Archiwum kwiecień 2016


kwi 26 2016 Czy cena mieszkania rośnie wraz z piętrem...
Komentarze: 0

Jak wyceniane są nowe mieszkania? W jakim stopniu usytuowanie lokalu w budynku wpływa na jego cenę? Czy regułą jest, że im wyżej tym drożej? Sondę prezentuje portal nieruchomości Dompress.pl.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Każde mieszkanie w naszych projektach wyceniane jest indywidualnie. Pod uwagę brane są takie parametry jak: powierzchnia, układ, piętro, lokalizacja w budynku (mieszkania narożne lub wewnętrzne), wystawa okienna (okna wychodzące na południe, północ, itd.) i dodatkowo liczba podobnych lokali w ofercie.

Z reguły najdroższe są mieszkania małe z wystawą południową, na wyższych kondygnacjach, a najtańsze są duże lokale położone na niższych piętrach. Różnica w cenie za metr kwadratowy mieszkania w ramach jednej inwestycji może wynosić nawet 2000 zł.

Tak przygotowany cennik, pomimo jego złożoności, sprawia że mamy równe tempo sprzedaży, a klient zdecydowany na daną inwestycję, może znaleźć lokal odpowiadający jego możliwościom finansowym.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Z reguły ceny mieszkań w zależności od kondygnacji nieco się różnią, a cena rośnie wraz z kolejnymi piętrami. Wzrost stawek to indywidualna kwestia danej inwestycji, ale stawka wraz z piętrem rośnie średnio o 100 zł/mkw. Wyjątek stanowią mieszkania znajdujące się na parterze, jeżeli mają przynależny ogródek lub wielkopowierzchniowy taras. Różnica w cenie między mieszkaniem z ogródkiem, a mieszkaniem z balkonem na wyższym piętrze wynosi średnio od stu do kilkuset złotych na metr kwadratowy. Rozbieżności w cenie nie są duże, dlatego podczas sprzedaży mieszkań decyduje najczęściej zasada „kto pierwszy ten lepszy”.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom

Mieszkania w naszych inwestycjach wycenione są w zależności od stopnia ich nasłonecznienia, usytuowania względem kierunków świata, a tażke od tego, na którym piętrze się znajdują. Im wyższe piętro, a co za tym idzie lepszy widok i większe nasłonecznienie, tym wyższa cena za metr.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom

Dzięki własnej pracowni architektonicznej mieszkania w ofercie Archicom  cechują się wysoką funkcjonalnością i jakością, a ich cena uzależniona jest od wielu czynników. Do najważniejszych należą lokalizacja i standard wykonania. W niektórych inwestycjach mieszkania na najwyższych piętrach mają bardzo atrakcyjny widok i cena takich lokali jest wyższa. Przykładem może być nasza wrocławska inwestycja River Point, w której z okien apartamentów ulokowanych na najwyższych piętrach roztacza się widok na panoramę Starego Miasta i Odry. Z kolei w innych inwestycjach, jak w przypadku Spirali Czasu w Nowych Żernikach do mieszkań na parterach przynależą przestronne ogródki, stąd ich ceny są często wyższe niż lokali znajdujących się na wyższych kondygnacjach.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Na wycenę mieszkań w poszczególnych projektach wpływają różne czynniki. Piętro, na którym usytuowane jest mieszkanie ma w tym przypadku znaczenie. Zasadą jest, że im wyżej, tym drożej. Różnica w cenie pomiędzy poszczególnymi piętrami może się wahać od 50 zł do 200 zł za metr kwadratowy lokalu. Poza tym, o wycenie mieszkań decyduje także układ funkcjonalny, położenie względem stron świata, widok z okna, itp.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding

Cena mieszkań uzależniona jest m.in. od takich czynników jak: powierzchnia, rozkład, czy usytuowanie na piętrze. Lokale położone na wyższych kondygnacjach najczęściej są najdroższe, bowiem znajdują się na nich bardziej reprezentacyjne mieszkania o większej powierzchni, oferujące kilkudziesięciometrowe tarasy.  W osiedlu Bliska Wola  nadal dostępne są mieszkania o powierzchni sięgającej nawet ponad 111 mkw. położone na najwyższych kondygnacjach, w których zaprojektowane zostały drewniane okna i eleganckie balkony oraz widne, przestronne tarasy. W tej samej inwestycji cena jednopokojowych mieszkań z wykończeniem i wyposażeniem, bez względu na kondygnację, wynosi 239 tys. zł. 

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Usytuowanie mieszkań na poszczególnych piętrach nie ma decydującego wpływu na ich wycenę. Na cenę za metr kwadratowy składa się wiele czynników, w tym lokalizacja osiedla, powierzchnia zarówno samego mieszkania, jak i przynależnego do lokalu tarasu lub ogródka,czy  standard wykończenia. W przypadku kilkupiętrowych budynków w kameralnych osiedlach różnice w cenie analogicznych mieszkań na kolejnych kondygnacjach nie są znaczące.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

W naszych inwestycjach różnicujemy ceny mieszkań w zależności od ich atrakcyjności. Przeważnie mieszkania zlokalizowane wyżej cieszą się większym zainteresowaniem, ale dodatkowym atutem lokali może być też taras, ogródek, czy układ funkcjonalny.   

Lidia Fedorczuk, manager sprzedaży w Atlas Estates

Z zasady, im wyżej położone jest mieszkanie, tym wyższa jest jego cena. Przeważnie z każdą kolejną kondygnacją cena wzrasta o ok. 2 proc. Z naszych doświadczeń wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszą się mieszkania położone na wyższych piętrach głównie ze względu na doświetlenie. W 2. etapie żoliborskiego osiedla Apartamenty Krasińskiego ceny mieszkań na parterze zaczynają się od  8000 zł za mkw., a ogródki o powierzchni 30-120 m kw. oferowane są bez dodatkowych opłat. Na najwyższym, piątym piętrze ceny zaczynają się od 9170 za mkw.

Roma Peczyńska, dyrektor e-marketingu RED Real Estate Development

W poznańskim osiedlu Red Park w 13-piętrowym budynku oferujemy mieszkania z widokiem na panoramę miasta. Ceny lokali wzrastają o około 100 zł/mkw. co dwa-trzy piętra. We Wrocławiu w Nowej Papierni Ultra Nova ceny różnią się, ponieważ na niższych piętrach znajdują się soft lofty, a na najwyższym poziomie droższe, industrialne penthouse’y. W warszawskim Alpha Parku ceny mieszkań w zależności od piętra nieznacznie się zmieniają, ale nie jest to regułą, ponieważ w przypadku części mieszkań położenie lokalu nie wpływa na cenę.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN

Każde mieszkanie wyceniamy indywidualnie. Na cenę składa się wiele czynników, takich jak: usytuowanie lokalu w budynku, widok, piętro, metraż, rozkład. Najczęściej mieszkania położone na wyższych piętrach są droższe, ale nie jest to zasadą, różnice w cenie są niewielkie.

Piotr Soja, reprezentujący firmę Galinvest

Kwestia wyceny mieszkań jest bardzo indywidualna i mocno zależna od charakteru konkretnej inwestycji. Mamy w ofercie projekty, w których lokale usytuowane na parterze są najtańsze, ale także i takie, w których wycenione są wyżej ze względu na ich atrakcyjność. Generalnie jednak stawki za metr kwadratowy rosną z kolejnymi piętrami. Są jednak wyjatki. Na przykład w krakowskiej inwestycji Zielony Most najwyżej wycenione zostały mieszkania na pierwszym piętrze, a w Osiedlu Riverside mieszkania na parterze są droższe niż lokale na wyższych piętrach z uwagi na ich szczególne walory. 

Maria Doerre, dyrektor sprzedaży i marketingu Activ Investment

Ceny mieszkań w naszych inwestycjach różnią się w zależności od piętra, na którym się znajdują.  Im wyżej są usytuowane, tym są droższe. Wraz z piętrem stawki wzrastają średnio o 150 zł za metr kwadratowy.

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji info@dompress.nieruchomosci.pl

dompress : :
kwi 20 2016 Wciąż kupisz mieszkanie w MdM
Komentarze: 0

 Jak deweloperzy radzą sobie ze sprzedażą mieszkań w programie MdM po wyczerpaniu środków na dopłaty z tegorocznej puli? Czy zauważalny jest spadek zainteresowania mieszkaniami objętymi programem? Jakie mechanizmy wsparcia sprzedaży wprowadzają firmy, by umożliwić klientom skorzystanie z rządowego dofinansowania? Portal nieruchomości Dompress.plprezentuje wyniki przeprowadzonej sondy.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Udział oferty spełniającej wymagania programu MdM w największych miastach Polski wynosi około 15-20 proc. Większość z tych mieszkań powstaje w inwestycjach, których termin zakończenia zaplanowany jest na przyszły lub 2018 rok, gdzie wykorzystanie środków jest znikome. Wyczerpanie środków z MdM na ten roku w żaden sposób nie przełożyło się na spadek zainteresowania naszą ofertą. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest wręcz odwrotnie. Po pierwszym roku funkcjonowania programu, kiedy wykorzystano zaledwie 1/3 środków na dopłaty, klienci zauważyli, że nie można zwlekać z decyzją o zakupie mieszkania.

Z naszego punktu widzenia ważniejsza od programu MdM jest ogólnie przyjęta dobra kondycja polskiej gospodarki, wysoki wskaźnik dostępności cen mieszkań (obrazujący relację średniej raty kredytu do zarobków) oraz niskie stopy procentowe.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Nadal obserwujemy duże zainteresowanie mieszkaniami spełniającymi kryterium cenowe MdM. Nie wszyscy nabywcy korzystają z programu, a ceny takich mieszkań także bez rządowej dopłaty są bardzo atrakcyjne. Wielu klientów interesuje się zakupem lokali z terminem odbioru w 2017 i 2018 roku, a tym przypadku środki w MdM są nadal dostępne.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom

W pierwszym kwartale br. sprzedaliśmy o 44 proc. mieszkań więcej niż w tym samym okresie w 2015 roku. Klienci mogą wybrać mieszkania z dopłatą rządową w naszych czterech inwestycjach: Na Ustroniu, Słoneczne Stabłowice, Cztery Pory Roku, Księżno. Tylko część oferty związana jest z programem MdM. Proponujemy lokale budowane także w innych segmentach, co powoduje, że sprzedaż mieszkań w naszych projektach nie jest uzależniona od programu dopłat.    

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Zakończenie przyjmowania wniosków o dopłaty w MdM na ten rok nie jest to dla nas znaczącą zmianą. W ofercie mamy aktualnie tylko jedną inwestycję z mieszkaniami w segmencie popularnym. W warszawskim projekcie Księżycowa 60 mieszkania sprzedają się bardzo dobrze, natomiast te objęte dopłatami w przytłaczającej większości znalazły swoich nabywców przed wyczerpaniem się puli środków na ten rok.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding

Ideą przewodnią polityki sprzedażowej spółki jest oferowanie klientom nieruchomości w konkurencyjnej cenie, na bieżąco dopasowywanej do potrzeb nabywców oraz aktualnej sytuacji na rynku. Mieszkania spełniające kryteria określone w programie MdM mamy w sprzedaży m.in. w inwestycji Zielona Dolina i Willa One w Warszawie oraz Nowe Tysiąclecie w Katowicach. Pomimo zakończenia przyjmowania wniosków o kredyt w ramach MdM z tegorocznej puli, klienci nadal mają szansę skorzystać z rządowych dopłat ze środków przewidzianych na przyszły rok. Założenia programu umożliwiają realizację dopłat na końcu finansowania transakcji, a więc w chwili oddania budynku do użytkowania. W związku z tym można składać wnioski o dopłaty z budżetu przewidziane na 2017 rok. Osoby planujące zakup mieszkania w MdM powinny jednak wziąć pod uwagę, że pieniędzy na dopłaty ubywa i złożyć wniosek o dofinansowanie w przyszłym roku jak najszybciej.  

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Z roku na rok zainteresowanie dopłatami jest coraz większe. Program Mieszkanie dla młodych jest atrakcyjny nie tylko z punktu widzenia klientów, ale także deweloperów, którzy dzięki niemu zyskują nowych klientów. Mimo szybkiego wyczerpania puli dopłat na ten rok, można składać wnioski o przyznanie dofinansowania ze środków na lata 2017 i 2018. To daje przewagę rynkowi pierwotnemu. W przeciwieństwie do deweloperów, osoby sprzedające używane mieszkania nie decydują się oczekiwanie na pieniądze ze sprzedaży do przyszłego roku. Ponadto stworzyliśmy rozbudowany system wspierający sprzedaż. Nasi doradcy udzielają m.in. kompleksowych informacji na temat możliwości skorzystania z programu dopłat oraz z zakresu finansowania zakupu nieruchomości.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Wyczerpanie środków na dopłaty spowodowało raczej trudności w realizacji transakcji niż spadek zainteresowania zakupem mieszkań. Nie zauważamy sygnałów wskazujących na to, żeby w tym względzie miało się coś zmienić. Owszem, dostosowujemy nasze systemy płatności do zaistniałej sytuacji i będziemy musieli wykazywać się elastycznością, dokąd program będzie kontynuowany.   

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Home Invest

Nie zauważamy problemu z powodu wyczerpania się tegorocznej puli dopłat dla osób ubiegających się o kredyt w ramach programu MdM. Aktualnie jedyną naszą inwestycją, w której można kupić mieszkanie z dopłatą jest projekt Monte Verdi zlokalizowany w warszawskiej dzielnicy Włochy. Klienci nabywający mieszkania w tej lokalizacji będą mogli skorzystać z dopłat z przyszłorocznej puli, ponieważ termin zakończenia budowy został przewidziany na drugi kwartał 2017 roku. 

Piotr Soja z firmy Galinvest

Wyczerpanie się tegorocznej puli środków w programie MdM  nie ma w naszym przypadku decydującego znaczenia. Mamy w ofercie mieszkania w programie dopłat, ale rządowe dofinansowanie nie jest główną przyczyną ich zakupu. Klienci wybierają mieszkania w naszych inwestycjach głównie ze względu na atrakcyjną cenę w porównaniu z jakością lokali, dzięki czemu większość oferty objętej MdM-em nabywana jest bez udziału programu. Ponadto standardowo oferujemy nabywcom możliwość skorzystania z harmonogramu wpłat w systemie 10/90, który także dostosowujemy do indywidualnych potrzeb kupujących.    

Maria Doerre, dyrektor sprzedaży i marketingu Activ Investment

W związku z tym,  że budowa naszych inwestycji zakończy się w 2017 roku, nie odczuwamy skutków wyczerpania się puli dopłat na ten rok.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development

Zakończenie przyjmowania wniosków o kredyt MdM z tegorocznej puli dopłat nie wpłynęło na zainteresowanie naszymi mieszkaniami. Nasze inwestycje dowodzą, że cena jest ważna, ale musi być uzasadniona. Klienci są gotowi zapłacić więcej, jeśli otrzymują oryginalne, najwyższej jakości rozwiązania. Dodatkowo oferujemy wygodny i bezpieczny system płatności 10/90. Na etapie budowy kupujący wpłacają tylko 10 proc. wartości mieszkania, a 90 proc. kwoty dopłacają, kiedy inwestycja jest gotowa.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

Zakończenie MdM na rok 2016 spowodowało jeszcze większe zainteresowanie programem na rok 2017. Nasze projekty są tak przygotowane, aby każdy klient znalazł odpowiednie mieszkanie dla siebie, w zależności od swoich oczekiwań i możliwości finansowych.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN

Mimo wyczerpania się dopłat w MdM na 2016 rok zainteresowanie zakupem mieszkań nadal jest duże, nie odnotowaliśmy większej różnicy. Podchodzimy bardzo elastycznie do potrzeb klientów, umożliwiając kupującym realizację dopłat w styczniu 2017 roku. Do tego czasu klient dopnie kwestie kredytowe, odbierze klucze do mieszkania i formalnie stanie się jego właścicielem. Osoby, które wybierają u nas mieszkania nie muszą więc takiej decyzji odkładać.

 

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki    

dompress : :
kwi 13 2016 Czy droższe kredyty utrudniły zakup mieszkań...
Komentarze: 0

Czy podwyżka marż kredytów w znaczący sposób wpłynęła na decyzje osób planujących zakup mieszkań? Czy spadek zdolności kredytowej nabywców rzutuje na sprzedaż? Portal nieruchomości Dompress.plprezentuje wyniki sondy przeprowadzonej wśród firm deweloperskich.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Podniesienie marż, a tym samym kosztów kredytu na pewno będzie miało wpływ na rynek mieszkaniowy. Szacujemy, że sprzedaż nieruchomości nie spadnie w znaczący sposób, przynajmniej do momentu podniesienia stóp procentowych, a to z uwagi na deflację, szybko nie nastąpi.

Marże kredytów hipotecznych w ostatnim czasie dość szybko urosły, jednak nie są one najwyższe w historii. Do ich podniesienia przyczynił się m.in. zapowiadany podatek bankowy i upadłość SKOK-ów. Za sprawą rekordowo niskich stóp procentowych średnie oprocentowanie kredytu jest jednak o połowę niższe niż np. w 2009 roku. Jednocześnie indeks dostępności cen mieszkań (obrazujący relację średniej raty kredytu do zarobków) jest jednym z wyższych, a zatem na rynku nieruchomości wciąż obserwujemy duże ożywienie. Spadek zdolności nabywczej klientów w pierwszej kolejności może przesunąć ich preferencje na mniejsze mieszkania, a dopiero potem wpłynąć na decyzję odnośnie ewentualnego zakupu.

Dodatkowo, w ostatnich latach na rynku nieruchomości szczególnie aktywni są klienci inwestycyjni. W Polsce rynek najmu ciągle jest mało rozwinięty, a rentowność zdecydowanie wyższa od lokat. W naszym portfelu inwestycji mamy projekty, w których ponad 60 proc. klientów stanowią osoby dysponujące gotówką i nierzadko kupujące pakiety mieszkań.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Podwyższenie marż kredytów niewątpliwie przekłada się na indywidualną zdolność kredytową osób zainteresowanych zakupem mieszkania i konieczność ponoszenia przez nie wyższych kosztów. Nadal jednak zainteresowanie mieszkaniami utrzymuje się na wysokim poziomie. Klientów zachęca indywidualne podejście naszych doradców, którzy w każdym przypadku starają się wypracować najkorzystniejsze rozwiązanie i dostosować finansowanie zakupu do ich indywidualnych możliwości. Znaczącą grupę stanowią też nabywcy, którzy zakup mieszkania finansują gotówką, których ten problem nie dotyczy.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom

Pierwszy kwartał był dla nas rekordowy pod względem sprzedaży. Sytuacja na rynku kredytowym nie wpłynęła negatywnie na naszą sprzedaż. Podtrzymujemy plan sprzedaży ponad 1000 mieszkań rocznie, już od 2017 roku. Warto pamiętać, że na zdolność kredytową pozytywnie wpływają najniższe w historii stopy procentowe, a ich efekt zostanie wzmocniony przez rządowy program Rodzina 500+, z którego ma szansę skorzystać 2,7 mln rodzin w Polsce.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Wyniki pierwszego kwartału nie wskazują na to, żeby wzrost marż kredytowych miał wpływ na sprzedaż mieszkań. Niskie stopy procentowe sprawiają, że wysokość rat kredytowych jest w dalszym ciągu akceptowania przez klientów. Nie bez znaczenia pozostaje również sukces programu MdM, który bardzo ułatwia zakup mieszkania na kredyt.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Z uwagą przyglądamy się sytuacji związanej z podniesieniem przez banki marż kredytów, ale jak dotąd nie zaobserwowaliśmy zmniejszenia się liczby nabywców, która mogłaby być spowodowana spadkiem zdolności kredytowej. W pierwszym kwartale 2016 roku sprzedaż mieszkań dla spółki zakończyła się satysfakcjonującym wynikiem. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, szczególnie że nasza oferta została dostosowana do różnych grup nabywców. Z pewnością znajdą się wśród nich osoby, które stać będzie na mieszkanie nawet przy zaostrzonych warunkach proponowanych przez banki.  

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Nie sądzę by ostatnie podwyżki marż w sposób znaczący wpłynęły na kondycje i dynamikę rynku mieszkaniowego w Polsce. Pamiętajmy o tym, że mimo wszystko warunki kredytowe są wciąż dość atrakcyjne zważywszy na utrzymujące się niskie stopy procentowe. Nie przewiduję by te zmiany mogły w średnim i dłuższym terminie wpłynąć negatywnie na decyzje konsumentów o zakupie mieszkania.       

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding

Podniesienie marż kredytów hipotecznych nie będzie miało znaczącego wpływu na zmniejszenie popytu, czy wzrost cen mieszkań. W wyniku tych zmian osoby zaciągające kredyty mieszkaniowe w 2016 roku będą musiały liczyć się z większymi wydatkami niż te, którym udało się nabyć nieruchomość w lepszej koniunkturze. Sytuacja na rynku jednak nie jest kryzysowa i w najbliższym czasie powinna utrzymać się na stabilnym poziomie. Według przewidywań analityków zwiększenie wpływów finansowych do budżetu domowego z nowego programu rządowego 500+ może nawet dwukrotnie zwiększyć zdolność kredytową rodzin wielodzietnych i w konsekwencji spowodować wzrost wydatków na dobra trwałe, w tym nieruchomości.  Myślę, że jest to dobra prognoza przede wszystkim dla rodzin, które dotychczas nie mogły sobie pozwolić na kupno własnego mieszkania.  

Ewa Gwiazdowska, dyrektor finansowa w Atlas Estates

Podniesienie marży kredytów przez banki będzie miało wpływ na sprzedaż mieszkań, ponieważ obniży się zdolność kredytowa klientów. Warto również wspomnieć, że od początku roku wymagany jest 15 proc. wkład własny przy zakupie mieszkania, co również ogranicza dostępność kredytów. Zmiany weszły w życie niedawno więc trzeba jeszcze poczekać na ich efekty. Jak dotąd spadek sprzedaży nie jest odczuwalny.    

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development

Stopy procentowe utrzymują się na niskim poziomie, dlatego wzrost marż kredytów hipotecznych nie wpłynął drastycznie na ich koszty. Na pozytywne decyzje zakupowe wpływają również atrakcyjne ceny mieszkań, możliwość skorzystania z puli dopłat w programie MdM na 2017 i 2018 rok, a także atrakcyjne systemy płatności, jak np. 10/90.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN

Nie zauważyliśmy jak dotąd wpływu podwyżki marż kredytów na decyzje zakupowe klientów. Mamy nadzieję, że zmiany na rynku kredytowym nie będą istotnie oddziaływały na sprzedaż.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Wyższe marże kredytów przekładają się na niższą zdolność kredytowej, która faktycznie stanowi problem dla nowych nabywców mieszkań.Uzyskanie kredytu jest z tego powodu trudniejsze niż w roku ubiegłym. W przypadku segmentu, w którym budujemy, gdzie cena mieszkania wynosi średnio 250 tys. zł, podwyżka marż nie stanowi jednak dużego zagrożenia. Oferujemy klientom szeroką pomoc doradczą w zakresie kredytowym. Przygotowaliśmy też dla nabywców specjalne programy, które mają ułatwić zakup mieszkania, w tym - „Zamień stare na nowe” i "Kup przez wynajem”.

Maria Doerre, dyrektor sprzedaży i marketingu Activ Investment

W ostatnim czasie nie odnotowaliśmy żadnych oznak osłabienia zdolności kredytowej, ani spadku zainteresowania zakupem mieszkań na skutek podniesienia marż kredytowych, podobnie jak wpłat ze środków własnych.

 

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki

dompress : :
kwi 08 2016 Jak deweloperzy oceniają pierwszy kwartał...
Komentarze: 0

 Czy pierwsze trzy miesiące tego roku pod względem sprzedaży mieszkań deweloperzy mogą zaliczyć do udanych? Czy wyniki są lepsze niż w roku ubiegłym? Analizę prezentuje portal nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

 

W pierwszym kwartale tego roku z nadwyżką zrealizowaliśmy założony plan sprzedaży,  a uzyskany wynik jest niemal identyczny jak w dobrym dla spółki roku ubiegłym. Widząc duże zainteresowanie klientów naszymi inwestycjami, skupiamy się obecnie na szybkim uzupełnieniu oferty. W ciągu najbliższych dwóch miesiący planujemy rozpoczęcie sprzedaży kolejnych 6 projektów.

 

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

 

W I kwartale 2016 roku sprzedaż liczona według udziału Polnord w poszczególnych spółkach wyniosła 276 lokali. Wynik ten jest zbliżony do osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest obecnie korzystna. Popyt na mieszkania nadal wspierają m.in. niskie stopy procentowe, które zachęcają do lokowania kapitału w nieruchomościach.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

 

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku. Przekroczyły one nasze oczekiwania. W zakończonym kwartale sprzedaliśmy 80 mieszkań, mamy silne poczucie, że notowana dynamika sprzedaży wiąże się z coraz większą rozpoznawalnością marki Matexi w Polsce i dobrymi opiniami naszych, dotychczasowych klientów. Udało nam się osiągnąć bardzo satysfakcjonujące wyniki, mimo iż oferta tylko w niewielkim stopniu koncentruje się na segmencie popularnym, dostępnym w programie MdM, którego zakończenie było silnym bodźcem zakupowym dla klientów w ostatnim czasie.  

 

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

 

W pierwszym kwartale tego roku osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży 215 mieszkań. Jest to 44 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2015 roku. Wzrost sprzedaży to efekt możliwości wyboru z szerokiej i atrakcyjnej oferty mieszkaniowej. Popularnością niezmiennie cieszy się inwestycja Olimpia Port oraz pozostałe wrocławskie osiedla społeczne, jak Cztery Pory Roku. Klienci doceniają architekturę budynków oraz funkcjonalność układów mieszkań. Popyt na mieszkania wspierany jest przez najniższe w historii stopy procentowe.

 

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

 

Zarówno w warszawskiej inwestycji Hubertus, jak i gdańskiej Wolne Miasto odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Wolnym Mieście sprzedaliśmy aż 2,5 krotnie więcej mieszkań. W przypadku tej inwestycji niewątpliwie decydujące znaczenie miała informacja o kończących się środkach na dopłaty w programie MdM, co dodatkowo zmobilizowało klientów do podjęcia decyzji o zakupie.

 

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

 

Bardzo dobrze oceniamy pierwszy kwartał 2016 roku. Wyniki sprzedaży są porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku, które były dla spółki niezwykle satysfakcjonujące. Wprawdzie styczeń i luty br. były słabsze jeśli chodzi o ilość podpisanych umów, ale już marzec zakończył się rekordową sprzedażą w historii firmy.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

 

W pierwszym kwartale 2016 roku odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 343 lokali wobec 371 sprzedanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik jest bardzo dobry, choć nieco niższy w porównaniu z tym sprzed roku, co wynika z mniejszej liczby mieszkań wprowadzonych do oferty. W I kwartale 2015 roku rozpoczęliśmy m.in. sprzedaż II etapu cieszącej się bardzo dużym zainteresowaniem, warszawskiej inwestycji Bliska Wola, która w znacznym stopniu przyczyniła się do uzyskaniaprzez spółkę świetnych  wyników. W kolejnych kwartałach 2016 roku do oferty wprowadzimy następny etap naszego flagowego projektu, a także  nowe inwestycje, co będzie miało odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.

 

Marcin Liberski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

 

W pierwszym kwartale 2016 roku mieliśmy w ofercie większą liczbę mieszkań niż w analogicznym okresie w roku 2015. W ubiegłym roku spółka podpisała 265 umów przeniesienia własności mieszkań, natomiast większość tych lokali została sprzedana w początkowym etapie budowy, jeszcze w 2014 i 2013 roku. Aktualnie spółka posiada w ofercie mieszkania w ramach drugiego etapu warszawskiego osiedla Apartamenty Krasińskiego, którego sprzedaż rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Sprzedaż w ostatnim kwartale 2015 roku i pierwszym tego roku utrzymuje się na podobnym poziomie. Nie odczuliśmy też negatywnego wpływu podniesienia wkładu własnego do 15 proc. wartości mieszkania.

 

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

Pierwszy kwartał tego roku pod względem sprzedaży oceniamy bardzo dobrze. Wyniki wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim aż trzykrotnie. Ten przyrost spowodowany jest przede wszystkim ciągłym rozwojem naszej oferty. Kluczem do sprzedażowego sukcesu okazało się szybkie reagowanie na bieżące potrzeby różnych grup nabywców. Indywidualne podejście do klienta oraz personalizowanie oferty to elementy, które pomogły nam zwiększyć słupki sprzedaży.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

 

Okres trzech pierwszych miesięcy 2016 roku był dla firmy bardzo zadowalający. Sprzedaż plasowała się na wyższym poziomie niż w roku poprzednim. Osiągnięcie tak dobrego wyniku możliwe było przede wszystkim dzięki zróżnicowanej ofercie firmy. Duże brawa należą się tu także pracownikom działu sprzedaży, którzy wkładają całą energie i umiejętności by zaoferować klientom mieszkania dopasowane do ich potrzeb i możliwości.

 

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN S.A.

 

Sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku oceniamy bardzo dobrze. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się mieszkania w programie MdM. Klienci spieszyli się z ich zakupem w związku z informacjami o błyskawicznie wyczerpującym się limicie dopłat na rok 2016. Klientów kupujących mieszkania z dopłatą było w I kwartale 2016 roku zdecydowanie więcej niż w tym samym okresie w 2015 roku. Nie mniej odnotowaliśmy również wysoką sprzedaż wśród osób zaciągających tradycyjne kredyty, jak również kupujących mieszkania z własnych środków.

 

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development

 

Obserwujemy większe zainteresowanie lokalami w naszych inwestycjach. We Wrocławiu rozpoczęliśmy sprzedaż soft loftów i penthouse’ów w inwestycji Nowa Papiernia Ultra Nova, a w Warszawie drugiego etapu osiedla Alpha Park. Wzrost zainteresowania zakupem mieszkań zauważyliśmy również w poznańskim Red Parku, gdzie oferta dostępna jest w programie MdM. 

 

Maria Doerre, dyrektor sprzedaży i marketingu Activ Investment

 

Pierwszy kwartał 2016 roku był jednym z najlepszych w 20-letniej historii firmy. Prowadząc politykę „wysoka jakość za przyzwoitą cenę”, uruchomiliśmy kilka nowych inwestycji w Krakowie, Katowicach i we Wrocławiu. Projekty wyróżniają się funkcjonalnością, przyjaznymi kosztami, ale także nowoczesną formą architektoniczną i dobrą lokalizacją, szczególnie w przypadku osiedli w Krakowie i Katowicach. Krakowskie inwestycje przy ulicy Konopnickiej i Mogilskiej zostały na przykład zarezerwowane w 80 proc. jeszcze przed wydaniem ostatecznego pozwolenia na budowę.  

 

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki

dompress : :