Kategoria

Nieruchomości, strona 117


sie 24 2017

W jakim wieku są najmłodsi klienci deweloperów...


Komentarze: 0

Ile lat mają najmłodsze osoby kupujące mieszkania deweloperskie? Na jakie lokale decydują się najczęściej? Co najbardziej liczy się dla nich przy wyborze? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl  

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Wśród naszych nabywców zdarzają się także osoby niepełnoletnie. Wtedy zazwyczaj zakup finansują rodzice, chcąc zapewnić dzieciom mieszkanie na okres studiów lub na start w samodzielne życie. W przypadku takich transakcji klienci decydują się na zakup małych mieszkań jedno i dwupokojowych.

W zdecydowanej większości naszymi klientami są osoby w wieku 30-35 lat nabywające nieruchomości dla zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych oraz osoby w przedziale wiekowym 35-45, kupujące lokale pod inwestycję lub zmieniające mieszkanie na większe.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Nasi klienci to ludzie świadomi swoich wyborów, potrafiący docenić wszystkie zalety inwestycji realizowanych przez Polnord. Dotyczy to także osób dwudziestokilkuletnich, które należą do najmłodszych nabywców mieszkań w budowanych przez nas osiedlach. Największą popularnością wśród tych osób cieszą się mieszkania dwu i trzypokojowe.

Wbrew pozorom młode osoby rzadko decydują się na zakup kawalerek. Bardzo ważnym kryterium wyboru dla takich klientów jest lokalizacja. Zależy im na łatwym dostępie do centrów miast, gdzie prowadzą życie towarzyskie i zawodowe, ale chcą też mieszkać w bliskim sąsiedztwie terenów zielonych, gdzie można aktywnie uprawiać sport. Młode osoby zwracają także uwagę na estetykę osiedla i nowoczesną architekturę. Decydując się na zakup mieszkania chcą mieć pewność, że otoczenie, w którym zamieszkają będzie atrakcyjne wizualnie.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Nasi najmłodsi klienci to osoby prowadzące aktywny tryb życia w wieku około 20-25 lat. Oferta, która skierowana jest do tej części klientów to osiedla z bogatą bazą rekreacyjną obejmującą własne boiska, kluby fitness, czy siłownie na powietrzu.

Ta grupa osób poszukuje mieszkań umożliwiających uzyskanie rządowych dopłat, które można znaleźć m.in. w osiedlu Młodnik, Forma, Księżno i Cztery Pory Roku. Decyzja o zakupie mieszkania często wiąże się z przeprowadzką do nowego miasta, dlatego zainteresowaniem cieszą się układy dwu i trzypokojowe o kompaktowym metrażu. Ceny takich lokali w naszych, wrocławskich inwestycjach zaczynają się od 197 tys. zł.

Klienci zwracają również uwagę na możliwość wydzielenia osobnej kuchni, co w przypadku późniejszego wynajmu pomieszczeń w lokalach pozwala wszystkim domownikom wygodnie korzystać z mieszkania. Miejsce pracy i nauki klientów determinuje zwykle lokalizację, na jaką się decydują. Sprawny dojazd zarówno autem, jak i komunikacją miejską do najczęściej odwiedzanych punktów miasta jest ważnym aspektem przy podejmowaniu decyzji.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Nasi najmłodsi klienci to zwykle młode małżeństwa w wieku 28-32 lat, które właśnie założyły rodzinę i poszukują pierwszego mieszkania. Zdarzają się młodsi klienci, nawet 19-latkowie, ale takich nabywców jest kilkunastu rocznie. Głównym kryterium wyboru jest cena i lokalizacja. Najczęściej decydują się na mniejsze lokale, np. kawalerki. Klienci, którzy mają już dzieci zwykle wybierają mieszkania dwupokojowe, ale ze względu na finanse najbardziej interesują ich mniejsze metraże, tj. lokale o powierzchni 35-40 mkw. Taką ofertę mamy na osiedlu Zielona Dolina na warszawskiej Białołęce. Przy zakupie mieszkań można skorzystać z dopłat w programie MdM.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk

Nasz najmłodszy klient urodził się w grudniu 1995 roku. Osoby dwudziestokilkuletnie poszukują mieszkań jedno lub dwupokojowych. Często jest to decyzja podejmowana wspólnie z rodzicami, którzy wspierają finansowo swoje dzieci. Decyduje cena i lokalizacja. Najmłodsi klienci, którzy wybierają lokale w segmencie najtańszych mieszkań mają około 25 lat. Zakładają rodzinę i poszukują mieszkania dwu lub trzypokojowego. Tu zdecydowanie najważniejsza jest cena.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Najmłodsi nasi klienci mają dwadzieścia kilka lat. Mieszkania kupują najczęściej przy wsparciu rodziców, którzy wychodzą z słusznego założenia, że lepiej kupić dziecku mieszkanie niż płacić za wynajem. Taka sytuacja dotyczy najczęściej studentów lub osób rozpoczynających pracę w innym mieście. Wielu młodych klientów wywodzi się właśnie z grupy ludzi migrujących do większych miast. Takie osoby cenią sobie szybkość dotarcia do pracy, czy uczelni więc podstawowym kryterium jest lokalizacja. Zwykle decydują się na najmniejsze mieszkania, pozwalające na usamodzielnienie. Znaczenie ma też układ lokalu, bo często planują dzielić mieszkanie ze współlokatorem, żeby obniżyć koszt utrzymania nieruchomości. Wybierają więc przeważnie lokale z oddzielnymi pokojami i kuchnią.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Znaczącą grupą naszych klientów są osoby młode, pomiędzy 25 a 30 rokiem życia, które niedawno ukończyły studia, podejmują pierwszą pracę i wchodzą w dorosłe życie. Zdarzają się także klienci młodsi, czasem nawet tuż po osiemnastych urodzinach, które przy wsparciu finansowym rodziców, czy dziadków, wybierają swoje pierwsze własne M2. Najczęściej decydują się na nieduże lokale jedno lub dwupokojowe. Wybierając mieszkanie zainteresowani są przede wszystkim dogodną lokalizacją, sprawną komunikacją z innymi dzielnicami Warszawy oraz sąsiedztwem placówek handlowo-usługowych.   

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Nasi najmłodsi klienci to przeważnie osoby kupujące swoje pierwsze mieszkanie. Coraz częściej są to młodzi ludzie tuż po osiągnięciu pełnoletniości, którzy nabywają lokum w związku z rozpoczęciem studiów w Warszawie. Takie zakupy są zazwyczaj współfinansowane przez rodziców. Klienci z tej grupy wybierają najczęściej mieszkania dwupokojowe lub kawalerki. Warto jednak zaznaczyć, że największą grupę kupujących mniejsze mieszkania, w szczególności dwupokojowe, wciąż stanowią nabywcy inwestycyjni.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Najmłodsi klienci to osoby  wieku około 24-25 lat, które skończyły studia. Wielu z nich to młodzi ludzie, którzy dostają pracę w korporacji, podpisują umowy na czas nieokreślony i tym samym zyskują zdolność kredytową. W zdecydowanej większości decydują się na mieszkania dwupokojowe. Chętnie wybierają inwestycje przy ulicy Krygowskiego na krakowskich Klinach, ze względu na sąsiedztwo dużych międzynarodowych firm, a także dobre skomunikowanie z innymi dzielnicami miasta i konkurencyjne ceny.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates

Najmłodsi nabywcy mieszkań w realizowanych przez nas inwestycjach to osoby w wieku 25 lat. Często są to młode pary lub młode małżeństwa, dla których jest to pierwsze własne mieszkanie, kupione częściowo ze środków własnych, a częściowo z zaciągniętego kredytu. Osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat mają zwykle w planach powiększenie rodziny, co determinuje zakup nieruchomości o konkretnej liczbie pomieszczeń.

Do grona młodych nabywców mieszkań możemy zaliczyć również absolwentów uczelni oraz studentów, którym mieszkanie kupili rodzice. W tych przypadkach czynnikiem decydującym jest chęć bycia „na swoim“ i wyeliminowanie kosztów wynajmu mieszkania.

Ewelina Krosta, reprezentująca WAN S.A.

Wśród naszych najmłodszych klientów zdarzają się nawet osoby niepełnoletnie, które zwykle reprezentują rodzice. Przeważnie są to przyszli studenci. Najważniejsza dla nich niska cena i jak największa ilość pokoi przy niewielkim metrażu. Dla takich nabywców istotny jest również niski koszt  utrzymania mieszkania i możliwość wynajęcia wolnych pokoi współlokatorom, dzięki czemu inwestycja jest bardziej opłacalna.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

Nasi najmłodsi klienci to osiemnastolatkowie. Interesują ich głównie małe mieszkania, ale w doskonałej lokalizacji. To młodzi, dynamiczni ludzie, prowadzący bogate życie towarzyskie i preferujący mieszkania, z których sprawnie można dojechać do centrum miasta i w popularne miejsca, które w Krakowie najbardziej tętnią życiem.

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

dompress : :
sie 22 2017

Łódź depcze po piętach Katowicom i Poznaniowi...


Komentarze: 0

 W Łodzi powstaje kilka razy więcej powierzchni biurowej niż na nieco większych rynkach - katowickim i poznańskim, a strukturalna rewitalizacja miasta przyciąga kolejnych inwestorów

Obok Krakowa i Trójmiasta aglomeracja łódzka jest obecnie regionalnym liderem, jeśli chodzi o planowany jeszcze w tym roku wzrost podaży i rozbudowę w segmencie biurowym.

Realizowane i planowane łódzkie inwestycje wykreują zupełnie nową przestrzeń publiczną przede wszystkim w obszarze dwóch największych arterii miasta - Alei Piłsudskiego i Rydza-Śmigłego oraz w rejonie najnowocześniejszego obecnie w Polsce dworca Łódź Fabryczna i elektrowni EC1, gdzie realizowany jest projekt Nowe Centrum Łodzi.

 

Jak obliczają analitycy Walter Herz, w połowie tego roku zasób nowoczesnej powierzchni biurowej w Łodzi sięgnął niemal 400 tys. mkw. W pierwszym półroczu do użytku weszło około 34 tys. mkw. biur, a do końca roku wolumen nowej podaży zostanie co najmniej podwojony, szacują specjaliści. Tym samym, przyrost zasobów biurowych będzie o połowę większy niż w zeszłym roku (36 tys. mkw.). 

Rekordowa ilość biur w budowie

Z danych Walter Herz wynika, że na rynku łódzkim w budowie znajduje się 155 tys. mkw. powierzchni biurowej, co jest wyjątkowym wynikiem, nie notowanym nigdy wcześniej.  Doradcy podkreślają, że poprawa wizerunku miasta, dzięki przebudowie infrastrukturalnej i duży potencjał ludzki jakim dysponuje, a także położenie aglomeracji w odległości 130 km od Warszawy przyciąga do Łodzi biznes.   

Największymi, nowymi projektami biurowymi są m.in. Ogrodowa Office, Przystanek mBank, czy Symetris Business Park. A inwestycje oparte na rewitalizacji istniejącej, często zabytkowej tkanki miejskiej, prowadzone obecnie w Łodzi, należą do największych w Europie. W ramach realizowanego programu Nowe Centrum Łodzi został przebudowany już dworzec Łódź Fabryczna i zrewitalizowana elektrownia EC1, położona w jego sąsiedztwie.

Dzięki temu powstała nowoczesna przestrzeń miejska, w którą wpisuje się oddany niedawno  kompleks Nowa Fabryczna i budowany od kilku miesięcy projekt Brama Miasta. Pierwszy budynek powstający w ramach tej inwestycji z ponad 27 tys. mkw. powierzchni biurowej ma zostać oddany do użytkowania w drugim kwartale 2019 roku.

Łódź z nowym centrum biznesowym i kulturalnym

Nowe Centrum Łodzi zaoferuje atrakcyjną i w pełni funkcjonalną przestrzeń biznesowo-rozrywkową, licznie odwiedzaną przez turystów, dzięki poprawie dostępności komunikacyjnej poprzez wprowadzenie linii kolejowej oraz dworca pod ziemię. Szczególnie, że planowana jest jeszcze budowa tunelu, który połączyć ma Łódź Fabryczną z Kaliską i uruchomienie nowych połączeń szybką koleją z Wrocławiem, Poznaniem, a także Berlinem, Wiedniem i Amsterdamem.

Na terenie NCŁ znajdą się nie tylko biurowce, ale i restauracje, kawiarnie, placówki handlowo-usługowe oraz  obiekty kulturalne i rozrywkowe. Rewitalizacja obejmie budynki mieszkalne i komercyjne, infrastrukturę rekreacyjną i kulturalną oraz komunikacyjną, w tym podłączenia do autostrad i dróg szybkiego ruchu oraz utworzenie wewnętrznej obwodnicy śródmieścia oraz budowę mieszkań.

Walka o organizację EXPO 2022

Wykorzystanie zabytkowej zabudowy z przełomu XIX i XX wieku oraz zmiana funkcji terenów poprzemysłowych i kolejowych ma doprowadzić do wykreowania w Łodzi wyjątkowego systemu przestrzeni miejskiej. Podstawą programu jest osiem projektów związanych z rewitalizacją obszarową, finansowanych m.in. ze środków UE, która obejmie także teren śródmiejski o powierzchni 100 ha, gdzie powstaje Nowe Centrum Łodzi. To właśnie na jego obszarze miałoby odbywać się Expo 2022, o którego organizację miasto rywalizuje z Buenos Aires i Minneapolis.

Charakterystyczny dla łódzkiego rynku biurowego jest spory udział projektów postindustrialnych, które dostosowane zostały do obowiązujących obecnie standardów.  Kolejne inwestycje oparte na rewitalizacji historycznych obiektówsą już realizowane i zapowiadane.

Monopolis i OFF Piotrkowska na zabytkowej bazie

Jednym z takich projektów jest Monopolis, który ma powstać w zabytkowych budynkach pofabrycznych Polmosu. W kompleksie zlokalizowanym u zbiegu alei Piłsudskiego i ulicy Kopcińskiego znajdzie się ponad 23 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, usytuowanej w głównym gmachu dawnej rozlewni wódki i dwóch nowych budynkach.

Na terenie obiektu będą także restauracje, kawiarnie, placówki usługowe i muzeum poświęcone historii Monopolu Wódczanego, galeria sztuki, teatr, SPA z basenem i przedszkole. Rozpoczęcie realizacji inwestycji ma nastąpić jeszcze w tym roku, a cały projekt będzie gotowy w 2020 roku.

Oparta na zabytkowej zabudowie jest też OFF Piotrkowska Center. W rozbudowywanym kompleksie przy ulicy Piotrkowskiej dwa nowe biurowce wkomponowane zostaną w architekturę przemysłową starej fabryki bawełny.

 

Największy odsetek wynajętej powierzchni w budowie i najniższy współczynnik pustostanów w kraju

Zainteresowanie powierzchnią biurową w Łodzi jest ogromne. Nowa podaż jest szybko wchłaniana przez rynek. Popyt na powierzchnię biurową na rynku łódzkim wykazuje tendencję wzrostową od czterech lat. Rok 2016 zamknął się rekordowym wolumenem transakcji najmu na poziomie prawie 68 tys. mkw. powierzchni. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku popyt na biura w Łodzi sięgnął prawie 30 tys. mkw., podają analitycy Walter Herz.

Dominującą część transakcji stanowią nowe umowy, najczęściej typu pre-let. Według analizy specjalistów, większość popytu generują firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. W minionym roku reprezentujące branżę Fujitsu Technology Solutions i Ericsson podpisały jedne z największych umów na wynajem powierzchni biurowej na rynku łódzkim, które przekraczały 5 tys. mkw.

Dzięki ogromnemu zainteresowaniu ze strony inwestorów od końca ubiegłego roku Łódź jest miastem z  najniższym współczynnikiem niewynajętej powierzchni biurowej w kraju, który według obliczeń Walter Herz, kształtuje się na poziomie 5,9 proc. Ponadto, aglomeracja może pochwalić się najwyższym w Polsce odsetkiem wynajętej powierzchni w budowie.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : :
sie 18 2017

Warszawskie mieszkania drożeją


Komentarze: 0

Wzrost cen mieszkań to przede wszystkim efekt dużego entuzjazmu inwestycyjnego nabywców nieruchomości

Powolny wzrost cen mieszkań można obserwować już od kilku lat, nie tylko na rynku warszawskim, ale i we wszystkich miastach w Polsce. Ostatnie miesiące przyniosły jednak wyraźny skok średnich stawek transakcyjnych w porównaniu z początkiem roku.

Za metr mieszkania od dewelopera w Warszawie płacimy teraz średnio 7,6 tys. zł, a lokalu z drugiej ręki ponad 7,4 tys. zł. Ale, jak informują sieciowe agencje, w czerwcu br. ceny mieszkań z drugiej ręki osiągnęły niespotykany od bardzo dawna poziom 7,7 tys./mkw. Transakcje na rynku wtórnym zawierane są teraz przy stawkach średnio 5-6 proc. wyższych niż rok temu. 

Rośnie popyt, rosną ceny

Ceny warszawskich mieszkań osiągnęły już poziom sprzed kryzysu w 2008 roku. Przez ostatnie lata na rynku deweloperskim stawki ofertowe utrzymywały te samą średnią wartość. Obecnie dochodzą do 8 tys. zł/mkw. i rosną. Powodów wzrostu jest kilka. Przede wszystkim podwyżki stymuluje niespotykanie wysoki popyt na nowe mieszkania. 

Tomasza Sadłocha z Ochnik Development zauważa, że nieruchomości uznawane są teraz za jedną z najlepszych inwestycji. - Grono nabywców inwestycyjnych, którzy kupują mieszkania pod wynajem sukcesywnie rośnie. Ruch na rynku tłumaczony jest transakcjami gotówkowymi, co oznacza że w ten sposób coraz powszechniej lokowane są oszczędności. Duży udział inwestorów w zakupach widoczny jest również w projektach Dzielna 64 i Studio Centrum, które prowadzimy w centrum Warszawy – informuje Tomasz Sadłocha.

O jedną czwartą więcej kredytów

Od kilku miesięcy wzmożony popyt widać jednak także wśród nabywców, którzy pożyczają pieniądze na mieszkania. W czerwcu popyt na kredyty skoczył o 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a w lipcu wzrósł jeszcze bardziej, bo o 23 proc. Analitycy przewidują, że ten rok pod względem sprzedaży hipotek może być najlepszy od pięciu lat.

Rosną wynagrodzenia, a wraz z nimi zdolność kredytowa kupujących. Rodzina, w której dwie osoby zarabiają średnią krajową, może wziąć teraz kredyt o ponad 70 tys. zł wyższy niż przed rokiem. Suma zakupów gotówkowych i kredytowych pozwala deweloperom notować tak dużą sprzedaż, jak nigdy wcześniej. Ceny nie rosną jednak w tak szybkim tempie, jak w boomie przed laty ze względu na dużą aktywność firm, dzięki której oferta rynkowa jest bardzo bogata. Innym czynnikiem nieco hamującym i tak rekordowe zainteresowanie nowymi mieszkaniami jest obowiązkowy 20 proc. wkład własny do kredytu.    

Rosną koszty budowy i gruntów

Na podwyżki cen rzutuje jednak nie tylko popyt. – W cenie mieszkań firmy uwzględniają rosnące koszty robót budowlanych, a także zakupu gruntów, za które teraz w Warszawie trzeba słono płacić – przyznaje Tomasz Sadłocha. - Średnie stawki ofertowe podbijają również coraz liczniej pojawiające się na warszawskim rynku inwestycje oferujące lokale wyższej jakości, które są obecnie częściej poszukiwane – zwraca uwagę przedstawiciel Ochnik Development.

Na przestrzeni ostatnich lat podaż w Warszawie zdominowały mieszkania z segmentu podstawowego, których teraz w ofercie deweloperów jest ponad 80 proc. Stąd średnia cena metra tylko pozornie pozostała na tym samym poziomie. Wyprzedaż droższych mieszkań, które zastępowane były tańszymi, wpłynęła na obniżkę przeciętnej stawki na rynku, ale realnie mieszkania w poszczególnych segmentach zdrożały. W ostatnim czasie, kiedy oferta premium jest powoli odbudowywana mediana kształtuje się na coraz wyższym poziomie.   

Mieszkania dla inwestorów zastępują lokale w MdM

Wpływ na skok stawek transakcyjnych ma też wyhamowanie sprzedaży ekonomicznych mieszkań oferowanych w cenach poniżej limitów obowiązujących w wygaszanym programie MdM. Ich miejsce zajmują kierowane do nabywców inwestycyjnych lokale o małych metrażach oferowane w dobrze zlokalizowanych inwestycjach, w przypadku których obowiązują wyższe stawki za mkw. To właśnie kawalerki i kompaktowe dwójki, zakupem których jest największe zainteresowanie drożeją najbardziej.  

Na ogólny cennik rzutują także tradycyjnie już droższe mieszkania, które powstają przy metrze, nie tylko w pobliżu istniejących stacji, ale także tych planowanych. Przykładem mogą być inwestycje realizowane na warszawskim Gocławiu, gdzie ma przebiegać druga linia kolejki podziemnej. Ceny ofertowe jeszcze rok temu wynosiły tam około 8,6 tys. zł za mkw., a dziś sięgają nawet 10 tys. zł, bo mieszkania przy metrze nie czekają na nabywców.

Metro winduje ceny

Wystarczy sama zapowiedź budowy stacji metra by lokalizacja zaczęła sprzedawać się błyskawicznie. Jednopokojowe mieszkania w pobliżu centralnie położonych stacji metra bez problemu znajdują nabywców nawet jeśli kosztują kilkanaście tysięcy złotych za metr.   

Metro winduje ceny m.in. także na Woli, która rozbudowuje się zarówno w segmencie mieszkaniowym, jak komercyjnym, stając się miejscem atrakcyjnym dla biznesu i do zamieszkania. Z danych pochodzących z rynku wtórnego wynika, że w ostatnich miesiącach w tej dzielnicy sprzedawało się najwięcej mieszkań. Dzięki rozbudowie metra na wartości zyskują również nieruchomości zlokalizowane na Bemowie i Pradze Północ.

 

Autor: Ochnik Development

Więcej wiadomości na http://ochnikdevelopment.pl/

dompress : :
sie 17 2017

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji wybrała...


Komentarze: 0

 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji wybrała na nową siedzibę kompleks biurowy West Station zrealizowany przez HB Reavis przy Dworcu Zachodnim w Warszawie.

W transakcji doradzała fundacji firma Walter Herz.

Nowe biuro FRSE zajmuje około 3500 mkw. powierzchni na dwóch kondygnacjach budynku West Station I. Fundacja przeprowadziła się tu pod koniec czerwca br., konsolidując tym samym wszystkie oddziały edukacyjne i zarządcze w jednym miejscu.

– West Station przyciągnęło nas świetną lokalizacją i łatwym dostępem do komunikacji publicznej. Dysponujemy tu nowoczesną i elastyczną powierzchnią biurową, która sprzyja jeszcze efektywniejszej współpracy pomiędzy naszymi departamentami. Jako instytucja publiczna doceniliśmy również profil inwestorów kompleksu, którego współudziałowcem, obok doświadczonego dewelopera, jest spółka należąca do Skarbu Państwa – komentuje Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

– Jesteśmy dumni, że nowoczesna instytucja publiczna, jaką jest FRSE, doceniła biura zorientowane na pracowników, które stworzyliśmy w West Station. Nasze budynki to znakomity wybór dla organizacji, które potrzebują siedziby dobrze skomunikowanej z centrum i innymi dzielnicami Warszawy. Jakość tego miejsca potwierdza zainteresowanie ze strony najemców – pierwszy ukończony budynek West Station jest już w całości wynajęty. To bez wątpienia wizytówka tej szybko rozwijającej się części stolicy – mówi Karol Wyka, dyrektor ds. wynajmu w HB Reavis Poland.

– W kontekście dużej podaży powierzchni biurowej w Warszawie oraz różnorodnych pakietów zachęt oferowanych przez inwestorów, najemcy stają przed trudnym wyborem spośród dużej liczby propozycji i czynników związanych z poszczególnymi ofertami. Rolą doradców jest przekazanie rzetelnych informacji o wszystkich dostępnych opcjach rynkowych, rekomendacja najlepszego rozwiązania, które najlepiej wspiera strategiczne założenia klienta. W celu wyselekcjonowania najlepszej oferty przeanalizowaliśmy wiele możliwości zwracając szczególną uwagę przy wyborze biura dla FRSE m.in. na kwestię komfortu pracy oraz bezpieczeństwa. Kolejna transakcja z udziałem instytucji państwowej oraz prowadzone przez nas obecnie projekty mogą być potwierdzeniem kompetencji naszych doradców w tym zakresie – informuje Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz.

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządza inicjatywami, które dają możliwość zdobycia podstawowej i specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin w sposób formalny i akademicki oraz praktyczny. Instytucja funkcjonuje od 1993 roku i jest jedyną w Polsce organizacją z tak dużym doświadczeniem w zarządzaniu kilkunastoma edukacyjnymi programami europejskimi. FRSE zyskała funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ na lata 2014-2020. Fundacja realizuje europejskie inicjatywy informacyjno-edukacyjne i wspiera współpracę z krajami Wschodu, jest także operatorem Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego działającego w ramach EOG i organizatorem wielu wydarzeń o charakterze edukacyjnym.

West Station to wspólna inwestycja HB Reavis, PKP S.A. oraz Xcity Investment zlokalizowana przy Alejach Jerozolimskich. W jej skład wchodzi nowy budynek dworca kolejowego Warszawa Zachodnia oraz dwa czternastokondygnacyjne budynki biurowe. Budowa drugiego z nich zakończy się w III kwartale 2017 roku. Całość inwestycji oferuje
68 000 mkw. powierzchni do wynajęcia. Projekt posiada certyfikat ekologiczny BREEAM Interim na poziomie „Excellent”.

dompress : :
sie 16 2017

Czy przybywa mieszkań w ofercie deweloperów...


Komentarze: 0

Czy oferta firm rośnie? Czy deweloperzy mają teraz w sprzedaży więcej mieszkań niż rok temu? Czy planują poszerzać portfolio? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl 

     

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

 

Konsekwentnie realizujemy politykę obecności we wszystkich najpopularniejszych lokalizacjach we Wrocławiu. Podobnie jak w zeszłym roku, dysponujemy najszerszą ofertą mieszkań w mieście. Mamy w sprzedaży ponad 1500 lokali w 10 inwestycjach, wobec 1300 nieruchomości w roku ubiegłym. Oferujemy zarówno  apartamenty w River Point, jak i mieszkania w segmencie popularnym np. w Róży Wiatrów i bogaty wybór lokali w bazie rekreacyjnej, gdzie klienci wciąż mają szansę na dopłatę w programie MdM np. w Księżnie, czy Słonecznych Stabłowicach.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

W sprzedaży mamy teraz około 1600 mieszkań. W minionym roku oferta obejmowała 1900 lokali, jednak jeszcze w tym roku  planujemy wprowadzić na rynek projekty, w ramach których powstanie około 1000 mieszkań.   

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

 

Dysponujemy bardzo zróżnicowaną ofertą mieszkaniową, od lokali popularnych położonych na osiedlach wielorodzinnych, przez mieszkania w inwestycjach kameralnych, po apartamenty klasy premium. Rocznie sprzedajemy około 1250 lokali. W ofercie posiadamy łącznie 1323 mieszkania. W tym roku planujemy uruchomić 11 nowych inwestycji. Działamy na rynku od 40 lat. Firma specjalizuje się nie tylko w budownictwie mieszkaniowym, ale i komercyjnym w segmencie biurowym. W kompleksie Wilanów Office Park w Warszawie mamy dwa nowoczesne biurowce.

 

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

 

Dysponujemy bogatą ofertą mieszkaniową, której wielkość jest podobna jak w ubiegłym roku. Na warszawskiej Woli oferujemy mieszkania jednopokojowe w cenie od 198 tys. zł. W Zielonej Dolinie II mamy mieszkania o różnym metrażu, m.in. trzypokojowe o powierzchni ok. 52 mkw. w cenie 280 tys. zł brutto. W Szczecinie realizujemy projekt Hanza Tower, w którym dostępne są apartamenty, także pod wynajem. Obecnie w sprzedaży mamy około 2 tysiące mieszkań.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Ostatnie gotowe mieszkania oferujemy w drugim etapie inwestycji Na Sokratesa w warszawskiej dzielnicy Bielany. Na klientów czekają także ostatnie lokale w projekcie Monte Verdi we Włochach w Warszawie. W pierwszej połowie roku wprowadziliśmy do sprzedaży drugi etap osiedla Krasińskiego 58 na warszawskim Żoliborzu. W tej chwili skupiamy się na pracach związanych z wprowadzeniem na rynek nowych inwestycji - Apartamenty Przy Agorze 6 na Bielanach i Apartamenty Okopowa 59 na Woli. W porównaniu z ubiegłym rokiem oferta Home Invest jest ilościowo porównywalna, ale w przygotowaniu mamy kolejne projekty mieszkaniowe w atrakcyjnych lokalizacjach Warszawy.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper

 

W sprzedaży mamy obecnie rekordową ilość lokali. Pierwsze półrocze tego roku zamykamy z 914 lokalami, w porównaniu z 224 w 2016 roku. W ostatnim kwartale minionego roku wzbogaciliśmy ofertę o dwie krakowskie inwestycje: Lokum Vista położoną przy ulicy Walerego Sławka i projekt Lokum Siesta zlokalizowany w urokliwej części Dębnik, pomiędzy ulicą Kobierzyńską i Rzemieślniczą.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

 

W ubiegłym roku zamknęliśmy sprzedaż w kilku znaczących warszawskich projektach m.in. Staffa 9 i Księżycowa 60 na Bielanach. W związku z tym w pierwszym półroczu bieżącego roku skoncentrowaliśmy się w pełni na kontynuacji dwóch długoterminowych, etapowanych osiedli tj. Kolska od Nowa:) i Apartamenty Marymont w Warszawie. Znaczny rozwój oferty zaplanowaliśmy na drugą połowę 2017 roku, czego konsekwencją jest niedawne uruchomienie nowego, warszawskiego projektu Człuchowska Bemowo. Na najbliższe miesiące planujemy szereg akwizycji i dynamiczną ekspansję na nowo zabezpieczonych gruntach w kilku dzielnicach Warszawy.

 

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk

 

Dynamiczny rozwój firmy oznacza pozyskiwanie nowych terenów w najbardziej atrakcyjnych punktach Gdańska celem poszerzenia oferty. W projekcie Aura Sky pozostało w ofercie około 200 mieszkań, a w przygotowywanym obecnie etapie B znajdzie się około 220 lokali. W warszawskiej inwestycji Aura Garden mamy w ofercie 70 mieszkań gotowych do odbioru.

 

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

Jesteśmy aktualnie na etapie sprzedaży ostatnich mieszkań z naszych inwestycjach. Najnowszym projektem są Apartamenty przy Wiśniewskiego w Krakowie – kameralny budynek w otoczeniu domów jednorodzinnych w sercu Ruczaju. Niedawno uruchomiliśmy sprzedaż drugiego etapu inwestycji Krygowskiego w Krakowie i Bytkowska Park w Katowicach. Nowe projekty, które chcemy wprowadzić jeszcze w tym roku przyniosą znaczne poszerzenie oferty.

 

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates

W naszej ofercie znajduje się obecnie 30 nieruchomości w inwestycji Apartamenty Krasińskiego II na warszawskim Żoliborzu. Wkrótce nasza oferta zwiększy się o 251 mieszkań w ramach inwestycji przy ulicy Nakielskiej na warszawskiej Woli.

 

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

 

Liczba inwestycji jakie realizujemy jest teraz większa niż rok temu. W Krakowie mamy cztery inwestycje na różnych etapach budowy, a w Katowicach prowadzimy wieloetapowo dwa projekty. Sprzedaż jest tak dynamiczna, że większość mieszkań znajduje nabywców przed przysłowiowym wbiciem łopaty w ziemię.

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl 

dompress : :