Najnowsze wpisy, strona 79


maj 14 2020 Jakie usprawnienia w komunikacji z klientami...
Komentarze: 0

Jakie formy komunikacji wprowadzili deweloperzy mieszkaniowi? W jaki sposób firmy rozszerzyły swoją aktywność w sieci? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Obostrzenia wprowadzone w związku z sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa zmieniły kierunek naszych działań i sposób komunikacji z klientami. Obecnie obsługa klienta odbywa się głównie online. Wprowadziliśmy możliwość wideorozmów z doradcą oraz zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych. Dodatkowo klient może porozmawiać z doradcą poprzez czat dostępny na stronie internetowej. Planujemy wprowadzenie kolejnych zmian, które ułatwią komunikację. Należy jednak podkreślić, że zakup mieszkania to jedna z poważniejszych decyzji w życiu, a wprowadzone usprawnienia mogą w niektórych sytuacjach nie zastąpić wizyty w biurze sprzedaży. Nasze biura są otwarte dla klientów, przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Mając na celu troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników wprowadziliśmy zmiany związane z obsługą osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Nasi pracownicy oczywiście nadal są do dyspozycji w standardowych godzinach, jednak zachęcamy klientów do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nabywców wprowadziliśmy także szereg ułatwień m.in. spotkania z doradcą w formie wideorozmowy. Dynamiczny rozwój sytuacji może jeszcze silniej wpływać na zachowania i oczekiwania klientów oraz przyczynić się do dalszej digitalizacji procesu sprzedaży.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Tryb pracy w naszym przypadku nie uległ zasadniczej zmianie. Jesteśmy dostępni dla klientów w każdej formie: drogą mailową, telefoniczną, czy przez aplikacje wizualne oraz w biurach sprzedaży, gdzie obowiązują środki ostrożności. Naturalnie, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, zachęcamy do spotkań i rozmów online poprzez videokonferencje za pośrednictwem aplikacji Skype i interaktywnych spotkań na budowie. Handlowcy dysponują filmami z przykładowych lokali w standardzie deweloperskim. Na życzenie klienta, zaopatrzeni w kamerę, pokazują wnętrze budynku i plac budowy „na żywo”. Podczas prezentacji klienci mogą prowadzić rozmowę, zadawać pytania, poznawać najlepsze okazje z dziesiątek atrakcyjnych lokali w naszych inwestycjach: Bliska Wola Tower na warszawskiej Woli, Jerozolimskie Invest w Warszawie, gdzie mamy wykończone i wyposażone, gotowe do zamieszkania apartamenty, Willa Wiślana na Tarchominie, Stacja Centrum w Pruszkowie, Osiedle Tysiąclecia w Katowicach oraz Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto jesteśmy aktywni w sieci, a uzupełnieniem jest komunikacja poprzez sms, mailing i za pośrednictwem strony internetowej.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Dbając bezpieczeństwo klientów i pracowników na początku marca podjęliśmy decyzję o zamknięciu biur sprzedaży. Cały czas pozostajemy jednak aktywni. Nasi doradcy pracują zdalnie, a komunikacja z klientami odbywa się drogą mailową i telefoniczną. Możliwa jest także przez komunikatory internetowe. Rezerwacji mieszkań również można dokonać on-line.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Przede wszystkim bardzo mocno postawiliśmy na spotkania online, zarówno w procesach administracyjnych, jak i kontaktach z nabywcami. Pracujemy z naszymi klientami poprzez wirtualne biura sprzedaży, jednak w kluczowych kwestiach jesteśmy otwarci także na spotkania indywidulne. Od 4 maja w związku z dużym zapotrzebowaniem nabywców otworzyliśmy nasze biura sprzedaży także w wersji klasycznej z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i niezbędnych środków ochrony.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Wbrew pozorom nie zmieniło się u nas tak wiele. Wcześniej stawialiśmy bardziej na spotkania bezpośrednie, ale i nie stroniliśmy od videokonferencji. Teraz po prostu robimy to częściej. Niezmiennie odbieramy telefony, po zapytaniach mailowych oddzwaniamy i zapraszamy na spotkania. Wcześniej zapraszaliśmy w pierwszej kolejności do biura sprzedaży, a teraz proponujemy spotkanie za pośrednictwem platform wideokonferencji: Google Hangouts, Skype i Zoom. Praktycznie wszystko, poza podpisaniem umów wymagających poświadczenia notarialnego, możemy wykonywać z użyciem komunikacji na odległość, w tym podpisywanie umów cywilnych, dzięki wdrożeniu platformy Autenti.

Od wprowadzenia blokady mamy jednak świadomość, że zupełnie inne doświadczenia są związane z prowadzeniem rozmów bezpośrednio, więc nie zrezygnowaliśmy z możliwości osobistego spotkania w biurze sprzedaży. Wprowadziliśmy wszystkie zalecane środki ostrożności. Dodaliśmy własne zasady bezpieczeństwa, ograniczyliśmy liczbę pracowników obecnych w biurze do maksymalnie trzech osób. Dysponujemy dużą salą konferencyjną, która pozwala zachować zalecany ponad dwumetrowy odstęp między ludźmi, więc można bez obaw przeprowadzić spotkanie. Znajduje się tam również urządzenie prezentujące cyfrową makietę, co również daje dodatkowe możliwości, z których klienci faktycznie korzystają.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Bardzo modnym słowem stało się ostatnio słowo „zdalny” jednak zdalna obsługa czy pewne etapy sprzedaży były realizowane zdalnie już od dawna. W obecnych czasach, nawet przed epidemią wielu klientów miało ograniczone możliwości czasowe, więc te sprawy, które mogliśmy realizowaliśmy z pomocą maila czy telefonu. Sprzedaż w naszej branży jest bardzo specyficzna i pewnych czynności nie da się wykonać bez osobistego spotkania. Wymagają tego umowa u notariusza czy odbiór lokalu.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Nasze biura sprzedaży pracują normalnie w standardowych godzinach, przy zachowaniu wszystkich niezbędnych środków ostrożności i bezpieczeństwa. Zapraszamy klientów na spotkania po wcześniejszym umówieniu się z doradcą na konkretną godzinę. Dodatkowo wprowadziliśmy możliwość spotkania on-line dla osób, które wolą pozostać w domu. Wtedy nasz doradca zdalnie łączy się z klientem w celu przeprowadzenia wideo-prezentacji. Poza tym klienci mają możliwość telefonicznego kontaktu z nami oraz poprzez e-mail lub chat na stronie internetowej.

Karolina Guzik, menadżer ds. sprzedaży w spółce mieszkaniowej Skanska

Większa część aktywności przeniosła się obecnie do sieci. W związku z akcją #zostańwdomu nasi klienci więcej czasu niż dotychczas spędzają online, odwiedzając nasze projekty wirtualnie. Naszym zadaniem jest to ułatwić, dlatego dodaliśmy na naszą stronę internetową funkcjonalności takie, jak wirtualne spacery po mieszkaniach, filmy prezentujące trwające budowy i ich okolicę. Aktualnie spacer 360 można odbyć po wybranych lokalach na osiedlach Park Skandynawia, Holm House i Jaśminowy Mokotów. Dodatkowo, ze względu na to, że nasi handlowcy również chwilowo pracują zdalnie, wprowadziliśmy możliwości dla wirtualnych prezentacji oferty, za pomocą dostępnych aplikacji. Chcielibyśmy jednak podkreślić, że nie jest to dla nas zupełna nowość, ponieważ jako nowoczesna spółka już od dawna wykorzystujemy narzędzia umożliwiające telepracę. Rozszerzyliśmy jednak takie możliwości również do kontaktów z klientami podczas sprzedaży mieszkań, zdalnym podpisywaniu umów czy w procesie odbiorów lokali. Klientom taka forma komunikacji nie jest obca, od dawna bowiem wybór mieszkania wstępnie odbywa się w sieci.

W celu zachowania najwyższego standardu bezpieczeństwa, wprowadziliśmy również możliwość podpisywania umów rezerwacyjnych przez internet, za pośrednictwem platformy udostępnianej przez podmiot zewnętrzny. Zapewne część już wprowadzonych rozwiązań online pozostanie z nami na dłużej, jest to bowiem ułatwienie w procesie zakupu mieszkania.

Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich i dla wszystkich nowa. Nasza firma wykorzystuje wszelkie dostępne i dogodne dla klientów metody komunikacji. Zaktywizowaliśmy obszary online, mi.in wirtualny spacer po mieszkaniach i wideokonferencje, co pozwala na przedstawienie oferty w bezpieczny sposób bez wychodzenia z domu. Skupiliśmy się na przejrzystej komunikacji wpływu pandemii na naszą działalność. Przede wszystkim  podjęliśmy natychmiastowe działania, które  umożliwiły normalne prowadzenie  działalności  firmy, a nie ograniczanie.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Nasze biura sprzedaży pozostają cały czas otwarte. Pracujemy przy zachowaniu pełnych środków ostrożności, zgodnie z zaleceniami GIS. W trosce o bezpieczeństwo uruchomiliśmy nowy kanał komunikacji w postaci spotkań online za pośrednictwem aplikacji Skype. Zauważyliśmy jednak, że klienci wolą tradycyjne spotkania z naszymi doradcami. Część osób zainteresowanych zakupem lokalu chce zobaczyć inwestycję, jej otoczenie, mieszkanie pokazowe i spotkać się w biurze sprzedaży. Niektórzy klienci odłożyli decyzję o zakupie na pewien czas w oczekiwaniu na ustabilizowanie się sytuacji związanej z epidemią.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

W związku z obecnym trybem pracy umożliwiliśmy zakup mieszkania online oraz umówienie wirtualnego spotkania z doradcą w formie wideokonferencji. Nasi pracownicy niezmiennie pozostają do dyspozycji klientów, a na wszelkie zapytania odpowiadają także telefonicznie i mailowo. Staramy się na bieżąco informować klientów o działaniach związanych z konkretnymi projektami oraz o aktualnej ofercie. Zachęciliśmy nabywców do pozostania w domu, ale wprowadziliśmy nowe opcje kontaktu, utrzymaliśmy płynność obsługi i sprzedaży. Nieustannie monitorujemy sytuację oraz zalecenia instytucji państwowych. Jeżeli będzie to konieczne, wprowadzimy dodatkowe rozwiązania i udogodnienia.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Dostosowaliśmy się do preferowanej i zalecanej przez wszystkich komunikacji zdalnej. W zakresie indywidualnych spotkań wprowadziliśmy np. możliwość umówienia wideorozmowy. Wszelkich informacji udzielamy także poprzez kontakt telefoniczny i mailowy.  Dodatkowo, w biurze sprzedaży utrzymujemy dyżury handlowców przy zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa. Spotkania z klientami organizujemy także na budowach, gdzie nie ma problemu w utrzymaniu odpowiedniego dystansu. Większość materiałów dotyczących naszych inwestycji dostępnych jest na naszej stronie internetowej. Zintensyfikowaliśmy również reklamę online.  

 

 

Autor: Dompress

dompress : :
maj 11 2020 W Polsce przybywa najwięcej hoteli czterogwiazdkowych...
Komentarze: 0

Zainteresowanie inwestorów sektorem hotelowym w Polsce jest wciąż duże, choć plany związane z wprowadzaniem nowych projektów zostaną teraz dokładnie zweryfikowane

Z najnowszego raportu firmy doradczej Walter Herz wynika, że od 2012 roku liczba skategoryzowanych obiektów hotelowych w Polsce wzrosła o ponad  30 proc. W lipcu minionego roku w kraju było 2635 hoteli. Dominowały wśród nich obiekty z trzema gwiazdkami, które stanowiły prawie połowę placówek. Hotele czterogwiazdkowe, których w połowie ubiegłego roku mieliśmy w kraju 418, to kategoria, która w ostatnich latach odnotowała największy wzrost i w największym stopniu wzbogaciła ofertę rynkową. Od 2012 roku ich ilość wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Obiektów w najwyższej kategorii 5 gwiazdek mamy natomiast w kraju wciąż niezbyt dużo, bo tylko 76.

- Struktura zaplecza hotelowego w Polsce potwierdza, że nasz rynek opiera się wciąż na obiektach ekonomicznych, a na rozwój sektora decydujący wpływ ma siła nabywcza polskiego społeczeństwa – przyznaje Andrzej Szymczyk, Associate Director, Investment &Hospitality w Walter Herz.  

W czołówce Warszawa, Kraków i Gdańsk

Z danych zawartych w opracowaniu Waler Herz wynika, że tradycyjnie najsilniejszymi inwestycyjnie lokalizacjami były główne ośrodki miejskie, wśród których wiodącymi rynkami jest Warszawa, Kraków i Gdańsk.

- Niemniej jednak swoją ofertę rozbudowują także główne miejscowości turystyczne. W widocznym stopniu miały w tym swój udział m.in. inwestycje typu condo z rozproszoną strukturą właścicielską, które w ostatnich latach stały się bardzo popularnym produktem inwestycyjnym na rynku. Związany z ich realizacją model pozyskiwania finansowania pozwolił na stworzenie pewnej liczby obiektów, które prawdopodobnie nie powstałyby przy udziale tradycyjnego finansowania ze względu na ograniczenia związane z lokalizacją czy biznes planem. Wysokie ryzyko związane z inwestowaniem w tego rodzaju projekty, na co we wrześniu zeszłego roku zwracała uwagę Komisja Nadzoru Finansowego, zaowocowało wstrzymaniem przez banki pozytywnych decyzji kredytowych dla wielu zaplanowanych już inwestycji. Mimo, że dla niektórych z nich zostały wydane pozwolenia na budowę i podpisane umowy franczyzowe z sieciami hotelowymi. Ta zmiana z pewnością przyniesie spadek liczby powstających obiektów condo w najbliższych latach – informuje Andrzej Szymczyk.

Inwestorzy zrewidują plany

Ponadto, zdaniem eksperta, wprowadzony w marcu br. stan epidemii, w połączeniu z nasyceniem niektórych lokalnych rynków hotelowych, zaowocuje spadkiem liczby aktywnych obiektów hotelowych w kraju. - Weryfikacja rynku związana z nowymi warunkami funkcjonowania hoteli będzie trudnym sprawdzianem szczególnie dla obiektów z historycznie słabą rentownością, które już wcześniej miały trudności z zapewnieniem odpowiedniej płynności finansowej. Możemy spodziewać się także, że wielu inwestorów zrewiduje swoje plany i zdecyduje się na przesunięcie terminów realizacji nowych projektów lub całkowicie odejdzie od inwestycji – dodaje Andrzej Szymczyk.

W drugiej połowie 2019 roku mieliśmy w kraju prawie 177 tys. pokoi w hotelach i innych obiektach hotelowych. W porównaniu ze stanem sprzed roku zasoby noclegowe wzrosły o 6285 pokoi. Większość krajowego zaplecza zapewniały hotele skategoryzowane, w których było ponad 141 tys. pokoi, z czego ponad 5300 pokoi przybyło od poprzedniego roku. Obłożenie obiektów hotelowych w ostatnich latach rosło. Jak szacują analitycy Walter Herz, średni stopień wykorzystania pokoi hotelowych w 2019 roku w Polsce wyniósł 50,8 proc.

Należy zwrócić przy tym uwagę, że od 2017 roku mogliśmy obserwować nieproporcjonalnie szybszą rozbudowę bazy noclegowej w naszym kraju (wzrost o 9 proc.) w porównaniu ze stopniem jej wykorzystania (wzrost o 2 proc.). Liczba turystów korzystających z obiektów noclegowych w Polsce wzrosła natomiast w ciągu roku o ponad 5 proc. do 35,7 mln osób.

Rynek warszawski z największym wzrostem

Najbardziej gwałtowny rozwój od kilku lat przeżywa rynek hotelowy w Warszawie. W 2019 roku zasoby stolicy wzrosły o prawie 1400 pokoi, które weszły na rynek w 7 nowych obiektach. Do warszawskiej bazy hotelowej dołączyły m.in. hotel moxy Warszawa Praga (141 pokoi), Vienna House Warszawa Mokotów (164 pokoje), Four Points by Sheraton Warszawa Mokotów (190 pokoi), Puro Warszawa Centrum (149 pokoi), czy Motel One (333 pokoje). Po renowacji i rebrandingu na rynek powrócił również hotel sieci Radisson zlokalizowany przy ulicy Grzybowskiej z 311 pokojami, który funkcjonuje obecnie pod marką Radisson Collection.

W tym roku oferta hotelowa w Warszawie, zgodnie z wcześniejszymi planami firm, powinna zwiększyć się o około 3000 pokoi, które ma zaoferować 16 nowych obiektów hotelowych. Wśród planowanych otwarć są zarówno hotele zlokalizowane w ścisłym centrum miasta, jak Crowne Plaza i Holiday Inn Express przy Rondzie Daszyńskiego, Nobu przy Wilczej, czy NYX w kompleksie Varso, jak również obiekty usytuowane w dzielnicach zewnętrznych jak m.in.: Mercure Warszawa Ursus Station, Staybridge Suites Warsaw Ursynów czy Best Western Plus Warsaw Wawer.

Nowe marki w Krakowie

Kraków niezmiennie od wielu lat cieszy się dużym zainteresowaniem turystów, rośnie też liczba osób przyjeżdżających do miasta w celach służbowych. Dlatego też zainteresowanie inwestorów tą lokalizacją nie spada. W 2019 roku w stolicy Małopolski pojawiło się 11 nowych obiektów hotelowych, w tym 9 obiektów czterogwiazdkowych i 2 hotele pięciogwiazdkowe. Znalazły się wśród nich m.in. Balthazar Design Hotel z 25 pokojami, ibis Styles Kraków Santorini z 63 pokojami, Wawel Queen z 49 pokojami czy hotel mGallery by Sofitel Kraków z 64 pokojami, działający w ramach grupy Bachleda Luxury Hotel.

Wśród zapowiadanych tegorocznych otwarć wymienić można natomiast m.in. hotel AC by Marriott Kraków przy krakowskich Błoniach, który zaoferuje 300 pokoi. W następnych latach wejść na rynek mają z kolei takie hotele jak Autograph Collection Kraków (125 pokoi), Curio Collection by Hilton (113 pokoi), Hyatt Place Kraków (216 pokoi), King Salomon (117 pokoi), Mercure Kraków Fabryczna City (200 pokoi), Indigo Kraków Wawel Castle (76 pokoi), ibis Styles Kraków Mogilska (259 pokoi), Tribe Kraków Stare Miasto (170 pokoi), czy Le Meridien Kraków (dawniej Hotel Royal, około 100 pokoi). Dwa hotele powstaną także przy lotnisku w Balicach: moxy i Hampton by Hilton (173pokoi).

Wrocław unowocześnia bazę

Wrocławski rynek hotelowy charakteryzuje zaś relatywnie uboga i nienowa baza noclegowa. Rozwój biznesu w tej lokalizacji i notowana, coraz większa atrakcyjność turystyczna miasta sprawia, że inwestorzy i hotelarze bardzo mocno interesują się tą aglomeracją. Wielkość bazy noclegowej we Wrocławiu rozwijała się powoli przez szereg lat, by w lipcu 2019 roku zwiększyć się o ponad 600 pokoi, co stanowi wzrost o przeszło 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2019 roku wrocławski rynek wzbogacił się o takie hotele jak: Best Western Premier Wrocław z 64 pokojami, zarządzany przez Dobry Hotel, DB Hotel z 149 pokojami, The Bridge mGallery by Sofitel Wrocław ze 184 pokojami, hotel Traffic z 36 pokojami, Korona Hotel Wrocław Market Square ze 115 pokojami, czy ZooHotel z 50 pokojami.

W 2020 roku planowane jest otwarcie kolejnych obiektów, w tym m.in.: hotelu Altus Palace Wrocław (81 pokoi w dawnym Pałacu Leipzigerów) i Q Hotel Wrocław Bielany (209 pokoi). W następnych latach gości ma z kolei powitać Grand Hotel Wrocław (170 pokoi), Hampton by Hilton Wrocław Airport (120 pokoi), Indigo Wrocław (127 pokoi), Vienna House Easy Wrocław (240 pokoi), Holiday Inn Express Wrocław (142 pokoje), czy Puro Wrocław Dworzec Świebodzki (337 pokoi).

Gdańsk trójmiejskim liderem

Na rynku trójmiejskim bardzo mocno przez ostatnie lata rósł Gdańsk. Od 2012 roku liczba pokoi hotelowych w mieście wzrosła o 2143 jednostki, dzięki czemu zasoby Gdańska zwiększyły się o 63 proc. W tym samym czasie w Sopocie liczba pokoi hotelowych wzrosła o 39 proc., a w Gdyni tylko o 3 proc.

W 2019 roku na rynku trójmiejskim przybyło ponad 600 nowych pokoi hotelowych, które dostarczone zostały głównie przez dwa gdańskie obiekty: Radisson Hotel & Suites Gdańsk z 350 pokojami i Holiday Inn Gdańsk Old Town z 240 pokojami.

Na ten rok zaplanowano w Gdańsku m.in. otwarcie kompleksu przy ulicy Pszennej z czterogwiazdkowym hotelem Grano (136 pokoi) oraz częścią apartamentową Grano Residence (141 pokoi). W następnych latach przy ulicy Chmielnej ma powstać obiekt z 350 pokojami w różnych standardach i markach należących do Louvre Hotels Group. Na rynek ma wejść również kompleks Holiday Inn Express i Staybridge Suites przy alei Grunwaldzkiej (246 pokoi).

W 2021 roku przy gdańskim Długim Targu pojawić się ma również hotel Indigo Gdańsk Old Town (67 pokoi) i hotel Reneissance Gdańsk, położony przy Chmielnej (250 pokoi).

W Sopocie z kolei w tym roku ma zostać otwarty m.in. 100 pokojowy hotel Sopotorium Medical Resort & SPA z ofertą skierowaną do osób przyjeżdżających na pobyty medyczne, rehabilitacyjne i kuracyjne. Kurort czeka również na otwarcie hotelu Radisson Blu przy ulicy Bitwy pod Płowcami, który dostarczyć ma 220 pokoi. U zbiegu ulic Haffnera i Niepodległości realizację obiektu hotelowego z 230 pokojami planuje firma Polnord. Hotel Crowne Plaza Sopot ma zostać otwarty w 2022 roku.

Stabilny Poznań i rozwojowe Katowice

Poznań, legitymujący się długą tradycją hotelarską od wielu lat mocno związaną z branżą targową i wystawienniczą, w ostatnich latach odznacza się stabilizacją, zarówno popytową, jak i podażową. W 2019 roku został otwarty hotel Hampton by Hilton Poznań Old Town ze 117 pokojami, a przy lotnisku Ławica zaczął działać obiekt pod marką moxy ze 120 pokojami, należący do Polskiego Holdingu Hotelowego..

Do najbardziej interesujących, zapowiadanych w Poznaniu otwarć należy zaś niewątpliwie pierwszy w naszym kraju hotel sieci Occidental, należącej do hiszpańskiej Grupy Barceló. O funkcję hotelową ma też wzbogacić się Kupiec Poznański, jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków w mieście. W 2022 roku powstać ma się w nim hotel AC by Marriott, który zaoferuje około 150 pokoi.

W Katowicach w połowie 2019 roku funkcjonowało 2300 pokoi w obiektach hotelowych. Po otwarciu zapowiadanych hoteli, które obecnie są w trakcie realizacji i lub planowania, podaż w mieście zwiększy się o prawie 1900 pokoi. Zainteresowanie tą lokalizacją ze strony inwestorów determinuje wzrost rynku biurowego i liczne wydarzenia targowo-wystawiennicze organizowane w mieście. W 2020 roku gości przyjąć ma hotel Diament Plaza Katowice, który po rozbudowie zaoferuje 135 pokoi. W 2021r. otworzyć ma się hotel Mercure Katowice City Center z 268 pokojami. A w 2022 roku ma zakończyć się budowa czterogwiazdkowego hotelu Puro, dzięki któremu katowicki rynek wzrośnie o 247 pokoi.

Wśród zapowiadanych w Katowicach otwarć jest również hotel Qubus z 97 pokojami oraz dwumarkowy Kyriad i Première Classe, który zaoferuje łącznie około 200 pokoi. W miejscu wyburzonego, słynnego hotelu Silesia w ścisłym centrum miasta stanie natomiast Nova Silesia. Inwestycja obejmować będzie dwa czternastokondygnacyjne budynki biurowe, które przyniosą 30 tys. mkw. powierzchni i siedmiopiętrowy hotel ze 150 pokojami. Uruchomienie swojego drugiego hotelu w Katowicach planuje również sieć Vienna House. Czterogwiazdkowy obiekt Vienna House R.evo z 203 pokojami ma łączyć funkcje hotelu z apartamentami na dłuższe pobyty.

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
maj 08 2020 W jaki sposób deweloperzy sprzedają mieszkania...
Komentarze: 0

Jakie formy sprzedaży mieszkań wprowadzili deweloperzy? W jaki sposób można zarezerwować lokal i podpisać umowę przedwstępną? Czy firmy otwierają biura sprzedaży? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.      

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Klienci mają obecnie możliwość zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych. W przypadku umów deweloperskich konieczna jest obecność notariusza. Podpisanie umowy jest możliwe przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa. Nowością na rynku, choć nie w przypadku naszej spółki, jest możliwość bezkosztowego rozwiązania umowy deweloperskiej. Jest to odpowiedź na obawy klientów dotyczących zaciągania zobowiązań w czasie pandemii. Kupując mieszkania z naszej oferty nic nie ryzykują, a mogą jedynie zyskać. Nasze biura sprzedaży są otwarte, przy czym w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów wprowadzone zostały zmiany w zakresie ich organizacji. Część naszego zespołu pracuje zdalnie.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Mając na uwadze ograniczenia związane z pandemią postanowiliśmy udostępnić klientom możliwość podpisania umów rezerwacyjnych drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu cyfrowego. Współpracujemy w tym zakresie z partnerem technologicznym, który przeprowadza klienta przez procedurę poświadczenia podpisu cyfrowego. Wszystko oczywiście odbywa się online.  Bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego na bieżąco analizujemy sytuację, a ograniczenia związane z wizytą w biurze sprzedaży będą obowiązywały do odwołania.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Warunki rezerwacji w dobie Covid-19 utrzymane są na dotychczasowych zasadach. Umowę rezerwacyjną oraz cywilno-prawną można podpisać korespondencyjnie. Za pośrednictwem poczty elektronicznej klient może otrzymać informacje o stanie zaawansowania prac, skany oświadczeń dewelopera oraz wszystkich dokumentów formalnych, takich jak: pozwolenia na budowę, promesy, decyzje podziałowe działek, pełnomocnictwa, itd. Kancelarie notarialne pracują normalnie, można więc podpisać umowę deweloperską. Nasze biura stacjonarne również są do dyspozycji klientów. W ofercie mamy apartamenty inwestycyjne i gotowe lokale w inwestycji Bliska Wola na warszawskiej Woli oraz wykończone i wyposażone apartamenty Jerozolimskie Invest niedaleko lotniska Chopina. Kupując je można podpisać umowę korespondencyjnie, bez wychodzenia z domu. W biurach sprzedaży, w trosce o bezpieczeństwo klientów i naszych pracowników, wprowadziliśmy nadzwyczajne środki ostrożności. Prosimy, aby klienci odwiedzali nas maksymalnie z jedną osobą towarzyszącą. A zaraz po wejściu do biura prosimy o umycie rąk. Podczas rozmowy używamy maseczek, rękawiczek ochronnych i zachowujemy odpowiednią odległość. Biurka wyposażone są w przezierne osłony. Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Wprowadziliśmy opcję rezerwacji mieszkań on-line za pomocą korespondencji mailowej. Przy zachowaniu środków ostrożności możliwe jest również zawarcie umowy deweloperskiej w kancelarii notarialnej. Klienci nie muszą więc odwiedzać biur sprzedaży, żeby zapoznać się z ofertą i podpisać umowę. Jednocześnie informujemy, że nasze salony sprzedaży zostały właśnie ponownie otwarte.  

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Mamy naprawdę dobrze zorganizowaną pracę zdalną i w zasadzie całość procesu rezerwacyjnego oraz obieg dokumentów możemy przeprowadzić zdalnie, także z użyciem podpisu elektronicznego. Zdajemy sobie jednak sprawę iż zakup mieszkania to naprawdę ważna decyzja, dlatego od 4 maja w związku z dużym zapotrzebowaniem nabywców otworzyliśmy nasze biura sprzedaży także w wersji klasycznej, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i niezbędnych środków ochrony.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Klienci mogą odwiedzać nasze biura sprzedaży po wcześniejszym umówieniu się z doradcą na konkretną godzinę. Wstępnej rezerwacji mieszkania można dokonać telefonicznie lub mailowo. Umowy rezerwacyjne podpisujemy natomiast w naszych biurach lub w trybie zdalnym. Do podpisania umowy deweloperskiej zapraszamy klientów do kancelarii notarialnej.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

W okresie epidemii wydłużyliśmy okres, na jaki obowiązuje umowa rezerwacji. Teraz, w wybranych przypadkach dopuszczamy nawet dwumiesięczną rezerwację. Umowę można zawrzeć zdalnie za pośrednictwem platformy Autenti, działającej zgodnie z przepisami rozporządzenia eIDAS, regulującymi zasady działania podpisów elektronicznych. To oznacza, że może mieć zastosowanie również do umów przedwstępnych. Jeśli natomiast klienci preferują zawarcie takiej umowy w formie aktu notarialnego również jesteśmy na to gotowi. Współpracujemy z rejentami, których kancelarie dysponują odpowiednio dużymi salami konferencyjnymi, by móc usiąść w nich z zachowaniem zalecanej odległości, które są wietrzone i dezynfekowane po każdym spotkaniu.   

Nasze biuro sprzedaży było przez cały ten czas otwarte. Od samego początku epidemii od poniedziałku do piątku dyżurują w nim sprzedawcy w godzinach 8:00-16:00. Stosujemy się do zaleceń sanitarnych. Stworzyliśmy własne, rozbudowane zasady bezpieczeństwa, a w biurze przebywają maksymalnie trzy osoby personelu. Nasi pracownicy są osobiście dostępni dla klientów, którzy zechcą umówić się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Jeśli chodzi o umowy rezerwacji to przedłużyliśmy okres ich obowiązywania z 14 do 30 dni. Zdajemy sobie sprawę, że klienci mogą mieć problemy z finansowaniem w banku zakupu nieruchomości, dlatego chcieliśmy im dać więcej czasu na wszystkie formalności. Ograniczyliśmy jedynie godziny otwarcia i liczbę osób przebywających w biurach sprzedaży. W każdym z nich jest stale obecny jeden konsultant, który może przedstawić ofertę, przygotować dokumenty i podpisać umowę. Spotkania umawiamy na konkretne godziny, aby w biurze był tylko jeden klient. Również w biurze zarządu i na realizowanych budowach, wprowadziliśmy niezbędne środki bezpieczeństwa, zgodnie z instrukcjami GIS. Wszędzie mamy do dyspozycji maseczki, środki dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe. Dodatkowo, naszym pracownikom udostępniliśmy bezpłatne testy na obecność COVID-19.

Umowy przedwstępne podpisujemy bez zmian. Kancelaria notarialna, z którą współpracujemy również wprowadziła bezpieczne rozwiązania. Prosimy klientów o wcześniejsze, dokładne zapoznanie się z umową i zadawanie pytań jeszcze przed aktem notarialnym, aby podpisywanie umowy poszło sprawniej.

Marek Bortnik, menadżer ds. prawnych w spółce mieszkaniowej Skanska

Z uwagi na wyjątkową sytuację epidemiologiczną wprowadziliśmy możliwość podpisywania umów rezerwacyjnych przez internet za pośrednictwem platformy udostępnianej przez podmiot zewnętrzny. Nowe rozwiązanie wykorzystuje zalety podpisu elektronicznego, co oszczędza czas, upraszcza formalności i ułatwia przeprowadzenie całego procesu. Podpisanie takiej umowy online nie wymaga od klienta zakładania konta lub ponoszenia dodatkowych opłat. Podpisane za jej pośrednictwem dokumenty są szyfrowane, a więc bezpieczne oraz prawnie wiążące. Umowa rezerwacyjna gwarantuje klientowi pierwszeństwo nabycia wybranego lokalu w okresie jej obowiązywania. Zapewne część już wprowadzonych rozwiązań online pozostanie z nami na dłużej, jest to bowiem duże ułatwienie w procesie zakupu mieszkania. Jednocześnie od 6 maja ponownie otworzyliśmy nasze biura sprzedaży. W pierwszej kolejności te zlokalizowane na warszawskich osiedlach: Jaśminowy Mokotów przy ul. Białego Dębu oraz Park Skandynawia przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego. Każde z nich jest przygotowane na bezpieczne spotkania handlowców z osobami zainteresowanymi kupnem mieszkania.

Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Aktualnie nie wprowadziliśmy znaczących zmian w podpisywaniu umów rezerwacyjnych. Do każdego klienta dostosowujemy się indywidualnie, gwarantując zabezpieczenie we wszelkie możliwe i dostępne środki ochrony osobistej. Umowy przedwstępne/deweloperskie będą podpisywane od końca czerwca. Naszą troską jest przede wszystkim bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i naszych pracowników. Handlowcy od samego początku pracują zdalnie. Działania marketingowe i sprzedażowe prowadzimy głównie w sieci, jak prezentacja zdjęć z trwającej budowy, czy wirtualne spacery po mieszkaniach. Dzięki temu klient może uzyskać wszystkie potrzebne informacje online.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Rezerwacji mieszkania można dokonać zdalnie, a umowę rezerwacyjną podpisać za pomocą specjalnej aplikacji. Jest również możliwość podpisania umowy przedwstępnej. Dzięki temu proces wyboru i zakupu mieszkania przebiega sprawnie i płynnie. Od 4 maja otworzyliśmy ponownie nasze biura sprzedaży. Wyposażyliśmy biura w środki ochrony osobistej, m.in. maseczki, środki dezynfekujące i osłony plexi. Spotkania osobiste będą przebiegały z zachowaniem wszystkich niezbędnych środków ostrożności. Na pierwszym miejscu stawiamy bowiem zdrowie i bezpieczeństwo klientów i pracowników.  

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Rezerwacji mieszkania dokonujemy drogą elektroniczną z możliwością podpisania dokumentów w terminie późniejszym. Wykorzystanie wideo rozmowy, wizyta na budowie, czy w biurze zapewnia klientom możliwość uzyskania wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie zakupu nieruchomości.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Działalność naszych biur była ograniczona jedynie ze względu na znacznie mniejszą ilość wizyt. Handlowcy pracowali z domu i w razie konieczności, jak podpisanie umowy u notariusza czy przekazanie dokumentów, umawiali się z klientami.  W przypadku mieszkań w budowie jedyną możliwą formą umowy przedwstępnej jest umowa deweloperska, która musi być podpisana osobiście przez strony u notariusza, jednak inne umowy mogą być podpisanie i odesłane kurierem. Nie wymaga to specjalnych rozwiązań.

 

Autor: Dompress

 

dompress : :
maj 04 2020 Walter Herz skomercjalizuje EQ2
Komentarze: 0

Firma doradcza Walter Herz została wiodącym agentem, odpowiedzialnym za komercjalizację powierzchni w warszawskim biurowcu EQ2

Zespół Walter Herz jest odpowiedzialny za komercjalizację powierzchni biurowych i usługowych inwestycji EQ2, powstającej na bliskiej Woli, która jest najdynamiczniej rozwijającym się obszarem w Warszawie. Do zadań firmy należy m.in. opracowanie strategii wynajmu, kompleksowe przeprowadzenie procesu pozyskiwania najemców, a także koordynowanie działań promocyjnych i marketingowych, które towarzyszą realizacji projektu.

Inwestycja, należąca do Grupy Waryński, zlokalizowana jest u zbiegu ulicy Wschowskiej i Juliana Konstantego Ordona w Warszawie. Kameralny biurowiec powstaje na terenie szybko rozbudowujących się warszawskich Odolan, w sąsiedztwie budynku EQlibrium, który zyskał już uznanie najemców. Ośmiopiętrowy biurowiec zaoferuje ponad 4300 mkw. powierzchni użytkowej oraz 36 miejsc postojowych usytuowanych na dwóch kondygnacjach podziemnych, w tym także możliwość wydzielenia pomieszczeń magazynowych.    

– EQ2 to nasza, kolejna inwestycja biurowa w tej części Warszawy, która z sukcesem łączy jakość i wygodę. Nowy biurowiec klasy A świetnie wpisuje się w krajobraz okolicy, która zyskuje coraz bardziej biznesowy charakter. Otoczenie budynku, pobliskie usługi dodatkowe i znakomita lokalizacja to z pewnością duży atut dla firm, które zdecydują się ulokować w EQ2 swoje siedziby. Objęcie wykończonej zgodnie z wymaganiami najemców powierzchni będzie możliwe już w marcu 2021 roku – mówi Bogdan Borkowski, prezes zarządu Waryński SA. Grupa Holdingowa.

- Podobnie, jak biurowiec EQlibrium, nowy projekt Grupy Waryński charakteryzuje duża dbałość o detal oraz najwyższą jakość wykonania. Stąd EQ2 cieszy się zainteresowaniem ze strony najemców, co pokrywa się także ze strukturą  popytu notowaną w mieście. Z naszych zestawień wynika, że zapotrzebowanie na biura w tej części Warszawy znacznie przewyższa nową podaż. Jestem przekonany, że tak unikalny projekt, jakim jest EQ2 będzie stanowił doskonałą alternatywę dla lokalizacji ściśle centralnych. Butikowy profil budynku i układ powierzchni na poszczególnych piętrach daje szansę na znalezienie optymalnego rozwiązania, zarówno dużym, jak i mniejszym firmom – przyznaje Bartłomiej Zagrodnik, Managing Partner/CEO w Walter Herz.   

EQ2 dysponuje także powierzchnią przeznaczoną pod usługi, mieszczącą się na parterze budynku, dla której nie został dotąd wybrany rodzaj usług. Przestrzeń usługową, główne wejście do biurowca i wjazd do garażu zaprojektowany został od strony ulicy Wschowskiej. Od strony ulicy Ordona zaaranżowana została zieleń, elementy małej architektury oraz przejścia piesze.

Lokalizacja jest niewątpliwie jedną z głównych zalet projektu, który usytuowany jest w okolicy Dworca Zachodniego i otwartej niedawno stacji II linii metra. Budynek EQ2 położony jest w pobliżu największych, warszawskich arterii komunikacyjnych - ulicy Kasprzaka, alei Prymasa Tysiąclecia i alei Jerozolimskich. Port lotniczy Warszawa Okęcie znajduje się w odległości 11 km od biurowca. Około 2 km od budynku, przy ulicy Prądzyńskiego zlokalizowane jest natomiast Warszawskie Centrum EXPO XXI.

Inwestor zadbał także o proekologiczne rozwiązania. EQ2 będzie posiadał certyfikat BREEAM na poziomie Very Good. Planowane działania proekologiczne obejmują również rozmieszczenie uli miejskich na zielonej części dachu budynku oraz opiekę nad pszczołami.  

 

o Walter Herz

Walter Herz jest wiodącym na rynku, polskim podmiotem prowadzącym działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych na terenie całego kraju. Od 7 lat firma świadczy kompleksowe oraz strategiczne doradztwo: najemcom, inwestorom i właścicielom nieruchomości. Zapewnia pełną obsługę dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni biurowych, doradzają w przypadku projektów inwestycyjnych oraz projektów hotelowych.

Poza siedzibą w Warszawie, firma posiada odziały w Krakowie i Gdańsku. Firma Walter Herz jest twórcą Akademii Najemcy, pierwszego w Polsce projektu, który wspiera i edukuje najemców powierzchni komercyjnych z całej Polski, szkolenia są stacjonarne, prowadzone w największych miastach w kraju. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk.

dompress : :
kwi 30 2020 Czy będzie łatwiej o pozwolenia na budowę...
Komentarze: 0

Polski Związek Firm Deweloperskich wystosował apel do samorządów i wojewodów o wsparcie przedsiębiorców i branży nieruchomości oraz pomoc w utrzymaniu miejsc pracy. Szczególnie istotne jest w tym przyspieszenie i uproszczenie procedur administracyjnych oraz podjęcie działań ułatwiających inwestorom przygotowanie i realizację projektów mieszkaniowych. Czy w związku z tym, deweloperzy spodziewają się, że trudności z uzyskaniem niezbędnych do budowy dokumentów będą rzeczywiście mniejsze niż dotychczas? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.    

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.   

Trudno wyrokować na ile apel PZFD wpłynie na proces wydawania decyzji przez urzędy. Obecnie niemal każdy sektor gospodarki potrzebuje wsparcia, w szczególności transport, turystyka, czy szeroko rozumiane usługi. Potrzeba zmian legislacyjnych związanych z uproszczeniem procesu przygotowania i realizacji inwestycji istniała już wcześniej. Na ten moment najważniejsze jest, aby urzędy możliwie szybko wróciły do normalnej pracy i trybu wydawania decyzji na obecnych warunkach, bo to stanowi największy problem.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Z punktu widzenia firmy deweloperskiej, szczególnie w obecnej sytuacji, niezwykle istotne jest utrzymanie płynności działania organów administracji oraz digitalizacja procedur. Obecnie czas potrzebny na dopełnienie formalnych kwestii, związanych z prowadzeniem inwestycji uległ wydłużeniu przez ograniczenia wynikające z braku możliwość bezpośredniego kontaktu m.in. w urzędach, w tym braku możliwości osobistego złożenia i odbioru dokumentów. Warto dodać, że jeszcze na długo przed pojawieniem się zagrożenia koronawirusem czynnik administracyjny był największym wyzwaniem dla podmiotów z sektora deweloperskiego. Nieprzewidywalność procedur, związanych z wydawaniem zgód i decyzji w urzędach, w tym pozwoleń na budowę czy użytkowanie, ma niekorzystny wpływ na sektor nieruchomości i jest największą barierą, z jaką od lat mierzy się branża. Niepewność w aspekcie administracyjnym bezpośrednio przekłada się na poziom oferty oraz koszty prowadzenia inwestycji.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

Liczymy na sprawną współpracę z administracją lokalną w zakresie uzyskiwania niezbędnych dokumentów. Mamy jednak nadzieję na usprawnienie procesu uzyskiwania decyzji i pozwoleń. To ważny punkt w realizacji całego procesu inwestycyjnego. Załatwienie formalności budowlanych ułatwiają nowe przepisy wchodzące w życie w ramach kolejnych wersji tarczy antykryzysowej, które m.in. odwieszają bieg terminów umożliwiając tym samym ubieganie się o stosowne pozwolenia. Przy staraniu się o pozwolenie na użytkowanie wystarczy proste zawiadomienie nadzoru budowlanego. Brak sprzeciwu w odpowiednim czasie (tzw. zgoda milcząca) oznacza zaakceptowanie wniosku. My ze swojej strony staramy się przestrzegać wszystkich procedur i wymagań.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Niestety nie spodziewamy się żadnych pozytywnych zmian. Przeciwnie, praca urzędów jest ograniczona, a uzyskanie decyzji i zezwoleń trwa jeszcze dłużej. Tymczasem tematem przewodnim nie jest niestety obecnie pomoc w usprawnieniu działalności firm.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Pozyskiwanie dokumentów niezbędnych w procedurach budowlanych to bolączka, z którą sektor się mierzy już od dłuższego czasu, więc niezależnie od okoliczności działania PZFD są bardzo słuszne. Być może aktualna sytuacja będzie nareszcie tym argumentem przetargowym, który spowoduje pozytywną zmianę nastawienia po stronie urzędów. Bardzo na to liczymy i popieramy działania PZFD.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Przyspieszenie i uproszczenie procedur administracyjnych niewątpliwie byłoby ogromnym wsparciem dla naszej branży. Z badań realizowanych rokrocznie przez Polski Związek Firm Deweloperskich wynika, że żadne z największych, polskich miast nie może pochwalić się wydaniem wszystkich decyzji o warunkach zabudowy w ustawowym terminie. Tak było przed epidemią, a teraz oczekiwanie na jakiekolwiek dokumenty jeszcze bardziej się wydłużyło i dotyka to większość deweloperów. Nasza firma również tego doświadcza w większości miast, w których przygotowujemy swoje inwestycje. Wiele z nich mogliśmy uruchomić wiele miesięcy temu. Konieczność dodatkowych uzgodnień, raportów środowiskowych, operatów, znacznie wydłuża cały proces. Czasochłonne są także procedury uzyskania przyłączenia mediów. Na przykład w Osiedlu Villa Campina pod Ożarowem Mazowieckim, gdzie stawiamy ekologiczne, drewniane domy szeregowe z prefabrykatów, które prawie gotowe przyjeżdżają z należącej do nas fabryki w Tłuszczu, a sama budowa zajmuje tylko kilka  tygodni. Wykorzystując nową technologię, a zarazem ekologiczny i energooszczędny materiał i łatwość stawiania domu, niezależnie od warunków atmosferycznych, oszczędzamy na czasie budowy, jednak z powodów proceduralnych nie jesteśmy w stanie w równym stopniu skrócić czasu oczekiwania na możliwość zamieszkania.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Branża budowlana stanowi bardzo ważną część gospodarki i daje zatrudnienie wielu pracownikom oraz podwykonawcom. Dlatego mamy nadzieję, że powrót do tzw. normalności będzie wiązał się z usprawnieniem pracy urzędów, by możliwe było jak najszybsze wydawanie decyzji niezbędnych dla sprawnego prowadzenia inwestycji.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Liczymy na to, że działania PZFD przysłużą się całej, naszej branży i wszyscy deweloperzy na tym skorzystają. Jak dotąd nie mieliśmy większych problemów z uzyskiwaniem dokumentów niezbędnych do realizacji naszych budów.     

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Niestety w czasie epidemii działanie urzędów jest znacznie ograniczone. Sytuacja nadzwyczajna, z którą mamy do czynienia, wpływa na mniejszą efektywność działania administracji. Negocjujemy z urzędami, żeby jak najwięcej dokumentów przekazywać drogą elektroniczną.

 

Autor: Dompress

 

dompress : :