Archiwum czerwiec 2015, strona 2


cze 12 2015 W Warszawie rośnie nowe zagłębie biurowe...
Komentarze: 0

 Najwięcej biur przybędzie w tym roku na warszawskiej Woli   

W Warszawie jest obecnie w budowie więcej biur, niż we wszystkich największych miastach regionalnych w kraju razem licząc. Kiedy realizowane obecnie stołeczne projekty zostaną oddane do użytku, zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej zwiększą się o 15 proc., oblicza firma CBRE.

Warszawski rynek biurowy rośnie w szybkim tempie. Na biura jest spory popyt. Jak zauważają obserwatorzy rynku, wielu najemców poszukuje biur o dużym metrażu, nawet liczących ponad 10 tys. mkw., o czym świadczy kilka tego typu transakcji zawartych w pierwszym kwartale tego roku. Stolica przyciąga firmy z sektorów, które notują obecnie duży wzrost. Poza tym, biur poszukują międzynarodowe przedsiębiorstwa, które dążą do konsolidacji, w związku z czym kontraktują w stołecznych biurowcach pokaźne powierzchnie.  

To dobry czas dla warszawskiego rynku biurowego, który stale zwiększa swój potencjał. Od początku roku do końca marca, jak podaje Polish Office Research Forum (PORF), deweloperzy oddali w Warszawie do użytkowania łącznie ponad 84 tys. mkw. powierzchni biurowej. W tym czasie najemców znalazło 170 tys. mkw. biur, o 30 więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, co świadczy o dużym zainteresowaniu wynajmem powierzchni. Większość stanowiły nowe umowy, prawie jedną trzecią objęły renegocjacje kontraktów, a 14 proc. były to umowy pre-let, czyli przednajmu powierzchni w budowie.   

Jak ocenia firma Savills, najwięcej biur czeka na najemców na Mokotowie, w centrum Warszawy i na Woli. Analitycy szacują, że do końca 2016 roku ma zostać ukończonych ponad 650 tys. mkw. nowej powierzchni biurowej, z czego najwięcej na Woli. W tej dzielnicy rośnie, konkurencyjne do mokotowskiego, zagłębie biurowe.

 

W okolicy ronda Dmowskiego powstaje jeden z największych obszarów biznesowych w mieście. Plan zagospodarowania tego obszaru przewiduje przyrost nawet miliona mkw. powierzchni biurowej w ciągu najbliższych kilku lat, podaje Nuvalu Polska. Silny wpływ na rozbudowę tego terenu ma trasa drugiej linii metra, która z centrum prowadzić ma przez Wolę na Bemowo.  

Bliska Wola nabiera biznesowego kolorytu. Na jej terenie powstaje biurowe zagłębie i powoli tworzy się imponujący sky line z powstającym m.in. na tym terenie, okazałym Warsaw Spire. Ten obszar swój rozwój zawdzięcza świetnemu skomunikowaniu z wszystkimi częściami miasta, także dzięki nowej linii kolei podziemnej oraz bardziej przyjaznej zabudowie niż ścisła struktura architektoniczna centrum. Tak dobrze rozbudowaną infrastrukturą komunikacyjną nie może pochwalić się na przykład Służewiec, który był dotąd niezachwianym, warszawskim liderem, jeśli chodzi o inwestycje biurowe.

Jak podkreśla Jacek Ochnik, prezes firmy Ochnik Development, która zmodernizowała kompleks biurowy Dzielna 60 usytuowany w wolskiej części Muranowa, najemcy biur znajdujących się w tej części miasta mogą cieszyć się bezpośrednim dostępem do pełnej, śródmiejskiej infrastruktury. - Biurowce powstają tu w atrakcyjnym otoczeniu żyjącego własnym rytmem miasta. Nie tworzą strefy o jednolitej strukturze biurowej, jak na Mokotowie - zauważa Jacek Ochnik. - Wolska strefa biznesu składa się z różnego rodzaju obiektów biurowych. Obok realizowanych nowych budynków, modernizuje się istniejącą tkankę, remontuje historyczne zabudowania i dawne kamienice, a przy tym powstaje zaplecze mieszkaniowe, place miejskie i otwierane są liczne placówki usługowe, w tym wiele restauracji i kawiarni. To sprawia, że to miejsce jest przyjazne do pracy i życia - podkreśla prezes Ochnik Development.  

- Bliska Wola, która właściwie zlewa się ze Śródmieściem, ma jeszcze jeden atut. Powierzchnia biurowa oferowana jest tu w konkurencyjnych cenach w porównaniu do stawek, jakie obowiązują w ścisłym centrum Warszawy. Oferta jest różnorodna, od standardowych modułów w dużych, nowopowstałych kompleksach biurowych, po niekonwencjonalną powierzchnię, jak na przykład biura loftowe w zrewitalizowanych budynkach pofabrycznych, jakie oferujemy przy Dzielnej 60 - zwraca uwagę Jacek Ochnik.  

W stołecznych, rozbudowujących się strefach biurowych powierzchni do wynajęcia nie brakuje. Mimo ok. 13 proc. niewynajętych biur, jak przyznają specjaliści, na warszawskim rynku trudno jest znaleźć gotową powierzchnię o dużym metrażu, usytuowaną na jednej kondygnacji, czy też w jednym budynku. Firma poszukująca powierzchni liczącej np. tysiąc metrów i większej nie będzie miała dużego wyboru, jeśli będzie jej zależało na biurze w formie jednego, gotowego modułu. Raczej będzie musiała poczekać na zakończenie budowy jakiegoś biurowca. Najlepiej jeśli odpowiednio wcześnie rozpocznie negocjacje w sprawie najmu, jeszcze na etapie planowania lub wczesnej realizacji projektu.     

Z drugiej strony, jak podkreślają analitycy rynkowi, firmy poszukujące w Warszawie biur znacznie częściej wybierają budynki oddane do użytku. Tylko jedna piąta budowanej powierzchni jest zabezpieczona umowami najmu, podaje CBRE.     

 

 

Więcej wiadomości   Dzielna60.pl                               

dompress : :
cze 10 2015 Czy ceny warszawskich mieszkań deweloperskich...
Komentarze: 0

 Na warszawskim rynku podaż goni popyt, a ceny są na razie w miarę stabilne

Średnia cena metra nowego mieszkania w Warszawie w ciągu ostatnich trzech miesięcy poszła w górę o 2 proc. Z upływem czasu stawki ofertowe wolno rosną. Obecnie warszawskie mieszkania deweloperskie kosztują średnio 8,1 tys. zł za mkw., podają analitycy Emmerson. Lekki wzrost cen potwierdzają także inni obserwatorzy rynku.     

Przyczyny zwyżki stawek ofertowych upatrują we wprowadzeniu do sprzedaży w minionych miesiącach większej ilości inwestycji oferujących droższe mieszkania o podwyższonym standardzie. Przy utrzymującym się od dawna dużym popycie na nowe mieszkania, ceny i tak są dość stabilne. Nie rosną w szybszym tempie, bo deweloperzy rozpoczynają mnóstwo nowych projektów, co powoduje, że sami dla siebie są dużą konkurencją.

Najwięcej buduje się na Woli i Mokotowie

W kwietniu, jak oblicza redNet Property Group, firmy oferowały w Warszawie 18,9 tys. mieszkań. Najszybciej rozbudowującą się dzielnicą w mieście jest Wola, gdzie do kupienia było ponad 2,9 tys. mieszkań i Mokotów, oferujący 2,5 tys. nowych lokali. Coraz więcej buduje się też na Pradze-Południe, na terenie której, podobnie jak na Woli, planowane są kolejne stacje drugiej linii metra.  

Choć deweloperzy wprowadzają na rynek różnego typu projekty, najwięcej mieszkań powstaje w inwestycjach budowanych w segmencie popularnym. Największą liczbę odbiorców mają bowiem wśród klientów poszukujących najbardziej przystępnych cenowo ofert. W tej grupie są też osoby zainteresowane lokalami, przy zakupie których mogą skorzystać z dopłat do kredytu w programie Mieszkanie dla młodych.   

Wszystko w cenie w MdMie

Mieszkania kwalifikujące się do dopłat są specjalnością warszawskiej Białołęki. W tej dzielnicy oferowanych jest większość lokali, jakie można kupić w Warszawie w programie dopłat. Zdarza się, że w przypadku niektórych ofert, także wykończenie i miejsce postojowe można objąć kredytem udzielanym na preferencyjnych warunkach. - W drugim etapie osiedla  Tarasy Dionizosa przy ul. Winorośli oferujemy klientom "wszystko w cenie w MdMie".  Oznacza to, że mogą kupić wykończone mieszkanie wraz z miejscem parkingowym i wszystko sfinansować kredytem z dopłatą w programie MdM. Oferta dotyczy wybranych lokali. Nie mniej, wszystkie mieszkania, które mamy w sprzedaży w tym osiedlu kwalifikują sie do dopłat, a ceny zaczynają się od 200 tys. zł. - wyjaśnia Wojciech Stisz z Barc Warszawa SA. 

Warszawskie mieszkania kupowane są głównie na kredyt, bo tylko pewna część inwestorów może pozwolić sobie na wyłożenie na nie gotówki. Nabywcy są jednak obecnie bardziej ostrożni niż kilka lat temu w okresie boomu i z dużą rozwagą zaciągają zobowiązania. Także i same banki nie są takie chętne pożyczać wszystkim. Mimo to o hossie sprzedażowej na rynku nowych mieszkań można dziś już spokojnie mówić.  

Mieszkania idą na pniu

Duże zainteresowanie mieszkaniami deweloperzy notują już od prawie dwóch lat, a miniony rok był rekordowy, jeśli chodzi o sprzedaż. W Warszawie rynek pierwotny zdecydowanie wygrywa pod tym względem z wtórnym. Nowe mieszkania są funkcjonalnie projektowane, metrażowo dostosowane do możliwości kupujących i tańsze od używanych. Wyjątek stanowią tylko lokale w PRL-owskich budynkach z wielkiej płyty, usytuowane w mniej popularnych dzielnicach, które są najtańszą opcją zakupową w mieście.      

Mieszkania deweloperskie wciąż dobrze sprzedają się nawet na etapie tzw. dziury w ziemi. Najatrakcyjniejsze propozycje nadal rezerwować trzeba od razu po wejściu projektu do sprzedaży, często jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Jeśli osiedle budowane jest etapami, mieszkania można zobaczyć w gotowych budynkach.

 

Autor: Barc Warszawa SA.

dompress : :
cze 08 2015 Jaki dostaniemy upust od dewelopera
Komentarze: 0

Czy przy zakupie mieszkania dostaniemy od dewelopera rabat? Jak duża może być różnica między ceną transakcyjną, a ofertową w konkretnych osiedlach? Analitycy portalu nieruchomości Dompress.pl zaczerpnęli informacje na temat upustów u źródła.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Jedną z naszych zasad jest bardzo staranne podejście do planowania cen na etapie wprowadzania inwestycji do sprzedaży. Staramy się by zaproponowane stawki odpowiadały możliwościom nabywczym klientów w danym rejonie miasta, jednocześnie oferując produkt na najwyższym poziomie w danym segmencie i półce cenowej mieszkań. Zachowujemy przy tym dość restrykcyjną politykę sprzedażową. Ceny transakcyjne niewiele różnią się od ofertowych. Zdarza się jednak, że w poszczególnych inwestycjach przygotowujemy ograniczoną czasowo ofertę specjalną na pewną pulę lokali. Zawsze rozmawiamy z naszymi klientami i w uzasadnionych przypadkach negocjujemy również upust, ale z zasady obniżki cenowe nie są w naszych inwestycjach standardowym i często stosowanym narzędziem sprzedaży. Skupiamy się raczej na przemyślanej i stabilnej polityce cenowej.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Rabat zależy od projektu, jego skali i przyjętej polityki sprzedaży. Nie zamykamy się na negocjacje cenowe z klientem, są one normalną praktyką w naszej branży. Należy jednak zaznaczyć, że finalna cena mieszkania uzależniona jest od kilku czynników, a mianowicie: typu mieszkania, jego układu, piętra, na którym się znajduje, stopnia zaawansowania prac budowlanych, harmonogramu wpłat oraz od tego czy klient kupuje też miejsce postojowe i komórkę lokatorską.

Obecnie trudno jednak mówić o dużych rabatach. Ceny na rynku nie zmieniają się od ponad dwóch lat, podczas gdy w ostatnich miesiącach wyraźnie wzrosły ceny gruntów i koszty budowy. Wejście zapowiadanej nowelizacji ustawy deweloperskiej, która zakłada wprowadzenie zamkniętych rachunków powierniczych, także dodatkowo podniosłoby koszty inwestycji. Dzięki wprowadzanym cyklicznie promocjom istnieje możliwość zakupu wybranych mieszkań po obniżonej cenie, czy też w harmonogramie 20/80.

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

Deweloperzy często kalkulują w swych projektach pewien margines do negocjacji. W naszych inwestycjach klienci w drodze indywidualnych rozmów mogą liczyć na niewielki upust, choć nie dotyczy to każdego mieszkania. W takich projektach, które sprzedają nam się najlepiej, jak np. Stacja Kazimierz na warszawskiej Woli, możliwość uzyskania upustów jest znacznie mniejsza.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Upusty stosujemy tylko przy akcjach promocyjnych, jak np. prowadzonej obecnie promocji -Wakacje Kredytowe. Osoby, które zdecydują się na zakup mieszkania w energooszczędnej inwestycji Halszki 28A w Krakowie do 25. czerwca mogą skorzystać z obniżki ceny zakupionego mieszkania o wysokość rat odsetkowych, liczonych od chwili podpisania umowy deweloperskiej do momentu odbioru lokalu. W tym czasie raty odsetkowe będą wynosić 0 proc. Promocja obejmuje mieszkania finansowane kredytem mieszkaniowym, zakupione w ramach programu Mieszkanie dla młodych oraz lokale, w przypadku których nabywcy otrzymali dofinansowanie 11.000 zł z NFOŚiGW. Inwestycja Halszki 28A zostanie oddana do użytku w I kwartale 2016 roku.

Michał Witkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

Upust można otrzymać przy zakupie kilku lokali jednocześnie. Wartość obniżki może sięgać wtedy nawet kilku procent. Zniżki możemy udzielić również w drodze indywidualnych negocjacji. Ta opcja jest dostępna przede wszystkim dla nabywców, którzy zaoferują atrakcyjny harmonogram płatności.  

Dla klientów najciekawsze są jednak obniżki oferowane w ramach okresowych promocji, które dostępne są często po wprowadzeniu oferty na rynek lub przy sprzedaży ostatnich mieszkań. Tego typu oferta specjalna, pod nazwą „Ostateczna wyprzedaż”, obowiązuje aktualnie w naszym budynku ConceptHouse Mokotów. Obniżyliśmy ceny lokali o ok. 5 proc., a koszt miejsca postojowego zmniejszyliśmy do 26 tys. zł. Dodatkowo oferujemy klientom możliwość indywidualnych negocjacji.

Karolina Guzik, koordynator sprzedaży Skanska Residential Development Poland

W II etapie, znajdującego się na warszawskiej Pradze-Południe, osiedla Park Ostrobramska zostały już ostatnie mieszkania, na które można uzyskać nawet 10 proc. upustu.  Największe lokale można kupić teraz nawet 100 tys. zł taniej. Mało jest równie atrakcyjnych ofert na rynku w tak dobrej lokalizacji, blisko centrum Warszawy i z bogatą siatką połączeń komunikacji miejskiej. Dzięki sąsiedztwu z centrum handlowym mieszkańcy osiedla mają dostęp do licznych sklepów, restauracji i kawiarni. Mogą też korzystać z infrastruktury sportowej, m.in. 2 siłowni, kręgielni czy basenu. W otoczeniu Parku Ostrobramska jest też 5 szkół i 12 przedszkoli oraz publiczne i prywatne przychodnie medyczne.

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

Po wprowadzeniu nowej inwestycji na rynek zawsze oferujemy promocyjne ceny. Zakup mieszkania w tym czasie jest dla klientów bardzo korzystny cenowo. Wraz z postępem budowy ceny mieszkań wzrastają. Ceny ofertowe w naszych inwestycjach nie podlegają negocjacjom.

Alicja Dolińska, dyrektor działu marketingu i reklamy Dolcan

Rabat, który klient może uzyskać dla lokalu nie objętego wcześniej promocją, mieści się w przedziale 5-7 proc. ceny mieszkania. Naszym klientom oferujemy ponadto szereg innych profitów, jak dodatkowe miejsce postojowe, pomieszczenie gospodarcze, opłacony roczny czynsz, czy wykończenie mieszkania w cenie.

Katarzyna Żarska z firmy Marvipol

Zarówno w gotowych, warszawskich  inwestycjach Arteco na Żoliborzu, Bielany Residence, Apartamenty Mokotów Park i Osiedlu Zielona Italia we Włochach, jak też realizowanym osiedlu Central Park Ursynów do końca czerwca będzie można kupić mieszkanie z 15 proc. rabatem.  W inwestycji CPU w okresie przedsprzedaży mieszkań z pierwszej fazy realizacji projektu ceny katalogowe różniły się od transakcyjnych od 10 do 15 proc.  

Monika Kudełko z firmy Activ Investment

W przeciwieństwie do wielu deweloperów sztucznie zawyżających ceny mieszkań by móc je później poddawać negocjacjom, oferujemy ceny niezawyżone, dlatego też  przeważnie nie podlegają negocjacjom.  W przypadku nowych inwestycji, gdzie prowadzona jest przedsprzedaż, jak w inwestycji przy ul. Banacha w Krakowie i przy ul. Skarbowców we Wrocławiu, posiadamy możliwość przyznania upustu, którego wysokość zależy od wielkości i atrakcyjności mieszkania. Taka oferta dotyczy jedynie klientów, którzy zdecydują się kupić mieszkanie przed rozpoczęciem budowy inwestycji.

Wojciech Stisz, Barc Warszawa

W ciągu ponad 20 letniej działalności firmy zawsze byliśmy otwarci na indywidualne negocjacje z klientami. W naszych projektach regularnie wprowadzamy też promocje. Obecnie w osiedlu Tarasy Dionizosa w Warszawie mamy specjalną ofertę "Wszystko w cenie w MdMie". Przy zakupie wszystkich mieszkań w tym projekcie można skorzystać z rządowych dopłat, ale wybrane lokale można kupić z wykończeniem oraz miejscem parkingowym i w całości sfinansować je kredytem w programie Mieszkanie dla Młodych.  

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

W tej chwili udzielanie rabatów stało się normą, liczy się z tym każdy rozsądny deweloper. Wysokość rabatu zależy od indywidualnego przypadku. Są lokale, które z powodzeniem sprzedają się po udzieleniu minimalnego rabatu. Mamy wielu stałych klientów, którzy kupują kolejne mieszkanie w tej samej, czy innej naszej inwestycji. Zdarzają się też zakupy „rodzinne”, gdzie kilka osób spokrewnionych czy zaprzyjaźnionych, kupuje kilka mieszkań, chcąc mieszkać blisko siebie. Tacy klienci mogą liczyć na większe upusty. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, jesteśmy otwarci na negocjacje.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Grupy Waryński

Wzrastająca konkurencja na rynku nieruchomości wymaga od deweloperów stosowania odpowiednich zachęt dla klientów. Jednym z najbardziej powszechnych mechanizmów jest oferowanie stosownych upustów względem wyjściowych cen ofertowych. Na tego typu rozwiązanie klienci mogą liczyć także w przypadku naszych inwestycji Miasto Wola i Stacja Kazimierz. Ostateczna wartość upustu jest uzależniona od wielu czynników, w tym m.in.: metrażu, kondygnacji, rozkładu mieszkania, czy usytuowania w projekcie. W naszych inwestycjach stosujemy upusty w wysokości do 2 proc.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

W głównej mierze upust zależy od momentu zakupu mieszkania. Kiedy inwestycja jest wprowadzana do sprzedaży klienci mają większe szanse, żeby skorzystać z niższej ceny i większy wybór lokali. Ponadto, na wysokość ceny transakcyjnej mogą mieć wpływ różnego rodzaju oferty specjalne i rabaty, które stosujemy. Obecnie oferujemy atrakcyjne rabaty na miejsca postojowe w warszawskich inwestycjach Na Sokratesa i Krasińskiego 58, w inwestycji Wola Prestige oferujemy komórkę lokatorską gratis.

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

Na polskim rynku obrotu nieruchomościami przyjął się zwyczaj negocjacji. Część firm deweloperskich celowo zawyża o kilka procent cenę ofertową, tak aby klient miał satysfakcję, że na skutek jego działań negocjacyjnych, kupił mieszkanie znacznie taniej. Z drugiej strony niektórzy, potencjalni klienci, podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, jeszcze przed obejrzeniem mieszkania, zadają pytanie o upust - robią coś w rodzaju rankingu pt. Kto najbardziej zejdzie z ceny.  Nie stosujemy praktyk celowego zawyżania ceny i nasze ceny transakcyjne nie różnią się specjalnie od cen ofertowych, które są widoczne na stronie internetowej. Udostępniamy wszystkie informacje na temat mieszkań, nie stosujemy marketingowych sztuczek.

 

 

Autor: Kamil Niedźwiedzki

dompress : :
cze 01 2015 Nie wszystkie firmy wybiorą szklaną wieżę...
Komentarze: 0

 Firmy, których praca opiera się na kreatywnej współpracy zespołu wolą pracować w kameralnych biurowcach, niż parkach biurowych    

 

Podstawowymi kryteriami wyboru biura jest lokalizacja i jakość powierzchni. Oferta musi oczywiście również mieścić się w ramach założonego budżetu, ale dla niektórych firm niezwykle ważny jest też rodzaj budynku, w którym ulokują swoją siedzibę. Wybór pomiędzy dużym obiektem biurowym, a kameralnym biurowcem wiąże się z profilem działalności firmy.   

Firmy, którym zależy na poczuciu niezależności, które planują urządzić biuro w oryginalny sposób poszukują raczej powierzchni w mniejszych budynkach. Wnętrza kameralnych biurowców bardziej nadają się do niekonwencjonalnej aranżacji, niż standardowe moduły oferowane w dużych obiektach.

Centralnie położone, niewielkie budynki wybierają zwykle spółki działające w marketingu, reklamie, mediach, czy wykonujące kreatywną pracę dla biznesu, jak np. pracownie architektoniczne. Są to firmy, w których pracują ludzie zdecydowanie bardziej nastawieni na współpracę niż rywalizację. Takie firmy stawiają na kameralne budynki, które oferują ciekawe rozwiązania architektoniczne i przyjazne otoczenie. Z reguły omijają duże, typowe parki biurowe, w których pryncypialna jest anonimowość i procedury.    

Ład korporacyjny kompatybilny z parkiem biurowym 

W mniej zestandaryzowanym wnętrzu łatwiej jest zaaranżować przestrzeń, która będzie wspierać kreatywną pracę zespołu. W biurowcu z elektroniczną kontrolą dostępu, oferującym klasyczne moduły trudniej jest stworzyć atmosferę sprzyjającą wzajemnej komunikacji i wymianie myśli. Mniejsze budynki zapewniają do tego lepsze warunki i często bardziej atrakcyjne środowisko pracy niż duże.

Do szklanych kompleksów biurowych, które wyrastają na ulicach dużych miast, wprowadzają się z kolei firmy funkcjonujące w strukturach korporacyjnych, centra obsługi biznesu, czy wielodziałowe przedsiębiorstwa, działające na rynkach międzynarodowych.

Wciąż niszową aktywnością deweloperów jest rewitalizacja kamienic, czy obiektów industrialnych i przystosowywanie ich do funkcji biurowych. A to właśnie takie budynki mogą zaoferować niekonwencjonalne wnętrza, w których najczęściej aranżowane są najbardziej niepowtarzalne biura.   

 

Nietypowa przestrzeń sprzyja kreowaniu nowoczesnego środowiska pracy

Jacek Ochnik, prezes zarządu Ochnik Development, przyznaje że najemcy poszukują elastycznej powierzchni biurowej, która sprzyja kreowaniu środowiska pracy w nowoczesnym wydaniu. - W warszawskim kompleksie Dzielna 60 w zmodernizowanych budynkach fabrycznych oferujemy biura loftowe w formie gabinetowej, open space lub mieszanej w zależności od zgłaszanych przez firmy potrzeb. Industrialna przestrzeń z widocznymi elementami dawnych konstrukcji nośnych budynków otwiera większe możliwość aranżacyjne niż standardowa powierzchnia i pozwala na szybkie dokonywanie ewentualnych zmian. To ekskluzywna oferta rynkowa, która kusi najemców. - mówi Jacek Ochnik.         

Prezes Ochnik Development zauważa, że firmy mają teraz znacznie większe oczekiwania niż wcześniej, kiedy wystarczył parking, winda i kantyna. - Najemcy poszukają wygodnych adresów. Biurowiec to dziś nie tylko miejsce pracy, ale także miejsce spotkań i miejsce, gdzie można odpocząć.

Nowoczesne obiekty budują swoją wartość dodaną poprzez tworzenie dodatkowych funkcjonalności. Należą do nich miejsca do odpoczynku i uprawiania sportu, usługi gastronomiczne, gabinety kosmetyczne i medyczne, punkty handlowe i usługowe, a nawet przedszkola. Dzięki temu budynek wyróżnia się na tle innych, co ma znaczenie w warunkach dużej konkurencji rynkowej. Takie działania to często składowa nakreślonej strategii marketingowej - dodaje Jacek Ochnik.              

 

Więcej wiadomości   Dzielna60.pl                               

dompress : :