tys. zł.

W organizowanych często promocjach w cenie jednego miejsca można otrzymać dwa lub też miejsce parkingowe może być wliczone w cenę mieszkania. Obecnie w cenie mieszkania w budynku przy ul. Strąkowej na warszawskim Bemowie klienci otrzymują jedno miejsce parkingowe, a dodatkowe mogą dokupić w cenie 5 tys. zł. Z założenia do każdego mieszkania należy zakupić miejsce parkingowe, ale istnieją od tej reguły wyjątki.

 

Wojciech Stisz z firmy Barc Warszawa

 

W warszawskiej Białołęce w osiedlu Tarasy Dionizosa zakup garażu jest obowiązkowy. Miejsce postojowe w garażu podziemnym kosztuje 24 300 zł. Do rodzinnego, podwójnego miejsca garażowego trzeba dopłacić dodatkowo 10 tys. zł. 

 

Anna Sitnik, dyrektor sprzedaży Dolcan

 

Zakup miejsca garażowego w zależności od inwestycji jest z reguły obligatoryjny. Oprócz miejsc podziemnych, oferujemy naszym klientom również miejsca postojowe naziemne. Ceny miejsc mieszczą się w przedziałach od 10 tys. do 29 tys. zł. Niektóre z projektów, w tym mieszkania bezczynszowe, mają przewidziane jedno, a czasem dwa miejsca postojowe w cenie lokalu.

 

Monika Kudełko z firmy Activ Investment

 

W zależności od lokalizacji inwestycji ceny miejsc parkingowych kształtują się na poziomie od 20 tys. do 25 tys. zł. We wrocławskiej inwestycji Skarbowców etap II miejsca postojowe są już wliczone w cenę mieszkania, która wynosi od 4750 zł /m kw. Zakup miejsc parkingowych w naszych projektach nie jest obligatoryjny.

 

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

 

Cena miejsca garażowego zależy od lokalizacji, co jest również związane z kosztami realizacji poszczególnych inwestycji, w tym m.in. budowy, czy zakupu działki. Najwięcej kosztują miejsca w projektach warszawskich. W 17 piętrowym budynku TRIO Apartamenty cena miejsca w garażu podziemnym wynosi 42 tys. zł, a w inwestycji Hubertus 34 tys. zł. Miejsce garażowe w gdańskim osiedlu Wolne Miasto kosztuje niespełna 20 tys. zł. W tej inwestycji oferujemy również miejsca naziemne w cenie 7 tys. zł. Szczególnie w Warszawie klienci chętnie kupują miejsca garażowe z uwagi na niedostateczną ilość miejsca do parkowania, które zapewnia miasto.

 

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

 

Realizowane przez Grupę Waryński kompleksy mieszkaniowe oferują rozbudowaną infrastrukturę osiedli, na którą składają się m.in. komfortowe miejsca parkingowe. W każdym z etapów naszych projektów zaplanowaliśmy miejsca parkingowe, zlokalizowane zarówno w garażach podziemnych, jak i wokół inwestycji. W żadnej z inwestycji zakup miejsca parkingowego nie jest obligatoryjny, jednak należy zaznaczyć, że cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem nabywców.

W przypadku Stacji Kazimierz pojedyncze miejsce parkingowe w garażu podziemnym to koszt ofertowy  w wysokości 29 tys. zł. W Mieście Wola cena kształtuje się na poziomie 30 tys. zł. Przygotowaliśmy również atrakcyjne pakiety rodzinne na dwa samochody, w których cena w rozbiciu na pojedyncze miejsce jest zdecydowanie niższa.

 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Home Invest

 

Zakup miejsca postojowego w przypadku inwestycji realizowanych przez Home Invest jest obowiązkowy. Nie stanowi to jednak bariery w procesie zakupu nieruchomości, bowiem zazwyczaj klienci są zainteresowani wykupieniem miejsca, czy w garażu podziemnym, czy zewnętrznego miejsca postojowego. Ceny miejsc postojowych różnią się w zależności od inwestycji. Obecnie oferujemy 50 proc. rabat na miejsca postojowe w warszawskiej  inwestycji Na Sokratesa na Bielanach i 10 tys. zł zniżki na miejsca garażowe w osiedlu Krasińskiego 58 na Żoliborzu.

 

Autor: Kamil Niedźwiedzki

 

Więcej informacji dompress.pl

dompress : :