mar 08 2018

Jak deweloperom idzie sprzedaż mieszkań...


Komentarze: 0

Czy w tym roku zainteresowanie zakupem nowych mieszkań utrzymuje się na podobnym poziomie, jak w roku ubiegłym? Czy deweloperzy zauważają jakieś poważniejsze zmiany, jeśli chodzi o popyt? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Pierwszy i czwarty kwartał każdego roku to okres dużego zainteresowania klientów zakupem, który wprost przekłada się na ilość sprzedanych mieszkań. Podobnie jest również w tym roku, z tą różnicą, że ilość osób zainteresowanych nabyciem lokali jest jeszcze większa niż przed rokiem. Przykładowo, w styczniu br. mieliśmy w warszawskiej inwestycji Osiedle na Woli ponad 1000 zapytań o mieszkania, a w 2017 roku było średnio 500 zgłoszeń miesięcznie. Większe zainteresowanie ze strony nabywców zauważamy również w innych projektach.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A. 

Końcówka roku zawsze jest okresem wzmożonej aktywności klientów, co przekłada się na wysokie wyniki sprzedażowe w ostatnim kwartale. Rekordowe zainteresowanie zakupami w roku ubiegłym sprawiło, że w naturalny sposób ilość sprzedanych w pierwszym kwartale tego roku mieszkań jest niższa. W związku z wprowadzeniem nowych inwestycji i uzupełnieniem chętnie wybieranych osiedli, które mamy w planach spodziewamy się wzrostu zainteresowania w nadchodzących miesiącach.   

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper

Poziom sprzedaży na początku tego roku utrzymuje się na podobnym poziomie, jak pod koniec 2017 roku. Notowany obecnie popyt jest również satysfakcjonujący w porównaniu z początkiem ubiegłego roku. Dostrzegamy rosnące zainteresowanie mieszkaniami wśród klientów, którzy są świadomi sytuacji na rynku nieruchomości, związanej z niskim oprocentowaniem kredytów, zapowiadanymi podwyżkami cen mieszkań i zmniejszającą się ilością nowych inwestycji w centrach miast. Tacy nabywcy szybciej podejmują decyzje o zakupie.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

W pierwszych miesiącach bieżącego roku obserwujemy wyższe zainteresowanie zakupem mieszkań niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Nie odnotowujemy, ani spadku ilości wizyt w biurach sprzedaży, ani wzrostu ilości nowych rezerwacji, czy podpisywanych umów. Dobra sytuacja gospodarcza i rekordowo niskie bezrobocie  przekłada się na optymizm klientów, którzy chętnie poprawiają swój poziom życia oraz warunki mieszkaniowe.  

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Sprzedaż mieszkań w Home Invest utrzymuje się obecnie na podobnym poziomie, jak rok temu. Nie odczuliśmy spadku, ani gwałtownego wzrostu zainteresowania ze strony klientów w porównaniu do roku ubiegłego. Sprzedaż nadal utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Popyt na mieszkania nie słabnie. Myślę, że porównując obecną sytuacje na rynku z analogicznym okresem ubiegłego roku, możemy mówić o tendencji wzrostowej. Biorąc pod uwagę oczekiwany spadek podaży dobrej jakości projektów na rynku stołecznym zakładamy wzrost zainteresowania naszą ofertą. Przewidujemy dalsze zwiększenie dynamiki sprzedaży w poszczególnych projektach Matexi, także tych uruchamianych w nowych lokalizacjach.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Sprzedaż naszych mieszkań utrzymuje się na dokładnie tym samym poziomie, jak w tamtym roku. Klienci są tak samo mocno zainteresowani kupnem mieszkań, jak w minionych miesiącach. Nie odnotowaliśmy w tej kwestii spadków. Popyt jest porównywalny, z tym jaki był w zeszłym roku w styczniu i lutym.

Katarzyna Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska

Zainteresowanie klientów zakupem mieszkań nie zmieniło się. W zależności od dzielnicy nabywcy najczęściej pytają o różnego rodzaju nieruchomości. Na warszawskim Bemowie mamy klientów poszukujących rodzinnych lokali 3- 4 pokojowych, w Ursusie najbardziej popularne są mieszkania dwupokojowe, a na Ursynowie największym zainteresowaniem cieszą się kawalerki.   

Małgorzata Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding SA.

W pierwszych miesiącach tego roku popyt utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. W 2017 roku zainteresowanie zakupem mieszkań stymulował rządowy program Mieszkanie dla młodych. W tym roku program już się zakończył, ale sprzedaż mieszkań nadal plasuje się na atrakcyjnym poziomie.

Wioletta Kleniewska, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.

Obserwujemy jedynie zmiany wynikające ze struktury naszej oferty, które są typowe dla rynku nieruchomości. Cieszące się ogromną popularnością dwupokojowe mieszkania o powierzchni 35 – 40 mkw., położone blisko centrów miast, sprzedają się błyskawicznie. W Stacji Kazimierz na warszawskiej Woli zostały nam obecnie ostatnie dwa mieszkania tego typu. Jako jedyni w dzielnicy Piecki Migowo w Gdańsku posiadamy ofertę takich mieszkań – dwupokojowych o metrażu  od 43 mkw. w inwestycji Studio Morena. Tu dynamika sprzedaży jest także wyższa od średniej rynkowej.

Sprzedaż przyspiesza także wraz ze zbliżaniem się terminu zakończenia budowy, jak w Chabrowym Wzgórzu w Gdańsku Kowalach, gdzie otrzymaliśmy już prawomocne pozwolenie na użytkowanie. Wolniejsze tempo sprzedaży odnotowujemy natomiast w położonej w Wilanowie Rezydencji Brzozowy Zakątek, w ofercie której pozostały lokale o większych metrażach, stąd nieco dłużej trzeba poczekać na klienta.  

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

Sprzedaż mieszkań jest porównywalnie wysoka, jak w końcówce  i analogicznym okresie minionego roku. Nadal najchętniej kupowane są niewielkie mieszkania w celach inwestycyjnych, najczęściej za gotówkę.

 

Autor: Dompress.pl

dompress : :
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz