Najnowsze Wpisy

Jak rysuje się skyline Warszawy 
20. kwietnia 2017 12:14:00
linkologia.pl spis.pl

Realizowane w centrum Warszawy kompleksy biurowe, w których powstaną wysokie wieże przyniosą miastu nową skyline i atrakcyjną przestrzeń publiczną, wskazują eksperci Walter Herz      

Większość spośród projektów, w których zaplanowana została realizacja najwyższych budynków w Warszawie jest już w budowie. Niemal wszystkie wysokościowce usytuowane będą w okolicy ronda Daszyńskiego, najwyższy obiekt stanie w sąsiedztwie dworca Centralnego. Wieże biurowe powstaną m.in. w inwestycji Generation Park, Spark, Mennica Legacy, Varso, Spinnaker, Browary Warszawskie, The Warsaw Hub i Skyliner. Kompleksy, w których zwykle zaprojektowane zostało kilka budynków prowadzone są etapami. Drapacze chmur, które są w nich przewidziane budowane będą przeważnie w ostatnich fazach inwestycji, podają specjaliści Walter Herz. 

Najwcześniej, bo już w ostatnim kwartale bieżącego roku ma zostać oddany do użytku pierwszy budynek w kompleksie Generation Park, którySkanska Property Poland realizuje przy rondzie Daszyńskiego. Głównym założeniem dewelopera jest stworzenie w narożniku ulicy Towarowej i Łuckiej nowej tkanki miejskiej, miejsca spotkań ludzi różnych pokoleń. Ma ono zostać zaaranżowane w zielonym, ogólnodostępnym pasażu między trzema budynkami X, Y, Z  i wokół inwestycji.

Rozwiązania architektoniczne zastosowane w kompleksie nawiązują do estetyki budynków modernistycznych. Styl obiektu określają proste formy brył, regularne podziały elewacji wzbogacone przeszkleniami dwukondygnacyjnych skyoffice.  

Generation Park wzbogaci zasoby powierzchni komercyjnej w Warszawie o prawie 84 tys. mkw. W jego skład wejdą dwa niższe budynki o łącznej powierzchni najmu ok. 40 tys. mkw. i 140 metrowa wieża z ponad 44 tys. mkw. powierzchni biurowej i usługowej. Przed końcem bieżącego roku ma dobiec końca realizacja budynku X, w którym znajdzie się ponad 21 tys. mkw. powierzchni. Przewidywany termin oddania kolejnego budynku to drugi, trzeci kwartał 2021 roku. W tym samy roku ma być też gotowy wysokościowiec.      

W pierwszym kwartale 2018 roku planowane jest z kolei ukończenie pierwszego budynku w kompleksie Spark, który Skanska realizuje w pobliżu. W kompleksie Spark, którego projekt powstał w pracowni Kuryłowicz & Associates znajdzie się łącznie 70 tys. mkw. powierzchni najmu. Inwestycja obejmuje budowę trzech budynków biurowych, w tym 130 metrowej wieży, która stanie u zbiegu Okopowej, Wolskiej i alei Solidarności. Architekci postawili na proste i eleganckie rozwiązania. Obiekt ma mieć gładką, prawie jednorodną formę z delikatnymi podziałami wykorzystującymi pasy złożone z kilku pięter.

Budynki nadadzą tzw. Serkowi Wolskiemu wielkomiejski charakter. Kompleks będzie wyróżniał się ogólnodostępnym placem i strefą pracy na świeżym powietrzu oraz amfiteatrem. Ma to być zarówno dobre miejsce do rozwoju biznesu, jak również przestrzeń służąca mieszkańcom Woli i całemu miastu. Powstający obecnie budynek C, w który zaoferuje ponad 12 tys. mkw. ma być gotowy w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Biurowiec B z około 17 tys. mkw. powierzchni zostanie oddany w pierwszym kwartale 2019 roku. Za dwa i pół roku inwestor planuje rozpocząć budowę wysokościowca, który dostarczy niespełna 41 tys. mkw. Cały kompleks ma zostać ukończony w 2021 roku.  

Przy skrzyżowaniu ulic Prostej i Żelaznej realizowana jest już także Mennica Legacy Tower. W inwestycjipowstanie 140 metrowy wieżowiec i 43 metrowy budynek, które dostarczą łącznie 65 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Deweloper zapowiada, że niższy biurowiec, w którym znajdzie się ponad 14 tys. mkw. zostanie ukończony w czwartym kwartale 2018 roku. Wysokościowiec ma być gotowy w trzecim kwartale 2019 roku.

Jak czytamy w komunikacie inwestora „Efekt lekkości i dynamiki bryły został osiągnięty dzięki zastosowaniu subtelnych zaokrągleń, podziału fasady oraz całkowicie przeszklonego lobby o wysokości 12 metrów. Pomiędzy budynkami kompleksu zaprojektowano pasaż miejski, który jako nowy szlak pieszy będzie docelowo prowadził od ulicy Prostej aż do ulicy Grzybowskiej. Pozwoli to na stworzenie atrakcyjnej przestrzeni publicznej w postaci ogólnodostępnego placu miejskiego z fontanną, elementami małej architektury i zieleni, który stanie się nowym miejscem spotkań dla okolicznych mieszkańców i najemców budynku”.

Z tarasu widokowego położonego na wysokości 230 metrów, dwukrotnie większej niż w Pałacu Kultury i Nauki, który znajdował się będzie w Varso Tower - najwyższym budynku w Polsce - będziemy mogli spojrzeć dopiero w 2020 roku. Drapacz chmur ma mierzyć wraz z iglicą 310 metrów. Inwestycja, którą realizuje HB Reavis w sąsiedztwie dworca Centralnego, na parceli rozciągającej się wzdłuż ulicy Chmielnej w kierunku Żelaznej, dostarczy aż 140 tys. mkw. powierzchni biurowo-usługowej.  

Poza zaprojektowanym w pracowni Foster + Partners wysokościowcem, na terenie nowego, warszawskiego centrum biznesowego znajdą się dwa niższe budynki, od których inwestor zaczął budowę projektu. Mają zostać oddane do użytku w 2019 roku. Wyrosną kaskadowo ze wspólnego, kilkupiętrowego podium o kamiennej elewacji i stworzą nową, śródmiejską pierzeję. Oprócz biur, będą nich pasaże ze sklepami, punktami usługowymi, restauracjami i kawiarniami.   

Smukły, 53 piętrowy wieżowiec o eleganckiej, szklanej elewacji, zwieńczony 80-metrową iglicą ma stać się zaś nowym symbolem Warszawy.  

Do połowy 2020 roku ma zakończyć się budowa inwestycji The Warsaw Hub. To największy projekt realizowanyobecnie przez Ghelamco Poland. Trzy wieże, które powstają u zbiegu Towarowej i Prostej, zaoferują około 113 tys. mkw. wielofunkcyjnej przestrzeni. Po Warsaw Spire to kolejny projekt realizowany przez tego dewelopera w rejonie ronda Daszyńskiego.

The Warsaw HUB zaoferuje wysokiej klasy przestrzeń biurową, centrum konferencyjne oraz 3 i 4 gwiazdkowy hotel. Kompleks zapewni także unikalną przestrzeń coworkingową i będzie siedzibą The Heart Warsaw - centrum współpracy korporacji i startupów. To także jeden z projektów, który wykreuje nową przestrzeń publiczną w postaci miejskich pasaży, zaaranżowanych w podobny sposób, jak na pobliskim placu Europejskim.

Inwestycja obejmuje budowę trzech wież, dwóch 130 metrowych i 85 metrowej, osadzonych na wspólnej, blisko 100 metrowej podstawie. Budynki stworzą spójną, wielkomiejską pierzeję wzdłuż ulicy Towarowej z widoczną z wielu miejsc dominantą ronda Daszyńskiego.

Firma Ghelamco przygotowuje też do budowy wysokościowiec Spinnaker Tower, który stanie w kwadracie ulic Prosta, Wronia, Pańska i Towarowa. Budynek ma mieć wysokość 172 metrów, a licząc z urządzeniami technicznymi będzie sięgał 203 metrów. Na 46 kondygnacjach mają znaleźć się biura o powierzchni około 40 tys. mkw. Termin rozpoczęcia budowy wieży inwestor uzależnia od tempa komercjalizacji kompleksu The Warsaw HUB.  

W centralnej części Warszawy swój flagowy projekt realizuje także Echo Investment. W Browarach Warszawskich,poza częścią mieszkaniową, znajdą się także obiekty biurowe. W budynkach, które powstaną w kwadracie ulic Grzybowska, Wronia, Chłodna i Krochmalna zaprojektowane zostało 1000 mieszkań, 50 tys. mkw. biur oraz 4 tys. mkw. powierzchni usługowej. Będzie również atrakcyjna przestrzeń publiczna, której ozdobą mają być odrestaurowane, zabytkowe zabudowania starego browaru.

Od strony ulicy Grzybowskiej wyrosną dwa kilkunastopiętrowe biurowce o kaskadowym kształcie. Jak podkreśla inwestor „plan zagospodarowania dawał możliwość budowy tu nawet 130 metrowych wieżowców, ale takie budynki zacieniałyby resztę działki. Dlatego obniżyliśmy budynki, żeby nie zacieniały domów”. Deweloper zapowiada zakończenie budowy wszystkich etapów inwestycji na terenie Browarów Warszawskich do 2020 roku.

Przy rondzie Daszyńskiego trwają już także prace nad budową 195 metrowego wysokościowca Skyliner.Wieża stanie bezpośrednio przy stacji metra. W czterokondygnacyjnej, ogólnodostępnej części, która utworzy podium wieżowca, znajdą się sklepy i punkty usługowe, a w 15 metrowym lobby zaprojektowane zostały efektowne schody. Na trzydziestu wyższych piętrach smukłego, eleganckiego budynku mieścić się będą wysokiej jakości biura.  

Dominantą wysokościową, usytuowaną nad głównym dachem na wysokości 165 metrów będzie podświetlona „latarnia”, stanowiąca przedłużenie elementów znajdujących się na elewacji. Jej wnętrze będzie efektownym podwyższeniem przestrzeni restauracji znajdującej się na najwyższych piętrach. Elewacje budynku zostały podzielone pasami kondygnacji technicznych, tworząc swoiste rozcięcia szklanych fasad na wysokości połowy budynku oraz pomiędzy podium i częścią wieżową.

Prace nad budową obiektu, który dostarczy ponad 43 tys. mkw. powierzchni biurowej i 3 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej pod usługi i handel, mają zakończyć się w 2021 roku.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : nieruchomości :

linkologia.pl spis.pl

 W ciągu ostatnich lat zmieniły się zarówno sposoby promowania inwestycji mieszkaniowych przez deweloperów, jak i źródła gdzie klienci poszukują ofert

 

Jeszcze nie tak dawno deweloperzy reklamowali swoje inwestycje na ulotkach i folderach, które najczęściej rozdawane były na targach. W biurach sprzedaży klienci mogli obejrzeć makiety przedstawiające osiedla. A podstawowym kanałem dotarcia z informacją o projektach były teksty i reklama zamieszczane w lokalnych dziennikach i magazynach, które wydawały dodatki mieszkaniowe. Powierzchnia była w nich często rezerwowana na rok do przodu. Firmy wykorzystywały także outdoor, radio i telewizję oraz w ograniczonym stopniu promowały się w sieci.  

 

Dziś wszystko się zmieniło. Podstawowym i bezkonkurencyjnym źródłem informacji o ofercie rynkowej jest internet. Klienci deweloperów przede wszystkim w nim poszukują mieszkań. Mimo to, wydaje się, że branża nie wykorzystuje jeszcze w pełni możliwości, jakie daje globalna sieć. Firmy deweloperskie stale rozszerzają aktywność w internecie, ale swoje plany marketingowe opierają wciąż jeszcze mocno na tradycyjnych kanałach komunikacji, jak prasa, radio, czy imprezy branżowe, których znaczenie słabnie. Nabywcy zaś poszukują promocji nie na targach, na których z roku na rok frekwencja jest coraz mniejsza, ale podczas dni otwartych i eventów organizowanych przez firmy na terenie inwestycji, albo przychodzą negocjować indywidualnie.   

 

Przede wszystkim sieć

Największa grupa osób (w wieku 30+), która zainteresowana jest zakupem mieszkań w określonej lokalizacji czerpie informacje z sieci, gdzie wszystkie propozycje rynkowe najłatwiej znaleźć w serwisach ofertowych. Z portali nieruchomościowych potencjalni nabywcy przechodzą na dedykowane inwestycjom strony deweloperów pełne nie tylko szczegółowych informacji o projektach, ale także wzbogacone różnego rodzaju elementami call to action, które ułatwiają kontakt ze sprzedawcą.   

 

Dzisiejsi klienci deweloperów należą do generacji wychowanej w dobie komunikacji mobilnej, zapewniającej szybki dostęp do wszelkich informacji. Dlatego dysponują zdecydowanie większą znajomością rynku nieruchomości niż wcześniejsze pokolenia. Pracują, komunikują się i surfują zdobywając wiedzę w przestrzeni wirtualnej. Z sieci trafiają do deweloperskich biur sprzedaży, a opinie o firmach i inwestycjach wymieniają na forach. I to właśnie w miejscu, gdzie młodzi ludzie najszerzej zaznaczają swoją obecność deweloperzy powinni szukać klientów. 

   

Social media ważne, ale nie najważniejsze

Trzeba przyznać, że branża coraz więcej uwagi poświęca obecności w sieci. Przedstawiciele firm przyznają, że prowadzą profile na Facebooku i w innych serwisach społecznościowych. Moderują fanpages, na których pokazują inwestycje, radzą jak wykończyć wnętrza, zamieszczają informacje lifestylowe związane z nieruchomościami, czy publikują wiadomości biznesowe. Prowadzą blogi firmowe. W kanale YouTube prezentują filmy, a na Instagramie i Pintereście zdjęcia z inwestycji.

 

Tymczasem analizy wykazują, że osoby poszukujące mieszkań nie traktują social mediów jako podstawowego źródła wiedzy o ofercie. Wykorzystują w tym celu głównie wyszukiwarki ofertowe, serwisy agencji nieruchomościowych i strony firmowe deweloperów oraz kontent dostępny na portalach branżowych. Z drugiej strony jednak celnie trafiają do konkretnej grupy odbiorców reklamy Google Ads, poparte obserwacjami zachowań użytkowników w sieci. Coraz większe znaczenie dla promocji nieruchomości ma także wykorzystywanie urządzeń mobilnych, za pośrednictwem których przesyłane są informacje o mieszkaniach.  

 

Klient z ulicy

Silnym kanałem komunikacji wciąż jest outdoor. Firmy staranniej wybierają jednak teraz nośniki reklamowe. Inwestują w billboardy położone w prestiżowych lokalizacjach lub przy węzłach komunikacyjnych w pobliżu inwestycji. W bardziej kreatywny sposób niż wcześniej wykorzystują także ogrodzenia wokół budowy. Wciąż aranżują też mieszkania pokazowe, które niezmiennie działają na wyobraźnię kupujących.

 

Tomasz Sadłocha, członek zarządu Ochnik Developmet przyznaje, że zmienił się także sposób reklamowania projektów. – Coraz lepsza jakość mieszkań i coraz bardziej rozbudowana infrastruktura i system udogodnień dla mieszkańców pozwalają deweloperom promować, nie tylko same mieszkania, ale także komfortowy sposób życia w danej inwestycji – informuje Tomasz Sadłocha. - W przypadku naszych projektów, które realizujemy w Warszawie przy Dzielnej i Pawiej, jakość zamieszkania poprawiają zielone dziedzińce i tarasy, lobby recepcyjne, czy bezpośredni dostęp do pasażu handlowo-usługowego – wylicza.  

 

Skuteczne polecenie

Przedstawiciel Ochnik Development wspomina także o jednej z efektywniejszych form zdobywania przez klientów informacji o inwestycjach mieszkaniowych, jakim jest polecenie. - Mieszkania w naszych inwestycjach wybierane są często z polecenia osób, które kupiły już u nas lokale. To bardzo skuteczny, premiowany przez wiele firm sposób na zdobywanie klientów – przyznaje Tomasz Sadłocha. – Zdarza się też, że osoby, które kupiły już u nas mieszkanie wracają po kolejne albo decydują się na zakup lokalu handlowego. Dotyczy to głównie nabywców inwestycyjnych. Trafiają do nas również okoliczni mieszkańcy, którzy na Muranowie poszukują mieszkań dla rodziców lub rodzice dla dzieci, bo w tym rejonie niewiele się buduje – wyjaśnia.

 

Nowe osiedle pojawiające się w pobliżu domu to dla niektórych osób wystarczający impuls do podjęcia decyzji o zainwestowaniu w nieruchomość. Takich klientów do biura sprzedaży ściąga reklama umieszczona przy budynku lub na ogrodzeniu placu budowy.

 

Wyczekujący inwestorzy

Osoby kupujące inwestycyjnie natomiast bacznie obserwują rynek. Kupują w czasie przedsprzedaży, na których zazwyczaj obowiązują niższe ceny. Wybierają najlepsze mieszkania, a ich decyzję poprzedza dogłębna analiza. Ta grupa klientów śledzi informacje o nowych inwestycjach, a kiedy pojawia się odpowiednia oferta ekspresowo podpisuje umowę. Inwestorzy często kupują mieszkania u tego samego dewelopera, prosząc o wcześniejszą rezerwację określonych typów lokali zanim nowy projekt lub kolejny etap budowy inwestycji pojawi się na rynku.   

 

Żeby skutecznie dotrzeć z informacją o nowej inwestycji do wszystkich grup klientów deweloperzy powinni korzystać z kilku różnych kanałów komunikacji. Przy czym, skala działań marketingowych i dobór sposobu promocji powinny być zróżnicowane w zależności od konkretnego projektu. Wyjątkiem są tu najbardziej prestiżowe inwestycje, które wykorzystują zupełnie inne formy komunikacji. Chcąc zaznaczyć wyjątkowość projektu i stworzyć poczucie niedostępności, w precyzyjnie sprofilowana oferta kierowana jest do konkretnych grup osób, najczęściej podczas nieformalnych spotkań.

 

Nowe technologie

Forma prezentacji oferty deweloperskiej podążać będzie teraz zapewne za ogólnymi trendami rysującymi się w sieci. Ewolucja prowadzić będzie do zwiększenia udziału content video w komunikacji z klientami. Deweloperzy, którzy śledzą trendy wprowadzać będą animacje, nagrania z dronów i wykorzystywać takie technologie typu VR, by w wirtualnej rzeczywistości pokazywać inwestycje zanim powstaną.

 

Autor: Ochnik Development

dompress : nieruchomości :

linkologia.pl spis.pl

Ile mieszkań sprzedało się w pierwszych trzech miesiącach tego roku? Czy w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku wyniki są lepsze? Jakimi mieszkaniami jest największe zainteresowanie? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.  

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Wyniki za pierwszy kwartał tego roku mogą zaskakiwać. Co prawda, zawsze sprzedaż w tym okresie była dobra, niemniej jeśli spojrzymy na dane w największych miastach sprzedano od 10 do 20 proc. mieszkań więcej niż średnio kwartalnie w 2016 roku. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia również na początku zeszłego roku, a spadek tempa sprzedaży notowaliśmy od połowy drugiego kwartału.  

Spodziewamy się, że w tym roku będzie podobnie, co  jest związane z efektem domykania umów, jakie przesunęły się z końca ubiegłego roku i kończącą się pulą środków w programie MdM. Nie zmienia to faktu, iż pierwszy kwartał br. był lepszy od naszych założeń, stąd też podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu podwyżek cen w większości naszych inwestycji.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Według danych ważonych udziałami Polnord w poszczególnych spółkach Grupy,
w pierwszym kwartale 2017 roku odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 335 lokali netto. To  najwyższy wynik w historii spółki i wzrost o 21 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż netto lokali w spółkach 100 proc. zależnych od Polnord wyniosła w pierwszych trzech miesiącach br. 278 sztuk, w porównaniu do 219 lokali sprzedanych w tym samym okresie 2016 roku.

Osiągnięty rekordowy wynik sprzedaży jest efektem realizacji strategii, przyjętej przez nas w marcu zeszłego roku. Intensyfikujemy działania w zakresie maksymalizacji zabudowy banku ziemi, uruchamiając sukcesywnie kolejne projekty. Dalsze, spokojne i konsekwentne realizowanie założeń strategii pozwoli nam na osiągnięcie założonych celów, wśród których jest m.in. sprzedaż na poziomie 1500 lokali rocznie najpóźniej w 2019 roku.

Na rynku nie zaobserwowaliśmy widocznych zmian. Podaż i popyt nadal utrzymują się na wysokim poziomie. Stale dużą popularnością cieszą się mieszkania kompaktowe oraz lokale trzypokojowe do 60 mkw. 

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Pierwszy kwartał tego roku był dla nas rekordowy. Na zakup lokalu w naszych inwestycjach zdecydowało się 366 klientów. To 70 proc. wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem minionego roku i o prawie 100 lokali lepszy wynik niż w rekordowym jak dotąd trzecim kwartale 2016 roku. Nasze inwestycje cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów.

Wśród najchętniej wybieranych inwestycji znajdują się nadal osiedla społeczne, tj. zlokalizowana nad Odrą Olimpia Port, osiedle Róży Wiatrów w samym sercu wrocławskich Krzyków i Księżno z własnym centrum rekreacji. W szybkim tempie nowych właścicieli znajdują też mieszkania w inwestycji Forma w północnej części Wrocławia. Od momentu wprowadzenia do na rynek pod koniec ubiegłego roku zostało sprzedanych w tym projekcie ponad 25 proc. lokali.  

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

W gdańskiej inwestycji Wolne Miasto, pomimo rekordowej sprzedaży mieszkań w 2016 roku, w I kwartale tego roku odnotowaliśmy 40 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w ub. roku. W ciągu ostatniego roku wyraźnie widać wzrost zainteresowania większymi lokalami, trzypokojowymi o powierzchni 60-70 mkw. i czteropokojowymi o metrażu 80-90 mkw.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Pierwsze trzy miesiące tego roku okazały się dla nas bardzo dobre pod względem sprzedażowym. Udało nam się pobić rekord ilości zawartych umów. Odnotowaliśmy o 10 proc. więcej transakcji niż w tym samym okresie w roku ubiegłym, co jest dla nas satysfakcjonującym wynikiem. Jeśli chodzi o preferencje kupujących, nadal największym zainteresowaniem cieszą się nieduże mieszkania dwu i trzypokojowe. Odnotowaliśmy kilka transakcji, gdzie nabywcy kupowali więcej niż jeden lokal.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Trzy pierwsze miesiące tego roku były dla nas bardzo udane. Pomimo, że w tym okresie firma nie oddała do użytku nowych inwestycji, otrzymaliśmy całkiem niezły wynik sprzedażowy. To dobrze wróży na przyszłość, biorąc pod uwagę, że w naszej ofercie znajdzie się pięć debiutujących projektów.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Pierwszy kwartał bieżącego roku był dla nas bardzo satysfakcjonujący. Odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 117 lokali. Jednocześnie na koniec kwartału rezerwacjami objętych było łącznie 261 mieszkań we Wrocławiu i Krakowie wobec 100 rezerwacji rok wcześniej.

Duża liczba umów rezerwacyjnych w I kw. tego roku związana jest m.in.

z toczącym się procesem otwarcia rachunku powierniczego dla projektu Lokum Victoria Va. Zakładamy, że rachunek będzie już w II kw. br. i większość ze 122 umów rezerwacyjnych w tym  projekcie przekształci się w umowy  deweloperskie.

W minionym kwartale skupiliśmy się na poszerzeniu oferty. Na koniec marca br. liczba lokali w ofercie i realizacji była najwyższa w historii Lokum Deweloper i wyniosła odpowiednio: 1164 lokale i 1470 lokali. Tempo sprzedaży naszych lokali nie zmniejszyło się w porównaniu do końcówki 2016 roku. Nadal odnotowujemy bardzo duże zainteresowanie naszymi inwestycjami, nie tylko we Wrocławiu, ale również w Krakowie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Bieżące wyniki sprzedaży są bardzo zbliżone do tych osiągniętych rok temu, jeśli porównać projekty etapowane, które nadal mamy w ofercie tj. Kolska od Nowa i Apartamenty Marymont. W analogicznym okresie ubiegłego roku w sprzedaży mieliśmy dodatkowo trzy inne projekty z gotowymi mieszkaniami. Porównując więc wyniki w liczbach bezwzględnych różnica mogłaby wydawać się spora, jednak patrząc proporcjonalnie do wielkości oferty dynamika sprzedaży jest niemal identyczna. Aktualnie intensywnie rozbudowujemy portfolio nowych projektów.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development      

Sprzedaż naszych mieszkań i apartamentów w pierwszym kwartale tego roku oceniamy dobrze. Wszystkie nasze inwestycje, zarówno projekt w Warszawie, jak w Poznaniu - Red Park, jak i we Wrocławiu - Nowa Papiernia, cieszą się nieustającym zainteresowaniem kupujących. Wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszym kwartale br. pozostają na zbliżonym poziomie rdr.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates

Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku.
W realizowanej przez nas inwestycji Apartamenty Krasińskiego II na warszawskim Żoliborzu sprzedaliśmy kolejne 23 mieszkania. Pokazuje to, że popyt na nieruchomości w dobrze skomunikowanych miejscach, które charakteryzują się wysokim standardem wykończenia, nadal nie słabnie. W związku z tym, że zakończenie budowy tej fazy inwestycji planowane jest w czwartym kwartale tego roku, spodziewamy się wysokiego zainteresowania zakupem mieszkań, które pozostały w ofercie.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

W tym roku mieszkania sprzedają się bardzo dobrze, zdecydowanie lepiej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Nadal najbardziej poszukiwane są małe mieszkania, zarówno przez inwestorów, jak i mieszkańców osiedli.

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl 

dompress : nieruchomości :

Firma Walter Herz postawiła na Prostą Tower  
12. kwietnia 2017 15:29:00
linkologia.pl spis.pl

Firma doradcza Walter Herz przeniosła siedzibę do biurowca przy Prostej 32 w Warszawie  


W związku z intensywnym rozwojem z początkiem kwietnia br. firma Walter Herz przeprowadziła się do nowego biura w budynku Prosta Tower, usytuowanego w centrum miasta, pomiędzy rondem Daszyńskiego a rondem ONZ, zajmując w biurowcu całe 7. piętro.   

- Podjęliśmy decyzję o zmianie siedziby i zwiększeniu zajmowanej powierzchni biurowej ze względu na szczególnie szybki rozwój firmy w ciągu ostatniego roku, w którym zwiększyliśmy zatrudnienie i stworzyliśmy dwa nowe działy. Nasi klienci mogą teraz liczyć na jeszcze sprawniejszą obsługę, dzięki wdrożeniu efektywniejszego systemu organizacji pracy i obiegu informacji pomiędzy zespołami poszczególnych sekcji – podaje Bartłomiej Zagrodnik, prezes zarządu Walter Herz.

-  Wybraliśmy właśnie te lokalizację, bo to dziś najbardziej rozwojowe miejsce na deweloperskiej mapie Warszawy. To tu, w rejonie ronda Daszyńskiego rośnie nowe centrum biznesowe miasta – komentuje Bartłomiej Zagrodnik. 

Budynek Prosta Tower jest położony w idealnej lokalizacji, ok. 500 metrów od Pałacu Kultury i Nauki oraz 200 metrów od stacji drugiej linii metra - Rondo Daszyńskiego, bezpośrednio w sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych oraz infrastruktury biznesowej centrum miasta. Unikalny kształt dziewiętnastopiętrowej wieży Prosta Tower dominuje nad niższą, pięciopiętrową podstawą, biegnącą wzdłuż ulicy Prostej.

Firma Walter Herz świadczy specjalistyczne usługi doradcze w sektorze nieruchomości komercyjnych na rynku ogólnopolskim. Wspiera firmy, instytucje i jednostki administracji publicznej w procesie komercjalizacji, wynajmu i administrowania nieruchomościami, a także doradza w zakresie inwestowania i zarządzaniem projektami. Eksperci Walter Herz współpracują z inwestorami prywatnymi i instytucjonalnymi, firmami deweloperskimi oraz funduszami inwestycyjnymi. Zapewniają klientom szeroki dostęp do informacji, kontaktów i analiz rynkowych. Za swoją dotychczasową działalność firma otrzymała nagrodę Rising Star of the Year 2016 w konkursie CIJ Awards.

 

Autor: Walter Herz 

dompress : nieruchomości :

W którym osiedlu kupisz lokal usługowy  
04. kwietnia 2017 16:35:00
linkologia.pl spis.pl

 W których osiedlach deweloperzy oferują lokale handlowo-usługowe? W jakich cenach można je kupić? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.  

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Lokale usługowe oferujemy przede wszystkim w inwestycjach zlokalizowanych w centrach miast lub w projektach wieloetapowych, jak na przykład Mała Praga, Korona Pragi, czy Osiedle na Woli w Warszawie. Staramy się projektować lokale o możliwie niewielkim metrażu, tj. w przedziale 60-100 mkw. z opcją ich łączenia, dzięki czemu pozostajemy elastyczni na zmienne potrzeby rynku. Ich cena uzależniona jest od lokalizacji i miasta, stawki zaczynają się od 4850 zł netto/mkw.

 

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Lokale handlowo-usługowe znajdują się w większości naszych inwestycji mieszkaniowych. Należą do nich zarówno projekty realizowane w Warszawie, jak Stacja Kazimierz, czy Brzozowy Zakątek, jak również osiedle Neptun w Ząbkach, Ku Słońcu w Szczecinie, Tęczowy Las w Olsztynie, City Park w Łodzi, czy Ostoja Myśliwska w Gdańsku. Ceny lokali są zróżnicowane i dostosowane do specyfiki poszczególnych rynków lokalnych.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk

Dysponujemy lokalami handlowymi w inwestycji Aura Gdańsk na Wyspie Spichrzów. Nadal jest tu duży wybór powierzchni: od 37 mkw. do 95 mkw. Ceny za metr zaczynają się od 10300 zł brutto. Natomiast w naszych warszawskich inwestycjach lokale handlowe sprzedały się błyskawicznie. W Aura Park w Wilanowie został ostatni lokal o metrażu 56 mkw., a w Aura Sky możemy zaoferować już tylko powierzchnię biurową wielkości 386 mkw. Planujemy zaoferować ją firmie świadczącej usługi, które byłyby atrakcyjne dla mieszkańców osiedla, w którym łącznie znajdzie się ponad 570 mieszkań, jak usługi medyczne, kosmetyczne, czy fitness. Oferowana powierzchnia jest położona na dwóch poziomach, ponad 267 mkw. na pierwszym piętrze i ponad 118 mkw. na drugim. Prowadzimy też listę rezerwacyjną na lokale handlowe, które zostały zaprojektowane w drugim etapie inwestycji.

 

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development

Lokale usługowe proponujemy we wszystkich naszych projektach. W osiedlu Alpha Park w Warszawie i Red Park w Poznaniu lokalami zainteresowani są głównie przedstawiciele usług, a także poszukujący przestrzeni biurowej właściciele firm. W poznańskim Dębcu, gdzie brakowało infrastruktury usługowej, wybudowaliśmy Galerię Dębiec, w której także oferujemy powierzchnie handlowe. Z kolei inwestycje luksusowe, jak wrocławska Nowa Papiernia to miejsca idealne dla kancelarii prawnych, czy pracowni architektonicznych.

 

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

 

W ofercie wrocławskiej Olimpii Port dostępne są trzy lokale usługowe o powierzchni od 77 do 117 mkw., których ceny zaczynają się od 324 500 zł.

W bezpośrednim sąsiedztwie osiedla apartamentowego Ogrody Hallera we Wrocławiu powstaje kameralny budynek biurowy Club House. W ofercie mamy lokale o metrażu od 124 do 507 mkw., które można kupić w kwocie od 1 182 000 zł.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Najwięcej lokali usługowych mamy w ofercie gdańskiej inwestycji Wolne Miasto. Wynika to z faktu, że jest to jedna z naszych największych inwestycji, która będzie liczyła około 1200 mieszkań. Ceny lokali zaczynają się od 5100 zł netto/mkw., a metraże od 33 mkw.

W Warszawie w inwestycji Hubertus na Służewcu, w którym znajduje się 1190 mieszkań mamy w ofercie 4 lokale użytkowe o powierzchni od 90 mkw. do 103 mkw. w cenie od 7800 zł netto/mkw. Posiadamy również w ofercie urządzone biura, w których była prowadzona lub prowadzimy sprzedaż. Lokale usytuowane są przy ulicy Obrzeżnej, Bukowińskiej przy stacji metra Wilanowska, Panieńskiej przy stacji metra Dworzec Wileński. Można je kupić w cenie od 6500 zł netto/mkw.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

W inwestycji Miłosna Park w Wesołej oferujemy do sprzedaży ostatni lokal usługowy o powierzchni 94 mkw. w cenie 3500 zł netto/mkw.

Kilka lokali w metrażach od 28 mkw. do 134 mkw. zostało też  jeszcze w osiedlu Monte Verdi w warszawskiej dzielnicy Włochy. Są dostępne w cenie od 6500 zł netto/mkw.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 

W osiedlu Bliska Wola zlokalizowanym w rejonie ulic Kasprzaka, Ordona i alei Prymasa Tysiąclecia w Warszawie oferujemy lokale o powierzchni od 60 mkw. do 700  mkw. w cenie od 7450 zł netto/mkw. W tej samej lokalizacji w inwestycji Wola Invest w budynku Premium oferujemy też przedsiębiorcom zakup biura na własność. W ofercie dostępne są dwa rodzaje lokali, mniejsze o powierzchni 19 mkw. i większe o metrażu ponad 36 mkw.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

 

Lokalizacje nieruchomości Wawel Service sprawiają, że bardzo często już na etapie przedsprzedaży inwestorzy kupują lokale usługowe. Obecnie powierzchnie handlowo-usługowe oferujemy w inwestycji przy ulicy Borkowskiej w Krakowie.

 

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

W aktualnie realizowanych osiedlach nie mamy już w ofercie lokali usługowych, jednak w planowanych w najbliższych miesiącach warszawskich inwestycjach Żeromskiego 17 i Człuchowska Bemowo przewidujemy atrakcyjne lokale komercyjne na parterze budynków.

Lidia Fedorczuk, manager sprzedaży w Atlas Estates

Lokale handlowo-usługowe oferujemy w dwóch warszawskich dzielnicach. Na Żoliborzu w inwestycji Apartamenty przy Krasińskiego do kupienia są dwa lokale o powierzchni 90 mkw. i 191 mkw. W kolejnym etapie tego projektu mamy w ofercie kilka pomieszczeń o metrażu od 62 mkw. do 205 mkw. Ceny lokali w tej lokalizacji oscylują w granicach 9 tys. - 11 tys. zł za mkw. Na Woli przy ulicy Giełdowej w inwestycji Capital Art Apartments także oferujemy lokale handlowo-usługowe o powierzchni od 64 do 265 mkw. w cenie od 8 tys. zł/mkw.

Michał Sapota, prezes zarządu Murapol S.A.

Grupa Murapol oferuje lokale handlowo-usługowe w siedmiu inwestycjach. Są to dwa projekty warszawskie: Murapol Parki Warszawy oraz Cztery Pory Roku, a także inwestycja Murapol Czerwieńskiego w Krakowie i wrocławski projekt Murapol Apartamenty Słubicka. Ponadto klienci zainteresowani zakupem powierzchni handlowej mogą nabyć ją w Poznaniu w projekcie Murapol Nowe Winogrady, Murapol Nowa Morena w Gdańsku, a także w Bielsku Białej w inwestycji przy ulicy Grunwaldzkiej. Cena za mkw. lokalu kształtuje się, w zależności od lokalizacji, pomiędzy 5 tys. zł a 10 tys. zł za mkw. Metraże oferowanych lokali handlowo-usługowych mieszczą się w przedziale od ponad 90 mkw. do blisko 150 mkw., z możliwością łączenia.  

 

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

 

W każdej inwestycji staramy się oferować lokale usługowe. Średnia cena powierzchni komercyjnej wynosi 8500 zł brutto/mkw.

 

Opracowanie:

Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl

Więcej informacji:

info@dompress.nieruchomosci.pl

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

dompress : nieruchomości : dompress

trolololo | qtbqierr | dup6e3 | uslugowo | filia-1 | Mailing