Kategoria

Nieruchomości, strona 142


paź 19 2015 Outsourcing. Kraje regionu CEE wyznaczają...
Komentarze: 0

 Trendy światowego outsourcingu były tematem konferencji - Eastern Europe Shared Services - zorganizowanej przez Shared Services & Outsourcing Network (SSON) w Warszawie  

 

Wydarzenie było okazją do omówienia pięciu kluczowych trendów globalnego outsourcingu, które w istotny sposób wpływają na jakość dostarczanych usług dla biznesu w poszczególnych rejonach świata. Optymalizacja procesu obsługi, digitalizacja i mobilność, analiza danych, automatyzacja oraz rozwijanie nowych umiejętności i zasobów wiedzy to strategiczne kwestie analizowane na forum. Podczas spotkania można było dowiedzieć się, jak centra SSC/BPO zlokalizowane w Europie Środkowej i Wschodniej radzą sobie z tymi wyzwaniami.

 

Podczas, gdy cięcie kosztów pozostaje podstawowym priorytetem dla całego sektora, w krajach regionu CEE outsourcing postrzegany jest także w innym aspekcie. W kontekście możliwości, jakie stwarza dla rozwoju standaryzacji i transformacji na poziomie procesu. Europa Centralna wyznacza kierunek innym regionom, jeśli idzie o standaryzację procesów obsługi, która jest przecież jednocześnie miarą wydajności pracy. Należy zauważyć, że takie podejście pozwala zaoferować wyższej jakości usługi z wartością dodaną.

 

Zaprezentowane na konferencji analizy potwierdzają, że w ostatnich latach znacząco wzrosła świadomość i zaufanie biznesu do sektora BPO/SSC jako partnera zdolnego do dostarczenia zaawansowanych usług. Ewolucja dokonująca się na przestrzeni ostatnich lat wpłynęła również na zmianę charakteru relacji z klientami, które w znacznie większym stopniu opierają się teraz na współpracy, a nie jak wcześniej wyłącznie na obsłudze.   

 

Raport SSON mówi, że Europa Zachodnia i Środkowo-Wschodnia wiodą prym we wdrażaniu rozwiązań pomocnych w zarządzaniu dostawcami. Centra europejskie wyprzedzają także inne w implementacji rozwiązań służących fakturowaniu. W tej dziedzinie Europie dotrzymuje kroku jeszcze tylko rejon Azji i Pacyfiku. Centra zlokalizowane w rejonie CEE zdecydowanie wybijają się natomiast, jeśli chodzi o wykorzystanie narzędzi Business Intelligence.

 

Na światowej mapie outsourcingu Polska zajmuje szczególną pozycję. Potwierdzają to rankingi, według których nasz kraj jest obecnie najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie do lokowania centrów usług biznesowych. Raport 2015 Tholons TOP 100 Outsoricng Destinations po raz kolejny plasuje Kraków na pozycji europejskiego lidera spośród najlepszych na świecie lokalizacji dla sektora. Należy podkreślić, że w porównaniu z najwyżej ocenianymi miastami, zlokalizowanymi w Indiach, na Filipinach, czy Malezji, Polska oferuje nie tylko wysoki poziom świadczonych usług, ale także stabilne i bezpieczne środowisko pracy.

 

Rozwój nowoczesnych usług dla biznesu w naszym kraju pociąga za sobą widoczny wzrost popytu na powierzchnię biurową. Sektor jest największym najemcą biur w miastach regionalnych, w których jak wynika z danych firmy doradczej Walter Herz, w pierwszej połowie bieżącego roku odnotowany został rekordowy popyt na powierzchnię biurową. - W Krakowie, głównym ośrodku outsourcingu w Polsce, do połowy roku wynajęta została powierzchnia stanowiąca większość wolumenu najmu odnotowanego w całym 2014 roku. Należy przy tym zaznaczyć, że stolica Małopolski może się pochwalić najniższym odsetkiem wolnej powierzchni biurowej spośród dużych miast. Z kolei w Poznaniu w pierwszym półroczu br. wynajęte zostało więcej biur niż w całym roku ubiegłym - zwraca uwagę Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz. 

 

Z raportu Walter Herz wynika, że centra BPO/SSC największe zapotrzebowanie na powierzchnię biurową zgłaszają w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i aglomeracji katowickiej. Analizy Walter Herz wskazują także, że sektor jest coraz bardziej aktywnym najemcą biur w mniejszych ośrodkach miejskich. - Firmy świadczące usługi dla biznesu rozwijają swoją działalność i poszukują powierzchni biurowej również w takich miastach jak Łódź, Lublin, Szczecin, Toruń, Olsztyn, Bydgoszcz, czy Rzeszów. Sektor wchodzi również do miast satelitarnych dużych aglomeracji. Przykładem może być tu położony 100 km od Warszawy - Radom, który oferuje komunikację lotniczą - informuje Bartłomiej Zagrodnik.  

 

Outsourcing to najdynamiczniej rozwijający się segment polskiej gospodarki. W najbliższym czasie przewiduje się jego wzrost na poziomie 15-20 proc. W branży zatrudnionych jest już ponad 150 tys. osób w największych miastach w kraju.

 

 

o WALTER HERZ

dompress : :
paź 14 2015 Rabat od dewelopera w boomie?
Komentarze: 0

 Na rynek wpływa rzeka mieszkań deweloperskich. Czy niesie oferty promocyjne? Sprzedaż nowych mieszkań nigdy nie była lepsza. Czy deweloperzy stosują zachęty? Sondę przeprowadził portal nieruchomości Dompress.pl.

 

LC CorpMirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

 

W polityce sprzedaży szczególny nacisk kładziemy na atrakcyjne, kompaktowe układy mieszkań w przystępnej cenie. To w zupełności wystarczy, aby wyprzedać całą ofertę na etapie budowy. Cyklicznie wprowadzamy promocyjne oferty dla wybranych projektów i elastyczny harmonogram wpłat. W ramach przyjętej strategii duży nacisk kładziemy na klientów z polecenia, którzy stanowią znaczy udział w transakcjach sprzedaży.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

 

Obecnie ceny mieszkań kształtują się na bardzo atrakcyjnym poziomie. Największą siłę mają rabaty, dlatego proponujemy mieszkania w promocyjnych cenach. Dobrze rozplanowane mieszkania dostępne są w warszawskich osiedlach Bliska Wola, Willa One, czy Zielona Dolina, w którym za m kw. klient zapłaci tylko 4390 zł. Rodzinom z dziećmi, ceniącym komfort i spokój proponujemy dom w ramach programu MdM w osiedlu Villa Campina w konkurencyjnej cenie od 463 tys. zł.

Wybierając objęte rządowym programem mieszkanie na osiedlu Nowe Tysiąclecie w Katowicach, klient może zyskać aż do 82 tys. zł dopłaty. Jednocześnie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy specjalny  program finansowania zakupu mieszkań dedykowany tej właśnie inwestycji. By zamieszkać w mieszkaniu z pierwszego etapu projektu wystarczy wpłacić 10 proc. ceny, a pozostałe 90 proc. dopiero po otrzymaniu kluczy.

 

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

Obecnie naszą główną zachętą jest wyjątkowo korzystny i wielostronny program „Kompas Korzyści” skierowany do wielu grup nabywców. Ponadto nasze energooszczędne mieszkania z dwóch krakowskich inwestycji nadal są dostępne w ramach dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Każdy klient znajdzie u nas coś dla siebie. Rodziny mogą skorzystać z dopłat do kredytów. Chcemy, aby nasze inwestycje docierały do jak najszerszego grona klientów. Przygotowujemy oferty indywidualne, staramy się możliwie jak najbardziej ułatwić klientom zakup.

 

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

 

Choć obecne ceny mieszkań kształtują się na bardzo atrakcyjnym poziomie, klienci zawsze mogą liczyć na dodatkowe rabaty. Kupując lokal w naszym nowym wilanowskim osiedlu Brzozowy Zakątek w Warszawie można zaoszczędzić nawet 22 tys. zł. Przestronne, trzypokojowe mieszkanie o powierzchni 70 m kw. z ogródkiem to koszt zaledwie 439 tys. zł. W olsztyńskim Tęczowym Lesie klienci mają szansę nabyć dwupokpojowe mieszkania w MdM w cenie od 169 tys. zł. Mieszkania gotowe do odbioru w osiedlu 2 Potoki w Gdańsku są natomiast objęte gwarancją najniższej ceny.

 

Żaneta Bratkowska reprezentująca Vastbouw Polska

 

Główną zachętą dla naszych klientów jest przede wszystkim szeroki zakres nieruchomości, jakie posiadamy w swojej ofercie i ich lokalizacja. Budujemy zarówno mieszkania w zabudowie wielorodzinnej, jak i domy wolnostojące jednorodzinne, domy w zabudowie bliźniaczej, szeregowej i czterorodzinnej. W ramach kompleksowego zagospodarowania terenu osiedli powstają drogi osiedlowe, chodniki, oświetlenie oraz urządzone pasy zieleni. Harmonogramy płatności ustalane są zawsze indywidualnie. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie ze strony klientów. Pomagamy w uzyskaniu kredytu.

 

Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper

Klienci mogą skorzystać teraz ze specjalnie przygotowanych programów. Lokum+ - pakiet zniżek i rabatów u naszych partnerów. Lokum pod klucz – zakup mieszkania z wykończeniem. Program Rekomendacji „Poszukiwani Sympatyczni Sąsiedzi” z nagrodami rzeczowymi. Wspieramy także klientów w zakresie doradztwa finansowego przy zakupie mieszkania na kredyt, jak też oferujemy bezpłatny poradnik „4 kąty w 5 krokach”. Tym, co zachęca naszych klientów do zakupu mieszkań jest centralna lokalizacja osiedli, ich wysoka jakość i atrakcyjne ceny. Mieszkanie w centrum Wrocławia można kupić od 5999 zł za m kw. Wielu klientów przekonuje również to, że mamy w ofercie mieszkania gotowe, które można znaleźć  w osiedlach Lokum Viva i Lokum da Vinci.

  Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates Aktualnie zapewniamy ofertę specjalną nabywcom mieszkań w budynku ConceptHouse Mokotów, położonym w bliskim sąsiedztwie Galerii Mokotów oraz kompleksu biurowego Mokotów Business Park. W ramach promocji „Ostateczna wyprzedaż” obniżyliśmy ceny ostatnich mieszkań dostępnych w tej lokalizacji o kilka-kilkanaście procent, dzięki czemu ceny zaczynają się od 6750 zł za m kw. Szczególnie atrakcyjna jest propozycja zakupu trzypokojowego mieszkania, które zaaranżowane we współpracy z architektem wnętrz jest w pełni wykończone, umeblowane i wyposażone w sprzęt AGD.   Marcin Zaremba-Śmietański, główny analityk, członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej GEO

Zachęt, które mają przyciągnąć kupujących do naszych inwestycji jest kilka. Są to między innymi rabaty cenowe oraz atrakcyjne oferty przedsprzedażowe, a także program lojalnościowy i nagrody rzeczowe. Wiele osób zwraca uwagę na oferowaną przez nas pomoc w załatwianiu formalności kredytowych i ofertę wykończenia mieszkania pod klucz.

 

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Wszystkie nasze inwestycje sprzedają się bardzo dobrze i nie musimy używać szczególnych argumentów, żeby pozyskać klientów. Zaprojektowane ze szczególną starannością zarówno jeżeli chodzi o funkcjonalność, jak i stronę estetyczną. Zawsze jesteśmy elastyczni w rozmowach z klientami i doceniamy szczególnie tych, którzy kupują kolejne mieszkania w tej samej lub różnych inwestycjach.

 

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

W każdej z naszych inwestycji klient znajdzie mieszkania, których zakup możliwy jest w ramach programu Mieszkanie dla Młodych. Początek realizacji inwestycji to możliwość zakupu mieszkania w atrakcyjniejszej cenie, które klient może wybrać z pełnej oferty.  Stosujemy zasadę transparentności cen. Podczas rozmowy nasi sprzedawcy mogą jednak zaproponować zakup mieszkania w bardzo korzystnej kwocie i dopasować umowę do preferencji  klienta.

 

Marta Jagłowska, Marketing Manager w firmie Marvipol

Niewątpliwie najlepszym momentem na zakup mieszkania jest przedsprzedaż, którą właśnie rozpoczęliśmy w warszawskim Lake Park Apartments. To moment przed rozpoczęciem regularnej sprzedaży, kiedy nie tylko można wybierać z szerokiej palety dostępnych mieszkań, ale skorzystać również z wyjątkowej oferty, niedostępnej w standardowym cenniku.

 

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

W przypadku inwestycji, w których oferujemy domy, organizujemy dni otwarte i okresowe promocje. W inwestycjach, w których powstają mieszkania bardzo starannie przygotowujemy ofertę, aby dopasować ją do aktualnych potrzeb rynkowych.

 

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Jednym z najbardziej powszechnych mechanizmów jest oferowanie stosownych upustów względem wyjściowych cen ofertowych. Na tego typu rozwiązanie klienci mogą liczyć także w przypadku naszych warszawskich inwestycji Miasto Wola i Stacja Kazimierz. Ostateczna wartość upustu jest uzależniona od wielu czynników, m.in.: metrażu i rozkładu oraz usytuowania mieszkania w inwestycji. Prócz upustów, okresowo dostępne są również inne zachęty, takie jak np. miejsce garażowe w cenie lokalu, których dostępność uzależniona jest od fazy sprzedaży inwestycji. Klienci mogą uzyskać je w drodze indywidualnych negocjacji.

 

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa S.A.

W czasie dni otwartych w naszych inwestycjach oferujemy klientom upusty, których wysokość uzależniona jest od wielkosci kupowanego mieszkania. Ostatnie w tym roku dni otwarte w Tarasach Dionizosa w Warszawie zaplanowaliśmy na 24-25. października. W gotowej podwarszawskiej Rezydencji Kościuszki indywidualnie negocjujemy ceny ostatnich mieszkań.

 

 

Autor: Kamil Niedźwiedzki

dompress : :
paź 13 2015 Recesja czy boom? Co czeka rynek biurowy...
Komentarze: 0

O przyszłości rynku biurowego w Polsce eksperci dyskutować będą na konferencji Eurobuild Conferences - Rynek powierzchni biurowych  i zielone rozwiązania - która odbędzie się 14. października br. w Warszawie

Panel poświęcony warszawskiemu rynkowi biurowemu po 2016 roku poprowadzi Mateusz Strzelecki z firmy doradczej Walter Herz. Specjaliści z branży, którzy wezmą udział w spotkaniu wyrażą swoje opinie na temat kierunku rozwoju największego w kraju rynku powierzchni biurowych. Komentatorzy wymienią poglądy, poszukując m.in. odpowiedzi na pytania: czy w 2017 roku jedna piąta warszawskich biur będzie oczekiwała na najemców, a firmy deweloperskie zaczną się konsolidować lub ogłaszać upadłość? Czy może wręcz przeciwnie, lawinowy napływ nowych firm spowoduje dynamiczny rozkwit rynku biurowego w stolicy? A notowany obecnie szybki wzrost podaży powierzchni biurowej zrównoważy wysoki popyt? Starcie przeciwstawnych wizji pozwoli uzyskać odpowiedź na te pytania.

W czasie konferencji poruszonych zostanie wiele istotnych zagadnień dotyczących segmentu biurowego w Polsce. Obserwatorzy rynku, reprezentujący wiodące firmy z branży, dyskutować będą o sposobach przyciągnięcia do naszego kraju firm z sektora BPO/SSC, które stały się już dominującym najemcą na rynkach regionalnych. Eksperci przedstawią ofertę miast regionalnych skierowaną do deweloperów i inwestorów, wskazując nowe lokalizacje biurowe na mapie Polski.

Spotkanie stanie się okazją do poruszenia tematu relokacji biura oraz oferowanych przez nowoczesne obiekty usług i udogodnień. Prezentacje dotyczyć będą także kwestii związanych z wymaganiami najemców z poszczególnych branż oraz aranżacją przestrzeni biurowej.

Podczas meetingu omówiona zostanie kwestia zainteresowania polskim rynkiem biurowym zgłaszanym ze strony inwestorów zagranicznych. Jednym z tematów będzie również eko-rewitalizacja. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, jakie korzyści przynosi wdrożenie zielonych rozwiązań w istniejących budynkach i jak wiele można dzięki niemu zaoszczędzić.   

W spotkaniu polskiego sektora nieruchomości komercyjnych wezmą udział przedstawiciele wielu wiodących na rynku firm doradczych, deweloperskich oraz firm współpracujących z branżą. Wśród kilkudziesięciu prelegentów, moderatorów dyskusji i panelistów znajdą się uznani analitycy oraz przedstawiciele największych rynkowych graczy.

 

Autor: Walter Herz

dompress : :
paź 06 2015 Dla kogo budują deweloperzy?
Komentarze: 0

 Czy odbiorcami nowych mieszkań są głównie młodzi ludzie, którzy chcą się usamodzielnić? Do jakich grup nabywców kierują ofertę deweloperzy? Sondę na ten temat przedstawia portal nieruchomości Dompress.pl.

 

Wanda Dzikowska, menedżer sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

 

Większość naszych klientów to rzeczywiście osoby młode, kupujące swoje pierwsze M. Zauważamy jednak tendencję, w ramach której osoby nieco starsze z zasobniejszym portfelem i często również z większą rodziną, zmieniają miejsce zamieszkania. Chcą podwyższyć swój komfort, w związku z czym wybierają lokale o większym metrażu, w budynkach o lepszym standardzie. Niejednokrotnie wykorzystują też zamianę mieszkania, żeby przeprowadzić się w miejsce lepiej zlokalizowane, bliżej centrum lub z dogodniejszym dojazdem.

W Polsce nadal brakuje oferty skierowanej stricte do seniorów, takiej jaka jest powszechna na przykład w USA, czy Skandynawii. Polacy nadal wyobrażają sobie jesień życia w mieszkaniu razem ze swoimi dziećmi, na których pomoc mogliby liczyć. Takie propozycje jak specjalnie zaprojektowane osiedla, czy apartamenty z rozbudowanymi usługami opieki są pieśnią przyszłości, która ma szansę się ziścić pod warunkiem, że nasze społeczeństwo będzie się nadal bogacić.

 

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

 

Naszą ofertę adresujemy do wszystkich grup odbiorców. Śledzimy trendy pojawiające się na rynku, w związku z czym zaprojektowaliśmy większą ilość mieszkań czteropokojowych w ostatnim etapie inwestycji Hubertus usytuowanej na warszawskim Mokotowie.

 

Marcin Zaremba-Śmietański, główny analityk, członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej GEO

 

Nie sposób wskazać wspólnej grupy docelowej dla wszystkich inwestycji realizowanych pod szyldem Grupy Deweloperskiej Geo. Każda z nich ma inny charakter, ponieważ staramy się tworzyć ofertę na tyle zróżnicowaną, by każdy znalazł mieszkanie odpowiadające jego potrzebom i oczekiwaniom.

Na przykład we wrocławskim osiedlu Malinowe Zacisze, ze względu na kameralny charakter osiedla, spokojne, ciche otoczenie i bezpośrednie sąsiedztwo parku zaprojektowaliśmy mieszkania o większym metrażu, które cieszą się dużym zainteresowaniem rodzin z dziećmi.

 

Rzadko na etapie planowania inwestycji ukierunkowuje się ją wyłącznie na inwestorów. Naszym głównym celem jest budowa dobrych i funkcjonalnych mieszkań, w których po prostu dobrze i wygodnie się mieszka. Osoby kupujące mieszkanie z przeznaczeniem na wynajem również kierują się takimi przesłankami. 

 

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

 

W każdym z naszych projektów mamy mieszkanie niemalże dla każdego. Oczywiście istnieją preferencje względem lokalizacji, ale w naszych projektach mieszkanie znajdzie zarówno singiel, para bez dzieci, jak i rodzina z dziećmi.  W realizowanych przez nas inwestycjach oferujemy zarówno małe mieszkania, jak i lokale dwupoziomowe o powierzchni przekraczającej 100 m kw.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

 

Oferta J.W. Construction skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców, nie tylko singli, rodzin z dziećmi, ale także do inwestorów, czy osób starszych. Niebawem nasza oferta powiększy się także o lokale Aparthotelu przewidzianego w ramach warszawskiej inwestycji Bliska Wola, idealnie wpisującego się w zakup apartamentu i mieszkania pod inwestycję. Obecnie, kiedy większość osiedli jest ogrodzona i monitorowana, lokale parterowe są cenionym miejscem do zamieszkania również przez rodziny z małymi dziećmi, osoby starsze, czy niepełnosprawne. Dużym zainteresowaniem tej grupy odbiorców cieszy się inwestycja Zielona Dolina w Warszawie. Dla rodzin wielodzietnych mamy także domy w ramach programu MdM w osiedlu Villa Campina.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

 

Obecnie w sprzedaży mamy blisko 20 inwestycji w 5 miastach Polski. Są to projekty zróżnicowane, zarówno pod względem lokalizacji w ujęciu mikro, jak również struktury mieszkań. W naszej ofercie można znaleźć mieszkania zlokalizowane w centrum idealnie nadające się do zakupu inwestycyjnego, jak również lokale na cele mieszkalne, również z dopłatą w MdM.

 

Marta Jagłowska, marketing manager w firmie Marvipol

 

Nowa oferta mieszkań wprowadzona w inwestycji Lake Park Apartments skierowana jest do młodych osób, czynnych zawodowo, często pracujących w zagłębiu biurowym warszawskiego Mokotowa. Są to apartamenty o wysokim standardzie z dużymi tarasami i ogrodami. To nowa jakość na warszawskim Służewcu dedykowana już nie tylko tym, którzy poszukują swojego pierwszego lokum, ale tym, którzy rozglądają się za drugim, czy kolejnym mieszkaniem, za lepszym miejscem do życia, gdzie będą mogli czuć się komfortowo i korzystać z atrakcji, jakie oferuje osiedle.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

 

Staramy się by nasza oferta była przede wszystkim dopasowana do profilu danej dzielnicy lub nawet jej konkretnego rejonu, jak na warszawskich Bielanach, gdzie zlokalizowanych jest kilka naszych inwestycji. To właśnie tu najlepiej widać rożniece pomiędzy osiedlami. Każdy z projektów w nieco inny sposób trafia w gusty klientów. Na przykład nasza, nowa inwestycja przy ulicy Żeromskiego, czy Apartamenty Marymont mogą spodobać się nieco bardziej dojrzałym klientom. Jeśli chodzi o seniorów to w każdej inwestycji staramy się myśleć o nich projektując w odpowiedni sposób wejścia do budynków, czy rozkłady mieszkań na parterze. Bezpośrednio do inwetorów i ludzi młodych adresujemy np. nowy, warszawski projekt przy ulicy Pereca, gdzie stawiamy niemal wyłącznie na kompaktowe mieszkania.

 

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

 

Różnorodność lokalizacji, metraży i rozkładów naszych mieszkań gwarantuje, że każdy znajdzie w ofercie Polnord coś dla siebie. Z myślą o singlach i rodzinach, poszukujących swojego pierwszego mieszkania, przygotowaliśmy lokale już od 30 m kw., czy mieszkania o powierzchni kwalifikującej się do dopłaty w programie MdM. W każdej inwestycji oferujemy szeroką gamę lokali o najbardziej popularnych metrażach (50-60 mkw.). Mieszkania na parterze z własnym ogródkiem są idealnym rozwiązaniem dla rodzin z dziećmi i osób starszych.

 

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

 

Projektując inwestycję staramy się uwzględnić potrzeby wszystkich grup wiekowych, preferencje zarówno singli jak i dużych rodzin.

 

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

 

Przygotowane przez nas oferta mieszkań w warszawskich projektach Stacja Kazimierz i Miasto Wola adresowana jest do zróżnicowanej grupy odbiorców. Duża skala obu inwestycji oraz ich etapowa realizacja umożliwiają nam zaplanowanie lokali o różnorodnym metrażu i układzie przestrzennym, które zaspokoją oczekiwania zarówno osób młodych poszukujących pierwszego mieszkania, rodzin, jak i seniorów zmieniających lokale na bardziej komfortowe. Na podstawie sprzedaży mieszkań w naszych inwestycjach zaobserwowaliśmy, iż osoby młode coraz częściej decydują się na zakup większych lokali z myślą o przyszłości i ewentualnym powiększeniu rodziny. Z tego względu, dużą popularnością cieszą się mieszkania o powierzchni ok. 50 m kw. Warszawska Wola to dzielnica, w której mieszkania kupują osoby zmieniające lokum, poszukujące większej przestrzeni lub lepszej komunikacji z centrum miasta.

 

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

Niedawno wystartowaliśmy z programem „Kompas Korzyści”, który pozwala samodzielnie zadecydować o warunkach zakupu mieszkania. Nabywcy mogą wybrać jedną z wielu dostępnych promocji. To propozycja zarówno dla singli, młodych małżeństw, rodzin wielodzietnych, inwestorów jak i studentów. Dzięki tej akcji, oferty w Wawel Service są dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego z naszych klientów. Dynamiczny singiel oczekuje innych warunków zakupu niż rodzina z dziećmi, a jeszcze czegoś innego wymaga osoba kupująca mieszkanie w celach inwestycyjnych, czy młody student. Mamy ofertę, która spełni oczekiwania różnego rodzaju klientów.

 

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa S.A. 

 

Naszą ofertę kierujemy głównie do młodych ludzi i rodzin, które chcą skorzystać z dopłat w ramach programu Mieszkanie dla młodych. W budowanej etapowo inwestycji Tarasy Dionizosa na Białołęce zaprojektowane dostępne są głównie kompaktowe lokale dla osób poszukujących w Warszawie ekonomicznych ofert mieszkaniowych.    

 

Autor: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji dompress.pl

dompress : :
paź 01 2015 Czy deweloperzy budują teraz większe mieszkania?...
Komentarze: 0

Czy widoczne jest zainteresowanie większymi mieszkaniami? Czy w ofercie deweloperów nadal dominują lokale kompaktowe? Jak zmieniają się preferencje, jeśli chodzi o wielkość mieszkań. Opinie deweloperów na ten temat prezentuje portal nieruchomości Dompress.pl.    

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Metraż mieszkań zależy od charakteru inwestycji. Te zlokalizowane w centrach miast przyciągają głównie inwestorów kupujących mieszkania na wynajem. Są oni zainteresowani lokalami o mniejszej powierzchni, charakteryzującymi się kompaktowym i funkcjonalnym rozkładem. Takie mieszkania oferujemy na przykład w doskonale zlokalizowanej krakowskiej inwestycji 5 Dzielnica, gdzie ponad 70 proc. oferty stanowią lokale 1 i 2-pokojowe. 

W przypadku projektów wybieranych przez klientów, poszukujących mieszkań dla siebie, widzimy wzrost zainteresowania większymi metrażami. Jest to związane przede wszystkim ze zwiększoną zdolnością nabywczą kupujących, która jest między innymi efektem kolejnych obniżek stóp procentowych. W naszej ofercie posiadamy projekty, w których udział mieszkań 2 - 4 pokojowych z 30 proc. w pierwszym etapie budowy inwestycji wzrósł do ponad 50 proc. w kolejnej. Stanowi to odpowiedź na obecne potrzeby klientów.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Średnia powierzchnia mieszkań zmienia się. Klienci powoli wymieniają pierwsze mieszkania na większe, a osoby kupujące swoje pierwsze mieszkania częściej wybierają dwa pokoje niż kawalerki. W segmencie trzypokojowym natomiast królują lokale kompaktowe, o mniejszym metrażu. Mieszkania o powierzchni powyżej stu metrów to rynek wymagającego klienta, poszukującego zazwyczaj docelowego lokalu. W każdej inwestycji z dużą uwagą projektujemy mieszkania dla tej grupy osób i rozkładowe lokale na ogół szybko znajdują nabywców. Zainteresowanie tego typu mieszkaniami dobrze obrazuje uruchamiany przez nas kolejny etap warszawskiego projektu Kolska od Nowa:). W przypadku tej inwestycji duże zainteresowanie klientów największymi lokalami, budowanymi w pierwszym etapie osiedla, skłoniło nas do rozszerzenia tej oferty.

Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord

Podążamy za gustami i potrzebami naszych klientów, a te jasno pokazują, że już od kilku lat w centrum zainteresowań znajdują się lokale o powierzchni do 60 m kw. Takie mieszkania można znaleźć we wszystkich naszych inwestycjach: od Trójmiasta i Szczecina, przez Olsztyn, Łódź, aż po Warszawę. Zmiany upodobań klientów idą w nieco innym kierunku niż powierzchnia. Dziś nabywcy dużą wagę przywiązują do otoczenia inwestycji. Klientom zależy na bliskości terenów zielonych, własnym tarasie, czy ogródku. Cenią sobie bezpieczeństwo, oczekując od dewelopera zastosowania odpowiednich rozwiązań. Przede wszystkim jednak chcą, aby ich mieszkanie było wyjątkowe, dlatego chętnie samodzielnie aranżują wnętrze. Taką możliwość mają m.in. w osiedlach: City Park Łódź, Brama Sopocka w Gdyni, 2 Potoki w Gdańsku, czy Śródmieście Wilanów w Warszawie.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Wielkość sprzedawanych przez nas lokali zwiększa się średnio o 2 proc. rocznie. Nadal jednak do najchętniej kupowanych nieruchomości należą dwupokojowe mieszkania o powierzchni ok. 45 m kw. i takie stale wprowadzamy do naszej oferty. To najbardziej popularny typ mieszkania wśród zarówno wśród osób dokonujących zakupu w celach inwestycyjnych, jak i kupujących swoje pierwsze M.  

Magdalena Rurarz, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Victoria Dom

Nie obserwujemy dużej zmiany jeśli chodzi o preferencje klientów dotyczące powierzchni mieszkań, choć na strukturę oferowanych lokali w nowych projektach niewątpliwie wpływ ma program dopłat do kredytów Mieszkanie dla młodych. Daje się zauważyć niewielki wzrost zapytań o większe mieszkania 3 i 4 pokojowe.

Marcin Zaremba-Śmietański, główny analityk i członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej GEO

 

Ostatnie lata przyniosły znaczące zmiany w strukturze oferowanych lokali. Średni metraż mieszkań uległ redukcji z ponad 50 m kw. do 45 - 48 m kw. Nie towarzyszyło temu jednak zmniejszenie średniej liczby pomieszczeń. W praktyce zmiany te oznaczają projektowanie coraz mniejszych pokoi. Sypialnie o metrażu 8 - 9 m kw. powoli stają się standardem, podobnie jak łączenie salonu z otwartą kuchnią - tzw. aneksem, co pozwala zamknąć oba pomieszczenia na przestrzeni do 20 m kw.

Zmiany te wynikają z potrzeb i oczekiwań klientów oraz ich możliwości finansowych. Mieszkanie 2-3 pokojowe można dziś kupić taniej niż kilka lat temu, bo jego metraż jest mniejszy. Rodziny mogą teraz łatwiej stać się właścicielami trzypokojowych mieszkań. Są one nieco mniejsze, ale rekompensuje to niższa cena oraz możliwość ulokowania dzieci w osobnych pokojach.   

 

Zuzanna Kordzi dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Tworząc założenia dotyczące projektu opieramy się na obserwowanych trendach panujących na rynku. Większa dostępność kredytów sprawia, że klienci mogą pozwolić sobie teraz na większy metraż.

W latach kryzysu w przypadku mieszkań dwupokojowych poszukiwane były metraże do 40 - 45 m kw., a trzypokojowych do 55 - 65 m kw. Wcześniej w czasach „boomu frankowego” kupowane były mieszkania dwupokojowe, które miały metraż 50 - 60 m kw. i trzypokojowe o powierzchni 70 - 80 m kw. Obecnie klienci znów nastawiają się  na większe i wygodniejsze mieszkania.

Prócz większej dostępności kredytów istotną rolę odgrywa również stabilna sytuacja gospodarcza, w takiej atmosferze klienci decydują się również na dużo większe lokale. W trudniejszych latach deweloperzy rezygnowali z projektowania mieszkań 4 pokojowych i większych co spowodowało, że tego typu lokale prawie zniknęły z oferty. Obserwując te prawidłowość w ostatnim etapie inwestycji Hubertus na warszawskim Mokotowie zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie dwukrotnie większej ilości mieszkań 4 i 5 pokojowych niż w poprzednim etapie i jak się okazało była to słuszna decyzja.

Lidia Fedorczuk, menedżer sprzedaży w Atlas Estates

Aktualnie planujemy rozpoczęcie dwóch nowych projektów inwestycyjnych w Warszawie. Jeden powstanie na Woli przy ul. Nakielskiej, a na Żoliborzu rozpoczniemy realizację drugiego etapu Apartamentów przy Krasińskiego. W obydwu przypadkach zmniejszyliśmy średnią powierzchnię mieszkań, tak aby każdy lokal był atrakcyjny cenowo i funkcjonalny, ponieważ kompaktowość jest aktualnie najbardziej poszukiwaną cechą mieszkań różnych typów.

Nadal najbardziej popularne są dwójki do 45 m kw. Zauważamy jednak, że w porównaniu z poprzednimi latami optymizm konsumentów wzrósł, a koszt kredytu spadł, co sprawia, że zainteresowanie 3 pokojami w rozsądnym metrażu jest dziś większe. W odróżnieniu od osiedli wprowadzanych na rynek kilka lat temu postawiliśmy więc bardziej na mieszkania trzypokojowe, które w obu planowanych projektach będą stanowić 37 - 38 proc. oferty.

Urszula Hofman, reprezentująca Grupę Inwest

Na warszawskim rynku największym zainteresowaniem cieszą się dwupokojowe mieszkania o powierzchni ok. 40 m kw. Dla klientów większe znaczenie od metrażu mieszkania ma ilość pokoi, czy też możliwa do uzyskania ilość pokoi. Chodzi o lokale, w których na danej powierzchni można uzyskać większą ilość pokoi. Podczas projektowania staramy się, aby średnia powierzchnia mieszkań była jak najmniejsza.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Nasze doświadczenie z kilku ostatnich lat pokazuje, że klienci najbardziej zainteresowani są mieszkaniami o powierzchni do 60 m kw., dlatego w ponad 60 procentach tego typu lokale zajmują nasze inwestycje. Obserwujemy również tendencję związaną z  gospodarowaniem przestrzenią w mieszkaniach. Dotyczy to lokali nabywanych w początkowej fazie budowy, kiedy najłatwiej jest wprowadzić zmiany układu pomieszczeń w mieszkaniu według potrzeb nabywców. Taką możliwość klienci mają wybierając lokale w ramach drugiego etapu inwestycji Zielona Dolina na warszawskiej Białołęce, czy trzeciego etapu Bliskiej Woli przy ulicy Kasprzaka.

Marta Jagłowska, Marketing Manager w firmie Marvipol

W ostatnim czasie obserwujemy liczne zmiany na rynku, w tym większe zainteresowanie mniejszymi mieszkaniami o dobrych układach, gdzie na niewielkim metrażu można wydzielić kilka pokoi. Wchodząca właśnie do sprzedaży inwestycja Lake Park Apartments położona na warszawskim Służewcu została zaprojektowana w taki sposób, aby spełniała oczekiwania klientów. Stąd w ofercie dostępne są kawalerki o powierzchni 31 m kw., czy mieszkania dwupokojowe o metrażu nie przekraczającym 40 m kw.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Duża konkurencja na rynku mieszkaniowym oraz zmieniające się preferencje klientów wymagają od deweloperów szybkiego reagowania na nowe trendy. Obecnie, jedynie projekty skrojone zgodnie z oczekiwaniami nabywców mogą odnosić sukcesy. Dlatego też, planując realizację kolejnych etapów naszych inwestycji, bardzo szczegółowo analizujemy sprzedaż w już uruchomionych fazach oraz opinie i zapytania ze strony klientów. Dzięki takiemu modelowi działania m.in. dostrzegliśmy, że wzrosło zainteresowanie większymi mieszkaniami wśród osób poszukujących lokali na warszawskiej Woli, w rejonie ulicy Jana Kazimierza. Dlatego w kolejnych etapach Miasta Wola i Stacji Kazimierz znalazło się w ofercie więcej takich mieszkań.  

Wojciech Stisz, reprezentujący firmę Barc Warszawa S.A. 

W inwestycjach z segmentu popularnego nie projektujemy już kawalerek. Zastąpiły je małe dwójki o metrażu trzydziestu kilku metrów. W Warszawie poszukiwane są nadal ekonomiczne oferty, a redukcja powierzchni mieszkań pozwala obniżyć cenę całkowitą lokali. Dlatego w kolejnym etapie inwestycji Tarasy Dionizosa usytuowanej na warszawskiej Białołęce w ofercie znalazły się w większości mieszkania kompaktowe, które wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.

  

Autor: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji dompress.pl

dompress : :